Projekta ID
23-TA-178Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
16.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atbilstoši anotācijas 1.3. apakšpunktam viens no grozījumu iemesliem ir Komisijas 2022. gada 21. decembra Lēmums Nr.2023/C 64/12, ar ko Eiropas Savienības darījumu žurnāla centrālo administratoru instruē Eiropas Savienības darījumu žurnālā ievadīt labojumus Čehijas, Dānijas, Vācijas, Īrijas, Spānijas, Francijas, Itālijas, Latvijas, Ungārijas, Nīderlandes, Rumānijas un Zviedrijas valsts kvotu iedales tabulās, kur precizēti SIA “Gren Latvija” bāzlīnijas dati.
Tajā pašā laikā norādām, ka, piemēram, Komisijas 2022. gada 7. decembra Lēmums Nr. 2023/C 46/02, ar ko Eiropas Savienības darījumu žurnāla centrālo administratoru instruē Eiropas Savienības darījumu žurnālā ievadīt izmaiņas Beļģijas, Čehijas, Dānijas, Vācijas, Īrijas, Spānijas, Francijas, Horvātijas, Itālijas, Latvijas, Lietuvas, Nīderlandes, Austrijas, Polijas, Portugāles, Rumānijas, Slovēnijas, Slovākijas, Somijas un Zviedrijas valsts kvotu iedales tabulās anotācijā nav minēts un projektā, šķietami, nav veiktas arī no tā izrietošās emisijas kvotu apjoma izmaiņas vienam no operatoriem.
Lūdzam pārskatīt projektu kontekstā ar Eiropas Komisijas lēmumiem attiecīgajā jautājumā, nolūkā nodrošināt, ka projekta saturs ir korekts un atbilstīgs pieņemtajiem lēmumiem, ka tas atbilst reālajai situācijai un veiktajām izmaiņām attiecīgajā jautājumā.
Tajā pašā laikā norādām, ka, piemēram, Komisijas 2022. gada 7. decembra Lēmums Nr. 2023/C 46/02, ar ko Eiropas Savienības darījumu žurnāla centrālo administratoru instruē Eiropas Savienības darījumu žurnālā ievadīt izmaiņas Beļģijas, Čehijas, Dānijas, Vācijas, Īrijas, Spānijas, Francijas, Horvātijas, Itālijas, Latvijas, Lietuvas, Nīderlandes, Austrijas, Polijas, Portugāles, Rumānijas, Slovēnijas, Slovākijas, Somijas un Zviedrijas valsts kvotu iedales tabulās anotācijā nav minēts un projektā, šķietami, nav veiktas arī no tā izrietošās emisijas kvotu apjoma izmaiņas vienam no operatoriem.
Lūdzam pārskatīt projektu kontekstā ar Eiropas Komisijas lēmumiem attiecīgajā jautājumā, nolūkā nodrošināt, ka projekta saturs ir korekts un atbilstīgs pieņemtajiem lēmumiem, ka tas atbilst reālajai situācijai un veiktajām izmaiņām attiecīgajā jautājumā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam atsauces uz Eiropas Savienības tiesību aktiem noformēt atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 „Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” (turpmāk - noteikumi Nr.108) 170.-172. punktam. Atsaucē uz Eiropas Savienības tiesību aktu norādot šādu informāciju: institūcija (Komisija, Padome, Eiropas Parlaments), kas izdevusi attiecīgo tiesību aktu; tiesību akta pieņemšanas datums; veids (regula, direktīva, lēmums); numurs un nosaukums atbilstoši tiesību akta nosaukumam latviešu valodā EUR-Lex datu bāzē. Piemēram, Komisijas 2022. gada 21. decembra Lēmums Nr.2023/C 64/12, ar ko Eiropas Savienības darījumu žurnāla centrālo administratoru instruē Eiropas Savienības darījumu žurnālā ievadīt labojumus Čehijas, Dānijas, Vācijas, Īrijas, Spānijas, Francijas, Itālijas, Latvijas, Ungārijas, Nīderlandes, Rumānijas un Zviedrijas valsts kvotu iedales tabulās.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ierosinām precizēt anotāciju atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām, ievērojot, ka saīsinājumus piesaka pirmajā vietā juridiskajā tekstā, kur lietots attiecīgais saīsināmais jēdziens vai termins. Tāpat pieteiktie saīsinājumi konsekventi lietojami tālāk dokumenta tekstā. Minētais attiecas tostarp uz terminu "Ministru kabinets" kā arī tā pieteikto saīsinājumu "MK", uz pieteikto apzīmējumu "Rīkojuma grozījumu projekts" un paralēli lietoto, nepieteikto saīsinājumu "Rīkojuma projekts", vārdu savienojumu "Latvijas ES ETS operatori" un tā pieteikto saīsinājumu "EST operatori". Attiecībā uz pēdējo, norādām, ka tekstā tiek lietots arī "Latvijas ES ETS dalībnieki" un "Latvijas ETS operatori", lūdzam pārbaudīt attiecīgo saīsinājumu lietojumus, ievērot konsekventu saīsinājumu lietojumu un, nepieciešamības gadījumā, veikt vajadzīgos labojumus.
Papildus norādām, ka anotācijas 1.1. apakšpunktā tiek pieteikts saīsinājums "regula 2019/331" un "regula 2021/447", kuri netiek lietoti tālākajā anotācijas tekstā, līdz ar to to pieteikšana nav nepieciešama.
Papildus norādām, ka anotācijas 1.1. apakšpunktā tiek pieteikts saīsinājums "regula 2019/331" un "regula 2021/447", kuri netiek lietoti tālākajā anotācijas tekstā, līdz ar to to pieteikšana nav nepieciešama.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Norādām, ka saskaņā ar Komerclikuma 18. pantu termins „uzņēmums” apzīmē organizatoriski saimniecisku vienību un nevis komercdarbības vai saimnieciskās darbības subjektu. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 2.1. apakšpunktu, termina „uzņēmums” vietā izmantojot terminu „komersants” vai „saimnieciskās darbības veicējs”.
Piedāvātā redakcija
-
