Projekta ID
23-TA-874Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
11.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta anotācijā, sniedzot skaidrojumu par 6.1.1.5.pasākuma mērķa grupu un 8.1.2.apakšpunktā minēto iznākuma rādītāju “Profesionālajā izglītībā iesaistīto izglītojamo skaits”, norādīts, ka to skaitā ir jaunieši vecumā no 18 līdz 29 gadiem, kuri uz iesaistes brīdi pasākumā nemācās un nav nodarbināti (NEET jaunieši). Tā kā atbalsts NEET jauniešiem tiek sniegts 4.2.3.4. pasākuma “Sekmēt NEET jauniešu integrēšanos izglītībā un nodarbinātībā” ietvaros Jaunatnes starptautiskās programmu aģentūras īstenotājā projektā, tad, lai novērstu dubultā finansējuma risku un iespējamu sasniedzamo uzraudzības rādītāju pārklāšanos, lūdzam izvērtēt un anotācijā detalizēti skaidrot 4.2.3.4.pasākuma un 6.1.1.5.pasākuma sasaisti un papildināmību.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka gadījumā, ja profesionālās tālākizglītības pakalpojumu nodrošina pakalpojuma sniedzējs, kas nav valsts vispārējas izglītības sistēmas iestāde un kuru nefinansē un neuzrauga valsts, uz to nevar attiecināt nosacījumu par ieņēmumu izdevumu proporciju (50% robežlimits), lai izdarītu secinājumu, ka atbalsts netiks sniegts saimnieciskai darbībai.
Skaidrojums par to, kas var tikt uzskatīta par nesaimniecisku izglītību, sniegts Komisijas paziņojumā par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu 28. punktā.
Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka tikai attiecībā uz noteikumu projekta 15.1. apakšpunktā minētajiem sadarbības partneriem, kas ir izglītības iestādes, kas nodrošina izglītības pakalpojuma sniegšanu valsts izglītības sistēmas ietvaros un kuras finansē un uzrauga valsts, kritēriju par saimnieciskās darbības veikšanu vērtē, ņemot vērā ieņēmumus no saimnieciskās darbības pret izdevumiem gada ietvaros.
Gadījumā, ja atbalsts tiek sniegts izglītības iestādēm, kas sniedz tādus pakalpojumus, kas pieejami tirgū un nav valsts nodrošināta izglītība atbilstoši augstākminētā Valsts atbalsta jēdziena dokumenta 28.punktam, attiecībā uz tām nevar izslēgt komercdarbības atbalsta sniegšanu, pamatojoties uz ieņēmumu izdevumu proporcijas analīzi. Šādā gadījumā ir skaidrs, ka tā ir saimnieciskā darbība un tāpēc izslēgt komercdarbības atbalsta esamību izglītības iestādei iespējams, ja neizpildās kāda no Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantā noteiktajām pazīmēm. Pirmšķietami varētu izslēgt plānotā atbalsta ietekmi uz tirdzniecību un konkurenci ES iekšējā tirgū, attiecīgi lūdzam papildināt noteikumu projektu ar kritērijiem šīs pazīmes vērtēšanai, atbilstoši kuriem tiktu izvērtēta katra izglītības iestāde.
Lūdzam ar atbilstošu informāciju arī papildināt anotāciju.
Skaidrojums par to, kas var tikt uzskatīta par nesaimniecisku izglītību, sniegts Komisijas paziņojumā par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu 28. punktā.
Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka tikai attiecībā uz noteikumu projekta 15.1. apakšpunktā minētajiem sadarbības partneriem, kas ir izglītības iestādes, kas nodrošina izglītības pakalpojuma sniegšanu valsts izglītības sistēmas ietvaros un kuras finansē un uzrauga valsts, kritēriju par saimnieciskās darbības veikšanu vērtē, ņemot vērā ieņēmumus no saimnieciskās darbības pret izdevumiem gada ietvaros.
