Projekta ID
23-TA-937Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
14.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu tiesiskās paļāvības principu, lūdzam noteikumu projektu papildināt ar jaunu punktu, nosakot, ka gadījumos, ja tiek konstatēta neatbilstība, kuru izraisījusi iestādes, kas lēma par projekta apstiprināšanu, rīcība, projekta ieviesēju 'nesoda' un neatgūst un neietur šīs neatbilstības rezultātā radušos neatbilstošos izdevumus. Piemēram, ja valsts iestāde, kas izvērtē projektu, kļūdās nosakot projekta atbalsta intensitāti, tad kļūdas segšanas finansiālās saistības ir jāsedz iestādei, nevis projekta ieviesējam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņošanas sanāksmē Finanšu ministrija apgalvoja, ka neatbilstoši veikto izdevumu (NVI) atgūšana specifiskā atbalsta mērķa pasākumos, kur finansējums tiek piešķirts finanšu instrumentu veidā, tiekot noteikta normatīvajā aktā par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu. Tomēr tas neatbilst patiesībai, piemēram, Ekonomikas ministrijas Ministru kabinetā iesniegtajā Ministru kabineta noteikumu projektā "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi " 22-TA-2912, nav noteikta NVI atgūšanas kārtība.
Lūdzam papildināt projektu, nosakot kārtību NVI atgūšanai arī specifisko atbalsta mērķu pasākumos, kur finansējums tiek piešķirts finanšu instrumentu veidā.
Lūdzam papildināt projektu, nosakot kārtību NVI atgūšanai arī specifisko atbalsta mērķu pasākumos, kur finansējums tiek piešķirts finanšu instrumentu veidā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministru kabineta noteikumos ir jāietver viss regulējums, nevis anotācijā jānorāda, ka regulējuma daļa tikšot noteikta Vadlīnijās par finanšu korekciju piemērošanu.
T.sk. noteikumos ir jāparedz, proporcionālās finanšu korekcijas piemērošana, lai tiktu nodrošināts samērīguma princips, ievērojot Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19.panta 9.punktā1 noteikto, t.i., minētā likuma norma nosaka, ka neatbilstoši veikto izdevumu (turpmāk – NVI) gadījumos var piemērot arī proporcionālo finanšu korekciju. Projekts šādu principu neparedz.
T.sk. noteikumos ir jāparedz, proporcionālās finanšu korekcijas piemērošana, lai tiktu nodrošināts samērīguma princips, ievērojot Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19.panta 9.punktā1 noteikto, t.i., minētā likuma norma nosaka, ka neatbilstoši veikto izdevumu (turpmāk – NVI) gadījumos var piemērot arī proporcionālo finanšu korekciju. Projekts šādu principu neparedz.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav pamatoti noteikt dažādu kārtību pašvaldībām un valsts iestādēm, arī valsts iestāžu budžeti to Saeimas apstiprinātajā apmērā ir paredzēti konkrētās iestāds funkciju veikšanai un citas iestādes nevar iejaukties šo budžetu izpildē, bet gadījumos, kad valsts iestādes īstenotajā fondu projektā tiek konstatētas neatbilsības, tad iestādei nav pienākuma neatbilstoši veiktos izdevumus atmaksāt no iestādes budžeta, bet tos sedz centralizēti un iestādei, kas pieļāvusi neatbilstības, nav finansiālu ierobežojumu savu funkciju veikšanā, jo nav jāatmaksā projektā neatbilstoši veiktie izdevumi.
Lūdzam papildnāt 12.punktu un atbilstoši grozīt 13.un 15.punktus.
Lūdzam papildnāt 12.punktu un atbilstoši grozīt 13.un 15.punktus.
Piedāvātā redakcija
Ja finansējuma saņēmējs, kura īstenotajā projektā ir konstatēta šo noteikumu 2.1. apakšpunktā minētā neatbilstība, kā rezultātā radušies neatbilstoši veikti izdevumi, ir valsts budžeta iestāde vai plānošanas reģions, vai pašvaldība: