Projekta ID
23-TA-818Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
31.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iepriekš izteikto iebildumu. Lūdzam IZM, atbilstoši piedāvātajām izmaiņām finansējuma sadalījumā starp 1.1.1.1. un 1.1.1.5.pasākumu, iesūtīt atbilstošus precizējumus DPP, lai gūtu pārliecību, ka piedāvātās izmaiņas ir atbalstāmas (t.sk. izmaiņas intervences kodos).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ir precizējams Ministru kabineta noteikumu projekta 4. un 5.punktā ietvertais finansējuma apmērs, ņemot vērā, ka summējot valsts budžeta līdzfinansējuma elastības apjomu 4.punktā un valsts budžeta līdzfinansējumu 5.punktā, tiek iegūts kopējais valsts budžeta līdzfinansējums 2 159 843 euro apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Attiecībā uz 9.6.apakšpunktā noteiktajiem RIS3 monitoringa ziņojuma izstrādes gadiem, vēršam uzmanību uz Kohēzijas politikas programmas (2021-2027) 25.tabulā ieļauto informāciju attiecībā par tematisko ieguldījumu priekšnosacījumu Nr. 1.1. "Valsts vai reģionālas pārdomātas specializācijas stratēģijas laba pārvaldība", ka "RIS3 progresa ziņojums tiek izstrādāts reizi divos gados un to kā informatīvo ziņojumu iesniegšanai MK sagatavo EM ciešā sadarbībā ar IZM. Monitoringa 1. ziņojums plānots 2023.g. nogalē." Tāpat lūdzam šo punktu savstarpēji saskaņot arī ar EM kā par RIS3 monitoringa ziņojumu atbildīgajiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam IZM atbilstoši Informatīvajā ziņojumā “Par Latvijas inovāciju un tehnoloģiju atbalsta fonda iniciatīvas aktualitātes pārskatīšanu”, kas nosaka nacionālo ceļakarti nacionālā P&A&I pārvaldības modeļa pilnveidošanai, kā arī pasākumus RIS3 pārvaldības pilnveidošanai (apstiprināts MK 2.04.2022.; protokols Nr.20 40§), noteiktajam papildināt, ka tiks nodrošināta Latvijas Viedās specializācijas stratēģijas un tās ietvaros definēto specializācijas jomu padziļināta analīze, tai skaitā Viedās specializācijas stratēģijas monitoringa ziņojuma sadaļas sagatavošana par zinātni un pētniecību, ņemot vērā atbildības sadalījumu RIS3 monitoringa ziņojumu izstrādē starp IZM un EM.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums koriģēt 9.10.apakšpunktā norādītā rādītāja nosaukuma redakciju vai sadalīt to vairākos rādītājos, ņemot vērā, ka šobrīd nav skaidrs sasniedzamais rezultāts- vai tā ir nodrošināta kongresa norise, dalībnieku skaita pieaugums vai arī ārvalstu dalībnieku skaita pieaugums.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projekta 11. punkta izriet, ka sadarbības līgums tiks slēgts vēl pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt noteikumu projekta II nodaļu ar regulējumu, kas paredz, ka tiks slēgts nodomu protokols. Norma par nodomu protokola slēgšanu būtu izsakāma, piemēram, šādā redakcijā (punktu numerāciju precizējot pēc nepieciešamības):
"x. Ja līdz projekta iesnieguma iesniegšanas dienai nav noslēgts sadarbības līgums, projekta iesniegumam pievieno finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera noslēgtu nodomu protokolu. Nodomu protokolā iekļauj vismaz šādu informāciju:
x.1. apņemšanos sadarboties projekta īstenošanā, tai skaitā noslēgt sadarbības līgumu, ja projekta iesniegums tiks apstiprināts;
x.2. norādi par sadarbības partnera veicamajiem pienākumiem šo noteikumu y. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā;
x.3. kārtību, kādā veicami norēķini ar sadarbības partneri;
x.4. kārtību, kādā sagatavo un iesniedz attiecināmās izmaksas pamatojošos dokumentus;
x.5. kārtību, kādā sadarbības partneris atmaksā neatbilstoši veiktos izdevumus, kurus ir konstatējusi sadarbības iestāde, un iespējami neatbilstoši veiktos izdevumus, kurus ir konstatējis finansējuma saņēmējs."