Gadījumā, ja atbalsts tiek sniegts izglītības iestādēm, kas sniedz tādus pakalpojumus, kas pieejami tirgū un nav valsts nodrošināta izglītība atbilstoši augstākminētā Valsts atbalsta jēdziena dokumenta 28.punktam, attiecībā uz tām nevar izslēgt komercdarbības atbalsta sniegšanu, pamatojoties uz ieņēmumu izdevumu proporcijas analīzi. Šādā gadījumā ir skaidrs, ka tā ir saimnieciskā darbība un tāpēc izslēgt komercdarbības atbalsta esamību izglītības iestādei iespējams, ja neizpildās kāda no Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantā noteiktajām pazīmēm. Pirmšķietami varētu izslēgt plānotā atbalsta ietekmi uz tirdzniecību un konkurenci ES iekšējā tirgū, attiecīgi lūdzam papildināt noteikumu projektu ar kritērijiem šīs pazīmes vērtēšanai, atbilstoši kuriem tiktu izvērtēta katra izglītības iestāde.
Lūdzam ar atbilstošu informāciju arī papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka, lai izvairītos no iespējamā komercdarbības atbalsta kontroles tiesību pārkāpuma, pirmkārt, anotācijā ir iekļaujama informācija par to, kā tiks izvēlēti noteikumu projekta 26.5. apakšpunktā noteiktie uzņēmumi. Ja plānots tos izvēlēties atklāta konkursa kārtībā, veicot tirgus izpēti, tādējādi būtu nodrošināts, ka tiem netiek piešķirtas ekonomiskās priekšrocības. Otrkārt, lūdzam izvērtēt arī nepieciešamību atbilstoši papildināt noteikumu projektu. Ja tos nav plānots izvēlēties šādā kārtībā, lūdzam skaidrot procedūru un sniegt informāciju, lai būtu iespējams izvērtēt, vai pasākuma ietvaros tiem netiek piešķirts komercdarbības atbalsts.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā anotācijā skaidrot, vai noteikumu projekta 26.11. apakšpunktā norādītās atbalstāmās darbības īstenošanai nepieciešamo asistenta, ergoterapeita vai surdotulka pakalpojuma sniedzēju izvēlas pats mērķa grupas dalībnieks (fiziska persona), vai arī, īstenojot iepirkuma procedūru par šo pakalpojumu nodrošināšanu (ja iepirkuma veidā, tad noteikumu projekta 55. punktā iekļaujama arī noteikumu projekta 26.11. apakšpunktā atbalstāmā darbība).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteiktais likmes apmērs vēl nav saskaņots ar vadošo iestādi, proti, iesniegtais aprēķins vēl ir jāprecizē, secīgi tikai pēc tam vadošā iestāde varēs saskaņot noteikumu projektā noteikto likmes apmēru.
Lūdzam anotācijā ietverto informāciju par vienoto personāla izmaksu likmi un tās pamatojumu (t.sk. plānotā personāla amatus) precizēt atbilstoši vadošās iestādes sniegtajiem komentāriem par likmes aprēķinu.
Lūdzam anotācijā ietverto informāciju par vienoto personāla izmaksu likmi un tās pamatojumu (t.sk. plānotā personāla amatus) precizēt atbilstoši vadošās iestādes sniegtajiem komentāriem par likmes aprēķinu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu par nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanu gadījumā, ja projekts, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu, kļūst par projektu, kas ir saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu, un tam sniegtais atbalsts kvalificējams kā komercdarbības atbalsts.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Gadījumos, kad sadarbības partneris veic saimniecisko darbību, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka sadarbības partneris nodrošinās atsevišķu darījumu ieņēmumu un izdevumu grāmatvedības uzskaiti, kā arī darbību un ar to īstenošanu saistīto finanšu plūsmu nodalīšanu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 55. punktu par publisko iepirkumu organizēšanu arī attiecībā uz sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam no anotācijas svītrot informāciju par Izglītības un zinātnes ministrijas pieņēmumiem attiecībā uz to, ka gan tehnikumu, gan profesionālo vidusskolu, gan profesionālās tālākizglītības centru gūtie ieņēmumi par pieaugušo formālās izglītības programmu nodrošināšanu nepārsniedz pat pusi no to izdevumiem, jo pieņēmumi nevar kalpot kā pamatojums, lai izslēgtu atbalsta sniegšanu saimnieciskai darbībai potenciālajiem sadarbības partneriem - izglītības iestādēm, un nav balstīts uz pārbaudāmiem datiem. Aicinām secinājumus balstīt aktuālos statistikas datos.
