Atzinums

Projekta ID
22-TA-2965
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
15.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iepriekš sniegto iebildumu un lūdzam izvērtēt vienkāršoto izmaksu iespējami plašāku piemērošanu arī citām izmaksu pozīcijām. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Norādām, ka anotācijā sniegtā informācija nesniedz priekšstatu par iemesliem, kāpēc atbildīgā iestāde nevarētu izstrādāt vienkāršoto izmaksu risinājumus, kas mazinātu administratīvo slogu gan finansējuma saņēmējam, gan Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai. Papildus vēršam uzmanību, ka izziņā ir sniegta atsauce uz KPMG pētījumu, taču pētījuma nodevums no Vadošās iestādes puses uz doto brīdi nav pieņemts, kā arī pētījumā ir pausts ekspertu redzējums/ viedoklis, kas neliedz atbildīgajai iestādei izstrādāt vienkāršoto izmaksu risinājumus, ja tādus saskata.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka vadošās iestādes ieskatā nav sniegti pamatoti argumenti vienkāršoto izmaksu nepiemērošanai, atkārtoti izsakām iebildumu projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām piemērot vienkāršoto izmaksu risinājumus, t.sk. ietverot  MK noteikumu projekta 18.8. apakšpunktā minētās veselības apdrošināšanas izmaksas un dzēšot ierobežojumus, kas minēti MK noteikumu projekta 19. un 21.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā š.g. 9.decembrī apstiprinātos grozījumus, lūdzam precizēt metodikas nosaukumu uz "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai"
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, kurām izmaksu pozīcijām ir paredzēts piemērot vienkāršoto izmaksu metodiku un aprakstīt to arī anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju iesniegt precizējumus principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” novērtējumam 5.1.1.specifiskā atbalsta mērķa “Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās” (5.1.1.SAM)  5.1.1.2.pasākumam “Pašvaldību un plānošanas reģionu un kapacitātes uzlabošana” (5.1.1.2.pasākums) atbilstoši sniegtajam skaidrojuma anotācijā, ka 5.1.1.2.pasākumam nav ietekmes uz minēto principu. Vēršam uzmanību, ka šobrīd aktuālājā principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” novērtējumā, kas veikts par vairākiem 5.1.1.SAM pasākumiem, identificēts, ka visiem vides mērķiem attiecībā uz 5.1.1.2.pasākumu nepieciešams padziļināts pasākuma novērtējums no principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” viedokļa.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā norādīt izdales materiālu atšifrējumu atbilstoši izziņas 66.punktā norādītajam.

 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu precizēt atsauci  no MK noteikumu no 17.1.punkta uz MK noteikumu 18.1.punktu.
Piedāvātā redakcija
Plānojot šo noteikumu 18.1.apakšpunktā minētās izmaksas, kas radušās, pamatojoties uz darba līgumu vai rīkojumu par pretendenta iecelšanu ierēdņa amatā, finansējuma saņēmējs nodrošina, ka projekta vadības un īstenošanas personāls tiek piesaistīts uz normālu darba laiku vai nepilnu darba laiku, vai daļlaiku ne mazāk kā 30 procentu apmērā no normālā darba laika. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, finansējuma saņēmējs veic personāla darba laika uzskaiti par nostrādāto laiku un veiktajām funkcijām.

 
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Pirms vārda "nepārsniedz" lūdzu iestarpināt vārdu "izmaksas".
Piedāvātā redakcija
Šo noteikumu 18.1.1. apakšpunktā minētās attiecināmās izmaksas nepārsniedz 34 422 euro kalendārajā gadā, pieskaitot 0,64% no šo noteikumu 18. punktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām (neieskaitot šo noteikumu 18.1.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās personāla izmaksas) un summu reizinot ar projekta ilgumu gados.
 
 
9.
Anotācija (ex-ante)
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 8.punkta “Horizontālās ietekmes” 8.1.apakšpunkta “Projekta tiesiskā regulējuma ietekme” 8.1.9.apakšpunktā “uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām” norādīto informāciju attiecībā uz pandusu iegādi, ņemot vērā, ka atbilstoši veiktajiem precizējumiem MK noteikumu projekta 18.4.7.punktā ir plānota tikai pandusu noma.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar īsu pamatojumu, kāpēc 5.1.1.2.pasākumā pandusu noma ir saimnieciski izdevīgāka nekā to iegāde, tādejādi nodrošinot atbilstību Finanšu ministrijas vadlīnijās Nr.2 “Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai  Eiropas savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā” noteiktajam – proti, ir izvērtēts, vai saimnieciski izdevīgāk ir nepieciešamo iekārtu iegādāties vai nomāt.
 
Piedāvātā redakcija
-