Projekta ID
22-TA-3179Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
25.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt MK noteikumu projekta 8.punktā ietvertos vārdus "un investīcijas ieguldīs Zemkopības ministrijai piederošajās ūdenssaimniecības infrastruktūras būvēs" un tos iekļaut MK noteikumu 10.punktā. Vēršam uzmanību, ka ieguldījumus projekta infrastruktūrās veic finansējuma saņēmējs, t.i., valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi" . Atbilstoši MK 2021.gada 7.septembra noteikumiem Nr.621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība" nozares ministrijas pienākums ir veikt īstenošanas uzraudzību.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 17.9.apakšpunktu šādā redakcijā "projekta administrēšanas izmaksas 6% apmērā no 17.1.apakšpuntā norādītajām personāla atlīdzības izmaksām", ņemot vērā, ka šobrīd esošā redakcija ir pretrunā ar anotācijā norādītajiem aprēķiniem (t.i. ierosinām salāgot anotācijā un MK noteikumos noteikto izmaksu ierobežojuma apmēru). Vienlaikus lūdzam precizēt arī anotāciju, svītrojot vārdus "netiešās", kur attiecināms.
Vēršam uzmanību, ka Atveseļošanas fondā nav paredzētas “netiešās attiecināmās izmaksas”, tāpēc, lai varētu korekti nodrošināt izmaksu ievadi Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, ierosinām netiešās izmaksas aizstāt ar atsevišķu izmaksu pozīciju “projekta administrēšanas izmaksas”, saglabājot anotācijā ietverto skaidrojumu par šo izmaksu faktisko saturu, kā arī aprēķinu/pamatojumu noteiktajam apmēram.
Vēršam uzmanību, ka Atveseļošanas fondā nav paredzētas “netiešās attiecināmās izmaksas”, tāpēc, lai varētu korekti nodrošināt izmaksu ievadi Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, ierosinām netiešās izmaksas aizstāt ar atsevišķu izmaksu pozīciju “projekta administrēšanas izmaksas”, saglabājot anotācijā ietverto skaidrojumu par šo izmaksu faktisko saturu, kā arī aprēķinu/pamatojumu noteiktajam apmēram.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 23.punkta ievada redakciju. Vēršam uzmanību, ka projekta iesniegumu iesniedz un tā izvērtēšanu veic pirms ir noslēgts līgums par projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 28.punktu, norādot institūciju, kurā varēs apstrīdēt lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot MK noteikumu projekta 31.5. apakšpunktā vārdus "lēmums par projektu iesnieguma apstiprināšanu", ņemot vērā, ka nosacījumi, kādos gadījumos var tik piemērotas sankcijas, konkrēti šajā gadījumā korektīvas darbības, tiek noteikta līguma nosacījumos.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par investīcijas sasaisti ar zaļo dimensiju, ņemot vērā, ka atbilstoši Atveseļošanas fonda plāna 2.pielikumam investīcijai paredzēts intervences lauks zaļai dimensijai. Vēršam uzmanību, ka vienā no neoficiālajām versijām šī informācija jau bija iekļauta šādā redakcijā:
"Investīcijā ir pasākumi saistībā ar pielāgošanos klimata pārmaiņām un ar klimatu saistīto risku novēršana un pārvaldība: plūdi (tostarp izpratnes veidošana, civilā aizsardzība un katastrofu pārvarēšanas sistēmas un infrastruktūras). Zaļās dimensijas intervences kods 035."
"Investīcijā ir pasākumi saistībā ar pielāgošanos klimata pārmaiņām un ar klimatu saistīto risku novēršana un pārvaldība: plūdi (tostarp izpratnes veidošana, civilā aizsardzība un katastrofu pārvarēšanas sistēmas un infrastruktūras). Zaļās dimensijas intervences kods 035."
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regula (ES) Nr.2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Regula) neattiecas uz Atveseļošanas fondu (AF), bet, ņemot vērā AF plānā minēto, ka ieviešanā tiek piemēroti ES struktūrfondu un Kohēzijas fondu principi, tad aicinām tehniski precizēt informāciju anotācijas 1.3.sadaļā šādā redakcijā:
“Ņemot vērā AF plānā minēto, ka ieviešanā tiek piemēroti ES struktūrfondu un Kohēzijas fondu principi, attiecīgi ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulā (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, (turpmāk – regula 2021/1060) noteikto par finanšu instrumentu ieviešanu, plānots veicināt pretplūdu būvju atjaunošanu.”
“Ņemot vērā AF plānā minēto, ka ieviešanā tiek piemēroti ES struktūrfondu un Kohēzijas fondu principi, attiecīgi ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulā (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, (turpmāk – regula 2021/1060) noteikto par finanšu instrumentu ieviešanu, plānots veicināt pretplūdu būvju atjaunošanu.”
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā ir norādīts, ka "Atbalsta saņēmējs nav atbilstošs Eiropas Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 2.2..sadaļā norādītajam par valsts varas īstenošanu un šo subjektu var uzskatīt par tādu, kurš rīkojas, īstenojot valsts varu, ja attiecīgā darbība pieder pie valsts galvenajām funkcijām vai pēc savas būtības, mērķa un tai piemērojamajiem noteikumiem ir saistīta ar šīm funkcijām, tādejādi secinot, ka atbalsts tiks piešķirts ar saimniecisko darbību nesaistītām aktivitātēm un tas nav jāvērtē komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā." Vēršam uzmanību, ka teksts anotācijā ir savstarpēji pretrunīgs un lūdzam to precizēt tā, lai skaidrs, vai atbalsts tiks piešķirts ar saimniecisko darbību nesaistītām aktivitātēm (valsts funkciju īstenošana) un tas nebūtu attiecīgi jāvērtē komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā, vai arī atbalsts netiks sniegts darbībām, kas pieder pie valsts galvenajām funkcijām, īstenojot valsts varu, un attiecīgi būtu pasākums tālāk vērtējams Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.panta kontekstā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijā norādīto informāciju uz 59 000 ha, lai nodrošinātu atbilstību MK noteikumu projektā norādītajam rādītājam. Vienlaikus aicinām izvērtēt iespēju papildināt anotāciju ar izvērstāku informāciju par investīciju ietekmi uz tautsaimniecības attīstību.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 5.1.apakšpunktā precizēt norādīto informāciju, lai tā nav pretrunā 5.punktā norādītajai informācijai (proti, arī 5.1.apakšpunktā norādītajiem apmēriem ir jābūt ar "-" zīmi).
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas punktā "Cita informācija" norādītajā tabulā precizēt ailes "Mēnešalgu intervāla vidus-punkts" kopsummu atbilstoši aprēķinam ("17 835" vietā norādot "17 830") un attiecīgi arī precizēt informāciju tekstā aiz tabulas, lai tā atbilstu tabulā sniegtajai informācijai ("22 035,11 euro" vietā norādot "22 036,11 euro" un "17 835,00 euro" vietā norādot "17 830,00 euro").
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
6.4. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par sociāli atbildīga iepirkuma un inovāciju publiskā iepirkuma piemērošanu/izvērtējumu par to piemērošanas iespējām.
Piedāvātā redakcija
-