Papildus, ņemot vērā anotācijā norādīto, ka Valsts izglītības attīstības aģentūra veiks izvērtējumu par sadarbības partneri - izglītības iestādi, tostarp, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. panta 4. pazīmei, aicinām izvērtēt, vai noteikumu projektā būtu jāiekļauj kritēriji par sadarbības partnera vērtēšanu attiecībā uz izglītības iestādēm.
Papildus, ņemot vērā anotācijā norādīto, ka Valsts izglītības attīstības aģentūra veiks izvērtējumu par sadarbības partneri - izglītības iestādi, tostarp, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. panta 4. pazīmei, aicinām izvērtēt, vai noteikumu projektā būtu jāiekļauj kritēriji par sadarbības partnera vērtēšanu attiecībā uz izglītības iestādēm.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot, vai mācību pakalpojuma sniedzēja jeb izglītības iestādes atlase tiks īstenota atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka 2018. gada 17. jūlija Ministru kabineta noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 24.2. apakšpunkts paredz, ka no 80.00.00. programmas līdzekļus var pārdalīt izņēmuma kārtā pirms Eiropas Savienības fondu projektu iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē, ja Ministru kabinets, pamatojoties uz iesniegto argumentāciju un risku analīzi, ir pieņēmis lēmumu par konkrētā plānotā projekta izdevumu priekšfinansēšanu noteiktā apjomā un izdevumu pozīcijām atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim. Lūdzam papildināt informāciju anotācijas 3.sadaļas sadaļā “Cita informācija”, vai arī pievienot anotācijai pielikumu pieprasītajam priekšfinansējumam no 80.00.00. programmas 258 520 euro apmērā, pievienojot detalizētus aprēķinus.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 13.punkta mērķi un būtību. Vēršam uzmanību, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris īsteno vienu un to pašu projektu. Saskaņā ar Ministru kabineta 2023.gada 13.jūlija noteikumu Nr.408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 3.punktu finansējuma saņēmējs, saglabājot atbildību par projekta īstenošanu, mērķu sasniegšanu, izdevumu attiecināmību, kā arī maksājumu veikšanu un iepirkuma procedūras veikšanu, var projekta īstenošanā piesaistīt sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka no noteikumu projekta 20.4.4.apakšpunkta un no 47.punkta secināms, ka sadarbības partneri - izglītības iestādes - nodrošina arī noteikumu projekta 26.6. un 26.9.apakšpunktā norādīto atbalstāmo darbību īstenošanu, lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 15.1.apakšpunktu nav nepieciešams papildināt ar atsauci uz 26.6. un 26.9.apakšpunktu.
Papildus lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt noteikumu projektu vai anotāciju ar nosacījumiem noteikumu projekta 15.3.apakšpunktā norādītā sadarbības partnera - pašvaldību - izvēles nosacījumiem sadarbības līguma slēgšanai.
