Projekta ID
22-TA-3544Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
17.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai Finanšu ministrija varētu saskaņot MK noteikumu projektu, nepieciešams saņemt un ņemt vērā Eiropas Komisijas komentārus par Kompetences centru konceptu. Tāpat vēršam uzmanību, ka no EM nav saņemtas atbildes uz EK jautājumiem par MK noteikumu projektu (nosūtīts EM 18. un 28.09.2023).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
10.11.2023. notika tikšanās ar EK revidentiem par Komisijas auditu Nr.DAC514LV1050 ES fondu 14-20 perioda kompetences centros, kura ietvaros Latvijai plāno piemērot sistēmisku finanšu korekciju līdz 25%. EK auditori uzskata, ka, kompetences centri var būt padomdevēji, konsultēt, bet nevar atlasīt pētniecības projektus, kam tiek piešķirs finansējums. Lūdzam EM izvērtēt investīcijas ieviešanas shēmu ņemot vērā riskus, kas izriet no EK norādījumiem 14-20 KC programmas auditā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ekonomikas ministrija sniegusi skaidrojumu izziņā, ka finansējuma saņēmējs, lai nodrošinātu pētniecības projektu priekšizvērtējumu, var pieprasīt datus no tādām valsts informācijas sistēmām kā, piemēram, VID datubāzes, lai pārliecinātos, vai pētniecības projekta pieteicējam nav VID administrēto nodokļu parāda, tai skaitā VSAOI parāda, kas kopsummā pārsniedz 150 euro. Lūdzam ar minēto informāciju papildināt anotāciju, kā ari aicinām saskaņot noteikumu projektu ar Datu valsts inspekciju. Papildus skaidrojam, ka jebkurai datu bāzei ir piekļuves nosacījumi, tas nozīmē, ka ir jābūt skaidri noteiktam mērķim, tiesiskajam pamatojumam datus pieprasīt un saņemt. Ja ar minēto skaidrojumu izziņā ir domāta VID publiskā datu bāze, tad vēršam uzmanību, ka informācija no VID publiskās datu bāzes nav jāpieprasa.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt iesniedzamo dokumentu sarakstu ar apliecinājumu par projekta iesniedzēja pieredzi inovāciju projektos un projekta vadītāja iepriekšējo pieredzi starptautisku projektu vadībā. Vēršam uzmanību, ka minētā informācija nepieciešama kvalitātes kritērija vērtējuma nodrošināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam papildināt noteikumu projekta 21. punktu, nosakot, ka līdz ar projekta iesniegumu iesniedzams arī to personu saraksts, uz kuru saimnieciskās darbības rezultātu datiem tas balstās, lai apliecinātu atbilstību šo noteikumu 32.2. un 32.3. apakšpunktos minētajām prasībām. Vienlaikus lūdzam dzēst prasību par gada pārskatu iesniegšanu, ņemot vērā, ka gada pārskati ir publiski pieejami.
Piedāvātā redakcija
projekta dalībnieku sarakstu, norādot nosaukumu, reģistrācijas numuru un šo noteikumu 32.2. un 32.3. apakšpunktā minētos finanšu rādītājus.
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iepriekš izteikto iebildumu dzēst noteikumu projekta 19. punktu. Vēršam uzmanību, ka aģentūras lēmuma pieņemšanas termiņu šajā gadījumā nosaka Administratīvā procesa likums (kurā noteiktais termiņš administratīvā akta izdošanai ir īsāks).
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 21.5.1. un 21.5.2. apakšpunktus, kā arī projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, skaidri definējot prasības attiecībā uz nozares asociāciju un tās sniegtās atbalsta vēstules nozīmi projektu iesniegumu vērtēšanā. Šī brīža redakcija nav viennozīmīga, jo tajā akcentēts vēstules iesniegšanas fakts, nevis nozares asociācijas atbilstība prasībām. Lūgums skaidri noteikt, ka vērtējams ir projekta iesniedzēja un tā dalībnieku, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un pašvaldības, eksporta apjoms un apgrozījuma apjoms pēdējā noslēgtajā finanšu gadā vai nozares asociācijas, kas apvieno nozares saimnieciskās darbības veicējus, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un pašvaldības, kura sniegusi atbalsta vēstuli, kopējais eksporta apjoms un apgrozījuma apjoms pēdējā noslēgtā finanšu gadā līdz projekta iesnieguma iesniegšanai, nevis vai projekta iesniedzējs iesniedz atbalsta vēstuli par projekta nozīmību nozares attīstībā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 21.6. apakšpunktu, nodrošinot nepārprotamību par atbalstīšanas secību. Saskaņā ar noteikumu projekta 21.6.1. apakšpunktā minēto ir iespējams atbalstīt projektu arī nepilnā apmērā, taču šajā punktā norādīta pretrunīga kārtība, proti, ja kāda projekta atbalstīšanai finansējums nav pietiekams, atbalsta nākamo aiz tā. Aicinām noteikumu projekta 21.6.apakšpunktā dzēst vārdus "tad atlikušo finansējumu piešķir, lai atbalstītu nākamo projekta iesniegumu ar augstāko vērtējumu saskaņā ar šo noteikumu 21.4. apakšpunktu".
