Atzinums

Projekta ID
24-TA-1687
Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
16.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka speciālajos būvnoteikumos vairs nav paredzēts tāds būvniecības procesa veids, kura realizācijai būtu nepieciešama apliecinājuma karte. Papildus vēršam uzmanību uz to, ka paskaidrojuma raksta pielikums Būvniecības likuma 1.panta 13.punkta izpratnē arī ir būvprojekts.
 
Piedāvātā redakcija
15.2. būvdarbu ieceres dokumentācijas (tai skaitā būvprojekta un paskaidrojuma raksta pielikuma) izstrāde visām projektā paredzētajām darbībām un ar to saistīto būvekspertīžu, izpētes, slēdzienu izmaksas, ja to veikšana ir priekšnosacījums būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādei (tai skaitā būvprojekta un paskaidrojuma raksta pielikuma);
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka gadījumus, kad ir nepieciešama būvekspertīze regulē Ministru kabineta 19.08.2014. noteikumi Nr.500 “Vispārīgie būvnoteikumi”. Būves būvekspertīze nav izmantojama, lai pamatotu būves pārbūves nepieciešamību. Ja nepieciešams noteikt būves stāvokli un iespēju to atjaunot vai pārbūvēt, ir sagatavojama būves tehniskā apsekošana (sk. Ministru kabineta 15.06.2021. noteikumus Nr. 384 “Būvju tehniskās apsekošanas būvnormatīvs LBN 405-21”). Līdz ar to lūdzam pārvērtēt noteikumu projekta 15.3.1.apakšpunktā noteiktās būvekspertīzes nepieciešamību. Papildus vēršam uzmanību uz to, ka būvniecības regulējums skaidri regulē tiesības personām sniegt būvekspertīzes pakalpojumus un noteikumu projektā nav nepieciešama īpaši minēt, ka būvekspertīzi var veikt tikai sertificēts būvinženieris.
Piedāvātā redakcija
15.3.1. inženiertīklu infrastruktūras pārbūves izmaksas, ja būves tehniskās apsekošanas atzinumā konstatēts, ka, projekta ietvaros veicot ieguldījumus noteiktās teritorijās, nav iespējams izvairīties no minētās infrastruktūras bojāšanas vai pārbūves, bet ne vairāk kā 15 % no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas;
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka atbilstoši Būvniecības likuma 1.panta 4.punktam būves atjaunošana ir būvdarbi, kuru rezultātā ir nomainīti nolietojušies būves nesošie elementi vai konstrukcijas vai veikti funkcionāli vai tehniski uzlabojumi, nemainot būves apjomu vai nesošo elementu nestspēju. Faktiski ar būves modernizāciju (pārveidošana, uzlabošana atbilstoši laikmeta prasībām) būvniecības regulējuma ietvaros saprot būves atjaunošanu. Lūdzam atbilstoši precizēt terminoloģiju noteikumu projekta 15.3.3.apakšpunktā.
 
Piedāvātā redakcija
15.3.3. izmaksas, kas rodas  būvprojekta verificēšanas procesā atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas dzelzceļa sistēmu savstarpēju izmantojamību;
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka atbilstoši Būvniecības likuma 1.panta 12.punktam ar jēdzienu “būvniecība” ir saprotama visu veidu būvju projektēšana un būvdarbi, tai skaitā atjaunošana un pārbūve. Līdz ar to noteikumu projekta 13.puntā nav nepieciešami vārdi “pārbūve un atjaunošana”.
Piedāvātā redakcija
13. Atlases kārtas  ietvaros atbalstāmās darbības ir dzelzceļa infrastruktūras būvniecība, kas nodrošina pilnvērtīgu integrēšanos TEN-T tīklā un energoefektivitātes uzlabošanu sabiedriskajos pasažieru pārvadājumos,  tai skaitā Eiropas transporta tīklā esošās dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un jaunas izveide, un dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija.
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka saskaņā ar Būvniecības likuma 20.pantu un Ministru kabineta 19.08.2014. noteikumiem Nr.502 ”Noteikumi par būvspeciālistu un būvdarbu veicēju civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu” arī būvdarbu veicējam ir pienākums apdrošināt savu civiltiesisko atbildību par tā darbības vai bezdarbības rezultātā nodarīto kaitējumu trešo personu dzīvībai un veselībai vai mantai nodarītajiem zaudējumiem. No noteikumu projekta nav saprotams kāpēc kā attiecināmās izmaksas nav paredzēta arī būvdarbu veicēja apdrošināšana.
Piedāvātā redakcija
15.1. būvuzraudzības, kā arī apvienotās būvprojekta izstrādes un būvdarbu veikšanas procesa neatkarīgas uzraudzības pakalpojuma izmaksas, autoruzraudzības izmaksas un attiecīgo būvspeciālistu un būvdarbu veicēju obligātās apdrošināšanas izmaksas;
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka nav objektīvi saprotams – kāpēc pie attiecināmajām izmaksām netiek paredzētas dzelzceļa infrastruktūras atjaunošanas izmaksas. Lūdzam skaidrot anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk