Atzinums

Projekta ID
25-TA-640
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
25.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai mazinātu administratīvo slogu, ierosinām paredzēt, ka projekta iesniedzējs iesniedz vienu projektu, vai anotācijā sniegt papildus informāciju par gadījumiem, kad viens projekta iesniedzējs iesniedz vairākus projektus. Papildus ierosinām izvērtēt nepieciešamību Ministru kabineta noteikumos paredzēt sadarbības partnera piesaistes iespēju projekta īstenošanā, ņemot vērā plānotajā Ministru kabineta rīkojuma pielikumā iekļauto aprīkojamo objektu (patvertņu) sarakstu un šo objektu īpašumtiesības, attiecīgi salāgojot šo noteikumu 41.punkta, kas regulē ieguldījumu objektu īpašumtiesības, redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka vadošās iestādes vadlīnijās Nr. 1.2 “Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā” (turpmāk – vadlīnijas) ierosinātie grozījumi, kas paredz tai skaitā autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksu ierobežojumu svītrošanu, pašlaik ir saskaņošanas procesā un gala versija vēl nav apstiprināta, līdz ar to aicinām ņemt vērā, ka tajā vēl iespējamas izmaiņas, t.sk. tādas, kas varētu ietekmēt arī šo noteikumu projektu un tajā ietvertos attiecināmības nosacījumus.
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts var tikt virzīts apstiprināšanai Ministru kabinetā (turpmāk – MK) pirms vadlīniju apstiprināšanas, aicinām anotāciju papildināt ar a) pamatojumu atkāpei no spēkā esošajām vadlīnijām; b) informāciju, ka Atbildīgā iestāde vajadzības gadījumā vērtēs grozījumu nepieciešamību apstiprinātajos MK noteikumos balstoties uz vadlīniju versiju pēc grozījumiem, ievērojot visus tajā ietvertos nosacījumus, t.sk. pārvērtējot visas izmaksu pozīcijas, attiecināšanas nosacījumus un izmaiņu ietekmi uz jau īstenošanā esošajiem projektiem.

Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Tā kā noteikumu projekta 29.punkts nosaka atbalsta sniegšanas nosacījumus, kas ir attiecināmi uz atbalsta sniedzēju, tad lūdzam papildināt noteikumu projekta tekstu ar uzraudzības nosacījumiem atbalsta pretendentam atbilstoši Komisijas regulas Nr.2023/2831 6.panta 1.punktam, izsakot to kā jaunu punktu.

Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 29. punkts attiecināms uz atbalsta sniedzēju, tad aicinām nosacījumus par datu uzglabāšanu izteikt kā jaunu punktu. 
Piedāvātā redakcija
“De minimis atbalsta piešķiršana un uzskaite tiek veikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību. Atbalsta pretendents atbalsta pieteikumam pievieno De minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotās veidlapas par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai izdruku vai  atbalsta pieteikumā norāda De minimis atbalsta uzskaites sistēmā aizpildītās veidlapas identifikācijas numuru.”
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 31.punktu tā, lai saprotams atbalsta sniegšanas brīdis arī tad, ja jau pirms projekta īstenošanas finansējuma saņēmējs paredz veikt saimniecisko darbību patvertnē un atbalsta piešķiršanas brīdis nav nosakāms ar līguma vai vienošanās grozījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta 41.punkta otro teikumu, aicinām skaidrības nolūkos, papildināt noteikumu projekta anotāciju ar informāciju par izņēmuma gadījumiem, kad īpašuma vai valdījuma tiesības netiks nostiprinātas Zemesgrāmatā, tas ir, vai Zemesgrāmatā tiks veikta attiecīga atzīme par nekustamā īpašuma apsaimniekošanu.
 

 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 42.punkta redakciju, kas šobrīd paredz obligātu publiskā iepirkuma īstenošanu sociāli atbildīgā veidā, tāpat arī piemērot inovatīvā publiskā iepirkuma nosacījumus. Rosinām administratīvā sloga mazināšanas nolūkos apsvērt iespēju sociāli atbildīga un inovatīvā publiskā iepirkuma veikšanu projekta īstenotājam paredzēt kā izvēles iespēju, t.sk. ņemot vērā, ka no esošās redakcijas nav skaidri saprotams, kurās situācijās šo prasību piemērošana ir vai nav attiecināma. 
Piedāvātā redakcija
42. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu un pakalpojumu iepirkumu veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru, un, kur tas ir attiecināms un atbilstošs ieguldījumu specifikai, var īstenot sociāli atbildīgu iepirkumu, kā arī piemērot inovatīvā publiskā iepirkuma nosacījumus, ja attiecināms.
 
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ievērojot saistītā MK rīkojuma projektā “Par civilās aizsardzības mērķiem pielāgojamajiem un aprīkojamajiem objektiem (patvertnēm) 5.1.1.9. pasākuma “Objektu (patvertņu) pielāgošana un aprīkošana civilās aizsardzības mērķiem” ietvaros” (tiesību akta lieta Nr. 25-TA-659) 1.pielikumā paredzēto Eiropas reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējumu apmēru objektiem, kuriem finansējuma saņēmējs ir valsts, lūdzam pārskatīt un precizēt anotācijas 3.sadaļā norādīto valsts un pašvaldību līdzfinansējuma apmēru (proti, ja objektiem, kuriem finansējuma saņēmējs ir valsts, ERAF finansējums plānots 4 556 097 euro, tad valsts budžeta līdzfinansējums būtu jānodrošina 804 017 euro apmērā, bet šobrīd anotācijas 3.sadaļā tas norādīts lielākā apmērā).
Vienlaikus lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punkta pēdējā teikumā pievienot norādi uz tiesību akta lietu Nr. 25-TA-659.
 
Piedāvātā redakcija
-