Atzinums

Projekta ID
22-TA-3068
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
19.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
6.2. līdz 2027. gada 30. jūnijam – sagatavoti latviešu valodas kā svešvalodas skolotāji pieaugušajiem – vismaz 120 (ar elastības finansējumu).
Iebildums
Lūdzam salāgot noteikumu projekta 6.2.apakšpunktā noteiktā nacionālā rādītāja sasniegšanas termiņu ar informāciju anotācijā (anotācijā norādīts sasniegšanas termiņš līdz 2029.gada 31.decembrim). 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
II. Prasības projekta iesnieguma iesniedzējam un projekta sadarbības partnerim
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar pienākumu finansējuma saņēmējam izstrādāt nosacījumus, kā tas pārliecinās par interešu konflikta neesamību, tostarp identificē apstākļus, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projekta īstenošanā, nosaka veicamos pasākumus un izstrādā darbības plānu interešu konflikta preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts ir atklāts. Kā arī, aicinām noteikumos iekļauj prasību, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu. Vēršam uzmanību, ka finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim, cita starpā jānodrošina, ka, īstenojot projektu, neiestājas interešu konflikts Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta izpratnē.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
14. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno sadarbībā ar Latviešu valodas aģentūru. Finansējuma saņēmējs sadarbības partneri iesaista šo noteikumu 17.1.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā. Finansējuma saņēmējs kā projekta ekspertus piesaista arī citu Latvijas vai ārvalstu augstskolu docētājus.
Iebildums
Lūdzam skaidrot noteikumu projekta 14.punktā minēto ekspertu lomu projekta īstenošanā, kā arī norādīt kādi būs to pienākumi. Nepieciešamības gadījumā aicinām precizēt noteikumu projektu un papildināt anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
15.1. mērķauditorijas piesaistes un komunikācijas plānu;
Iebildums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta 15.1. apakšpunktu ar termina “mērķauditorijas piesaistes un komunikācijas plāns” skaidrojumu, papildus sniegt informāciju vai plānam jābūt saskaņotam ar atbildīgo iestādi.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka 4.2.2.7. pasākuma īstenošanu regulējošajos MK noteikumos šis apakšpunkts tika svītrots.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
19. Šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
Iebildums