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikt iesniedzamās informācijas veidu un apjomu, kas apliecinātu nozares asociācijas atbilstību prasībām, proti, ka asociācijas apvieno nozares saimnieciskās darbības veicējus, kuru kopējais apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir vismaz 150 milj. euro un kopējais eksports ir vismaz 75 milj. euro pēdējā noslēgtajā pārskata gadā (piemēram, nozares asociācijas dalībnieku saraksts).
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka no noteikumu projektā ir savstarpēji pretrunīgas normas attiecībā uz iepirkumiem piemērojamo regulējumu - šajā gadījumā 38.punkts paredz piemērot tikai normatīvos aktus par iepirkuma procedūru, bet citās normās attiecībā uz iepirkumu veikšanu paredzēts, ka piemērojams publisko iepirkumu regulējums. Turklāt šobrīd anotācijā ir skaidri norādīts: "MK noteikumu projekta ietvaros finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris preču piegādātāja vai pakalpojuma sniedzēja izvēlei piemēro Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumu Nr.104 "Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem" noteikto kārtību vai publiskā iepirkuma regulējuma nosacījumus, pārliecinoties, ka līdzfinansēto preču un pakalpojumu izmaksas atbilst tirgus cenai un nepastāv interešu konflikts piegādātāja vai pakalpojumu sniedzēja izvēlē vai publiskā iepirkuma regulējuma nosacījumus."
Tātad būtu nepieciešams sakārtot visas noteikumu projekta normas , kas skar iepirkumu veikšanas nosacījumus (t.sk. 38.punktu), tajās skaidri un nepārprotami, kā arī konsekventi, paredzot, ka iepirkums tiek veikts atbilstoši attiecīgajā gadījumā saistošajam regulējumam - noteikumiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem vai publisko iepirkumu normatīvajiem aktiem.
Tātad būtu nepieciešams sakārtot visas noteikumu projekta normas , kas skar iepirkumu veikšanas nosacījumus (t.sk. 38.punktu), tajās skaidri un nepārprotami, kā arī konsekventi, paredzot, ka iepirkums tiek veikts atbilstoši attiecīgajā gadījumā saistošajam regulējumam - noteikumiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem vai publisko iepirkumu normatīvajiem aktiem.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projekta 46. punkts attiecas uz sadarbības partneriem, nevis projekta iesniedzēju, lūdzam precizēt noteikumu projekta 48. punktu, skaidri nosakot finanšu plūsmas nodalīšanas prasību attiecīgi uz projekta iesniedzēju un sadarbības partneri un tā darbībām atbalstāmajām un neatbalstāmajās nozarēs.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 49.1. apakšpunkta apakšpunktos iekļautās atsauces uz Komisijas Regulas Nr. 651/2014 25.panta 3.punkta apakšpunktiem, jo atsevišķas atsauces tiek lietotas nekorekti un piesauktās attiecināmās izmaksas neatbilst attiecīgajā regulas normā minētajām attiecināmajām izmaksām. Lūdzam attiecīgi precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav skaidrs nodoms noteikumu punkta redakcijai, proti, nav saprotams, kādi ir nosacījumi, lai atbalsts nekvalificētos kā komercdarbības atbalsts juridiskiem pakalpojumiem (MKN 49.2.3. apakšpunktā noteiktās izmaksas) un projekta vadības izmaksas (MKN 49.2.2. apakšpunktā noteiktās izmaksas). Skaidrojam, ka finansējuma saņēmēja līmenī tiek piešķirts komercdarbības atbalsts (piemērojot atbilstošu komercdarbības atbalsta regulējumu) - viss 49.2. punktā minētais atbalsts ir komercdarbības atbalsts finansējuma saņēmējam. Savukārt, iepirkuma procedūras piemērošanas rezultātā tiek izslēgta komercdarbības atbalsta piešķiršana preču un pakalpojumu sniedzēju līmenī (nevis finansējuma saņēmēja līmenī). Attiecīgi lūdzam dzēst šo noteikumu punktu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
AF netiek paredzēti maksājuma pieprasījumi, lūdzam visā MK noteikumu tekstā precizēt lietoto terminu uz "progresa pārskats".