Papildus lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt noteikumu projektu vai anotāciju ar nosacījumiem noteikumu projekta 15.3.apakšpunktā norādītā sadarbības partnera - pašvaldību - izvēles nosacījumiem sadarbības līguma slēgšanai.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot noteikumu projekta 16.4. un 17.3.apakšpunktā ietverto normu par sadarbības partneru pienākumu sadarboties ar uzņēmumiem un iestādēm mērķi un būtību. Papildus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2023.gada 13.jūlija noteikumu Nr.408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 4.punktu sadarbības partneris nav tiesīgs ar projekta īstenošanu saistītās tiesības un pienākumus nodot citai personai.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
No noteikumu projekta 23.punkta nosacījumiem secināms, ka projekta iesnieguma iesniegšanas un vērtēšanas brīdī tajā būs norādīti sadarbības partneri - plānošanas reģiona administrācijas, Nodarbinātības valsts aģentūra un Ekonomikas ministrija, - taču nebūs norādīti noteikumu projekta 15.1. un 15.3.apakšpunktā norādītie sadarbības partneri - izglītības iestādes un pašvaldības. Ņemot vērā minēto, lūdzam anotācijā skaidrot, kā tiks veikta noteikumu projekta 15.1. un 15.3.apakšpunktā norādīto sadarbības partneru izslēgšanas nosacījumu pārbaude, kā arī to projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriju pārbaude, kur tiek vērtēta sadarbības partneru iesaiste atbilstoši vadošās iestādes metodikas Nr.3.1. “Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda plus, Kohēzijas fonda un Taisnīgas pārkārtošanās fonda projektu iesniegumu atlases metodika 2021.–2027.gadam” nosacījumiem. Papildus vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 21.punkta izriet, ka projekta iesniegumā pamato visu sadarbības partneru izvēli, nevis tikai noteikumu projekta 15.2., 15.4. un 15.5.apakšpunktā minēto sadarbības partneru izvēli. Aicinām precizēt noteikumu projekta 21.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 24.1.apakšpunktu, nosakot maksājuma veikšanas kārtību sadarbības partneriem arī noteikumu projekta 26.9. un 26.10.apakšpunktā noteikto atbalstāmo darbību īstenošanai, jo no noteikumu projekta 47.punkta ir secināms, ka noteikumu projekta 15.1.apakšpunktā norādītie sadarbības partneri - izglītības iestādes - ir iesaistīti arī 26.9.apakšpunktā norādīto atbalstāmo darbību īstenošanā un no noteikumu projekta 29.8.6. un 29.11.1.apakšpunkta ir secināms, ka sadarbības partneri - izglītības iestādes un pašvaldības - ir iesaistīti 26.10.apakšpunktā norādītās atbalstāmās darbības īstenošanā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 29.2.apakšpunktu, aiz vārdiem "projekta īstenošanas laikā" ar vārdiem "vai ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts.'' Attiecīgi lūdzam papildināt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
29.2. jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licenču iegādes vai īres izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā vai, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas, ņemot vērā attiecīgā darba laika proporciju. Ja personāls ir nodarbināts saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma attiecināmās izmaksas nosakāmas proporcionāli darba laika procentuālajam sadalījumam atbilstoši darbinieka iesaistes periodam projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu, ņemot vērā rīkojumā noteikto darbinieka darba laika proporciju vai iepriekšējā mēnesī faktiski nostrādāto darba laiku brīdī, kad darbinieks saņem darba vietas aprīkojumu lietošanā;
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai mazinātu riskus saistībā ar finanšu līdzekļu apguvi, ņemot vērā plānoto vienkāršoto izmaksu metodiku izstrādes un saskaņošanas procesu, lūdzam noteikumu projektā ietvert nosacījumu, ka līdz vienkāršoto izmaksu metodiku apstiprināšanai, konkrētās izmaksu pozīcijas tiek attiecinātas kā faktiskās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu attiecināmo izmaksu izsekojamību, lūdzam papildināt noteikumu projekta 29.8.11.apakšpunktu, norādot, kuru noteikumu projektā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai paredzētas izglītības iestāžu projektu koordinatoru un grāmatvežu atlīdzības izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai mazinātu neatbilstoši veiktu izdevumu risku, skaidrai nosacījumu izpratnei lūdzam paplašināt ar atbalstāmo izmaksu piemēriem vai papildināt anotāciju ar izvērstāku 29.12.6.apskšpunktā minēto izmaksu skaidrojumu. Vēršam uzmanību, ka šobrīd nav saprotams, ko tieši šīs izmaksu pozīcijas ietvaros tiek plānots attiecināt – vai tas ir abonēšanas maksas par kādu datubāzi, vai izmaksas datu ieguvei (aptauju organizēšanai), kas domāts ar datu apstrādi, vai var plānot kādu pakalpojuma līgumu utt.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam ņemt vērā, ka, lai pēc atlases izsludināšanas projekta iesniedzējs varētu plānot izmaksas, Ekonomikas ministrijas komisijas izvērtējumam jābūt pieejamam vēl uz atlases izsludināšanas brīdi.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju precizēt tekstu noteikumu projekta 36.punktā “Projekta iesniegumā neiekļauj un finansējumu nepiešķir pabeigtām darbībām.”
