Atzinums

Projekta ID
23-TA-1175
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
27.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst vārdus "veselības pārbaužu", tā kā šīs izmaksas neietilpst personāla atlīdzības izmaksās.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka ārvalstu komandējuma izmaksas atbilstoši VI vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 47.punkta (62.zemsvītrā atsaucē) minētajam, attiecināmas projekta vadītājam un projekta īstenošanas personālam, līdz ar to lūdzam svītrot vārdus "tai skaitā".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 9.1.apakšpunktu darba vietas aprīkojuma izmaksas var plānot kā tiešās attiecināmās izmaksas tikai jaunradītu darba vietu aprīkošanai vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts.
Līdz ar to lūdzam precizēt 16.2.3.apakšpunkta redakciju.

Piedāvātā redakcija
16.2.3. darba vietas aprīkojuma iegādes īres vai nomas izmaksas ir attiecināmas projekta vadības un projekta īstenošanas personālam jaunu darba vietu radīšanai vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, uzturēšanai un remontam ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā (ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts pilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā; ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam šo noteikumu 14.9. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai. Savukārt daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu);
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunkta 16.2.3. redakciju, ņemot vērā, ka nosacījums par darbinieka iesaistes periodu projektā attiecas tikai uz daļlaiku. MK noteikumu projekta 16.2.3. apakšpunktā iekļauta stingrāka prasība, nekā to paredz VI Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai (Nr. 1.2.). Saskaņā ar  šo vadlīniju 9.5.punktu darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas atbilstoši slodzes apmēram – darbiniekiem, kuri strādā normālo darba laiku, aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas 100% apmērā, bet nepilna darba laika gadījumā – ņemot vērā attiecīgā darba laika proporciju. Savukārt, saskaņā ar vadlīniju 33.punktu daļlaika gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu un daļlaika proporcija darbam projektā
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu 16.2.7.apakšpunktā dzēst atsauci uz šo noteikumu 14.6.apakšpunktu. Lūdzam ņemt vērā, ka atsauce uz 14.6. apakšpunktā minēto darbību nav akceptējama, jo 16.2.7. apakšpunktā minētās izmaksas ir paredzētas projekta informatīvajiem un obligātās publicitātes pasākumiem par projekta īstenošanu saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060) 47. un 50. pantiem. 

 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā papildināt ar skaidrojumu, norādot, ka tiks nodrošināts dubultā finansējuma novēršanas risks attiecībā uz PVN līdzekļu attiecināšanu/atgūšanu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas sadaļu "Finansējuma saņēmējs" papildināt ar informāciju, vai pasākuma ietvaros tiek, vai netiek sniegts atbalsts saimnieciskai darbībai un attiecīgi komercdarbības atbalsts. Ņemot vērā informāciju, ka "IeVP ir TM padotībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas īsteno valsts politiku apcietinājuma kā drošības līdzekļa un brīvības atņemšanas kā kriminālsoda izpildes jomā", pirmsšķietami secināms, ka IeVP darbojas valsts funkciju ietvaros, un finansējums pasākuma ietvaros nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļu "Nevalstiskās organizācijas". Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par biedrību un nodibinājumu iesaisti, nevalstisko organizāciju  iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē, lai nodrošinātu atbilstību Ministru prezidenta rezolūcijā* noteiktajam vai skaidrot, kāpēc iesaiste nav iespējama.

*Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārliecināties, ka noteikumu projektā, anotācijā, kā arī MK protokollēmuma projektā ir norādīts korekts 4.3.4.7.pasākuma nosaukums. Vēršam uzmanību, ka patreiz Programmas papildinājumā 4.3.4.7.pasākuma nosaukums norādīts šādi: "Nodarbināmības priekšnosacījumu nodrošināšana ieslodzītajiem, pilnveidojot resocializācijas sistēmas efektivitāti, sekmējot bijušo ieslodzīto iekļaušanos, vienlīdzīgas iespējas un aktīvu līdzdalību"
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt un norādīt noteikumu projektā vai anotācijā iznākuma rādītāju apjomu, kāds tiks sasniegts par pieejamo finansējumu (bez elastības finansējuma), ja attiecināms[1]. Vienlaikus, lūdzam pārliecināties, ka vadošajai iestādei ir pieejama aktualizēts rādītāju metodoloģijas apraksts, tā - lai noteikumu projektā noteiktie rezultāta, iznākuma rādītāji neatšķiras no rādītāju metodoloģijas aprakstā noteiktajiem rādītājiem, vai aprēķina metodoloģija un aprēķina principi atbilst noteikumu projektā noteiktajam.
Tāpat no noteikumu projektā un anotācijā iekļautās informācijas ir jābūt skaidri saprotamam, kā Programmā noteiktie SAM rādītāji tiks sasniegti caur vairākiem pasākumiem. T.i. ir jāspēj secināt, vai vienu vai vairāku MK noteikumu par pasākumu/ atlases kārtu īstenošanu ietvaros skaitot kopā tiks nodrošināta SAM noteiktā sasniedzamā vērtība.

[1] Ja atbilstoši Programmas papildinājumā attiecīgajā SAM, pasākumā ir plānots arī elastības finansējums un informācija SAM rādītāju metodoloģijas aprakstā liecina, ka sasniedzamā rādītāja apjomu ietekmē īstenošanai pieejamā finansējuma apjoms. Informācija par sasniedzamo rādītāja apjomu par pieejamo finansējumu (bez elastības finansējuma) var būt iekļauta arī SAM rādītāju metodoloģijas aprakstā.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju  vai MK noteikumu 16.1.apakšpunktā minēto vienkāršoto izmaksu metodiku plānots apstiprināt līdz projektu iesniegumu atlases izsludināšanai. Gadījumā, ja līdz projektu iesniegumu atlases izsludināšanai vienkāršoto izmaksu metodika nebūs apstiprināta, projekta iesniegumu atlasē netiks veikta personāla atlīdzības izmaksu apmēra pamatotības analīze.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 16.2.2.2. apakšpunktā dzēst vārdu savienojumu "tai skaitā" un veikt tehisku precizējumu, dzēšot divreiz ievadīto apakšpunkta kārtas skaitli "16.2.2.2.".
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt uz "transporta pakalpojumu izmaksas"
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt 16.2.4. apakšpunktā norādīto apakšpunktu uzskaitījumu, uz kurām nav attiecināmas 16.2.4. apakšpunktā norādītās attiecināmās izmaksas,  ar 14.10.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju minētajām izmaksām izstrādāt vienas vienības izmaksu metodiku, kā arī iespējams izstrādāt vienas vienības izmaksu metodiku 16.2.6. apakšpunktā noteiktajām izmaksām.  
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt 16.2.5.apakšpunktā norādīto apakšpunktu uzskaitījumu, uz kurām nav attiecināmas 16.2.5. apakšpunktā norādītās attiecināmās izmaksas,  ar 14.10.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt 16.2.6.. apakšpunktā norādīto apakšpunktu uzskaitījumu, uz kurām nav attiecināmas 16.2.6. apakšpunktā norādītās attiecināmās izmaksas,  ar 14.10.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt 16.2.8.apakšpunktā norādīto apakšpunktu uzskaitījumu, uz kurām nav attiecināmas 16.2.8. apakšpunktā norādītās attiecināmās izmaksas,  ar 14.10.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 16.2.8. apakšpunktā minēto materiāltehnisko  nodrošinājumu precizēt vai papildināt, lai ir skaidri saprotams, ka ar materiāltehniskā nodrošinājuma iegādi tiek saprasta pamatlīdzekļu iegāde. Ņemot vērā, ka šo noteikumu 22.8. apakšpunkts nosaka, ka 16.2.8. apakšpunktā minētajiem materiāltehniskajiem līdzekļiem ir piemērojamas pamatlīdzekļu nolietojuma normas, ar materiāltehnisko nodrošinājumu 16.2.8. apakšpunktā ir saprotama pamatlīdzekļu iegāde.
 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām aizstāt vārdus "vienas vienības standarta likmes metodiku" ar "vienkāršoto izmaksu metodiku"
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā dzēst noteikumu projekta 21. punktu, ņemot vērā, ka vērtēšanas komisijas sastāvs ir noteikts Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 21. pantā.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs izstrādā nosacījumus, kā tas pārliecinās par interešu konflikta neesamību, tostarp identificē apstākļus, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projekta īstenošanā, nosaka veicamos pasākumus un izstrādā darbības plānu interešu konflikta preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts ir atklāts. Kā arī, aicinām noteikumos iekļauj prasību, ka finansējuma saņēmējs paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu. Vēršam uzmanību, ka apliecinājumā obligāti ietver atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61.panta prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt arī ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Ministru kabineta 2022.gada 13.decembra protokollēmuma Nr. 64 6. § 3. punktā minēto, lūgums sniegt skaidrojumu, nepieciešamības gadījumā papildinot noteikumu projektu, kā finansējuma saņēmējs pārbaudīs mērķa grupas dalībnieka atbilstību dalībai projektā.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam šo noteikumu atsevišķā punktā izdalīt, kuru šo MK noteikumu 14.punktā minēto darbību ietvaros iesaistītie mērķa grupas dalībnieki tiks iekļauti šo noteikumu 4.1.2. un 4.2.2.apakšpunktā norādītajā iznākuma rādītājā.