Lūdzam izvērtēt iespējami plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
19.1. tiešās attiecināmās personāla izmaksas:
Iebildums
Papildus lūdzam skaidrot un izvērtēt lietderību jaunas/ atsevišķas vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādei personāla atlīdzības izmaksu segšanai, ņemot vērā ka 4.2.2.7. pasākuma ietvaros jau ir izstrādāta (pašlaik vēl saskaņošanā) metodika un arī tajā ir izstrādātas likmes personāla atlīdzības izmaksām, kur finansējuma saņēmējs arī ir Latvijas Universitāte.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
19.1.1. projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 17.2. un 17.3. apakšpunktā  minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
Iebildums
Lūgums izvērtēt iespējas 19.1.1. un 19.1.2. apakšpunktā minētajām izmaksām piemērot Regulas Nr.2021/1060 55. panta 1.punktā noteikto iespēju, tas ir, izmantot vienoto likmi līdz 20% personāla izmaksu segšanai (bez vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādes). Vēršam uzmanību, ka attiecīgās likmes piemērošanas gadījumā tā apmērs jāsaskaņo ar vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
19.1.2. projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 19.1.2. apakšpunktu, norādot, vai izmaksas paredzētas finansējuma saņēmēja un/vai sadarbības partnera projekta īstenošanas personālam.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
19.3. jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, vai esošo darba vietu atjaunošanas izmaksas, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā normālo darba laiku uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam; 
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 19.3. apakšpunktu, norādot, vai izmaksas paredzētas finansējuma saņēmēja un/vai sadarbības partnera projekta personālam.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
19.3. jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, vai esošo darba vietu atjaunošanas izmaksas, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā normālo darba laiku uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam; 
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Finanšu ministrijas Vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 33.punktam, daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu un daļlaika proporcija darbam projektā.
Līdz ar to lūdzam precizēt MK noteikumu attiecīgo apakšpunktu, kā arī vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
22. Pievienotās vērtības nodoklis uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk- Regula Nr.2021/1060) 64.panta 1.punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem.
Iebildums
Ņemot vērā vienkāršoto pieeju pievienotās vērtības nodokļa attiecināšanā, lūdzam anotācijā papildināt ar skaidrojumu, norādot, ka tiks nodrošināts dubultā finansējuma novēršanas risks.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
23. Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.
Iebildums
Ievērojot to, ka noteikumu projekta 23. punkts paredz, ka izmaksas ir attiecināmas pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, lūdzam papildināt anotāciju, sniedzot pamatojumu, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas, kas nav attiecināmas no ES fondu līdzekļiem.
Papildus vēršam uzmanību, ka nav attiecināmas jau pabeigtas darbības.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
33. Ja projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējam ir paredzēts avanss, to var izmaksāt pa daļām. Viens avansa maksājums nepārsniedz 30 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Finansējuma saņēmējam  avansa un starpposma maksājumu kopsumma var būt 100 procenti no projektam piešķirtā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas.
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu anotācijā izsvērti pamatot šāda avansa un starpposma maksājuma kopsummas (100 procenti) apmēra nepieciešamību.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
33. Ja projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējam ir paredzēts avanss, to var izmaksāt pa daļām. Viens avansa maksājums nepārsniedz 30 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Finansējuma saņēmējam  avansa un starpposma maksājumu kopsumma var būt 100 procenti no projektam piešķirtā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas.
Iebildums
Lūdzam noteikumos skaidri noteikt, vai finansējuma saņēmējam tiek paredzēts avansa maksājums, vai nē. Kā arī lūdzam papildināt noteikumus ar avansa izmaksas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
38. Projektu īsteno saskaņā ar noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
Iebildums
Ņemot vērā to, ka projekta īstenošana būs saistīta ar studiju gadu un ka studiju gads noslēdzas jūnija beigās, vienlaikus, ņemot vērā 2021-2027 plānošanas perioda noslēgumu, lūdzam noteikt samērīgu projekta īstenošanas termiņu, piemēram, 31.08.2029.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Noteikumi paredz, ka Finansējuma saņēmējs pasākuma ietvaros īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu, taču anotācijā nav ietverta informācija, kā tika secināts, ka Latvijas Universitāte īstenos ar saimniecisko darbību nesaistītu projektu.

Vēršam uzmanību komercdarbības  atbalsta kontroles kontekstā, ka, veicot izvērtējumu par komercdarbības atbalsta (ne)esamību, piešķirot finansējumu Latvijas Universitātes izstrādātai un īstenotai latviešu valodas studiju programmai, kas nodrošina latviešu valodas kā svešvalodas skolotāju pieaugušajiem sagatavošanu, ir nepieciešams konstatēt, vai programma tiks/netiks īstenota kā vispārējās izglītības sistēmas daļa un vai Latvijas Universitāte ir/nav kvalificējama kā saimnieciskās darbības veicējs, lai varētu secināt, vai atbalsts tiks piešķirts projektam, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu.

Skaidrojam, ka atbilstoši Eiropas Komisijas dokumenta “Komisijas paziņojums par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu” (2016/C 262/01) (turpmāk – EK paziņojums) 28.punktam valsts izglītības sistēmas ietvaros nodrošināta valsts izglītība, ko finansē un uzrauga valsts, var tikt uzskatīta par nesaimniecisko darbību. Vienlaikus vēršam uzmanību uz EK paziņojuma 29.punktu, kurā norādīts, ka arī gadījumos, ja skolēnu vecāki sedz daļu (t.i., ne vairāk kā 50% apmērā) no mācību vai uzņemšanas maksas, kas aptver tikai daļu no konkrētā pakalpojuma patiesajām izmaksām, šāda samaksa nav uzskatāma par atlīdzību par sniegto pakalpojumu, tādējādi, ja tiks konstatēts, ka studiju maksas un citi ieņēmumi no izglītības pakalpojumu sniegšanas nepārsniedz 50% robežvērtību, un attiecīgi - ka plānotais atbalsts tiek piešķirts Latvijas Universitātei nesaimnieciskās darbības veikšanai, tad nepieciešams papildināt anotāciju ar šo informāciju, kā arī anotācijā skaidrot, ka/kā tiks nodalītas saimnieciskās un nesaimnieciskās darbības izmaksas un ieņēmumi. Savukārt, ja, balstoties uz finanšu datiem, tiktu secināts, ka Latvijas Universitātei plānotais atbalsts tiks piešķirts tās saimnieciskās darbības veikšanai, ir jāprecizē noteikumu 31.punkts.

Vienlaikus skaidrojam, ka komercdarbības atbalsta esamību potenciāli var izslēgt, jo neizpildās komercdarbības atbalsta ceturtā pazīme (Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.panta 4.punkts), proti, ja iepriekš secināts, ka atbalsts tiks sniegts saimnieciskās darbības veicējam, ir nepieciešams veikt uz objektīvi pamatotiem datiem balstītu izvērtējumu par ietekmi uz konkurenci un tirdzniecību Eiropas Savienības iekšējā tirgū. Ja vienlaikus izpildās visas Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās komercdarbības atbalsta pazīmes, tad plānotais atbalsts (latviešu valodas studiju programmas finansēšana) kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, un ir jāpapildina noteikumi ar attiecīgā komercdarbības atbalsta regulējuma prasībām, saskaņā ar kuru tiks nodrošināta piešķiramā komercdarbības atbalsta likumība.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas sadaļā “Risinājuma apraksts” attiecībā uz nacionālajiem rādītājiem papildināt ar informāciju, ka atbildību par uzkrāto nacionālo rādītāju datu ticamību uzņemas finansējuma saņēmējs un sadarbības iestāde neveic šo datu pārbaudi, ka uzkrātie dati ir informatīvi un kalpo nozares vajadzībām.
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā norādīt, ka atbilstoši noteikumu projekta 16. punktā noteiktajam pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas finansējuma saņēmējs ar sadarbības partneri slēdz sadarbības līgumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam  anotācijā norādīt, vai noteikumu projekta 19.1. apakšpunktā norādītā vienkāršoto izmaksu metodika tiks apstiprināta līdz atlases izsludināšanai. Attiecīgi lūdzam norādīt, ka gadījumā, ja līdz atlases izsludināšanai vienkāršoto izmaksu metodika nebūs apstiprināta, projekta iesniegumu atlasē netiks veikta vadības personāla atlīdzības izmaksu apmēra pamatotības analīze.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
1.3. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam un projekta sadarbības partnerim;
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.3.apakšpunktu ar vārdiem "finansējuma saņēmējam" aiz vārda "iesniedzējam", ņemot vērā, ka noteikumu projektā ir ietvertas prasības finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
prasības Eiropas Sociālā fonda Plus projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un projekta sadarbības partnerim;
21.
Noteikumu projekts
1.4. pasākumam pieejamo finansējumu;
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.4.apakšpunktu ar vārdiem "plānoto un" aiz vārda "pasākumu", ņemot vērā, ka noteikumu projektā ir noteikts arī plānotā finansējuma apmērs. 
Piedāvātā redakcija
pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu;
22.
Noteikumu projekts
3. Pasākuma mērķa grupa ir personas ar latviešu valodas prasmi vismaz vidējā līmeņa 2. pakāpē (B2) un vismaz vienu no šādām izglītībām:
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai pasākuma ietvaros plānota mērķa grupas personu demarkācija ar, piemēram, jaunajiem pedagogiem, kas saņems indukcijas gada atbalstu 4.2.2.7. pasākuma "Indukcijas gada ieviešana pedagogu sagatavošanas studiju programmās" ietvaros, vai personām, kas saņēmušas atbalstu ES fondu 2014. - 2020. gada plānošanas perioda 8.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Samazināt studiju programmu fragmentāciju un stiprināt resursu koplietošanu" projekta "Mācītspēks" ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
6. Nacionālie rādītāji:
Priekšlikums
Rosinām precizēt 5. un 6. punkta redakciju, izsakot tos vienā punktā atbilstoši Vadošās iestādes vadlīnijām “Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei”, t.i., noteikumu projekta 6. punktu izsakot kā 5.3 .apakšpunktu.