Ņemot vērā nepieciešamo projekta darbību intensificēšanu, kā arī to, ka Regulas 2021/1060 63.panta 6.punktam izpratnē ar darbību ("operation") tiek saprasts viss projekts, nevis atsevišķas projekta ietvaros veicamās darbības, lūdzam izvērtēt, vai šāds formulējums neierobežos kādu atsevišķu atbalstāmo darbību iekļaušanu projektā. Attiecīgi aicinām precizēt arī sadaļā "6.1.1.5. pasākuma īstenošanas periods un uzraudzības nosacījumi" iekļauto tekstu “Vienlaikus nav attiecināmas jau pabeigtas darbības”.
Ņemot vērā nepieciešamo projekta darbību intensificēšanu, kā arī to, ka Regulas 2021/1060 63.panta 6.punktam izpratnē ar darbību ("operation") tiek saprasts viss projekts, nevis atsevišķas projekta ietvaros veicamās darbības, lūdzam izvērtēt, vai šāds formulējums neierobežos kādu atsevišķu atbalstāmo darbību iekļaušanu projektā. Attiecīgi aicinām precizēt arī sadaļā "6.1.1.5. pasākuma īstenošanas periods un uzraudzības nosacījumi" iekļauto tekstu “Vienlaikus nav attiecināmas jau pabeigtas darbības”.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu atbalsta sniegšanu lielākam mērķa grupas personu skaitam, lūdzam izvērtēt nepieciešamību noteikt maksimālo reižu skaitu mērķa grupas personu iesaistei mācībās.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projekta 15.1.apakspunktā ir norādīts, ka sadarbības partneris izglītības iestāde piedalās noteikumu projekta 26.3., 26.4., 26.5., 26.7., 26.8. un 26.15.apakšpunktā norādītajās atbalstāmajās darbībās, lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā savstarpēji salāgot noteikumu projekta nosacījumus par to, kādu atbalstāmo darbību īstenošana ir iesaistīts sadarbības partneris izglītības iestādes.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par kārtību, kādā mērķa grupas personas var apstrīdēt lēmumu par tās iesaisti noteikumu projekta 26.5. - 26.10. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās vai atteikumu piešķirt noteikumu projekta 26.11. – 26.15.apakšpunktā minētos atbalsta pasākumus.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam sadaļā "Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?" norādīt galvenos secinājumus, kas izriet no pielikumā pievienotās izmaksu un ieguvumu analīzes, proti, ka uz katru ieguldīto euro projekta atdeve būs 4,66 euro un ka projekta ekonomiskās pašreizējā vērtība (ENPV) ir aptuveni 64 milj. euro.
Vienlaikus lūdzam aprēķinu modeļa izklājlapā "9. DL PIV 2.pielikums" šūnā B19 svītrot norādīto summu, jo tā jānorāda tikai tādā gadījumā, ja pieejamā ES fondu kvota projektam ir mazāka, nekā nepieciešamais ES fonda līdzfinansējums, kas šajā gadījumā tā nav.
Vienlaikus lūdzam aprēķinu modeļa izklājlapā "9. DL PIV 2.pielikums" šūnā B19 svītrot norādīto summu, jo tā jānorāda tikai tādā gadījumā, ja pieejamā ES fondu kvota projektam ir mazāka, nekā nepieciešamais ES fonda līdzfinansējums, kas šajā gadījumā tā nav.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļas "Risinājuma apraksts" punktu par 6.1.1.5.pasākuma īstenošanas uzraudzību (atsauce uz normatīvajiem aktiem par Eiropas Sociālā fonda Plus īstenošanas un uzraudzības kārtību, tostarp ņemot vērā, ka šis ir Taisnīgas pārkārtošanās fonda projekts), precīzi norādot normatīvos aktus, saskaņā ar kuriem Valsts izglītības attīstības aģentūra (turpmāk - VIAA) veic projekta īstenošanas uzraudzību, kā arī norādīt institūcijas, ar kurām VIAA sadarbojas projekta uzraudzības veikšanā.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atbilstoši Ministru kabineta 2023.gada 13.jūlija noteikumu Nr.408 “Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā” 3.3.apakšpunkta nosacījumiem finansējuma saņēmējam ar sadarbības partneri nevar rasties tādas tiesiskās attiecības, no kurām izrietētu, ka šis darījums atbilst publiska iepirkuma līguma pazīmēm atbilstoši Publisko iepirkumu likumam vai Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumam vai ka darījumam jāpiemēro normatīvie akti par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem. Ņemot vērā to, ka anotācijā ir norādīts, ka izglītības iestādes (neatkarīgi no to statusa) sniegs mācību pakalpojumus, lūdzam anotācijā sniegt pamatojumu, ka starp finansējuma saņēmēju un izglītības iestādēm neveidosies tiesiskās attiecības, kas atbilstu publiska iepirkuma līguma pazīmēm, ja atbilstoši noteikumu projekta 16.2.apakšpunkta nosacījumiem profesionālās tālākizglītības programmu vai profesionālās pilnveides izglītības programmu īstenošanu nodrošinās izglītības iestādes, kas ir privāto tiesību juridiskas personas (komersanti).
