Atzinums

Projekta ID
23-TA-2188
Atzinuma sniedzējs
Izglītības un zinātnes ministrija
Atzinums iesniegts
06.02.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Atbilstoši  Profesionālās izglītības likuma 1. panta otrās daļas 10. punktā noteiktajam ir definēts termins "īsā cikla profesionālā augstākā izglītība" nenorādot, ka tā ir koledžas izglītība, kā tas bija likuma  redakcijā pirms 2022. gada 3. marta grozījumiem.  Ievērojot minēto lūdza projekta 3.1punktā svītrot  vārdus "(koledžas izglītība) un aiz vārdiem "profesionālās pilnveides" papildināt ar vārdu  "izglītības".
Piedāvātā redakcija

3.1 Profesionālās pamatizglītības, profesionālās vidējās izglītības, īsā cikla profesionālās augstākās izglītības, profesionālās tālākizglītības un profesionālās pilnveides izglītības  programmas īsteno aģentūras koledža, kuras nosaukums ir Sociālās integrācijas valsts aģentūras koledža (turpmāk – koledža).
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Atbilstoši Profesionālās izglītības likumam  (1. panta otrās daļas 10. punkts) netiek lietots termins "otrā līmeņa profesionālās augstākā izglītība", bet augstākās pakāpes profesionālā izglītība, kas dod iespēju iegūt sestā līmeņa profesionālo kvalifikāciju, ir pirmā cikla  profesionālā augstākā izglītība. Lūdzam atbilstoši precizēt projekta 6.7. apakšpunktu.  
Piedāvātā redakcija
6.7. sniedz iespēju  sagatavoties izglītības turpināšanai, lai iegūtu pirmā cikla profesionālo augstāko izglītību un sestā līmeņa profesionālo kvalifikāciju;
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Atbilstoši Profesionālās izglītības likuma 1. panta otrās daļas 17. punktam  profesionālās izglītības iestādes, tai skaitā koledžas stratēģiskā specializācija  ir  profesionālās izglītības iestādes dibinātāja noteiktas darba tirgū nepieciešamo speciālistu sagatavošanai atbilstošas izglītības tematiskās jomas, kurās specializējas profesionālās izglītības iestāde. Izglītības tematiskās jomas ir noteiktas Ministru kabineta 2017. gada 13. jūnijā noteikumi Nr. 322 "Noteikumi par Latvijas izglītības klasifikāciju".
Ievērojot minēto, lūdzam attiecīgi precizēt  projekta 11.1 punktu.

 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot 19.2 4. apakšpunkta vārdus "un izglītojamie", jo atbilstoši Profesionālās izglītības likuma 20.2 panta pirmajai daļai koledžas personālu veido tikai  akadēmiskais personāls,  vispārējais  koledžas personāls un studējošie.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Anotācijā  sadaļā  "Mērķis" norādīts, ka "Grozījumi PIL, kas stājas spēkā 2022.gada 11.oktobrī, maina koledžu darbības mērķus un koledžas padomes aizstāj ar terminu "koledžas dome"."  Ievērojot to, ka netiek aizstāts tikai termins, bet kā koledžas vadības un lēmējinsstitūcija tiek noteikta koledžas dome,  lūdzam minēto teikumu izteikt šādā redakcijā: "Grozījumi PIL, kas stājas spēkā 2022.gada 11.oktobrī, precizē  koledžu darbības mērķus un kā koledžas vadības un lēmējinstitūciju nosaka koledžas domi, kas iepriekš bija koledžas padome.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums

Lūdzam atbilstoši Profesionālās izglītības likumā lietotajai terminoloģijai , precizēt vārdus " kā arī profesionālās izglītības programmu kvalifikācijas daļas" aizstājot ar vārdiem "kā arī atsevišķus studiju kursus vai profesionālo kompetenču moduļus"; 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt izdošanas pamatojumu ar atsauci uz Profesionālās izglītības likuma 15. panta pirmo daļu, kas nosaka, ka koledžas nolikumu apstiprina tās dibinātājs, kā arī svītrot atsauci uz Profesionālās izglītības likuma 17. pantu un 17.2 pantu, no tajos nav deleģējuma Ministru kabinetam attiecībā uz koledžas nolikuma apstiprināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam  izvērtēt  vārdu "koledžas dome" pieteiktā saīsinājuma "(turpmāk - koledžas dome") nepieciešamību šādā redakcijā, jo minētais saīsinājums pēc būtības  nesaīsina vārdkopu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam atbilstoši Profesionālās izglītības likumā lietotajai terminoloģijai  precizēt projekta 6.2. apakšpunktu, izsakot to šādā redakcijā: 
Piedāvātā redakcija
6.2. sagatavo darba tirgum piemērotus speciālistus ar vispusīgām teorētiskajām zināšanām un prasmēm; 
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Atbilstoši  Profesionālās izglītības likuma 1. panta otrās daļas 10. punktā noteiktajam ir definēts termins "īsā cikla profesionālā augstākā izglītība" nenorādot, ka tā ir koledžas izglītība, kā tas bija likuma  redakcijā pirms 2022. gada 3. marta grozījumiem.  Ievērojot minēto  lūdzam projekta 6.3. apakšpunktā svītrot  vārdus "(koledžas izglītība). Papildus minētajam lūdzam arī pēc vārdiem "profesionālās pilnveides" papildināt ar vārdu "izglītības". Kā arī vēršam uzmanību, ka apgūstot profesionālās  pilnveides izglītības programmu, persona neiegūst profesionālo kvalifikāciju.
Piedāvātā redakcija

6.3. profesionālās rehabilitācijas pakalpojuma ietvaros izstrādā un atbilstoši profesiju standartiem un valsts profesionālās izglītības standartiem īsteno profesionālās pamatizglītības, arodizglītības, profesionālās vidējās izglītības, īsā cikla profesionālās augstākās izglītības, profesionālās tālākizglītības un profesionālās pilnveides izglītības programmas;
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt minēto punktu, ņemot vērā, ka atbilstoši Profesionālās izglītības likuma 1. panta otrās daļas 2.apakšpunktam vairs netiek lietots termins "mācību prakse", bet gan termins  "prakse". 
Piedāvātā redakcija

6.5. organizē  praksi;
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 10.5. apakšpunkta redakciju, norādot, ka informāciju ievieto koledžas tīmekļvietnē, bez norādes, ka tā ir internetā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam  precizēt 11. punktu, ievērojot, ka vārdi "akreditētas profesionālās izglītības programmas" attiecināmas tikai uz īsā cikla profesionālās augstākās izglītības programmām.
 
Piedāvātā redakcija

11.2 Koledžas darbības mērķis ir veidot izglītības vidi, nodrošināt studiju un mācību procesu, īstenot licencētas un akreditētas īsā cikla profesionālās izglītības programmas un licencētas citas profesionālās izglītības programmas, kas nodrošina valsts profesionālās izglītības standartā noteikto profesionālās izglītības programmu stratēģisko mērķu sasniegšanu.
 
