Projekta ID
23-TA-2461Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Drošības un aizsardzības industriju federācija"
Atzinums iesniegts
22.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
2.4. sadarbības tīkls – finansējuma saņēmējs, kas ir biedrība vai nodibinājums, kas apvieno sadarbības tīkla dalībniekus, kuras darbojas savstarpēji saistītās nozarēs, tautsaimniecības nišās, produkta vai pakalpojuma grupās, vērtības ķēdēs vai reģionā, specializējoties kādā no šo noteikumu 24. punktā minētajām Viedās specializācijas stratēģijas (RIS3) jomām;
Iebildums
Ja tiek atstāta norma, ka pašam Sadarbības tīklam ir jāspecializējās kādā no RIS 3 jomām, tad ir jāparedz formulējums, kas nosaka, ka Sadarbības tīkls pats specializējas vienā vai vairākās RIS 3 jomās.
Piedāvātā redakcija
2.4. sadarbības tīkls – finansējuma saņēmējs, kas ir biedrība vai nodibinājums, kas apvieno sadarbības tīkla dalībniekus, kuras darbojas savstarpēji saistītās nozarēs, tautsaimniecības nišās, produkta vai pakalpojuma grupās, vērtības ķēdēs vai reģionā, specializējoties kādā/-ās no šo noteikumu 24. punktā minētajām Viedās specializācijas stratēģijas (RIS3) jomām;
2.
Noteikumu projekts
18.2. tas darbojas vismaz vienā šo noteikumu 24. punktā minētajā RIS3 jomā;
Iebildums
DAIF Latvija ierosina, ka šajā punktā ir jāparedz, ka Sadarbības tīkls var darboties un īstenot projektu vairākās RIS 3 jomās.
Piedāvātā redakcija
18.2. tas darbojas vienā vai vairākās šo noteikumu 24. punktā minētajā RIS3 jomās;
3.
Noteikumu projekts
24. Pasākuma ietvaros finansējumu piešķir projekta iesniedzējam, kas darbojas kādā no šīm RIS3 jomām:
Iebildums
Aicinām precizēt punktu, paredzot, ka projekta iesniedzējs darbojās vienā vai vairākās RIS3 jomās.
Piedāvātā redakcija
24. Pasākuma ietvaros finansējumu piešķir projekta iesniedzējam, kas darbojas vienā vai vairākās RIS3 jomās:
4.
Noteikumu projekts
31. Vienkāršoto izmaksu vienotā izmaksu likme šo noteikumu 30.1.1. un 30.1.3. apakšpunktā minētajām personāla atlīdzības izmaksām ir 20 procentu no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot personāla izmaksas, atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 55. panta 1. punktam.
Iebildums
DAIF Latvija iebilst pret šajā punktā noteikto paredzamo atlīdzības izmaksu apjomu 20% apmērā un aicina noteikt to 35% apmērā.
Piedāvātā redakcija
31. Vienkāršoto izmaksu vienotā izmaksu likme šo noteikumu 30.1.1. un 30.1.3. apakšpunktā minētajām personāla atlīdzības izmaksām ir 35 procentu no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām.
5.
Noteikumu projekts
45. Sadarbības tīkls iesniedz vadības informācijas sistēmā par katru sadarbības tīkla dalībnieku vismaz reizi gadā kopā ar maksājuma pieprasījumu vai pēc atbildīgās iestādes pieprasījuma 10 darbdienu laikā iesniedz atbildīgajai iestādei šādu informāciju:
Iebildums
DAIF Latvija iebilst šajā punktā paredzētai prasībai par biežumu un termiņu datu iesniegšanai, kas nozīmē papildus adminsitratīvo slogu projektu īstenotājiem. Aicinām precizēt normu līdzvērtīgi Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.1. reformu un investīciju virziena "Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A" 5.1.1.r. reformas "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija" 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" trešās kārtas īstenošanas noteikumu 60.punktam
Piedāvātā redakcija
45. Sadarbības tīkls uzkrāj un reizi gadā vadības informācijas sistēmā iesniedz šādu ar viedās specializācijas jomu saistītu informāciju:
6.
Noteikumu projekts
45.12. katrā no RIS3 jomām sadalījumā pa sadarbības tīkla dalībnieku veidiem šādus RIS3 rādītājus:
Iebildums
DAIF Latvija iebilst, ka šādi dati būtu jāiesniedz sadalījumā pa veidiem (pieņemot, ka ar to ir domāts uzņēmuma lielums), jo tā kā šajā 45.12.punktā uzskaitītie dati nav tieši saistīti ar investīcijas iznākuma un nacionālo rādītāju sasniegšanu (un uzkrājamo informāciju to sasniegšanas nodrošināšanai), tiem būtu jābūt iesniedzamiem pēc iespējas vienkāršākā formā, ņemot vērā faktisko situāciju (ja šāda informācija ir pieejama).
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
46. Sadarbības tīkls šo noteikumu 45. punktā minēto informāciju, papildus norādot sadarbības tīkla dalībnieka reģistrācijas numuru, iesniedz Vadības informācijas sistēmā kopā ar maksājuma pieprasījumu vai 10 darbdienu laikā pēc atbildīgās iestādes pieprasījuma saņemšanas.
Iebildums
DAIF Latvija iebilst šajā punktā paredzētai prasībai par biežumu un termiņu datu iesniegšanai, kas nozīmē papildus adminsitratīvo slogu projektu īstenotājiem. Aicinām precizēt normu līdzvērtīgi Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.1. reformu un investīciju virziena "Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A" 5.1.1.r. reformas "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija" 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" trešās kārtas īstenošanas noteikumu 60.punktam.
