Projekta ID
24-TA-816Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
16.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
11.1. līdz 2024. gada 31. decembrim iznākuma rādītājs: noslēgto līgumu par projektu īstenošanu īpatsvars par ieguldījumiem kultūras un tūrisma objektos – 10 procenti;
Iebildums
Ņemot vērā, ka šāds rādītājs nav iekļauts Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027. gadam, lūdzam to svītrot vai precizēt tā nosaukumu uz nacionālo rādītāju un papildināt anotāciju ar informāciju kā aprēķināmas rādītāja sasniegtās vērtības. Tāpat lūdzam precizēt šī rādītāja sasniegšanas termiņu, ja no anotācijā iekļautās informācijas pareizi secināms, ka atlasi plānots izsludināt tikai pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu - t.i. ne agrāk kā 2026.gadā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
29.2. Starptautiskās kultūras pieminekļu un ievērojamu vietu padomes izstrādātos kvalitātes principus Eiropas Savienības finansētiem pārveidojumiem, kas var ietekmēt kultūras mantojumu.
Iebildums
Lūdzam precizēt MKN projekta 29.2.apakšpunktu par Starptautiskās kultūras pieminekļu un ievērojamu vietu padomes izstrādātiem kvalitātes principiem vai sniegt šādu informāciju MKN anotācijā, proti, kādi ir šie kvalitātes principi un kā tie ir vērtējami. Vēršam uzmanību, ka 5.1.1.6. pasākuma kritērijos un to piemērošanas metodikā nav iekļauta informācija par Starptautiskās kultūras pieminekļu un ievērojamu vietu padomes izstrādāto kvalitātes principu ievērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
VI. Atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumi
Iebildums
Lai arī noteikumu projekts paredz vienkāršotās izmaksas piemērot personāla izmaksām un netiešajām izmaksām, aicinām izvērtēt vienkāršoto izmaksu izstrādes iespējas arī kādām no pārējām plānotajām darbībām vai izmaksām. Ja izstrādāt vienkāršotās izmaksas nav iespējams vai tas ir nelietderīgi no samērīguma viedokļa šajā pasākumā, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
35.1. projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas, kuras saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 68.a panta 1. punktu projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot izmaksu vienoto likmi 5 procentu apmērā no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, bet neieskaitot tiešās personāla izmaksas.
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 35.1. apakšpunktā norādīto regulu uz aktuālo Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda tiesisko regulējumu. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekts izstrādāts, pamatojoties uz Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumu, kas izstrādāts saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regulu (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, un attiecīgi būtu jānorāda šī regula, jo nav juridiski korekti norādīt regulu, kas nosaka nosacījumus Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas periodam. Vienlaikus lūdzam atbilstoši precizēt anotācijas 5.4.sadaļas 1. tabulu "Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
35.1. projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas, kuras saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 68.a panta 1. punktu projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot izmaksu vienoto likmi 5 procentu apmērā no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, bet neieskaitot tiešās personāla izmaksas.
Iebildums
Lūdzam projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksu likmes apmēru saskaņot ar Finanšu ministriju kā ES fondu vadošo iestādi, kā arī norādīt likmes apmēra pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
35.2.7. ekspertu izmaksas, kas tieši saistītas ar investīcijām infrastruktūrā, būvuzraudzības, autoruzraudzības un arheoloģiskās uzraudzības izmaksas;
Iebildums
Lūdzam informēt, vai noteikumu projekta 35.2.7. un 35.8.2.apakšpunktā minētās ekspertu izmaksas ir uzskatāmas par projekta īstenošanas personālu un vai minētos ekspertus ir plānots piesaistīt caur ārpakalpojumu. Nepieciešamības gadījumā lūdzam pārskatīt precizējumu nepieciešamību minētajos noteikumu projekta apakšpunktos.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
