Atzinums

Projekta ID
23-TA-1575
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
16.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Likumprojektā būtu nepieciešams noregulēt juridisko veidojumu PLG ziņu glabāšanas termiņu, iekļaujot likumprojektā attiecīgu normu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Tieslietu ministrija un Finanšu ministrija bija savstarpēji vienojušās, ka, lai izpildītu Direktīvas 2018/843 prasības, Juridisko veidojumu patieso labuma guvēju reģistrs (turpmāk - reģistrs) pēc būtības būs uzreiz, proti, sākot jau ar 2024. gadu, taču vienkāršotā veidā un bez automātiskas datu apmaiņas nodrošināšanas uz ES reģistru savstarpējās savienojamības sistēmu (BORIS), ņemot vērā sistēmu saslēgšanas īpatnības. Pēc pieprasījuma nepieciešamo informāciju jebkurā gadījumā izsniegtu manuāli. Savukārt pilnvērtīgi funkcionējošs reģistrs tiks ieviests 2025. gadā. Pašreizējā likumprojekta redakcija, nosakot, ka likuma panti, kas attiecas uz reģistru, stājas spēkā tikai 2025. gada 6. janvārī, ir pretrunā šai izpratnei. Lūdzam attiecīgi precizēt likumprojekta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Sniedzot Eiropas Komisijai atbildi uz formālo paziņojumu par pārkāpuma procedūras uzsākšanu, Latvijas Republika norādīja uz risinājumu, kas ietvēra Valsts ieņēmumu dienesta iesaisti juridisko veidojumu patieso labuma guvēju ziņu reģistrācijā. Likumprojekta precizēšanas gaitā situācija konceptuāli mainīta, Valsts ieņēmumu dienesta iesaisti tomēr neiekļaujot. Ievērojot minēto, lūdzam anotācijas 3. sadaļas 6. punktā svītrot norādi par datu apmaiņu ar Valsts ieņēmumu dienestu, jo likumprojekts šādus pasākumus neparedz.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka likumprojektam ir jāstājas spēkā vienlaikus ar saistīto likumprojektu “Grozījumi likumā “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru””, līdz ar to nav vēlams noteikt šādu vispārīgu spēkā stāšanās termiņu, proti, ka "likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas", jo tādā veidā var rasties situācija, ka atšķirīgas procesa virzības rezultātā kāds no likumprojektiem stājas spēkā ātrāk nekā otrs. Savukārt tas novedīs pie tā, ka kāda daļa no regulējuma iztrūks, un Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs nespēs pilnvērtīgi rīkoties. Vienīgais veids, kā nodrošināt, ka abi likumprojekti tik tiešām stājas spēkā vienā datumā, ir abos likumprojektos ierakstīt identisku datumu, kad attiecīgajam regulējumam jāstājas spēkā.
Piedāvātā redakcija
-