Projekta ID
24-TA-2092Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
25.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Iebildums
Ņemot vērā, ka likumprojekts satur informācijas sniegšanas pienākumus, piemēram, 9., 18., 20., 21., 22., 25., 26.pants, lūdzu, veikt iekļauto informācijas sniegšanas pienākumu un atbilstības prasību vērtējumu un atbilstoši vērtējumam veikt administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu, kas aizpildāms par fiziskām un juridiskām personām anotācijas 2. sadaļas 2.3. apakšpunktā, savukārt valsts un pašvaldību institūcijām anotācijas 7 sadaļas 7.2. apakšpunktā.
Tiesību aktu projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. un 16. punktu.
Administratīvo izmaksu identificēšanai izmantojiet vadlīnijas "Inovācjias process administratīvā sloga mazināšanai" (pieejamas: https://inovacija.mk.gov.lv/lv/jaunumi/izstradatas-vadlinijas-administrativa-sloga-mazinasanai/)
Metodika administratīvo izmaksu un atbilstības izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: https://www.mk.gov.lv/lv/administrativa-sloga-un-normativisma-mazinasana.
Tiesību aktu projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. un 16. punktu.
Administratīvo izmaksu identificēšanai izmantojiet vadlīnijas "Inovācjias process administratīvā sloga mazināšanai" (pieejamas: https://inovacija.mk.gov.lv/lv/jaunumi/izstradatas-vadlinijas-administrativa-sloga-mazinasanai/)
Metodika administratīvo izmaksu un atbilstības izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: https://www.mk.gov.lv/lv/administrativa-sloga-un-normativisma-mazinasana.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
(12) Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija nodrošina atbalstu reģionālās attīstības stratēģijas izstrādē Rail Baltica projekta īstenošanai.
Priekšlikums
Lūdzam likumprojekta anotācijā skaidrot šajā daļā minēto par reģionālās attīstības stratēģijas izstrādi Rail Baltica projekta īstenošanai, jo nav skaidri šādas stratēģijas izstrādes mērķi un sasniedzamie rezultāti, vai arī izvērtēt iespēju 3.panta divpadsmito daļu svītrot vai precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
(14) Lai nodrošinātu efektīvu starpnozaru sadarbību transporta, valsts drošības, enerģētikas, vides aizsardzības un budžeta plānošanas nozarē, kā arī šo jautājumu koordināciju veiksmīgai Rail Baltica projekta īstenošanai un uzraudzībai Ministru kabinets izveido Rail Baltica projekta īstenošanas uzraudzības padomi (turpmāk – Uzraudzības padome). Uzraudzības padomi vada finanšu ministrs. Uzraudzības padomē ir iekļauts Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšsēdētājs, satiksmes ministrs, ārlietu ministrs, tieslietu ministrs, klimata un enerģētikas ministrs, aizsardzības ministrs, viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrs, ekonomikas ministrs, Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdis. Uzraudzības padomes nolikumu apstiprina Ministru kabinets.
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju Uzraudzības padomē iekļaut arī valdības sociālos partnerus LBAS un LDDK, ņemot vērā projekta nozīmīgo finanšu resursu apjomu, komplicētību un iesaistīto pušu un to interešu daudzveidību.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts
(14) Lai nodrošinātu efektīvu starpnozaru sadarbību transporta, valsts drošības, enerģētikas, vides aizsardzības un budžeta plānošanas nozarē, kā arī šo jautājumu koordināciju veiksmīgai Rail Baltica projekta īstenošanai un uzraudzībai Ministru kabinets izveido Rail Baltica projekta īstenošanas uzraudzības padomi (turpmāk – Uzraudzības padome). Uzraudzības padomi vada finanšu ministrs. Uzraudzības padomē ir iekļauts Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšsēdētājs, satiksmes ministrs, ārlietu ministrs, tieslietu ministrs, klimata un enerģētikas ministrs, aizsardzības ministrs, viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrs, ekonomikas ministrs, Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdis. Uzraudzības padomes nolikumu apstiprina Ministru kabinets.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju iekļaut uzraudzības padomes sastāvā arī kultūras ministru, ņemot vērā, ka Rail Baltica īstenošanas procesā, atbilstoši anotācijā minētajam, ka "saskaņā ar projektēšanas ietvaros veiktajām izpētēm ir paredzams, ka būvdarbu veikšana noteikto nekustamo kultūras pieminekļu tuvumā varētu radīt veselības un drošības apdraudējumu attiecīgo kultūras pieminekļu turpmākas ekspluatācijas gadījumā. Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras izbūves procesā identificēto nekustamo kultūras pieminekļu skārums varētu būt ievērojams, un paredzams, ka to atrašanās esošajā vietā un tehniskais stāvoklis nav savietojams ar plānotā dzelzceļa izbūvi. Izpēte liecina, ka nav piemeklējama tāda pārbūves metode, kas ļautu attiecīgās būves saglabāt neskartas, kā arī saglabāt to esošās struktūras ekspluatāciju pēc pārbūves".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Ietekmes aprakstā fiziskām un juridiskām personām, kuru īpašumā ir nekustamais īpašums, kas nepieciešams, lai piekļūtu Rail Baltica infrastruktūras izbūvei nepieciešamajām teritorijām, lūdzu, norādīt faktisko ietekmi.
Ietekme norādāma tieši tādā pašā veidā, kā norādīts par personām, kuru īpašumā ir nekustamais īpašums, kas nepieciešams Rail Baltica infrastruktūras izbūvei.
Ietekme norādāma tieši tādā pašā veidā, kā norādīts par personām, kuru īpašumā ir nekustamais īpašums, kas nepieciešams Rail Baltica infrastruktūras izbūvei.
Piedāvātā redakcija
-