"x. Ja līdz projekta iesnieguma iesniegšanas dienai nav noslēgts sadarbības līgums, projekta iesniegumam pievieno finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera noslēgtu nodomu protokolu. Nodomu protokolā iekļauj vismaz šādu informāciju:
x.1. apņemšanos sadarboties projekta īstenošanā, tai skaitā noslēgt sadarbības līgumu, ja projekta iesniegums tiks apstiprināts;
x.2. norādi par sadarbības partnera veicamajiem pienākumiem šo noteikumu y. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā;
x.3. kārtību, kādā veicami norēķini ar sadarbības partneri;
x.4. kārtību, kādā sagatavo un iesniedz attiecināmās izmaksas pamatojošos dokumentus;
x.5. kārtību, kādā sadarbības partneris atmaksā neatbilstoši veiktos izdevumus, kurus ir konstatējusi sadarbības iestāde, un iespējami neatbilstoši veiktos izdevumus, kurus ir konstatējis finansējuma saņēmējs."
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 14.3. un 14.4. apakšpunkta redakciju un nodrošināt, lai tie nedublētu Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 6. punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam IZM atbilstoši Informatīvajā ziņojumā “Par Latvijas inovāciju un tehnoloģiju atbalsta fonda iniciatīvas aktualitātes pārskatīšanu”, kas nosaka nacionālo ceļakarti nacionālā P&A&I pārvaldības modeļa pilnveidošanai, kā arī pasākumus RIS3 pārvaldības pilnveidošanai (apstiprināts MK 2.04.2022.; protokols Nr.20 40§), noteiktajam papildināt, ka tiks nodrošināta Latvijas Viedās specializācijas stratēģijas un tās ietvaros definēto specializācijas jomu padziļināta analīze zinātnes un pētniecības jomā, tai skaitā Viedās specializācijas stratēģijas monitoringa ziņojuma sadaļas sagatavošana par zinātni un pētniecību, ņemot vērā atbildības sadalījumu RIS3 monitoringa ziņojumu izstrādē starp IZM un EM.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MKN projektā papildināt, ka nedrīkst attiecināt jau pabeigtas darbības.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot nacionālo rādītāju uzraudzības kārtību, ņemot vērā, ka šobrīd nav skaidrs, kā tiks nodrošināta to uzraudzība. Ja uzkrājamā informācija nav saistīta ar Eiropas Savienības fondu izpratnē obligāti uzkrājamo un ziņojamo informāciju, ierosinām, ka atbildību par to uzraudzību uzņemas atbildīgā iestāde, savukārt Centrālā finanšu un līgumu aģentūra to pieņem zināšanai un nepārbauda.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam IZM uzmanību uz to, ka anotācijas 1.3.sadaļas apakšsadaļā "Problēmas apraksts", tās 2.-4.lpp, kā arī 2.tabulā (sekmīgākie Latvijas uzņēmumi pēc piešķirtā finansējuma apjoma) iekļautā informācija pēc būtības ir attiecināma uz Kohēzijas politikas programmas (2021-2027) 1.1.1.5.pasākuma “Latvijas pilnvērtīga dalība Apvārsnis Eiropa programmā, tajā skaitā nodrošinot kompleksu atbalsta instrumentu klāstu un sasaisti ar RIS3 specializācijas jomu attīstīšanu” 1.kārtā plānoto atbalstu un starptautiskā snieguma rezultātiem. Lūdzam pārskatīt šī anotācijas sadaļas informāciju, liekot akcentu uz un papildinot to ar informāciju par analītiskās kapacitātes stiprināšanas izaicinājumiem atbilstoši pasākuma ietvaros definētajam mērķim.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Uzturam iepriekš izteikto Finanšu ministrijas iebildumu, kas atspoguļots izziņas 39.punktā. Proti, atbilstoši Eiropas Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) (turpmāk - EK Paziņojums) 2.2.sadaļā norādītajam, Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punkts nav piemērojams situācijās, kad valsts rīkojas, “īstenojot valsts varu” vai kad publiskie subjekti rīkojas “publisko iestāžu statusā", subjektu var uzskatīt par tādu, kurš rīkojas, īstenojot valsts varu, ja attiecīgā darbība pieder pie valsts galvenajām funkcijām vai pēc savas būtības, mērķa un tai piemērojamajiem noteikumiem ir saistīta ar šīm funkcijām. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļā sniegto skaidrojumu, kuros tiesību aktos (norādot konkrētu punktu vai punktus) noteiktas atbilstošas funkcijas Izglītības un zinātnes ministrijai, lai varētu uzskatīt, ka attiecībā uz šo subjektu izpildās EK Paziņojuma 17.punktā noteiktais.
