Atzinums

Projekta ID
23-TA-2418
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
23.01.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 1. punktu atbilstoši likuma "Par maternitātes un slimības apdrošināšanu" 9. un 12. pantā, likuma "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām" 19. panta pirmajā daļā un Ārstniecības likuma 53. pantā noteiktajam pilnvarojumam Ministru kabinetam.

Informējam, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk – Noteikumi Nr. 108) 100. punktam Ministru kabineta noteikumu projekta 1. punktā raksta vārdus "noteikumi nosaka" un likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam.
 
Piedāvātā redakcija
1. Noteikumi nosaka pārejošu darbnespēju apliecinošo dokumentu izsniegšanas un anulēšanas kārtību.
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 6.1. apakšpunktā vārdus "ja nepieciešama izolācija sakarā ar karantīnu".

Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 2.5. apakšpunkts jau paredz, ka darbnespējas lapu izsniedz, ja personai ir noteikta izolācija sakarā ar karantīnu. Savukārt noteikumu projekta 2.6. apakšpunkts noteic, ka darbnespējas lapu izsniedz bērna līdz 14 gadu vecumam (neieskaitot) kopšanai, ja nepieciešama bērna izolācijas karantīnas laikā. Informējam, ka atbilstoši Noteikumu Nr. 108 3.3. apakšpunktam normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē pašā normatīvā akta projektā ietverto normatīvo regulējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 15. punktu, novēršot regulējuma dublēšanu.

Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 15. punkts jau ietver atsauci uz noteikumu projekta 14. punktu, tādējādi nav nepieciešams atkārtoti norādīt uz noteikumu projekta 14. punktā ietverto regulējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 25. punktu atbilstoši Administratīvā procesa likumā (turpmāk – APL) noteiktajai administratīvo aktu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtībai.

APL 76. panta otrā daļa noteic, ka administratīvo aktu var apstrīdēt padotības kārtībā augstākā iestādē. Likumā vai Ministru kabineta noteikumos var būt noteikta cita iestāde, kurā attiecīgo administratīvo aktu var apstrīdēt. Ja tādas nav vai tā ir Ministru kabinets, administratīvo aktu var apstrīdēt tajā iestādē, kura izdevusi šo aktu, vai uzreiz pārsūdzēt tiesā. Ja administratīvo aktu apstrīd iestādē, kura to izdevusi, uz apstrīdēšanas procesu attiecas noteikumi, kas šajā likumā paredzēti attiecībā uz augstāku iestādi. No noteikumu projekta 25. punkta izriet, ka personai ir tiesības ārstniecības iestādes izdoto rīkojumu vienīgi pārsūdzēt, neizmantojot APL noteiktās tiesības šo lēmumu apstrīdēt.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam apvienot noteikumu projekta 24.3. un 26.5. apakšpunktu, novēršot regulējuma dublēšanu.

Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 24.3. apakšpunkts jau noteic, ka darbnespējas lapu anulē ar tās ārstniecības iestādes, kurā sniegta dzemdību palīdzība, vadītāja rīkojumu saistībā ar atteikšanos pēc dzemdībām no bērna kopšanas un audzināšanas.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 26.5. un 28.2.2. apakšpunktā ietverto atsauci uz normatīvajiem aktiem atbilstoši Noteikumu Nr. 108 3.7. nodaļā noteiktajam.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta VI nodaļu, vienlaikus atbilstoši precizējot noteikumu projektu 1.3. sadaļu.

Vēršam uzmanību, ka likuma "Par maternitātes un slimības apdrošināšanu" 9. un 12. pants, likuma "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām" 19. panta pirmā daļa un Ārstniecības likuma 53. pants neparedz pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt darbnespējas ekspertīzes kontroles un sūdzību izskatīšanas kārtību.
 
Piedāvātā redakcija
-