Projekta ID
25-TA-2086Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
09.09.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Iebildums
Anotācijas 1. sadaļā pašreizējās situācijas aprakstā ir norādīts, ka Meža likuma 29. pants rada administratīvo slogu.
Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka ar likumprojektu minētā likuma 29. panta pirmā daļa tiek izteikta jaunā redakcijā, lūdzu, izvērtēt administratīvā sloga izmaiņas. Atbilstoši vērtējumam, lūdzu, iekļaut anotācijā administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu.
Tiesību akta projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. punktu.
Lai veiktu administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu, ir nepieciešams izprast informācijas sniegšanas metodi un veicamās darbības, proti, kā tieši informācija ir sagatavojama un sniedzama (iesnieguma sagatavošanas laiks, papildus iegūstamās informācijas metodes, iesnieguma nosūtīšana - e-pasts, sistēma, vēstule u.c.), pēc kā ir jānoskaidro noteikumos Nr. 617 iekļautās formulas parametru vērtības.
Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums par juridiskām personām ir aizpildāms anotācijas 2. sadaļas 2.3. apakšpunktā.
Lai vienkāršāk būtu veikt aprēķinu, Valsts kanceleja aicina izmantot Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmekļvietnē - https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment) 22.-25.lp ietvertos norādījumus administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanai.
Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka ar likumprojektu minētā likuma 29. panta pirmā daļa tiek izteikta jaunā redakcijā, lūdzu, izvērtēt administratīvā sloga izmaiņas. Atbilstoši vērtējumam, lūdzu, iekļaut anotācijā administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu.
Tiesību akta projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. punktu.
Lai veiktu administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu, ir nepieciešams izprast informācijas sniegšanas metodi un veicamās darbības, proti, kā tieši informācija ir sagatavojama un sniedzama (iesnieguma sagatavošanas laiks, papildus iegūstamās informācijas metodes, iesnieguma nosūtīšana - e-pasts, sistēma, vēstule u.c.), pēc kā ir jānoskaidro noteikumos Nr. 617 iekļautās formulas parametru vērtības.
Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums par juridiskām personām ir aizpildāms anotācijas 2. sadaļas 2.3. apakšpunktā.
Lai vienkāršāk būtu veikt aprēķinu, Valsts kanceleja aicina izmantot Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmekļvietnē - https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment) 22.-25.lp ietvertos norādījumus administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Iebildums
Anotācijas 1. sadaļā pašreizējās situācijas aprakstā ir norādīts, ka Meža likuma 29. pants rada administratīvo slogu.
Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka ar likumprojektu minētā likuma 29. panta pirmā daļa tiek izteikta jaunā redakcijā, lūdzu, izvērtēt administratīvā sloga izmaiņas. Atbilstoši vērtējumam, lūdzu, iekļaut anotācijā administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu.
Tiesību akta projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. punktu.
Lai veiktu administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu, ir nepieciešams izprast informācijas sniegšanas metodi un veicamās darbības, proti, kā tieši informācija ir sagatavojama un sniedzama (iesnieguma sagatavošanas laiks, papildus iegūstamās informācijas metodes, iesnieguma nosūtīšana - e-pasts, sistēma, vēstule u.c.), pēc kā ir jānoskaidro noteikumos Nr. 617 iekļautās formulas parametru vērtības.
Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums par fiziskām personām ir aizpildāms anotācijas 2. sadaļas 2.4. apakšpunktā.
Lai vienkāršāk būtu veikt aprēķinu, Valsts kanceleja aicina izmantot Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmekļvietnē - https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment) 22.-25.lp ietvertos norādījumus administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanai.
Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka ar likumprojektu minētā likuma 29. panta pirmā daļa tiek izteikta jaunā redakcijā, lūdzu, izvērtēt administratīvā sloga izmaiņas. Atbilstoši vērtējumam, lūdzu, iekļaut anotācijā administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu.
Tiesību akta projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. punktu.
Lai veiktu administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu, ir nepieciešams izprast informācijas sniegšanas metodi un veicamās darbības, proti, kā tieši informācija ir sagatavojama un sniedzama (iesnieguma sagatavošanas laiks, papildus iegūstamās informācijas metodes, iesnieguma nosūtīšana - e-pasts, sistēma, vēstule u.c.), pēc kā ir jānoskaidro noteikumos Nr. 617 iekļautās formulas parametru vērtības.
Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums par fiziskām personām ir aizpildāms anotācijas 2. sadaļas 2.4. apakšpunktā.
Lai vienkāršāk būtu veikt aprēķinu, Valsts kanceleja aicina izmantot Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmekļvietnē - https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment) 22.-25.lp ietvertos norādījumus administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Iebildums
Valsts kancelejā 2025.gada 2.septembrī saņemta vairāku biedrību un nodibinājumu parakstīta vēstule par nepieciešamību meža nozares politikas plānošanas dokumentu izstrādes procesā pilnvērtīgi iesaistīt sabiedrības pārstāvjus. Iepazīstoties ar vēstulē norādītajiem apsvērumiem, Valsts kanceleja pārliecinājās, ka kopš 2020.gada meža politikas jomā nav izstrādāts politikas plānošanas dokuments, ko varētu uzskatīt par ietvaru normatīvajam regulējumam mežizstrādes un vienlaikus arī dabas aizsardzības jomā, dodot iespēju sabalansēt gan dažādu ieinteresēto pušu, gan sabiedrības kopējās intereses.
Papildus Valsts kancelejā kopš 2025.gada 8.septembra saņemti vismaz 35 privātpersonu iesniegumi (iesniegumu skaits turpina pieaugt) par nepieciešamību organizēt publisko apspriešanu par likumprojektu. Ministru kabineta 2024.gada 15.oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4.punkts paredz - ja projekta izstrādes procesā sabiedrības līdzdalības iespējas netiek nodrošinātas, institūcija lēmumu neiesaistīt sabiedrības pārstāvjus pamato, sniedzot skaidrojumu tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (turpmāk - anotācija). Valsts kanceleja, iepazīstoties ar likumprojekta anotāciju, konstatēja, ka tajā nav norādīts pamatojums, kādēļ netika nodrošinātas sabiedrības līdzdalības iespējas.
Valsts kanceleja, izvērtējot likumprojekta anotācijā ietverto pamatojumu, īpaši attiecībā uz 36.panta papildinājumu ar jaunu daļu (par kuru vispār nav sniegts pamatojums likumprojekta anotācijas 1.sadaļā), neatbalsta likumprojekta virzību steidzamības kārtībā (saskaņošanai dotas nepilnas četras darba dienas) un bez publiskās apspriešanas. Attiecīgi Valsts kanceleja lūdz Zemkopības ministriju nodrošināt sabiedrības līdzdalības iespējas, organizējot publisko apspriešanu atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 15.oktobra noteikumiem Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" pirms likumprojekta tālākās virzības.
Papildus Valsts kancelejā kopš 2025.gada 8.septembra saņemti vismaz 35 privātpersonu iesniegumi (iesniegumu skaits turpina pieaugt) par nepieciešamību organizēt publisko apspriešanu par likumprojektu. Ministru kabineta 2024.gada 15.oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4.punkts paredz - ja projekta izstrādes procesā sabiedrības līdzdalības iespējas netiek nodrošinātas, institūcija lēmumu neiesaistīt sabiedrības pārstāvjus pamato, sniedzot skaidrojumu tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (turpmāk - anotācija). Valsts kanceleja, iepazīstoties ar likumprojekta anotāciju, konstatēja, ka tajā nav norādīts pamatojums, kādēļ netika nodrošinātas sabiedrības līdzdalības iespējas.
Valsts kanceleja, izvērtējot likumprojekta anotācijā ietverto pamatojumu, īpaši attiecībā uz 36.panta papildinājumu ar jaunu daļu (par kuru vispār nav sniegts pamatojums likumprojekta anotācijas 1.sadaļā), neatbalsta likumprojekta virzību steidzamības kārtībā (saskaņošanai dotas nepilnas četras darba dienas) un bez publiskās apspriešanas. Attiecīgi Valsts kanceleja lūdz Zemkopības ministriju nodrošināt sabiedrības līdzdalības iespējas, organizējot publisko apspriešanu atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 15.oktobra noteikumiem Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" pirms likumprojekta tālākās virzības.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Iebildums
Lūdzu aizpildīt anotācijas 7. sadaļu, norādot tiesību akta izpildē iesaistītās valsts institūcijas. Ja attiecināms, aizpildīt 7.4. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ietekmes aprakstu ar īsu informāciju par faktisko ietekmi uz fiziskām un juridiskām personām.
Piedāvātā redakcija
-