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka pēc projekta iesnieguma iesniegšanas projekta iesniegums tiek vērtēts atbilstoši šo noteikumu 3. pielikumā esošajiem kritērijiem, kuros šobrīd nav paredzēta tādu aspektu kā interešu konflikta, krāpšanas u.tml vērtēšana. Vienlaikus nav saprotams, kādā griezumā interešu konflikts varētu tikt konstatēts, ņemot vērā, ka sadarbības partneru atlase tiks uzsākta tikai pēc projekta iesnieguma iesniegšanas – nepieciešamības gadījumā lūdzam papildināt 3. pielikumu ar atbilstošu kritēriju un iekļaut skaidrojumu anotācijā vai dzēst noteikumu projekta 76.1.1. apakšpunktu, ņemot vērā, ka vērtēšanas tvērums noteikts jau iepriekšējās šī noteikumu projekta nodaļās.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst šo punktu, lai mazinātu administratīvo slogu. Visi dati par līguma grozījumiem katrā projektā ir pieejami Vadības informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam atstāt nosacījumu no iepriekšējās redakcijas - šo noteikumu 7. punktā minētie rādītāji jāsasniedz līdz 2026. gada 30. jūnijam - lai tiktu aptverti visi MK noteikumu projektā noteiktie rādītāji.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt izmaksu attiecināmības termiņu, ievērojot, ka projekta izdevumu veikšanas termiņš un investīciju ieviešanas termiņš ir līdz 2026.gada 31.augustam, kā arī to, ka CFLA funkcijas projektu uzraudzībai beidzas 2026.gada beigās, līdz ar noslēguma ziņojuma iesniegšanu EK.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, kas ir saprotams ar terminu "gala rezultātu rādītāji".
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Finanšu ministrijas vadlīniju “Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu” 60. punktam nozares ministrijas ir aicinātas “MK noteikumos un informatīvajos ziņojumos noteikt, ka AF investīciju projekti ir jāīsteno un rādītāji ir jāsasniedz, pievienojot to sasniegšanu pamatojošo dokumentāciju, vēlākais līdz 2026.gada 30.jūnijam, lai līgumslēdzējs, nozares ministrija vai Valsts kanceleja varētu veikt visas nepieciešamās pārbaudes, noslēguma maksājumus un sagatavot nepieciešamo informāciju pārvaldības deklarācijas un audita kopsavilkuma sagatavošanai…”. CFLA aicina pārskatīt izvirzītos nosacījumus par pēdējo maksājuma pieprasījumu no FS puses 2027.gadā ņemt vērā arī, ka CFLA funkcijas un finansējums projektu uzraudzībai beidzas 2026.gada beigās, līdz ar noslēguma ziņojuma iesniegšanu EK.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt redakciju - atsevišķu projektu līmenī, apstiprinot progresa pārskatus, nevar būt noteikti sasniedzamie rādītāji atbilstoši 7.punktā noteiktajam kopējam investīcijas ietvaros sasniedzamajam finanšu rādītājam.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt normu tā, lai būtu skaidri nodalīti subjekti un to pienākumi. No šī brīža normas redakcijas izriet, ka finansējuma saņēmējs arī sniedz atbalstu komersantiem, kas nav korekti.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Katra projekta maksājumu grafiks nevar būt piesaistīts kopējiem investīcijas rādītājiem - nav saprotams, kā aģentūra veiks maksājumus, izvērtējot 7.punktā noteiktos rādītājus un kā finansējuma saņēmējs veiks savu maksājumu prognozi attiecībā pret kopējiem investīcijas finanšu rādītājiem. Vienlaikus, lūdzam izvērtēt maksājuma grafika iesniegšanu ik pa 3 mēnešiem - līdz šim līgums ar finansējuma saņēmēju paredzēja, ka grafiks tiek iesniegts ar kārtējo progresa pārskatu vai pēc nepieciešamības.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam noteikumus papildināt nosacījumu, ka sadarbības iestāde vērtē komercsabiedrības atbilstību mazajai (sīkajai), vidējai vai lielai komercsabiedrībai uz komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam papildināt anotāciju, skaidrojot, kā pētniecības projektu vērtēšanas komisija pārliecināsies par pētniecības projekta piederību noteiktai pētniecības kategorijai (rūpnieciskie pētījumi / eksperimentālā izstrāde / tehniski ekonomiskā priekšizpēte), ja šo izvērtējumu neveiks zinātniskie eksperti. Vēršam uzmanību, ka dažādu pētniecības kategoriju darbībām (rūpnieciskie pētījumi / eksperimentālā izstrāde / tehniski ekonomiskā priekšizpēte) paredzēta atšķirīga atbalsta intensitāte.