Piedāvātā redakcija
5. Pasākuma ietvaros ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
5.1. programmas iznākuma rādītājs līdz 2029. gada 31. decembrim –  nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu, – 1, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – 1;
5.2. programmas rezultāta rādītājs līdz 2029. gada 31. decembrim – iestādes, kas ieviesušas uzlabojumus izglītības un mācību sistēmu kvalitātei, efektivitātei un atbilstībai darba tirgum, – 1.
5.3. nacionālie rādītāji:
5.3.1. līdz 2024. gada 31. decembrim – izstrādāta un licencēta latviešu valodas kā svešvalodas studiju programma – 1;
5.3.2. līdz 2027. gada 30. jūnijam – sagatavoti latviešu valodas kā svešvalodas skolotāji pieaugušajiem – vismaz 120.
 
24.
Noteikumu projekts
11. Pasākumu īsteno vienā projektu iesniegumu atlases kārtā par visu pasākumam pieejamo finansējumu.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, norādot plānoto atbalsta veidu (grantu atbalsts,  finanšu instrumentu atbalsts, kombinēto finanšu instrumentu atbalsts).
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
15. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projekta iesniegumu atlases nolikumā (turpmāk – atlases nolikums) noteiktajām prasībām un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi. Papildus atlases nolikumā noteiktajām prasībām projekta iesniedzējs pielikumā pievieno šādus dokumentus:
Priekšlikums
Lūdzam precizēt  noteikumu projekta 15.punkta redakciju, papildot, ka projekta iesniedzējs pievieno dokumentus projekta iesnieguma pielikumā.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
16.2. maksājumu veikšanas kārtība šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai un attiecināmo tiešo un netiešo izmaksu segšanai;
Priekšlikums
Lūdzam dzēst noteikumu projekta 16.2.apakšpunktu, jo dublē MK noteikumu "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (šobrīd saskaņošanas stadijā) 6.2. apakšpunktu. 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
16.3. kārtība un termiņi, kādā no sadarbības partnera atgūst neatbilstoši veiktos izdevumus;
Priekšlikums
Lūdzam dzēst noteikumu projekta 16.3.apakšpunktu, jo dublē MK noteikumu "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (šobrīd saskaņošanas stadijā) 6.4. apakšpunktu. 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
16.4. pārskatu un citas informācijas aprites un glabāšanas kārtība un termiņi.
Priekšlikums
Lūdzam dzēst noteikumu projekta 16.4.apakšpunktu, jo dublē MK noteikumu "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (šobrīd saskaņošanas stadijā) 6.3. apakšpunktu. 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
20. Ja projekta īstenošanas laikā atbildīgā iestāde vai vadošā iestāde izstrādā vienkāršoto izmaksu metodiku kādām no šo noteikumu 19. punktā minētajām izmaksām, tad tām piemēro atbildīgās vai vadošās iestādes izstrādāto metodiku atbilstoši metodikā noteiktajam spēkā stāšanās laikam un nosacījumiem. 
Priekšlikums