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 11.3.1.apakšpunktu  atbilstoši Profesionālās izglītības likumā lietotajai terminoloģijai , vārdus " kā arī profesionālās izglītības programmu kvalifikācijas daļas" aizstājot ar vārdiem "kā arī atsevišķus studiju kursus vai profesionālo kompetenču moduļus"; 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ievērojot Profesionālās izglītības likumā lietoto terminoloģijai, kā arī to, ka  atbilstoši minētā likuma 6. pantam profesionālo izglītību un profesionālo kvalifikāciju apliecina ne tikai diploms par profesionālo izglītību, bet arī citi izglītības dokumenti, lūdzam precizēt projekta 11.3 2 punktu, izsakot to šādā redakcijā: 
Piedāvātā redakcija
 11.32. īstenot izglītības procesu, veicināt profesionālās rehabilitācijas klientu personības attīstību un nodrošināt viņiem iespēju iegūt  profesionālo izglītību  un profesionālo kvalifikāciju atbilstoši izvēlētajai profesionālās izglītības programmās, kā  arī normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izsniegt profesionālo izglītību un profesionālo kvalifikāciju apliecinošus dokumentus; 
16.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Atbilstoši Profesionālās izglītības likuma 26. pantam profesionālās tālākizglītības un profesionālās pilnveides izglītības programmas arī ir profesionālās izglītības programmas. Lūdzam atbilstoši  precizēt punkta redakciju. 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Atbilstoši Profesionālās izglītības likumā lietotajai terminoloģijai, lūdzam precizēt 11.43. punkta redakciju izsakot to šādā redakcijā: "izstrādā eksaminācijas saturu un metodes, un organizē profesionālās kvalifikācijas eksāmenus";
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lai būtu skaidrs, kur jāievada informācija, lūdzam izteikt 11.44. apakšpunktu šādā redakcijā:  
Piedāvātā redakcija
"izveido, uztur un ievada informāciju Valsts izglītības informācijas sistēmā par izglītības programmām, izglītības procesa kontroli, izglītojamajiem, mācībspēkiem, akadēmisko, administratīvo, tehnisko personālu un citu ar izglītības programmu apguvi saistošu informāciju saskaņā ar aģentūrā noteikto kārtību un atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka Valsts izglītības informācijas sistēmas saturu, uzturēšanas un aktualizācijas kārtību;
19.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lai būtu skaidrs, kur jāievada un jāaktualizē informācija, lūdzam precizēt 11.45. apakšpunktu, izsakot to šādā redakcijā: 
Piedāvātā redakcija
"ievada un aktualizē informāciju Valsts izglītības informācijas sistēmā par izglītojamiem un pedagogiem, par izglītību apliecinošiem dokumentiem un izglītības valsts statistikas pārskatus saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka Valsts izglītības informācijas sistēmas saturu, uzturēšanas un aktualizācijas kārtību";
20.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Atbilstoši Profesionālās izglītības likumā noteiktajam programmas nosaukumam lūdzam 11.6.3. apakpsunktu izteikt šādā redakcijā: "apgūt profesionālās pilnveides izglītības  un neformālās izglītības programmas;
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt  punktu, izsakot to šādā redakcijā: "apgūt profesionālās tālākizglītības programmas".
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Atbilstoši Izglītības likuma 1. panta 12.4 punktam klātiene tiek definēta, kā  izglītības apguves forma, kurā izglītojamais izglītības saturu apgūst, apmeklējot izglītības iestādi, tai skaitā attālinātajās mācībās, atbilstoši izglītības iestādes īstenotajai izglītības programmai. Savukārt atbilstoši minētā panta 1.1 punktam  attālinātas mācības  tiek definētas kā  klātienes izglītības procesa daļa, kurā izglītojamie mācās, tai skaitā izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, fiziski neatrodoties vienā telpā vai mācību vietā kopā ar pedagogu, tai skaitā tiešsaistes veidā;. Ņemot vērā iepriekš minēto izsakām priekšlikumu nolikuma projekta 1110 .punktu precizēt, izsakot to šādā redakcijā 
 
Piedāvātā redakcija

11.10 Studijas un mācības īsteno klātienē, tajā skaitā attālinātā, un neklātienē. 
23.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Atbilstoši Profesionālās izglītības likumā 26. pantā noteiktajam par profesionālo izglītības programmu veidiem, lūdzam  vārda  "tālākizglītības" vietā lietot vārdus "profesionālās tālākizglītības" .
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Atbilstoši Profesionālās izglītības likumā lietotajai terminoloģijai, kā arī ņemot vērā, ka atbilstoši minētā likuma 29. pantam profesionālās kvalifikācijas eksāmens arī ir noslēguma pārbaudījums, lūdzam punktu izteikt šādā redakcijā: "prakses, pārbaudījumus un studiju vai mācību programmu noslēguma pārbaudījumus, tai skaitā profesionālās kvalifikācijas eksāmenus". 
 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt minēto punktu, lai būtu skaidrs, uz kādām izglītības programmām tas attiecināms- vai uz visām koledžā īstenojamām programmām vai tikai uz īsā cikla profesionālās augstākās izglītības programmām, ņemot vērā, ka ar terminu "koledžas izglītība" iepriekšējos  punktos tiek saprasta īsā cikla profesionālā augstākā izglītība. Papildus minētajam vēršam uzmanību, ka uzņemšanu nosaka arī ārējie normatīvie akti. 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt minēto punktu, lai būtu skaidrs, uz kādām izglītības programmām tas attiecināms- vai uz visām koledžā īstenojamām programmām vai tikai uz īsā cikla profesionālās augstākās izglītības programmām, ņemot vērā, ka ar terminu "koledžas izglītība" iepriekšējos  punktos tiek saprasta īsā cikla profesionālā augstākā izglītība. 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam  precizēt, ievērojot, ka  akreditētas un licencētas  tiek tiaki   īsā cikla profesionālās augstākās izglītības programmām, pārējās profesionālās izglītība programmas tiek tikai licencētas. 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ievērojot, ka atbilstoši  Profesionālās izglītības  likuma 6. pantam profesionālo izglītību apliecina ne tikai profesionālo kvalifikāciju apliecinošs dokuments, bet arī profesionālo izglītību apliecinošs dokuments, lūdzam attiecīgi precizēt 19.97. apakšpunktu. 
Piedāvātā redakcija
-