Izziņā sniegtais skaidrojums "pētniecības projekta lietderību un efektivitāti var izvērtēt, ja skatās konkrētu pētniecības kategoriju" neatbild uz uzdoto jautājumu.
Izziņā sniegtais skaidrojums "pētniecības projekta lietderību un efektivitāti var izvērtēt, ja skatās konkrētu pētniecības kategoriju" neatbild uz uzdoto jautājumu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
110.punkts dublējas ar 112.punktu, lūdzam dzēst vienu no šiem punktiem.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šādai interešu konflikta definīcijai CFLA piekrīt tikai gadījumā, ja Eiropas Komisija apstiprina šādu pieeju. Ņemot vērā, ka Eiropas Komisija uz šo brīdi šādu pieeju nav apstiprinājusi, lūdzam izvērtēt šādas interešu konflikta definīcijas iekļaušanu MK noteikumos.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šādai interešu konflikta definīcijai CFLA piekrīt tikai gadījumā, ja Eiropas Komisija apstiprina šādu pieeju. Ņemot vērā, ka Eiropas Komisija uz šo brīdi šādu pieeju nav apstiprinājusi, lūdzam izvērtēt šādas interešu konflikta definīcijas iekļaušanu MK noteikumos.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iebildumu iesniegt izskatīšanai kritēriju metodikas melnrakstu, lai sniegtu visaptverošus komentārus par noteikumu projekta pielikumā ietverto kritēriju kopu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atkārtoti lūdzam anotācijā iekļaut arī Nacionālo industriālās politikas pamatnostādņu vai citu plānošanas dokumentu kvantitatīvus mērķus, kuriem pienesumu sniegs investīcijas pasākums. Tāpat nevaram piekrist izziņā norādītajam, ka investīcijas pasākuma ieguldījumiem nav paredzēts veicināt klimata dimensijas mērķus, jo pasākums iekļauts AF plāna 1.komponentē "Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja".
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas II.sadaļā "Attiecināmās izmaksas un izmaksas, kas netiek segtas no Atveseļošanas fonda līdzekļiem" minēts, ka "Pētniecības projekta ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas, kas radušās pēc pētniecības projekta iesnieguma iesniegšanas finansējuma saņēmējam, atbilstoši MK noteikumu 49.1. apakšpunktam:", savukārt, anotācijas VI.sadaļā "Investīcijas īstenošanas nosacījumi" minēts, ka "Komercdarbības atbalsts tiek sniegts tādām projekta iesnieguma darbībām, kas tiek uzsāktas pēc projekta iesnieguma iesniegšanas dienas Vadības informācijas sistēmā, ko vērtē Aģentūra. Izmaksas ir attiecināmas no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas Vadības informācijas sistēmā", kas ir saskaņā ar noteikumu 40.punktā minēto. Attiecīgi lūdzam precizēt anotāciju atbilstoši noteikumos minētajam.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā ietvert skaidrojumu, ar kuriem aģentūras lēmumiem plānots nodrošināt atbilstību principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" piemērošanai, vai lūdzam precizēt punkta redakciju. Vēršam uzmanību, ka šībrīža shēm paredz, ka par pētniecības projektu atbilstību "nenodarīt būtisku kaitējumu" principam pārliecinās finansējuma saņēmējs, nevis aģentūra.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 13.punktu ar atsauci uz noteikumu projekta punktu, kurā noteikti rādītāji, par kuru sasniegšanu ir atbildīgs finansējuma saņēmējs.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumu Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem" 21. punktam atbalsta pretendentam, iesniedzot atbalsta sniedzējam pieteikumu de minimis atbalsta saņemšanai, pieteikumam ir iespēja pievienot sistēmā sagatavotās veidlapas (1. pielikums) izdruku vai norādīt sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas identifikācijas numuru, aicinām izvērtēt iespēju paredzēt projekta iesniedzējam norādīt de minimis atbalsta uzskaites sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas identifikācijas numuru.
Piedāvātā redakcija
De minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavoto veidlapas “Veidlapa par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai” izdruku (attiecināms, ja projekta iesniegumā netiek norādīts sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas identifikācijas numurs).
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām. Ievērojot minēto, lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 21.5.1. punktu, svītrojot no punktu beigām vārdus "kopējais eksporta apjoms pēdējā noslēgtajā finanšu gadā līdz projekta iesnieguma iesniegšanai".
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām. Ievērojot minēto, lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 21.5.2. punktu, svītrojot no punktu beigām vārdus "kuru kopējais apgrozījuma apjoms pēdējā noslēgtajā finanšu gadā līdz projekta iesnieguma iesniegšanai".
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt noteikumu projekta 21.6.1. punkta 2. teikumu, nosakot, ka, ja projekta iesniedzējs piecu darbdienu laikā no lēmuma paziņošanas nav apstiprinājis gatavību iesaistei projektā ar samazinātu Atveseļošanas fonda finansējumu, tas zaudē tiesības pretendēt uz dalību attiecīgā projektu iesniegumu atlasē.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un svītrot noteikumu projekta 31.1.7. un 31.1.8. apakšpunktu, lai nodrošinātu atbilstību Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktajiem izslēgšanas kritērijiem, kas nacionāli pārņemti no Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 (2018. gada 18. jūlijs) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 136. panta.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt normā minēto jēdzienu "normatīvie akti par iepirkuma procedūru", lietojot pilnu apzīmējumu, piemēram, "normatīvie akti par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem".
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā līdzšinējo kompetences centru projektu īstenošanas praksi, kur praktiski vienmēr izpildās 44. punkta nosacījumi, lūdzam izskatīt 43. punkta lietderību.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu skatīt komentāru pie noteikumu projekta 38.punkta un kopumā sakārtot noteikumu projektā paredzēto iepirkumu veikšanas regulējumu, lai būtu nepārprotami skaidrs, kāds regulējums iepirkumiem noteikumu projekta ietvarā ir piemērojams.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 74.1., 74.3. un 74.8. apakšpunktos minēto pienākumu izpildei nepieciešami visi noteikumu projekta 75. punkta apakšpunktos uzskaitītie dati. Kā arī ņemot vērā noteikumu projekta 75.5. apakšpunktā noteikto, aicinām noteikumu projektu saskaņot ar Datu valsts inspekciju, un papildināt anotācijas 8.1.13. sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums: 76.1.2. un 76.1.3. punktos norādītie procesi nav nodalāmi - sadarbības partneru pētniecības izvērtējumi tiek iesniegti un izskatīti kopā ar līguma grozījumiem - lūdzam apvienot abus punktus.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Interešu konflikts tiek izvērtēts arī pirms starpposma maksājumu veikšanas, kur attiecīgi izdevumus ir apstiprinājusi projektu vērtēšanas komisija - interešu konflikts šajā posmā tiek izvērtēts neatkarīgi no tā, vai ir notikušas izmaiņas projektu vērtēšanas komisijā, jo šajā posmā tiek iesaistīti jauni sadarbības partneri / ārpakalpojumu sniedzēji, kādēļ komisijas saistības ir vērtējamas atkāroti. Lūdzam pievienot punktu par interešu konflikta pārbaudi arī šajā projektu uzraudzības posmā.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt, ka finansējuma saņēmējs paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesamību attiecībā uz finansējuma saņēmēja īstenoto projektu.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, norādot, kādām informācijas sistēmām, datiem plānots piekļūt, un kāds ir mērķis.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atveseļošanas fonda ietvaros ātrāks maksājums netiek paredzēts, lūdzam dzēst punktu.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 99.1. apakšpunktā vārdus "vai vienošanās", ņemot vērā projekta iesniedzēju juridisko statusu.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Izsakot punktu šobrīd piedāvātajā redakcijā, iespējams būtu lietderīgi papildināt šo punktu ar 101.2.5. punktu, ka komisijā var iekļaut arī zinātniskā virziena vadītājus, ņemot vērā, ka dažiem no kompetences centriem ir iespējams piesaistīt zinātniskā virziena vadītāju, kuram nav interešu konflikta risku.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums pielikuma sākuma tabulā precizēt investīcijas pasākuma finansējumu atbilstoši MK noteikumu projektā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā 6.lpp. tabulā precizēt, ka 36 000 000 euro ir daļa no 12.rādītāja, kā arī sniegt atsauci uz CID (Padomes īstenošanas lēmuma) pielikumu.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā aprakstīt investīcijas pasākuma sasaisti un ietekmi uz reformu un investīciju virziena 1.2. mērķiem atbilstoši AF plānā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļā kā kārtējo (n) gadu norādīt 2023.gadu, attiecīgi precizējot atspoguļoto ietekmi uz budžetu, kā arī 6.punktu papildināt ar informāciju par finansējuma sadalījumu pa gadiem.
Piedāvātā redakcija
-