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotācijā ietverto informāciju par funkciju un izmaksu nepārklāšanos gan attiecībā uz personāla izmaksām projekta ietvaros, kā arī citiem pasākumiem, ko īstenos konkrētais finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri, gan arī ar citiem pasākumiem, kur plānotas līdzīgas darbības un mērķa grupa.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas sadaļā, kur aprakstīta plānoto vienkāršoto izmaksu piemērošana, precizēt informāciju, norādot, kuras metodikas plānots pārņemt no Eiropas Savienības fondu 2021. -2027.gada plānošanas perioda 4.2.4.2. pasākumam apstiprinātajām metodikām, attiecīgi svītrojot atsauci uz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. - 2020.gada periodā izstrādātajām metodikām (8.4.1. un 8.3.3. pasākumos).
Attiecībā uz vienkāršoto izmaksu metodikām, kuras plānotas kā jaunas metodikas – u) finanšu atlīdzība bērna pieskatīšanai un pozīcijai, v) finanšu atbalsts izdevumiem par dzīvojamās telpas īri vai dienesta viesnīcu un pozīcijai, s) izmaksas Latgales, Vidzemes, Zemgales un Kurzemes reģiona administrācijām izmaksu pozīcijām, lūdzam papildināt ar izmaksu pozīciju r) - izglītības iestāžu koordinatoru un grāmatvežu personāla izmaksas, vienlaikus aicinām izvērtēt iespēju precizēt izmaksu pozīcijas nosaukumu, aizstājot grāmatvežus ar finanšu ekspertiem.
Attiecībā uz vienkāršoto izmaksu metodikām, kuras plānotas kā jaunas metodikas – u) finanšu atlīdzība bērna pieskatīšanai un pozīcijai, v) finanšu atbalsts izdevumiem par dzīvojamās telpas īri vai dienesta viesnīcu un pozīcijai, s) izmaksas Latgales, Vidzemes, Zemgales un Kurzemes reģiona administrācijām izmaksu pozīcijām, lūdzam papildināt ar izmaksu pozīciju r) - izglītības iestāžu koordinatoru un grāmatvežu personāla izmaksas, vienlaikus aicinām izvērtēt iespēju precizēt izmaksu pozīcijas nosaukumu, aizstājot grāmatvežus ar finanšu ekspertiem.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Anotācijas 3.sadaļas 3.,5.,7. un 8.kolonnas 5.1.apakšpunktā ir norādāms finansējums atbilstoši šīs sadaļas 5.punktā norādītajām finansiālajām vērtībām.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekts paredz Taisnīgas pārkārtošanās fonda, nevis Eiropas Sociālā fonda Plus, projekta īstenošanu, turklāt noteikumu projekta 53.6.apakšpunkts paredz finansējuma saņēmēja pienākumu uzkrāt datus par mērķa grupas personām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regulas (ES) 2021/1056, ar ko izveido Taisnīgas pārkārtošanās fondu, III pielikumam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027.gada plānošanas periodā.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt anotācijas 8.1.13.apakšsadaļā ietverto informāciju.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt anotācijas 8.1.13.apakšsadaļā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
