Atzinums

Projekta ID
24-TA-1191
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
22.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3.sadaļas pie risinājuma apraksta apakšsadaļā "Komersantu vērtēšanas komisijas inkubācijas atbalstam paplašināšana" ir sniegta šāda informācija: "Plānots, ka šo 2 milj. EUR ietvaros ar grantiem tiks atbalstīti vismaz 15 komersanti". Aicinām izvērtēt minētās informācijas pārcelšanu uz anotācijas 1.3.sadaļas apakšsadaļu "Sasniedzamie rādītāju palielināšana".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas sadaļā "Tehniskie precizējumi" 4.punktā minēts, ka precizēta atsauce MK noteikumu Nr. 407 38.punktā, jo vienkāršoto izmaksu metodika ir sagatavota par 37.2. apakšpunktā minēto atbalstu. Izskatot noteikumu grozījumu 38.punktu tajā nav veiktas izmaiņas. Lūdzam pārskatīt MK noteikumu grozījumu 38.punkta redakcijas  atbilstību anotācijas 4.punktam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto kopējo pārdalāmo finansējumu 13 869 475 euro apmērā sadalīt pa avotiem, kā arī norādīt elastības finansējuma apmēru. Vienlaikus lūdzam precizēt pirmajā teikumā norādīto ik gadu nepieciešamā finansējuma apmēru, ņemot vēra, ka atbilstoši 2.punktam tas ir 2 667 659 euro nevis 2 282 978 euro.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli precizēt protokollēmuma 3.punktu, sakārtojot teikuma daļas.
Vienlaikus lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļā norādīto pārdalāmā finansējuma summu (11 869 475 euro) palielinot to par 2 milj. euro.
Piedāvātā redakcija
3. Atļaut Ekonomikas ministrijai veikt 1.2.3.1. pasākuma īstenošanai nepieciešamo finansējuma 13 869 475 euro apmērā pārdali no 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai", 1.1.2.2. pasākuma “Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” un 1.2.1.4. pasākuma "Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai" pirms pozitīva Eiropas Komisijas lēmuma par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam grozījumiem saņemšanas.
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
1.2.3.SAM pasē ir norādīts, ka 1.2.3.1.pasākuma ietvaros plānots atbalstīt 456 komersantus ārvalstu tirgus apgūšanai un 240 komersantus biznesa inkubācijā. Ņemot vērā, ka ārvalstu tirgus apgūšanai plānots atbalstīt 456 komersantus, nav skaidrs, kāpēc šo noteikumu ietvaros ir noteikts mazāks atbalstāmo komersantu skaits (348). Lūdzam skaidrot anotācijas 1.3.sadaļā kā tiek noteikts šī rādītāja ietvaros noteiktais atbalstīto komersantu skaita unikālā vērtība.
Mūsu ieskatā pasākuma ietvaros jānosaka to unikālo komersantu skaits, kas tiks atbalstīts pasākuma līmenī, nevis SAM līmenī.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt iespēju precizēt 1.2.3.SAM rādītāju pasi, sniedzot papildus skaidrojumus par rādītāju vērtību noteikšanas principiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā iepriekš izteikto priekšlikumu, lūdzam skaidrot kā veidojas arī šī rādītāja vērtība, ņemot vērā, ka tikai biznesa inkubācijā plānots atbalstīt 591 uzņēmumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam palielināt rādītāja vērtību atbilstoši finansējuma palielinājumam - vismaz par 16%, vai sniegt skaidrojumu anotācijā kāpēc šī rādītāja vērtība ir palielināta tikai par 4%.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam palielināt rezultāta rādītāju vērtības atbilstoši finansējuma palielinājumam - vismaz par 16%, vai sniegt skaidrojumu anotācijā kāpēc rādītāja "jaunradīto darba vietu skaits atbalstītajos uzņēmumos" vērtība netiek palielināta, bet rādītāja "jauni uzņēmumi, kas joprojām darbojas tirgū" vērtība tiek palielināta tikai par 4%.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā sniegt skaidrojumu, kas ir duālas nozīmes produktu, pakalpojumu un tehnoloģiju izstrāde drošības un aizsardzības jomā, vienlaicīgi sniedzot šādu produktu piemērus.
Tāpat vēršam uzmanību, ka termins "produkts" mārketinga teorijā aptver gan preces, gan pakalpojumus, tāpēc lietojot terminu "produkts", nav atsevišķi jāizdala "pakalpojumi".
Vienlaikus aicinām anotācijas 1.3.sadaļā sniegt skaidrojumu, ka saskaņā ar Eiropas Komisijas vadlīnijām "EU finding for Dual use" duālās nozīmes produkti var tikt atbalstīti no ES struktūrfondiem, bet attiecībā uz infrastruktūru, kas var kalpot gan civiliem, gan militāriem nolūkiem, tikai civilā daļa ir tiesīga saņemt atbalstu no ES fondiem.
Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā skaidri noteikt, ka atbalstu sniedz tikai līdz brīdim kamēr produktam ir duālā nozīme, proti, sākot ar brīdi, kad produkts pārtop par militārās nozīmes produktu, ES fondu atbalsts tam vairs nav sniedzams.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām svītrot šo noteikumu projekta apakšpunktu, ņemot vērā to, ka pasākuma ietvaros biznesa inkubatoru atbalsta sadaļā nav paredzēts atbalsts fundamentālo pētījumu veikšanai.
Piedāvātā redakcija
-