Atzinums

Projekta ID
23-TA-1017
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
22.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministru kabineta noteikumu projekts "Meža aizsardzības noteikumi" (turpmāk – projekts) sagatavots, ievērojot Zemkopības ministrijas sagatavoto likumprojektu "Grozījumi Meža likumā" (23-TA-949), kurā paredzēts izteikt jaunā redakcijā Meža likuma 28. pantu, pilnvarojot Ministru kabinetu noteikt projekta 1. punktā paredzēto regulējumu. Valsts iestāžu juridisko dienestu vadītāju 2010. gada 12. marta sanāksmes protokola Nr. 2 1. § "Par grozījumiem Ministru kabineta 2009. gada 7. aprīļa noteikumos Nr. 300 "Ministru kabineta kārtības rullis" (Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra noteikumi Nr. 170)" 8. punktā noteiktais paredz, ka likumprojektā paredzētus noteikumu projektus izskata Valsts sekretāru sanāksmē, kad likumprojekts pieņemts 2. lasījumā, savukārt Ministru kabinetā šādus noteikumu projektus izskata, kad likumprojekts pieņemts 3. lasījumā. Likumprojekts "Grozījumi Meža likumā" (23-TA-949) vēl nav izskatīts Ministru kabinetā un iesniegts izskatīšanai Saeimā. Ņemot vērā to, ka minēto likumprojektu plānots lūgt atzīt par steidzamu, kā arī ievērojot iepriekš minēto, lūdzam nodrošināt projekta turpmāku virzību pēc minētā likumprojekta pieņemšanas Saeimā 2. lasījumā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 13.4., 13.5., 13.7. un 13.8. apakšpunktu. Projekta 13. punktā noteikts, kādu informāciju izvērtē Valsts meža dienesta ģenerāldirektora izveidota ekspertu grupa. Savukārt no projekta 13.4., 13.5. un 13.8. apakšpunktā ietvertā drīzāk izriet, ka šī ekspertu grupa ierosinās noteikt teritoriju, kurā konstatēta meža kaitēkļu masveida savairošanās vai slimību izplatīšanās situācija, situācijas ierobežošanas pasākumus un laika periodu, uz kuru šī situācija nosakāma. Savukārt attiecībā uz 13.7. apakšpunktu norādām, ka izvērtēt noteiktu pasākumu atbilstību konkrētam normatīvajam regulējumam var tikai pēc tam, kad šādi pasākumi ir noteikti. Ievērojot minēto, nepieciešams skaidri noteikt, kādas darbības veiks ekspertu grupa attiecībā uz projekta 13.4., 13.5., 13.7. un 13.8. apakšpunktā minētajiem pienākumiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 17. punktā paredzēts, ka lēmumā par meža kaitēkļu masveida savairošanās vai slimību izplatīšanās situācijas noteikšanu nosaka situācijas ierobežošanas pasākumus. Lūdzam skaidrot, vai minētie pasākumi būs Meža likuma 27. pantā paredzētie pasākumi, vai ir plānots noteikt vēl kādus pasākumus un ierobežojumus privātpersonām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29. un 30. punktu, jo tie neatbilst Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam, kas paredz noteikt kārtību, kādā tiek noteikta meža kaitēkļu masveida savairošanās vai slimību izplatīšanās situācija, nevis noteikt šo situāciju. Vēršam uzmanību uz to, ka pēc likumprojekta "Grozījumi Meža likumā" (23-TA-949) spēkā stāšanās tiesīgs attiecīgo situāciju noteikt būs tikai Valsts meža dienesta ģenerāldirektors ar vispārīgo administratīvo aktu. Savukārt ārkārtējo situāciju saskaņā ar likuma "Par ārkārtējo situāciju un izņēmuma stāvokli" Ministru kabinets nosaka ar Ministru kabineta rīkojumu, nevis Ministru kabineta noteikumiem.
Piedāvātā redakcija
-