 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst vārdus "finansējuma saņēmējs" , ņemot vērā, ka dublē 22. punkta sākumu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Viennozīmīgai šī punkta izpratnei, aicinām izvērtēt nepieciešamību redakcionāli precizēt, ko nozīmē datu apstrāde un izteikt punkta beigas, piemēram, šādā redakcijā: "[...], tostarp uzkrāj datus par horizontālā principa rādītājiem un ziņo tos sadarbības iestādei;"
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt vārdus "projekta iesniedzējs" uz vārdiem "finansējuma saņēmējs".
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, norādot  vai plānotajām investīcijām būs tieša, netieša, vai nebūs ietekmes uz horizontālajiem principiem: “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”; “Klimatdrošināšana”; “Energoefektivitāte pirmajā vietā”.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Rosinām anotācijas sadaļas "Projekta īstenošanai tiks piemērotas šādas vienkāršotās izmaksas":
1) 2.punktā par netiešajām izmaksām precizēt, ka likme rēķināma no plānotajām personāla atlīdzības izmaksām.
2) 3.punktā precizēt teikuma beigas šādā redakcijā "un citas vadošās vai atbildīgās iestādes vienkāršoto izmaksu metodikas, kas tiks izstrādātas projekta īstenošanas laikā"
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam veikt tehniskus precizējumus anotācijas 1.3.apakšpunkta "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" sadaļās:
1.) "Projekta īstenošanai tiks piemērotas šādas vienkāršotās izmaksas:" aizstājot minēto pasākuma nosaukumu: "Nodarbināmības priekšnosacījumu nodrošināšana ieslodzītajiem, t.sk. pētot ārvalstu pieredzi, pilnveidojot resocializācijas sistēmas efektivitāti,  sekmējot bijušo ieslodzīto iekļaušanos, vienlīdzīgas iespējas un aktīvu līdzdalību" uz "Nodarbināmības priekšnosacījumu nodrošināšana ieslodzītajiem, pilnveidojot resocializācijas sistēmas efektivitāti, vienlaikus sekmējot bijušo ieslodzīto iekļaušanos, vienlīdzīgas iespējas un aktīvu līdzdalību";
2.) "Datu apstrāde" aizstājot norādīto atsauci uz šo noteikumu 12.punktu ar uz šo noteikumu 14.punktu;
3.) "Principa "Nenodarīt būtisku kaitējumu" (turpmāk - NBK) ievērošana" dzēšot dublējošo rindkopu "Projekta īstenošana 4.3.4.7. pasākumā (..) plānošanas periodā".
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 5.1.apakšpunktu, norādot tādas pašas summas pa gadiem kā 5.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Atbilstoši noteikumu projekta 16.2.8. apakšpunktam projekta ietvaros ir paredzēta materiāltehnisko līdzekļu iegāde, līdz ar to lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļu ar skaidrojumu, kā pēc projekta pabeigšanas tiks nodrošināta iegādāto materiāltehnisko vienību uzturēšana.
Piedāvātā redakcija
-