Vienlaikus vēršam pasākuma virzītāja uzmanību, ka pasākuma ietvaros veiktās aktivitātes ir uzskatāmas par ar saimniecisko darbību nesaistītām tāpēc, ka tās īstenojošās institūcijas aktivitātes veic tām tiesību aktos noteikto funkciju ietvaros. Attiecīgi šis ir pamata arguments un anotācijā tas ir minams kā galvenais, nevis kā papildus apstāklis, kas cita starpā raksturo pasākumu kā ar saimniecisko darbību nesaistītu.
Vienlaikus vēršam pasākuma virzītāja uzmanību, ka pasākuma ietvaros veiktās aktivitātes ir uzskatāmas par ar saimniecisko darbību nesaistītām tāpēc, ka tās īstenojošās institūcijas aktivitātes veic tām tiesību aktos noteikto funkciju ietvaros. Attiecīgi šis ir pamata arguments un anotācijā tas ir minams kā galvenais, nevis kā papildus apstāklis, kas cita starpā raksturo pasākumu kā ar saimniecisko darbību nesaistītu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācija ir papildināma ar detalizētiem aprēķiniem, kas pamato nepieciešamo finansējuma apmēru 2023. un 2024.gadam Izglītības un zinātnes ministrijas kā 1.1.1.1. pasākuma “Zinātnes politikas ieviešana, vadība un kapacitātes stiprināšana” plānotā finansējuma saņēmēja attiecināmo izmaksu segšanai pirms projekta apstiprināšanas.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ir svītrojama informācija III sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 2.,5.,7. un 8.kolonnas 4.punktā, vienlaikus norādot finansējumu 5. un 5.1.apakšpunktā, atbilstoši 3. un 3.1.apakšpunktā norādītajam finansējuma apmēram.
Piedāvātā redakcija
-
15.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu, ņemot vērā, ka nosacījumi par finanšu plūsmas nodrošināšanu pirms projekta apstiprināšanas attiecas nevis uz projektu iesniegumu atlases kārtu īstenošanu, bet projekta īstenošanu pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas. Turklāt noteikumu projekts neparedz projektu iesniegumu atlases kārtas.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 1.1. apakšpunktā skaitļus un vārdus "1.1. prioritātes "Pētniecība un prasmes"".
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta II nodaļa paredz prasības finansējuma saņēmējam (piemēram, 14. punktā noteiktais pienākums slēgt sadarbības līgumu), atkārtoti lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.4. apakšpunktu un II nodaļas nosaukumu ar norādi uz prasībām arī finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai būtu skaidri rādītāju sasniegšanas termiņi, ierosinām norādīt konkrētu mēnesi un dienu to sasniegšanas termiņā 9.3. un 9.5. apakšpunktos norādītājiem nacionālajiem rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai nebūtu koriģējamas nacionālo rādītāju sasniedzamās vērtības, norādot sasniedzamo vērtību kopumā nevis ik gadu (9.7., 9.8.apakšpunktos), nodrošinot skaidrāku rādītāju sasniegšanas izsekojamību.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam koriģēt 9.7.apakšpunktā norādītā rādītāja nosaukumu, lai skaidrāk un konkrētāk nolasītos sasniedzamais rezultāts, piemēram, izsakot to: "Latvijas zinātnes portāla https://researchLatvia.gov.lv lietotāju skaita procentuālais pieaugums gadā - 20 procenti salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu".
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka saīsinājums "atbildīgā iestāde" ir atrunāts tikai noteikumu projekta 10. punktā, taču pirmo reizi pieminēts jau noteikumu projekta 6. punktā, rosinām pārcelt noteikumu projekta 10. punktu aiz 3. punkta.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka norāde, ka projekta iesniedzējs pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas ir finansējuma saņēmējs, ietverta noteikumu projekta 12. punktā, kā arī noteikumu projekta 11. punktā minēta sadarbības līguma slēgšana, lūdzam noteikumu projekta 11. punktu pārcelt uz II nodaļu aiz 13. punkta.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 13. punkta 2. teikuma redakciju un to pēc nepieciešamības precizēt, ietverot norādi uz 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķi “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā”, kā arī svītrojot vārdus "pasākuma un".
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot horizontālajos normatīvajos aktos un praksē lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", lūdzam precizēt noteikumu projekta 15.9., 17.11. apakšpunktu un 28. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai no MK noteikumu 17.2. apakšpunkta redakcijas ir viennozīmīgi secināms, ka veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas no ES fondu finansējuma atbilstoši projektā nostrādātajam periodam (proporcionāli projektā nostrādātajam laika periodam).
