Atzinums

Projekta ID
24-TA-1423
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
10.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot, ka no Ministru kabineta noteikumu projekta "Gada pārskata sagatavošanas kārtība" (turpmāk – projekts) 1.4. apakšpunktā minētā izriet, kas sagatavo konsolidēto gada pārskatu, lūdzam izvērtēt projekta 2.8. apakšpunktā minētā termina “iestāde, kas sagatavo konsolidēto pārskatu” skaidrojuma nepieciešamību un attiecīgi precizēt projektu. Turklāt gadījumā, ja projektā tiek saglabāts projekta 2.8. apakšpunkts, lūdzam norādīt projektā lietoto terminu “konsolidētais gada pārskats”.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt projekta 2.9. apakšpunktā ietverto norādi par saīsinājuma “gada pārskats” lietošanu turpmākajā tekstā un attiecīgi precizēt projektu, jo projektā tiek lietots gan termins “ikgadējais pārskats”, gan termins “gada pārskats”.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka Likuma par budžetu un finanšu vadību ir skaidrots, kas ir valsts budžeta likums, proti, tas ir likums par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru. Savukārt projekta 2.23. apakšpunktā arī ir termina “valsts budžeta likums” skaidrojums, proti, tas ir likums par valsts budžetu saimnieciskajam gadam un budžeta ietvaru vidējam termiņam. Turklāt projektā tiek lietots gan termins “valsts budžeta likums”, gan termins “valsts budžeta likums saimnieciskajam gadam”.
Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 121. punkts noteic, ka Ministru kabineta noteikumu projektā terminus skaidro, lai konkretizētu terminā izteiktā jēdziena izpratnes robežas, ja termins nav skaidrots vai lietots augstāka juridiskā spēka normatīvajā aktā.
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projekta 2.23. apakšpunktā paredzētā termina “valsts budžeta likums” skaidrojuma nepieciešamību un svītrot to vai papildināt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumu (anotāciju) ar atbilstošu pamatojumu, kā arī projektā lietot vienu terminu, kas attiecas uz valsts budžeta likumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot, ka Ministru kabineta 2018. gada 18. decembra noteikumi Nr.  804 “Kārtība, kādā Valsts kase nodrošina elektronisko informācijas apmaiņu” ir zaudējuši spēku, lūdzam precizēt projekta 32. punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka, piemēram, atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15. panta trešās daļas 4. punktā noteiktajam tiešās pārvaldes iestādi reorganizē, nododot atsevišķus valsts pārvaldes uzdevumus citai iestādei, atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 40. panta pirmajā daļā noteiktajam publiska persona var deleģēt privātpersonai un citai publiskai personai pārvaldes uzdevumu, ja pilnvarotā persona attiecīgo uzdevumu var veikt efektīvāk, un atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 41. panta pirmajā daļā noteiktajam publiska persona var deleģēt pārvaldes uzdevumus, kuru izpilde ietilpst šīs publiskās personas vai tās iestādes kompetencē. Deleģējot pārvaldes uzdevumus, par funkcijas izpildi kopumā atbild attiecīgā publiskā persona.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 94.2. apakšpunktā minētos vārdus “nodota vai deleģēta iestādes funkcija”.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot, ka projekta 82.9. apakšpunktā ir ietverta norāde par saīsinājuma “partnerība” lietošanu turpmākajā tekstā, lūdzam attiecīgi precizēt projekta 114.32. apakšpunktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot, ka Likuma par budžetu un finanšu vadību pārejas noteikumu 118. punkts noteic, ka Ministru kabinets līdz 2025. gada 30. jūnijam izdod šā likuma 30. panta 1.1 daļā minētos noteikumus, un ministrijas un citas centrālās valsts iestādes, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas, budžeta nefinansētas iestādes, Valsts kase par valsts budžeta finanšu uzskaiti, Valsts ieņēmumu dienests par tā administrētiem nodokļiem, nodevām un citiem tā administrētiem uz valsts budžetu attiecināmiem maksājumiem un pašvaldības uzsāk šo noteikumu piemērošanu 2026. gadā, sagatavojot gada pārskatu, konsolidēto gada pārskatu un konsolidēto saimnieciskā gada pārskatu par 2025. gadu, lūdzam izvērtēt projekta 138. punkta nepieciešamību un attiecīgi precizēt projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Ievērojot, ka Likuma par budžetu un finanšu vadību pārejas noteikumu 118. punkts noteic, ka Ministru kabinets līdz 2025. gada 30. jūnijam izdod šā likuma 30. panta 1.1 daļā minētos noteikumus, un ministrijas un citas centrālās valsts iestādes, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas, budžeta nefinansētas iestādes, Valsts kase par valsts budžeta finanšu uzskaiti, Valsts ieņēmumu dienests par tā administrētiem nodokļiem, nodevām un citiem tā administrētiem uz valsts budžetu attiecināmiem maksājumiem un pašvaldības uzsāk šo noteikumu piemērošanu 2026. gadā, sagatavojot gada pārskatu, konsolidēto gada pārskatu un konsolidēto saimnieciskā gada pārskatu par 2025. gadu, lūdzam papildināt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.1. apakšsadaļu, norādot Likuma par budžetu un finanšu vadību vienību, kurā noteikts attiecīgais izņēmums.
 
Piedāvātā redakcija
-