Projekta ID
23-TA-1000Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
23.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Joprojām uzturam izziņas 17.punktā ietverto iebildumu un lūdzam noteikumu projektā noteikt, ka 1.2.3.5.pasākuma ietvaros apgrozāmo līdzekļu investīcijas ir pakārtotas investīciju aizdevumiem, proti, saimnieciskās darbības veicējs nedrīkst saņemt apgrozāmo līdzekļu aizdevumu ārpus investīciju aizdevuma (tikai kopā).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Uzturam iebildumu un atkārtoti lūdzam papildināt noteikumu projekta 7. punktā izteikto MK noteikumu Nr. 1065 5.51. apakšpunktu ar atmaksātā publiskā finansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt 12.6punkta redakciju tā, lai būtu skaidrs, ka Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 23.punkts ir jāņem vērā saimnieciskās darbības veicējam, pretendējot uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 13., 14., 38., 38.a, 38.b vai 41.pantu, tai skaitā papildinot, ka projekta izmaksas ir attiecināmas vienīgi pie nosacījuma, ka projekts uzsākts (darbi sākti) pēc projekta iesnieguma atbalsta sniedzējinstitūcijā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Uzturam izziņas 36.punktā izteikto iebildumu par to, ka, ievērojot MK noteikumu 14.punktā noteikto, nepieciešams pārskatīt atsauces 19.1.apakšpunktā, proti, iekļaut atsauci arī uz MK noteikumu 7.6.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Aicinām pārskatīt MKN punktā iekļautā ierobežojuma attiecināmību uz MKN ietvaros paredzētajiem atbalsta pasākumiem, jo tas nonāk pretrunā ar MKN III5. sadaļu "Atbalsts atjaunīgo energoresursu enerģijas izmantošanai, atjaunīgā ūdeņraža ražošanai un augstas efektivitātes koģenerācijai", t.i., atstājot šādu redakciju atbalstu par neatbalstāmajām nozarēm, atbalstu MKN III5. sadaļā paredzētajiem mērķiem nevarēs sniegt. Attiecīgi aicinām precizēt MKN projektu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt MKN 21.8punktu, jo Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 5.punkta nosacījums attiecas ne tikai uz reģionālo atbalstu, bet arī uz pārējiem atbalsta veidiem, saskaņā ar kuriem tiek piešķirts komercdarbības atbalsts ar Komisijas regulu Nr.651/2014.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un papildināt MKN projekta III.2 sadaļu "Aizdevumi energoefektivitātes pakalpojuma sniedzēju naudas plūsmas iegādei" ar Komisijas regulas Nr.651/2014 38.b pantu, ietverot korekti visus no tā izrietošos nosacījumus, lai novērstu nepamatotas interpretācijas riskus.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Aicinām pārskatīt šī MKN punktā noteikto, ievērojot to, ka Komisijas regulas Nr.651/2014 38.a panta 5.punkts kā attiecināmas paredz tikai tās izmaksas, kas tieši saistītas ar augstāka energoefektivitātes līmeņa sasniegšanu ēkā. Ievērojot minēto, nav skaidrs, kā augstāku energoefektivitātes līmeni ēkā varētu nodrošināt būvlaukuma teritorijas sakārtošana, kā arī lūdzam sniegt skaidrojumu, kas konkrēti tiek saprasts ar citiem pasākumiem. Vienlaikus lūdzam kopumā pārskatīt MKN punktā iekļautās izmaksu pozīcijas, jo atbalsts saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 38.a pantu ir vērsts tieši uz energoefektivitātes paaugstināšanu ēkā. Lūdzam anotācija skaidrot, kā autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksu attiecināšana nodrošina šī principa ievērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā Komisijas regulas Nr.651/2014 38.a panta 9.punktā noteikto, lūdzam precizēt MKN 30.374.apakšpunktu, lai nodrošinātu korektu atbilstību Komisijas regulas Nr.651/2014 38.a panta 9.punkta nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka, sniedzot atbalstu ar Komisijas regulas Nr.651/2014 41.pantu, nepieciešams ievērot šī panta 1.a, 2., 3., 4., 4.a punkti, aicinām pārskatīt un precizēt 30.50 punkta apakšpunktus, piemēram, 30.502.un 30.503.apakšpunktu, un iekļaut tajos atsauces uz attiecīgajiem punktiem, tā novēršot nepamatotas interpretācijas riskus.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai novērstu nepamatotas interpretācijas risku, aicinām dzēst 30.51 punkta apakšpunktus, atstājot tikai atsauces uz Komisijas regulas Nr.651/2014 41.panta 1.a, 2., 3., 4., 4.a punktiem.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt atsauci uz Komisijas regulas Nr.651/2014 7.punktu, norādot konkrētu tā apakšpunktu, saskaņā ar kuru tiek noteikta kopējā atbalsta intensitāte, proti, Komisijas regulas Nr.651/2014 38.b panta 7.punkta b) apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Aicinām pārskatīt un precizēt attiecīgo MKN projekta punktu, nodrošinot korektu atbilstību Komisijas regulas Nr.651/2014 12.panta 1.punktam, jo informācijas pieejamības nosacījums attiecas ne tikai uz Sabiedrību "Altum", bet arī uz līdzfinansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai nodrošinātu Eiropas Savienības tiesu judikatūrai atbilstošu pienākumu atgūt nelikumīgo komercdarbības atbalstu, aicinām noteikumu projekta 37.4 punktu precizēt, atgūšanas nosacījumu par ar Komisijas regulu Nr.651/2014 piešķirtā atbalsta atgūšanu ietverot atsevišķā punktā, piemēram, piedāvātajā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
“Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr.651/2014 nosacījumi, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem”.