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķinā un piemērošanas metodikā 1 km izmaksām nav paredzētas transportlīdzekļa nomas un transporta pakalpojumu pirkšanas izmaksas, lūdzam izteikt to kā atsevišķu punktu pēc reālām izmaksām. Attiecīgi precizējot informāciju anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām anotāciju papildināt ar skaidrojumu par zinātnisko ekspertu atšķirību no projekta īstenošanas personāla, kas sniegts izziņas 23.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 17.11. apakšpunktā vārdus un skaitļus "atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā", ņemot vērā, ka attiecīgajos Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumos Nr. 408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" nav noteiktas komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas, un atbilstošie normatīvie akti jau pieminēti noteikumu projekta 28. punktā.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam atsaukties uz konkrētiem MKN punktiem, kas ir domāts ar “pārējām” izmaksām, atbilstoši anotācijā norādītajam.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt, ņemot vērā, ka šajā MK noteikumu projektā vienkāršoto izmaksu metodika izstrādājama tikai šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētajām izmaksām
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam ņemt vērā iespējamo demarkāciju ar projektu Nr.1.1.1.5/17/I/002 gadījumā, ja šie MKN stāsies spēkā ātrāk par 2023.gada 30.novembri.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 23. punktu, norādot, no kādiem līdzekļiem plānots segt sadārdzinājumu, vai svītrot attiecīgo punktu. Vēršam uzmanību, ka finansējuma saņēmējs (Izglītības un zinātnes ministrija) ir valsts budžeta iestāde, kurai nav savu līdzekļu.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst 33. vai 31.punktu, jo šobrīd šie punkti ir vienādi un nav skaidrs, vai jāsniedz ziņojums reizi sešos mēnešos vai reizi gadā.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" ir uzskaitītas Latvijas Zinātnes padomes kā sadarbības partnera attiecināmās izmaksas. Aicinām izvērtēt un identificēt attiecīgās izmaksas sadarbības partnerim arī noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļu "Risinājuma apraksts" atbilstoši noteikumu projekta 28. punktā minētajam, norādot pienākumu nodrošināt komunikācijas un vizuālās identitātes prasības saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī ievērojot Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" norādīt pilno Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļu ar informāciju par interešu konflikta riska neesamības nodrošināšanu kontekstā ar noteikumu projekta 34. punktā norādīto.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam koriģēt anotācijā norādīto informāciju par pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu, ņemot vērā to, ka ir norādīts plānotais nevis pieejamais finansējums.
Piedāvātā redakcija
1.1.1.1. pasākumam plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 14 398 945 euro (tajā skaitā elastības finansējuma apjoms 2 271 078 euro)..
39.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam koriģēt vai papildināt informāciju anotācijā par noteikumu projekta 9.10.apakšpunktā norādītā rādītāja bāzes vērtību, ņemot vērā to, ka nav skaidrs, vai tā attiecas uz visiem vai ārvalstu kongresa dalībniekiem:
10) Pasaules Latviešu zinātnieku kongresa norise Latvijā 2028.gadā, iesaistot par 20 procentiem vairāk dalībnieku nekā 2023.gada Pasaules Latviešu zinātnieku kongresā, tai skaitā par 20 procentiem vairāk ārvalstu dalībnieku no visiem kongresa dalībniekiem (bāzes vērtība – 100);
10) Pasaules Latviešu zinātnieku kongresa norise Latvijā 2028.gadā, iesaistot par 20 procentiem vairāk dalībnieku nekā 2023.gada Pasaules Latviešu zinātnieku kongresā, tai skaitā par 20 procentiem vairāk ārvalstu dalībnieku no visiem kongresa dalībniekiem (bāzes vērtība – 100);
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā redakcionāli precizēt rindkopu, kurā ir atsauce par 40 % vienotās likmes piemērošanu, proti, aicinām precizēt, ka "1.1.1.1. pasākumā paredzēts, ka pārējās attiecināmās izmaksas, izņemot tiešās attiecināmās personāla izmaksas, tiek segtas, piemērojot vienoto likmi 40 % apmērā no tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām".
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un precizēt anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulā ietverto informāciju, attiecībā uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, piemērošanu norādot visu 50. pantu vai vēl citus attiecīgā panta punktus un apakšpunktus, ņemot vērā, ka piemērojams ne tikai 50. panta 1. punkta "d" apakšpunktā ietvertais pienākums.
Piedāvātā redakcija
-
42.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK protokollēmuma projektu ar uzdevumu un termiņu Izglītības un ministrijai 1.1.1.1. pasākuma ietvaros vērtēt vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādes iespējas projekta personāla izmaksām projektu īstenošanas stadijā. Finanšu ministrijas ieskatā ir būtiski vērtēt iespējas pēc iespējas plašāk piemērot vienkāršoto izmaksu iespējas.
Piedāvātā redakcija
-