Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
Projekta ID
22-TA-2838
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
09.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka izziņā un anotācijā nav sniegts skaidrojums, kāda veida vienkāršotās izmaksas tiks piemērotas personāla izmaksām, lūdzam anotācijā skaidrot, kāda veida vienkāršotās izmaksas tiks piemērotas projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām, lai būtu iespējams izvērtēt noteikumu projekta 20.2.2., 20.2.5. un 20.2.6. apakšpunktā minēto izmaksu, kam ir paredzēta saistība ar projekta vadības un īstenošanas personāla noslodzi projektā, piemērošanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši iepriekš sniegtajam iebildumam, kā arī anotācijā veiktajiem precizējumiem, lūdzam salāgot MK noteikumu projekta redakciju ar anotācijā norādīto, proti, ka ārvalstu komandējumu izmaksas ir attiecināmas projekta vadītājam, nevis projekta vadības personālam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot no 20.2.7.apakšpunkta atsauci uz noteikumu 18.7.apakšpunktu, jo 20.2.7.apakšpunktā minētās izmaksas nav saistāmas ar projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu 24.punktā ir norādīti neparedzētie izdevumi un anotācijā nav skaidrota nepieciešamība pēc vēl citām izmaksām, lūdzam svītrot 20.2.14.apakšpunktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā anotācijas 1.3. punktā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi, risinājuma apraksts" sniegto informāciju, ka projektā sasniegto rezultātu ilgtspēju pēc projekta noslēguma plānots nodrošināt no valsts budžeta līdzekļiem, lūdzam papildināt šo sadaļu, norādot konkrētu finansējuma avotu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši MK noteikumu projekta 20.2.1. apakšpunktā noteiktajam, izmaksas šo noteikumu 18.1., 18.2., 18.3. un 18.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai tiks attiecinātas atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi, savukārt anotācijā norādīta informācija, ka, piemēram, 18.1.1.; 18.3. un 18.5. apakšpunktos plānoti iepirkumi (minētais gan nav šķērslis vienkāršoto izmaksu piemērošanai, taču nav īsti saprotams, vai šajā gadījumā MK noteikumu autors nav paredzējis šīs izmaksas attiecināt kā faktiskās), 18.1.2. apakšpunktam paredzētas t.sk. faktiskās izmaksas, līdz ar to anotācijā sniegtā informācija ir pretrunā MK noteikumos noteiktajam.
Papildus aicinām redakcionāli pārskatīt anotācijā iekļautos papildinājumus par piemērojamām izmaksu metodēm, proti, budžeta projekts ir vienkāršoto izmaksu aprēķina metode, nevis vienkāršoto izmaksu veids, tāpat arī aicinām precizēt, kā paredzēts attiecināt izmaksas, kas tiks iepirktas (iepirkumi), proti kā faktiskās vai kā vienkāršotās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā dzēst tekstu: “Vienlaikus saskaņā ar Biedrību un nodibinājumu likuma 2.panta pirmajā daļā noteikto biedrība ir brīvprātīga personu apvienība, kas nodibināta, lai sasniegtu statūtos noteikto mērķi, kam nav pelņas gūšanas rakstura”. Vēršam uzmanību, ka arī biedrības un nodibinājumi var būt iesaistīti preču un pakalpojumu piedāvāšanā. Uz to ir arī norādījusi Eiropas Savienības Tiesa (skatīt Tiesas 1987. gada 16. jūnija sprieduma Komisija/Itālija, 118/85, ECLI:EU:C:1987:283, 7. punktu; Tiesas 1998. gada 18. jūnija sprieduma Komisija/Itālija, C-35/96, ECLI:EU:C:1998:303, 36. punktu; Tiesas 2000. gada 12. septembra sprieduma Pavlov un citi, apvienotās lietas no C-180/98 līdz C-184/98, ECLI:EU:C:2000:428, 75. punktu), ka “uzņēmumi” (saimnieciskās darbības veicēji) konsekventi ir definējami kā subjekti, kas veic saimniecisko darbību, neatkarīgi no to juridiskā statusa un finansēšanas veida. Attiecīgā subjekta juridiskais statuss saskaņā ar valsts tiesību aktiem nav noteicošs. Piemēram, subjekts, kas saskaņā ar valsts tiesību aktiem klasificēts kā asociācija vai sporta klubs, Līguma par Eiropas savienību 107.panta 1.punkta nozīmē tomēr var būt uzskatāms par uzņēmumu. Vienīgais būtiskais kritērijs ir tas, vai subjekts veic saimniecisko darbību un valsts atbalsta noteikumu piemērošana nav atkarīga no tā, vai subjekts ir izveidots ar mērķi gūt peļņu. Arī bezpeļņas subjekti var veikt saimniecisko darbību, tirgū piedāvājot preces un pakalpojumus (skatīt Tiesas 1980. gada 29. oktobra sprieduma Van Landewyck, apvienotās lietas no 209/78 līdz 215/78 un 218/78, ECLI:EU:C:1980:248, 88. punktu; Tiesas 1995. gada 16. novembra sprieduma FFSA un citi, C-244/94, ECLI:EU:C:1995:392, 21. punktu; Tiesas 2008. gada 1. jūlija sprieduma MOTOE, C-49/07, ECLI:EU:C:2008:376, 27. un 28. punktu).