15.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai nodrošinātu Eiropas Savienības tiesu judikatūrai atbilstošu pienākumu atgūt nelikumīgo komercdarbības atbalstu, aicinām noteikumu projekta 37.4 punktu precizēt, atgūšanas nosacījumu par ar Komisijas regulu Nr.1407/2013 piešķirtā atbalsta atgūšanu ietverot atsevišķā punktā, piemēram, piedāvātajā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
“Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 1407/2013 nosacījumi, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem”.
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 1.2.3.5.pasākuma finansējumu atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam finanšu instrumentu īstenošanas noteikumu pielikumā noteiktajam plānotajam finansējuma apmēram, aizstājot Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu 13 489 500 euro ar 13 313 429 euro un valsts budžeta finansējumu 2 380 500 euro ar 2 349 429 euro.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Atbilstoši anotācijas 3.sadaļas 6.1.apakšpunktam provizoriskais finansējuma izlietojums 2023.gadā ir 4 698 858 euro, savukārt 3.ailē ir atspoguļota ietekme uz budžetu 4 698 857 auro apmērā, attiecīgi lūdzam novērst minēto neprecizitāti, kā arī pārcelt 6.1.apakšpunktā sniegto informāciju uz 6.punktu. Papildus, ievērojot, ka aizdevumus sniedz akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum", lūdzam izvērtēt punktā “Cita informācija” norādīto ministriju, kura nepieciešamo finansējumu lūgs pārdalīt no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka programmas rādītāju novērtējuma projekta 4. punktā vadības izdevumu kompensācija no ES fondiem un/vai kompensācija no klientu maksājumiem (atmaksām) ir norādīta lielāka par administratīvo izdevumu par programmas vadību summu, lūdzam papildināt programmas rādītāju novērtējuma projekta 4. punktu ar skaidrojumu, kādēļ ir atšķirība starp šīm pozīcijām, lai novērtējumā norādītā informācija būtu nepārprotama. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka, ja vadības izmaksas ir mazākas nekā plānotā kompensācija, tad atmaksu finansējums, iespējams, nav nepieciešams. Lūdzam izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt programmas rādītāju novērtējuma projekta 4. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Uzturam priekšlikumu un lūdzam precizēt noteikumu projekta 7. punktā izteiktajā MK noteikumu Nr. 1065 5.51. apakšpunktā atsauci uz 5.4 punktu (prim punkts).
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzu pārskatīt punktu numerāciju. Noteikumu grozījumu projekta 57.punkts paredz papildināt noteikumus ar 30.12 punktu, bet šāds punkts noteikumos jau pastāv, proti, to ir jāizsaka jaunajā redakcijā, nevis jāpapildina. Attiecīgi par vienu punktu nobīdās arī turpmākie noteikumu punkti (no 30.13 līdz 30.20). Tāpat grozījumu projekta 61.punkts, kas paredz izteikt 30.16 punktu jaunajā redakcijā, ir pavisam jauns punkts, nevis esošais.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām pārskatīt un precizēt atsauci uz Komisijas regulu Nr.651/2014, jo atbalstu apvienošana ir noteikta Komisijas regulas Nr.651/2014 38.a panta 7.punktā.
Piedāvātā redakcija
-