Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Informējam, ka laika periodā no 2025. gada 17. aprīļa plkst. 20:00 līdz 2025. gada 19. aprīļa plkst. 12:00 tiks veikti TAP infrastruktūras uzturēšanas un pilnveidošanas darbi. To laikā ir iespējami TAP portāla darbības traucējumi.
Projekta ID
24-TA-2015
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
27.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta anotācijā minēto, ka Ministru kabineta 2010. gada 21. decembra noteikumu Nr. 1164 "Ostas valsts kontroles kārtība" 98., 99. un 100. punktā paredzētās kārtības pamatā ir ieviestās Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 23. aprīļa Direktīvas 2009/16/EK par ostas valsts kontroli (pārstrādāta versija) 24. panta 2. punkta prasība nodrošināt, ka informācija par jebkura kuģa faktisko ienākšanas un iziešanas laiku tiek nosūtīta uz inspekciju datubāzi (THETHIS) (sk. anotāciju https://tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40188196), lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulu ar informāciju par minētās direktīvas prasības pārņemšanu noteikumu projektā.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, neskaidrojot attiecīgās regulas prasības. Līdzīgi lūdzam precizēt arī 55.12 punktu.
Piedāvātā redakcija
12.2 Ja Kuģošanas drošības inspekcija konstatē, ka kuģis divos vai vairākos secīgos ziņošanas periodos nav izpildījis monitoringa un ziņošanas pienākumus, Valsts vides dienests atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2015. gada 29. aprīļa Regulas Nr. 2015/757 par jūras transporta oglekļa dioksīda emisiju monitoringu, ziņošanu un verifikāciju un ar ko groza Direktīvu 2009/16/EK (turpmāk – Regula Nr. 2015/757) 20. panta 3. punktā noteiktajam var pieņemt lēmumu par attiecīgā kuģa izraidīšanu no Latvijas ostas vai enkurvietas un par pieņemto lēmumu paziņo Eiropas Komisijai, Eiropas Jūras drošības aģentūrai (EMSA), Eiropas Savienības dalībvalstīm un attiecīgā kuģa karoga valstij.
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vai precizēt 55.14 punktu, neskaidrojot attiecīgās regulas prasības. Proti, norādām, ka minētā regula nepārprotami paredz konkrētus uzņēmuma pienākumus, līdz kuru izpildei ir spēkā attiecīgais aizliegums, līdz ar to nav saskatāma nepieciešamību minēto skaidrot noteikumu projektā (regula paredz pienākumu apstiprināt, ka ir izpildīts pienākums turēt derīgu FuelEU atbilstības dokumentu, par šādu derīgu FuelEU atbilstības dokumentu paziņojot kompetentajai valsts iestādei, kura izdevusi izraidīšanas rīkojumu, bet neparedz sniegt pienācīgus pierādījumus, uz ko norādīts noteikumu projektā).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 10. punkta neizriet, kādos gadījumos Eiropas Komisija, Eiropas Savienības dalībvalstis un attiecīgā kuģa karoga valsts informējama vienas darbdienas laikā, bet kādā - nekavējoties, kā arī neizriet atskaites punkts konkrētā termiņa aprēķināšanā, tādēļ lūdzam atbilstoši precizēt vai svītrot minēto punktu. Vienlaikus aicinām arī nepārrakstīt regulas prasības attiecībā uz Eiropas Komisijas informēšanu.
Piedāvātā redakcija
"55.141. kuģošanas sabiedrība sniedz Valsts vides dienestam pietiekamus pierādījumus, ka uz kuģa ir derīgs FuelEU atbilstības dokuments, kas apliecina kuģa atbilstību Regulas Nr. 2023/1805 prasībām. Šādā gadījumā Valsts vides dienests pieņem lēmumu par kuģa ienākšanas aizlieguma atcelšanu un par pieņemto lēmumu nekavējoties informē paziņo kuģošanas sabiedrībai, Nacionālo bruņoto spēku Krasta apsardzes dienestam un Kuģošanas drošības inspekcijai, kā arī informē Eiropas Komisiju, Eiropas Savienības dalībvalstis, un, attiecīgā kuģa karoga valsti saskaņā ar Regulas Nr. 2023/1805 25. panta 5. punktā noteikto".