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lai nodrošinātu pamatojumu, ka aktivitātes ietvaros nozaru ekspertu padomes uzdevumi saistībā ar profesionālā satura attīstības nodrošināšanu atbilst Profesionālās izglītības likuma 12. pantam, lūdzam papildināt anotāciju ar izziņas 24.punktā ietverto skaidrojumu. 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā norādīt, vai noteikumu projekta 20.apakšpunktā norādītas vienkāršoto izmaksu metodikas tiks apstiprinātas līdz atlases izsludināšanai. Attiecīgi lūdzam norādīt, ka gadījumā, ja līdz atlases izsludināšanai vienkāršoto izmaksu metodikas nebūs apstiprinātas, projekta iesniegumu atlasē netiks veikta izmaksu apmēra pamatotības analīze.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam novērst matemātiskas neprecizitātes anotācijas 3.sadaļas 6. apakšpunktā " Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins ", ņemot vērā, ka summējot no 2023. līdz 2028.gadam norādīto indikatīvo ES finansējumu veidojas 8 839 648 euro un summējot valsts budžeta finansējuma apjomu veidojas 1 559 941 euro, kas nesakrīt ar noteikumu projekta 6.punktā norādīto, kā arī anotācijā norādīto.
Piedāvātā redakcija
-
11.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar risku izvērtējumu situācijai, ka izmaksas, kas 4.2.2.9. pasākuma pirmajā kārtā veiktas pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, varētu netikt vai netiek attiecinātas finansēšanai no Eiropas Sociālā fonda Plus.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu precizēt noteikumu projekta I nodaļas nosaukumu, t.i., aizstājot vārdus "8.Pasākuma pirmo kārtu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā. Pasākuma pirmās kārtas ietvaros piemērojamais atbalsta veids ir grants." ar vārdiem "Vispārīgie jautājumi".
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar to, ka tiek noteikti nosacījumi arī finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar finansējuma saņēmēju, jo nodaļā noteiktas prasības arī finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu precizēt noteikumu projekta 17.punktu, lai tajā ietvertais regulējums nedublē Ministru kabineta noteikumu "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (šobrīd saskaņošanas stadijā) 6.punktu, kas nosaka pamatinformāciju, kas jāiekļauj finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera sadarbības līgumā.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Finanšu ministrijas 2022.gada 25.augusta vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 33.punktam, daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu.
Līdz ar to lūdzam precizēt MK noteikumu attiecīgo apakšpunktu, kā arī vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 20.2.3.1. un 20.2.3.2. apakšpunkti dublējas, lūdzam precizēt MK noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt ar "šo noteikumu" pirms skaitļa "18.1."
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt  20.2.11.apakšpunktu ar atsauci uz noteikumu 18.8.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt un iekļaut MK noteikumos prasību, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris pārliecinās par interešu konflikta ( ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija regulas 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61.pantā noteikto), krāpšanas un korupcijas risku neesamību, tai skaitā, īstenojot projektu, paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neeasmību.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka 4.2.2.9.pasākuma pirmajā un otrajā kārtā nav plānots elastības finansējums, ierosinām anotācijā informāciju par finansējuma apmēru minētajās kārtās norādīt redakcijā "plānotais un pieejamais finansējums".
Piedāvātā redakcija
- Plānotais un pieejamais finansējums 10 399 589 euro (tai skaitā ESF Plus+ 8 839 650 euro).
- Indikatīvi plānotais un pieejamais finansējums 3 850 000 euro (tai skaitā ESF Plus+ 3 272 500 euro).
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ierosinām papildināt anotāciju, norādot kārtību, kādā finansējuma saņēmējs ziņo par noteikumu projekta 5.punktā norādīto nacionālo rādītāju Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (skat. piedāvāto redakciju).
Piedāvātā redakcija
Datus par nacionālo rādītāju finansējuma saņēmējs ievada Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, iesniedzot maksājuma pieprasījumu.