Projekta ID
25-TA-226Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
05.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvā ziņojuma 7. lp. norādīts, ka operatīvie dienesti neveido AdBlue piedevas rezerves uz vietas, bet transportlīdzekļos AdBlue piedevas tvertnes tiek uzpildītas pēc nepieciešamības, jo AdBlue piedevas piedāvājums tirgū šobrīd ir pietiekams. Atsevišķiem operatīvajiem transportlīdzekļiem ražotājs ir paredzējis risinājumus, lai novērstu dīzeļdzinēja jaudas pazemināšanos gadījumos, ja nav nodrošināta AdBlue piedeva, un arī turpmāk, iegādājoties jaunus operatīvo dienestu transportlīdzekļus ar dīzeļdzinējiem, transportlīdzekļu iepirkumu vadlīnijās varētu paredzēt prasību par dīzeļdzinēja darbības nodrošināšanu ārkārtas gadījumos, ja ir pārtraukta AdBlue piedevas padeve.
Ievērojot iepriekš minēto, no informatīvajā ziņojumā pieejamās informācija nav skaidrs, kā katastrofu vai krīzes situācijās tiks nodrošināta AdBlue piedevas pieejamība šobrīd izmantojamajiem operatīvajiem transportlīdzekļiem, kuriem ražotājs nav paredzējis risinājumus novērst dīzeļdzinēja jaudas pazemināšanos gadījumos, ja nav nodrošināta AdBlue piedeva. Paredzams, ka AdBlue piedevas iegāde degvielas uzpildes stacijās vai pie komersantiem, kas piedāvā autoķīmijas produktus, var būt ierobežota. Vienlaikus norādāms, ka ir jāparedz AdBlue piedevas papildināšanas nepieciešamība starp servisa apkopes intervāliem, jo, piemēram, Volkswagen vieglajam automobilim saskaņā ar tehnisko specifikāciju nepieciešami 1,5–2,8 litri AdBlue piedevas uz 1000 km, bet tvertnes ietilpība ir 11–19 l atkarībā no modeļa. Tai pat laikā, ja transportlīdzeklis ir atbilstošā tehniskā stāvoklī, motoreļļas, dzesēšanas šķidruma un citu tehnisko šķidrumu (eļļu) papildināšana starp servisa apkopēm nav nepieciešama.
Ierosinām informatīvajā ziņojumā paredzēt risinājumus AdBlue piedevas pieejamības nodrošināšanai katastrofu vai krīzes situācijās, piemēram, rezervēt nepieciešamo daudzumu AdBlue piedevas pie vairumtirgotāja vai organizēt valstij piederošu drošības rezervju iegādi, uzturēšanu un rotāciju.
Ievērojot iepriekš minēto, no informatīvajā ziņojumā pieejamās informācija nav skaidrs, kā katastrofu vai krīzes situācijās tiks nodrošināta AdBlue piedevas pieejamība šobrīd izmantojamajiem operatīvajiem transportlīdzekļiem, kuriem ražotājs nav paredzējis risinājumus novērst dīzeļdzinēja jaudas pazemināšanos gadījumos, ja nav nodrošināta AdBlue piedeva. Paredzams, ka AdBlue piedevas iegāde degvielas uzpildes stacijās vai pie komersantiem, kas piedāvā autoķīmijas produktus, var būt ierobežota. Vienlaikus norādāms, ka ir jāparedz AdBlue piedevas papildināšanas nepieciešamība starp servisa apkopes intervāliem, jo, piemēram, Volkswagen vieglajam automobilim saskaņā ar tehnisko specifikāciju nepieciešami 1,5–2,8 litri AdBlue piedevas uz 1000 km, bet tvertnes ietilpība ir 11–19 l atkarībā no modeļa. Tai pat laikā, ja transportlīdzeklis ir atbilstošā tehniskā stāvoklī, motoreļļas, dzesēšanas šķidruma un citu tehnisko šķidrumu (eļļu) papildināšana starp servisa apkopēm nav nepieciešama.
Ierosinām informatīvajā ziņojumā paredzēt risinājumus AdBlue piedevas pieejamības nodrošināšanai katastrofu vai krīzes situācijās, piemēram, rezervēt nepieciešamo daudzumu AdBlue piedevas pie vairumtirgotāja vai organizēt valstij piederošu drošības rezervju iegādi, uzturēšanu un rotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