42.1. projektam nav saimnieciska rakstura, jo pašu ieņēmumi atbalstītajā objektā ir 50 procenti vai mazāki par 50 procentiem no kultūras jomas pakalpojumu sniedzēja gada budžeta atbalstītajā objektā;
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 42.1.apakšpunktu, tā beigas papildinot ar vārdiem "projekta pārskata periodā", jo šāda veida projektus nepieciešams uzraudzīt visā tā pārskata periodā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
44.1. atbalstāmā darbība atbilst vienam vai vairākiem regulas Nr. 651/2014 53. panta 2. punkta “a”, “b”, “c”, “d” vai “e” apakšpunktā norādītajiem mērķiem un darbībām un ir ievēroti regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta “c” un “d” apakšpunktā, 3. punktā un 4. punkta “a” apakšpunktā minētie nosacījumi;
Iebildums
Ņemot vērā, ka, piemēram, Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 4.punkta un 2.panta 18.punkta nosacījumi ir jāvērtē/jāpiemēro uzņēmuma grupas līmenī (Komisijas regulas Nr.651/2014 angliskajā versijā nosacījumi, kas ir attiecināmi uz ‘undertaking’, ir jāpārbauda/jāpiemēro uzņēmuma grupas līmenī), lūdzam noteikumu projekta 44.1. un 25.1. apakšpunktus precizēt, lai nodrošinātu, ka ar terminu "finansējuma saņēmējs" tiek saprasts, ka finansējuma saņēmējs tiek vērtēts grupas līmenī, kā arī pārskatīt pārējos noteikumu punktus. Vienlaikus ar atbilstošu skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
53. Ja sadarbības iestāde atbalstītajā objektā konstatē komercdarbības atbalstu, tā par to informē finansējuma saņēmēju. Finansējuma saņēmējs 10 darbdienu laikā no informācijas pieprasījuma nosūtīšanas brīža sniedz sadarbības iestādei informāciju, norādot, vai par tām pašām attiecināmajām izmaksām ir plānots piešķirt atbalstu vai, ja tas jau ir piešķirts, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēja nosaukumu, atbalsta pasākumu, plānoto vai piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti.
Iebildums
Lūdzam šo punktu dzēst vai skaidrot, kā jau īstenotā projektā, par kuru jau ir piešķirts finansējums kā ar saimniecisko darbību nesaistītam projektam, varētu rasties situācija, ka kāds cits vēl plāno piešķirt atbalstu par tām pašām izmaksām vai arī tas ir jau piešķirts.
Ja minētais punkts jāattiecina projekta atlases laikā, tad skaidrojam, ka atlases laikā saziņa ar projekta iesniedzēju tiek veikta atbilstoši citos normatīvajos aktos noteiktajiem termiņiem.
Ja minētais punkts jāattiecina projekta atlases laikā, tad skaidrojam, ka atlases laikā saziņa ar projekta iesniedzēju tiek veikta atbilstoši citos normatīvajos aktos noteiktajiem termiņiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
MKN projekta anotācijā nav konstatējama informācija par Jaunā Eiropas BAUHAUS principu piemērošanu, lai gan MKN projektā ir iekļauts 29.1.apakšpunkts par tā nodrošināšanu. Vēršam uzmanību, ka 5.1.1.5. pasākuma un 5.1.1.7. pasākuma saistošo MKN anotācijās Bauhaus nepieciešamība ir skaidrota. BAUHAUS principu piemērošana kā specifiskais atbilstības kritērijs ir iekļauts 5.1.1.6. pasākuma kritērijos un kritēriju piemērošanas metodikā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Kultūras ministrijas ierosinātie grozījumi Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam, kas paredz samazināt 5.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās" Kultūras ministrijā pārziņā esošo investīciju iznākuma rādītāja RCO 77 “Atbalstīto kultūras un tūrisma objektu skaits” sasniedzamo vērtību, vēl nav apstiprināti nacionālā līmenī un secīgi Eiropas Komisijā, lūdzam papildināt protokollēmuma projektu ar jaunu punktu piedāvātajā redakcijā, kā arī izsekojamībai izvērstāku informāciju iekļaut anotācijā.
Piedāvātā redakcija
Kultūras ministrijai informēt Ministru kabinetu par priekšlikumiem rīcībai gadījumā, ja netiek saņemts pozitīvs Eiropas Komisijas lēmums par grozījumiem Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam.
12.
Noteikumu projekts
8. Projekta īstenošanas vieta ir plānošanas reģiona attīstības programmā noteiktā pilsētas funkcionālā teritorija.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 8.punktu ar nosacījumu, ka projektu īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
11.1. līdz 2024. gada 31. decembrim iznākuma rādītājs: noslēgto līgumu par projektu īstenošanu īpatsvars par ieguldījumiem kultūras un tūrisma objektos – 10 procenti;
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 21.punkts paredz dažādus projekta iesniedzējus - gan atvasinātas publiskas personas, gan juridiskas personas, tad lūdzam papildināt noteikumu projekta 11.1.apakšpunktu, kā arī noteikumu projekta 7., 20. un 37.punktu, paredzot, ka tiks noslēgti gan līgumi, gan vienošanās par projekta īstenošanu, lai nodrošinātu atbilstību Eiropas Savienības fondu normatīvajam regulējumam.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
13. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums sadalījumā pa reģioniem:
Priekšlikums
Ja atlasi plānots izsludināt līdz Eiropas Komisijas lēmumam par vidusposma pārskatu, lūdzam 13.punkta apakšpunktos norādīt pieejamo finansējumu, izdalot elastības finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
18.2. pašvaldībai vai tās izveidotai iestādei, ja projektam atbalsta sniegšana specifiskā atbalsta ietvaros kvalificējama kā komercdarbības atbalsts, publiskais finansējums nepārsniedz šo noteikumu 19. punktā minētā aprēķina finanšu iztrūkumu.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 18.2.apakšpunktā minētās atsauces precizēšanu no 19.punkta uz 17.punktu, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 17.punktā ir aprakstīts, kā aprēķina finanšu iztrūkumu, savukārt noteikumu projekta 19.2.punkts atspoguļo to, kā tiek noteikta privātā līdzfinansējuma daļa.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
19.1. ja atbalsta sniegšana specifiskā atbalsta ietvaros nav kvalificējama kā komercdarbības atbalsts, projekta iesniedzēja un sadarbības partnera līdzfinansējums nav mazāks par 15 procentiem no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ieskaitot valsts budžeta dotāciju atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts budžeta dotācijas piešķiršanu pašvaldībām Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2021.-2027. gada plānošanas periodā līdzfinansēto projektu īstenošanai;
Priekšlikums
Lūdzam dzēst 19.1. apakšpunkta daļu "ieskaitot valsts budžeta dotāciju atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts budžeta dotācijas piešķiršanu pašvaldībām Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2021.-2027. gada plānošanas periodā līdzfinansēto projektu īstenošanai", ņemot vērā, ka no VARAM saņemta informācija, ka 2024.gada budžetā nav paredzēts finansējums valsts budžeta dotāciju piešķiršanai un nav skaidrības par tās pieejamību turpmāk.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
26. Ja projekta izmaksas ir vismaz 1 000 000 euro, projekta iesniedzējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi, ievērojot, ka projekta ekonomiskā ienesīguma norma ir lielāka par sociālo diskonta likmi un projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība ir lielāka par nulli.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MKN projekta 26.punktu, norādot no kādām projekta izmaksām jāveic Izmaksu un ieguvumu analīze, proti, vai te ir plānots, ka no projekta kopējām attiecināmām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
30.1. nodrošina, ka pasākuma ietvaros plānotais atbalsts nepārklājas ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 30.1.apakšpunktu, ka finansējuma saņēmējs nodrošina ne tikai nepārklāšanās principu ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem, bet nodrošina arī dubultā finansējuma neiestāšanos projekta ietvaros.
Vēršam uzmanību, ka dubultā finansējuma neiestāšanās nodrošināma ne tikai attiecībā uz citiem finanšu atbalsta instrumentiem, bet arī konkrētā projekta īstenošanai piešķirtā finansējuma ietvaros darbības nedrīkst tikt finansētas dubultā.
Vienlaikus lūdzam atbilstoši precizēt arī anotācijas 1.3.sadaļu.
Vēršam uzmanību, ka dubultā finansējuma neiestāšanās nodrošināma ne tikai attiecībā uz citiem finanšu atbalsta instrumentiem, bet arī konkrētā projekta īstenošanai piešķirtā finansējuma ietvaros darbības nedrīkst tikt finansētas dubultā.
Vienlaikus lūdzam atbilstoši precizēt arī anotācijas 1.3.sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
31.8. nodrošina interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta prasībām, kā arī ar parakstu apliecina, ka nepastāv interešu konflikts.
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotāciju ar informāciju, ka finansējuma saņēmējs izstrādā nosacījumus, kā tas pārliecinās par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas risku neesamību, tostarp identificē apstākļus, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu un krāpšanas un korupcijas riskus, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projekta īstenošanā, nosaka veicamos pasākumus un izstrādā darbības plānu interešu konflikta un krāpšanas un korupcijas risku preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts, krāpšana vai korupcija ir atklāta.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
32.3. projekta vadības nodrošināšana;
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 32.3.apakšpunktu, kā atbalstāmo darbību nosakot projekta vadības un īstenošanas nodrošināšanu.
Atbilstošus precizējumus lūdzam veikt arī anotācijā.
Atbilstošus precizējumus lūdzam veikt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
32.3.projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana.
21.
Noteikumu projekts
36. Plānojot projekta tiešās attiecināmās personāla atlīdzības izmaksas, pamatojoties uz darba līgumu vai rīkojumu par pretendenta iecelšanu ierēdņa amatā, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina, ka projekta vadības personāls un projekta īstenošanas personāls tiek piesaistīts uz normālu darba laiku vai nepilnu darba laiku, vai daļlaiku ne mazāk kā 30 procentu apmērā no normālā darba laika. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, finansējuma saņēmējs veic personāla darba laika uzskaiti par nostrādāto laiku un veiktajām funkcijām.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka personāla izmaksas tiek plānotas kā vienotā likme, aicinām svītrot noteikumu projekta 36.punktu. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 36.punktā iekļautie nosacījumi ir attiecināmi, ja personāla izmaksas tiek attiecinātas kā faktiskās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
43. Projekta pārskata periodā finansējuma saņēmējs atbilstoši Kultūras ministrijas izstrādātajai komercdarbības atbalsta piemērošanas metodikai specifiskā atbalsta ietvaros reizi gadā līdz kārtējā gada 1. jūnijam iesniedz sadarbības iestādē informāciju, kas nepieciešama, lai izvērtētu, vai kultūras nozares projekts atbilst šo noteikumu 42. punktā minētajiem nosacījumiem.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 43.punktā ietverto atsauci no 42.punkta uz 42.1.apakšpunktu, jo šī nosacījuma ievērošana attiecas uz gadījumiem, kad projektam nav saimnieciska rakstura, jo pašu ieņēmumi atbalstītajā objektā ir 50 procenti vai mazāki par 50 procentiem no kultūras jomas pakalpojumu sniedzēja gada budžeta atbalstītajā objektā.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
43. Projekta pārskata periodā finansējuma saņēmējs atbilstoši Kultūras ministrijas izstrādātajai komercdarbības atbalsta piemērošanas metodikai specifiskā atbalsta ietvaros reizi gadā līdz kārtējā gada 1. jūnijam iesniedz sadarbības iestādē informāciju, kas nepieciešama, lai izvērtētu, vai kultūras nozares projekts atbilst šo noteikumu 42. punktā minētajiem nosacījumiem.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai līdzīgi kā 5.1.1.5. pasākumā un 5.1.1.7. pasākumā par atbildīgo institūciju kultūras nosacījumu izvērtēšanā nebūtu jānosaka Kultūras ministrija, nevis sadarbības iestāde.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
44.1. atbalstāmā darbība atbilst vienam vai vairākiem regulas Nr. 651/2014 53. panta 2. punkta “a”, “b”, “c”, “d” vai “e” apakšpunktā norādītajiem mērķiem un darbībām un ir ievēroti regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta “c” un “d” apakšpunktā, 3. punktā un 4. punkta “a” apakšpunktā minētie nosacījumi;
Priekšlikums
Ņemot vērā pasākuma mērķi, attiecināmās izmaksas, kā arī tajā plānotās darbības, lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 44.1.punktā, kā arī citur noteikumu projektā, ietvertās atsauces uz Komisijas regulas Nr.651/2014 53.panta 2.punkta apakšpunktiem.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
49.3. projekta uzraudzību visā projekta pārskata periodā.
Priekšlikums
Aicinām svītrot noteikumu projekta 49.3.apakšpunktu, jo sadarbības iestādes pienākums uzraudzīt projekta īstenošanu izriet no Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 12.panta trešās daļas 7.punkta, un nav nepieciešams to dublēt šajā noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
51. Ja komercdarbības atbalstu sniedz saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 53. pantu un ja attiecīgajā projektā vai projekta daļā projekta pārskata periodā ir radusies lielāka peļņa no pamatdarbības (neskaitot samērīgas peļņas daļu, kas atbilst tipiskai peļņai kultūras nozares attiecīgajā jomā Latvijas Republikā), nekā projektā plānots, finansējuma saņēmējs projekta pārskata perioda beigās veic šo noteikumu 26. punktā minētās izmaksu un ieguvumu analīzes pārrēķinu un sadarbības iestādei atmaksā starpību starp faktisko un plānoto peļņu no pamatdarbības.
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai gadījumos, ja projekta iesniedzējiem ir plānots piešķirt atbalstu atbilstoši Regulas Nr.651/2014 53.pantam, nebūtu lietderīgāk piemērot Regulas Nr.651/2014 53.panta 8.punkta nosacījumu, tādējādi samazinot administratīvo slogu gan finansējuma saņēmējam, gan sadarbības iestadei. Papildus vēršam uzmanību, ka 26.punktā norādīto izmaksu un ieguvumu analīzi ir jāsniedz tikai par projektiem, kuru izmaksas pārsniedz 1 milj.euro.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par pasākuma ietvaros plānoto projektu sasaisti ar Eiropas Savienības stratēģiju Baltijas jūras reģionam, t.sk. ka investīcijām piemērojams Makroreģionālā un jūras baseinu stratēģija kods 03 - Baltijas jūras reģiona stratēģija.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Saskaņā ar normatīvajiem aktiem pašvaldībām nav tiesības izsniegt aizdevumus, līdz ar to lūdzam precizēt anotāciju un attiecīgo rindkopu izteikt piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Saskaņā ar valsts atbalsta principiem ar jēdzienu “līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta” Projekta kontekstā saprotam tādu finansiālu ieguldījumu no projekta iesniedzēja vai sadarbības partnera līdzekļiem – saimnieciskajiem resursiem vai ārējiem finanšu resursiem, kas nesatur nekādu publisko finansiālo atbalstu. Līdzekļi, kas ir brīvi no valsts atbalsta (tai skaitā nav saņemts valsts vai pašvaldību galvojums, vai valsts aizdevums uz atvieglotiem nosacījumiem) ir iegūti saimnieciskās darbības rezultātā vai piesaistīti kā aizņēmums (ārējais finansējums) uz tirgus nosacījumiem
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot to, ka noteikumu projekta 20.punkts paredz maksimālo avansu līdz 50% apmēram, lūdzam anotācijas 1.3.sadaļu papildināt ar pamatojumu, kāpēc nepieciešams lielāks avansa apjoms, nekā Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumos Nr. 205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" noteiktais maksimālais avanss 30% apmērā.
Vienlaikus lūdzam precizēt noteikumu projekta 20.punkta redakciju, nosakot, ka avansu var piešķirt līdz 50 procentiem no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma, kā arī avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālā attīstības fonda finansējuma. Atbilstošus precizējumus lūdzam veikt arī anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts".
Vienlaikus lūdzam precizēt noteikumu projekta 20.punkta redakciju, nosakot, ka avansu var piešķirt līdz 50 procentiem no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma, kā arī avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālā attīstības fonda finansējuma. Atbilstošus precizējumus lūdzam veikt arī anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts".
Piedāvātā redakcija
20. Sadarbības iestāde, ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, izvērtējot plānotā avansa apmēru, tā pamatojumu, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, var piešķirt finansējuma saņēmējam avansu pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas. Finansējuma saņēmējs avansa pieprasījumu sagatavo un sadarbības iestāde to apstiprina, ņemot vērā, ka plānotā avansa apmērs un tā pamatojums atbilst spējai to izlietot sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros. Finansējuma saņēmējam avansu var piešķirt līdz 50 procentiem no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma, ievērojot, ka avansu var izmaksāt vairākos maksājumos un avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmēra.
30.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.2.sadaļu ar izvērstāku informāciju par pasākumā plānoto investīciju ietekmi uz tautsaimniecību, t.sk. norādot pēc iespējas izmērāmus faktiski sagaidāmos rezultātus/ rādītājus.
Skaidrojam, ka investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Skaidrojam, ka investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.1. sadaļu ar informāciju, ka pašvaldība vai tās izveidota iestāde vai pašvaldības kapitālsabiedrība, kuras īpašumā, turējumā, lietošanā vai valdījumā atrodas kultūras mantojuma objekts, kurā plānotas investīcijas, pildīs finansējuma saņēmēja funkcijas, un Kultūras ministrija pildīs atbildīgās iestādes funkcijas.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par attiecīgās nozares/ jomas pārstāvošu biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē.
Piedāvātā redakcija
-
