Projekta ID
25-TA-782Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
13.06.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot vārdus un skaitļus "nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, un tam nav jāpiemēro šajos noteikumos ietvertie Komisijas regulas Nr. 2023/2831 un Komisijas regulas Nr. 1408/2013 nosacījumi.", jo minētais jau faktiski izriet no iepriekš norādītā, proti, ka attiecīgā garantija ir alternatīva citiem atbalsta veidiem, kurus sniedz saskaņā ar regulām, turklāt norāde par nekvalificēšanos kā komercdarbības atbalstu ir deklaratīva.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam konkretizēt, kas ir domāts ar divējāda pielietojuma produktu un tehnoloģiju specifiku. Nepieciešamības gadījumā lūdzam noteikumu projektā atsaukties uz ārējiem normatīvajiem aktiem, kas paredz konkrētas prasības attiecīgajiem produktiem un tehnoloģijām.
Papildus lūdzam norādīt, kurā brīdī iesniedzams attiecīgais atzinums, piemēram, norādot, ar kādu dokumentu iesniedzams šis atzinums.
Papildus lūdzam norādīt, kurā brīdī iesniedzams attiecīgais atzinums, piemēram, norādot, ar kādu dokumentu iesniedzams šis atzinums.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Apzināmies, ka līdzīgs tiesiskais regulējums pašlaik jau ir ietverts šajos noteikumos, tomēr lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta anotācijā pamatot noteikumu projekta 12. punktā ietverto tiesisko regulējumu, tostarp tā pieļaujamību un atbilstību likumam noteiktajam pilnvarojumam Ministru kabinetam. Lūdzam arī skaidrot attiecīgā maksājuma tiesisko dabu, kā arī to, kādēļ paredzēts, ka vienreizējās garantijas maksas likmes nosaka un attiecīgi savā tīmekļvietnē publicē akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum", nevis tās tiek ietvertas ārējā normatīvajā aktā (šajos noteikumos), ievērojot privātpersonu pamattiesības zināt savas tiesības. Vēršam uzmanību, ka Latvijas Republikas Senāta Administratīvo lietu departamenta 2024. gada 15. novembra lēmumā Nr. SKA-839/2024 norādīts, ka valsts atbalsta piešķiršana, pat, ja tā ietvaros tiek vērtēta pretendenta atbilstība privāttiesībām raksturīgiem kritērijiem, ir publiski tiesisks process. Savukārt Administratīvā procesa likuma 18. panta pirmā daļa paredz, ka administratīvais process iestādē privātpersonai ir bez maksas, ja likumā nav noteikts citādi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt, vārdu "finansētājam" aizstājot ar vārdu "sabiedrībai "Altum"", ievērojot, ka valsts atbalstu sniedz un komercdarbības atbalsta kontroles nosacījumu ievērošanu pārbauda minētā sabiedrība. Alternatīvi lūdzam sniegt pamatotu skaidrojumu par minēto (proti, konkrētā grozījuma nepieciešamību un mērķi) noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 7. pantu lūdzam vārdus "pieņemšanas Ministru kabinetā" aizstāt ar vārdu "izsludināšanas" vai vārdus "projekta pieņemšanas Ministru kabinetā" ar vārdiem "spēkā stāšanās".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt.
Piedāvātā redakcija
"23. Atlases ietvaros pieejamo finansējumu sadala starp finansētājiem, kas kvalificējušies atlasē saskaņā ar atlases nosacījumiem. Ja atlases ietvaros sākotnēji netiek rezervēts viss pieejamais finansējums un atlases nosacījumos ir paredzēta šāda iespēja, sabiedrība "Altum" var slēgt līgumus arī ar citiem finansētājiem, kas kvalificējušies atlasē saskaņā ar atlases nosacījumiem."