Lūdzam redakcionāli precizēt, aizstājot vārdu " laikam" ar vārdu "brīdim".
Piedāvātā redakcija
a projekta īstenošanas laikā atbildīgā iestāde vai vadošā iestāde izstrādā vienkāršoto izmaksu metodiku kādām no šo noteikumu 19. punktā minētajām izmaksām, tad tām piemēro atbildīgās vai vadošās iestādes izstrādāto metodiku atbilstoši metodikā noteiktajam spēkā stāšanās brīdim un nosacījumiem. 
30.
Noteikumu projekts
27. Finansējuma saņēmējs slēdz līgumu ar pretendentiem, kuri atbilst šo noteikumu 3.punkta nosacījumiem, par dalību projektā un mērķstipendijas saņemšanu. Līgumā nosaka pušu tiesības, pienākumus un atbildību projekta īstenošanā un mērķstipendijas izmaksas nosacījumus.
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbildīgais par projekta īstenošanu ir finansējuma saņēmējs. Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projekta 27. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
27. Finansējuma saņēmējs slēdz līgumu ar pretendentiem, kuri atbilst šo noteikumu 3.punkta nosacījumiem, par dalību projektā un mērķstipendijas saņemšanu. Līgumā nosaka pušu tiesības, pienākumus un atbildību projekta īstenošanā un mērķstipendijas izmaksas nosacījumus.
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot kā norisināsies pretendentu atlase ar kuriem finansējuma saņēmējs slēgs līgumu. nepieciešamības gadījumā lūdzam papildināt noteikumu projektu un ar atbilstošu skaidrojumu anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
29. Projekta īstenošanas uzraudzībai Izglītības un zinātnes ministrija izveido projekta uzraudzības padomi, kurā uzaicina piedalīties Kultūras ministrijas, Sabiedrības integrācijas fonda un Izglītības kvalitātes valsts dienesta pārstāvjus. Projekta uzraudzības padomes sastāvā novērotāju statusā var tikt iekļauti pārstāvji arī no citām organizācijām un institūcijām, tai skaitā no Finanšu ministrijas un Centrālās finanšu un līgumu aģentūras. Padomes darbību nosaka Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādāts un apstiprināts nolikums.
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai ar Finanšu ministrijas un Centrālās finanšu un līguma aģentūras pārstāvjiem jāsaprot pārstāvjus no Vadošās iestādes un Sadarbības iestādes? 
Ja jā, tad lūdzam izvērtēt iespēju svītrot Vadošās iestādes pārstāvjus no iespējamo novērotāju saraksta Izglītības un zinātnes ministrijas izveidotajā projekta uzraudzības padomē.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
34. Finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060  47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī ievēro Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt punkta redakciju dzēšot vārdus “normatīvajiem aktiem, kas nosaka”.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
36.3. atbalstu saņēmušām  šo noteikumu 3. punktā minētajām personām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013 I un II pielikumu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
Priekšlikums
Lūdzam svītrot atsauci uz regulas II pielikumu, jo Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013 II pielikums attiecas tikai uz 4.panta 1.punkta specifiskā atbalsta mērķi l).
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
36.3. atbalstu saņēmušām  šo noteikumu 3. punktā minētajām personām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013 I un II pielikumu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 36.3.apakšpunktu, ka dati tiek uzkrāti saskaņā ar normatīvo aktu, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā pirmo pielikumu
Piedāvātā redakcija

 
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ierosinām papildināt anotāciju, norādot kārtību, kādā finansējuma saņēmējs ziņo par noteikumu projekta 6.punktā norādītajiem nacionālajiem rādītājiem Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā. 
Piedāvātā redakcija
Nacionālos rādītājus finansējuma saņēmējs ievada Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, iesniedzot maksājuma pieprasījumu.
37.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot no anotācijas 1.3. sadaļas "Risinājuma apraksts" izrietošo informāciju, ka Latvijas universitāte (LU) ir izvēlēts kā projekta vadošais partneris. Kāda būs LU loma projektā kā vadošajam partnerim, ņemot vērā, ka LU ir noteikts kā finansējuma saņēmējs? 
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Rosinām sadaļu "Juridiskās personas" papildināt ar Latviešu valodas aģentūru, ņemot vērā, ka tā pasākumā plānota kā sadarbības partneris.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par to vai pasākuma ietvaros īstenotie projekti un minētās atbalstāmās darbības veicinās  Eiropas Savienības stratēģijā Baltijas jūras reģionam (ESSBJR) noteikto mērķu sasniegšanu.
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Programmā norādītajam, 4.2.2.SAM paredzētās darbības var sniegt ieguldījumu ESSBJR politikas virziena “Izglītība” īstenošanā.
Piedāvātā redakcija
-