Piedāvātā redakcija
46.60. Sadarbības tīkls šo noteikumu 45. punktā minēto informāciju, papildus norādot sadarbības tīkla dalībnieka reģistrācijas numuru, uzkrāj un reizi gadā kopā ar maksājuma pieprasījumu iesniedz vadības informācijas sistēmā.
8.
Noteikumu projekts
52. Pasākuma ietvaros sadarbības tīkla dalībnieki var mainīties, nodrošinot šo noteikumu 53.3. apakšpunktā minētā nosacījuma izpildi, bet projekta īstenošanas laikā sadarbības tīkla dalībnieku izstāšanās skaits nedrīkst būt lielāks par 50 % no projekta iesniegumā norādītajiem sadarbības tīkla dalībniekiem.
Iebildums
DAIF Latvija iebilst pret šāda punkta redakciju, jo nav loģisks, saprotams. Ierosinām noteikt šo līdzvērtīgi kā Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.1. reformu un investīciju virziena "Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A" 5.1.1.r. reformas "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija" 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" trešās kārtas īstenošanas noteikumos: Projekta ietvaros sadarbības tīkla dalībnieki var mainīties, kā arī sadarbības tīkls var pieaicināt jaunus sadarbības tīkla dalībniekus, ievērojot šo noteikumu 56.4.2. apakšpunktā.punktā minēto nosacījumu. => Viens no Sadarbības tīkla pienākumiem ir => 56.4.2. nodrošināt, ka visā projekta īstenošanas laikā tas pārstāv ne mazāk kā 30 savstarpēji nesaistītus sadarbības tīkla dalībniekus, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas.)
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
53.9. pēc atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes pieprasījuma sniegt informāciju un pamatojošos dokumentus par projektu ieviešanas gaitu;
Iebildums
DAIF Latvija ierosina precizēt šo punktu un, iespējams, apvienot ar 53.7.punktu, skaidrojot, kāda vēl informācija varētu tikt pieprasīta, ja projekta īstenošanas nosacījumi paredz noteiktu kārtību gan maksājumu pieprasījumu iesniegšanai, gan noteiktas publicitātes nodrošināšanai par projekta gaitu. Šāds punkts var radīt risku par papildus nevajadzīgu slogu projektu īstenotājiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
53.15. protokolēt lēmuma pieņemšanu par atbalsta piešķiršanu sadarbības tīkla dalībniekam;
Iebildums
DAIF Latvija iebilst pret šo punktu, jo radītu nevajadzīgu papildus administratīvo slogu projektu īstenotājiem. Gan MK noteikumi, gan sadarbības tīklu izstrādātās de minimis piešķiršanas kārtības jau paredzēs noteiktu mehānismu datu pārbaudei, kā arī pats lēmums par de minimis piešķiršanu jau ir apliecinošs un pamatojošs dokuments.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
61. Sadarbības tīkla dalībnieks līdz ar projekta pieteikuma iesniegšanu apliecina, ka saņemtais atbalsts tiks vērsts uz eksporta apjoma un produktivitātes kāpināšanu sadarbības tīkla dalībnieku līmenī piecu gadu laikā pēc sadarbības tīkla dalībnieku noslēguma pārskata iesniegšanas.
Iebildums
DAIF Latvija iebilst pret šāda punkta redakciju, jo rada papildus administratīvo slogu projekta īstenotājiem. Dalībniekam iesaistoties projektā pēc būtības ir iespējas saņemt atbalstu, kas ir vērsts uz eksporta apjoma un produktivitātes kāpināšanu, kas arī būs saskaņā ar darbības plāniem. Papildus tam jāatzīmē, ka minētais formulējums nav loģisks, jo nav iespējams likt sadarbības tīkla dalībnieka arī pēc projekta īstenošanas vēl kādas papildus saistību uzņemšanos. Nav arī skaidrs, kas ir domāts "sadarbības tīkla dalībnieka noslēguma pārskats".
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
62. Sadarbības tīkls pēc sadarbības tīkla dalībnieka noslēguma pārskata iesniegšanas un piecus gadus pēc tam pārbauda sadarbības tīkla dalībnieka eksporta apjoma un produktivitātes pieaugumu.
Iebildums
DAIF Latvija iebilst pret šāda punkta redakciju, jo rada papildus administratīvo slogu projekta īstenotājiem. Šādai informācijas uzkrāšanai/apkopošanai ir jābūt ar minimāli ietekmi uz administratīvo slogu, īpaši pēc projekta noslēgšanās. Īpaši attiecībā uz produktivitāti ir jāmin, ka šis termins / rādītājs nav viennozīmīgs un var radīt būtisku slogu.
Nav arī skaidrs, kas ir domāts "sadarbības tīkla dalībnieka noslēguma pārskats".
Nav arī skaidrs, kas ir domāts "sadarbības tīkla dalībnieka noslēguma pārskats".
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
DAIF Latvija iebilst anotācijā minētajam, ka Sadarbības tīkls nedrīkst vienlaicīgi īstenot projektu šī pasākuma ietvaros un Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.1. reformu un investīciju virziena "Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A" 5.1.1.r. reformas "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija" 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" trešās kārtas ietvaros.
Lai gan atbalsta programmu saturs un mērķi ir līdzvērtīgi, šī programma var sniegt būtisku pozitīvu ietekmi arī jau īstenošanā esošiem Sadarbības tīkliem 5.1.1.r.reformas ietvaros, gan ļaujot piesaistīt papildus dalībniekus, gan palielināt īstenojamo aktivitāšu apjomu, kā arī tās dažādojot. Šis 1.2.1.1. pasākuma MK noteikumu projekts (70.punkts) arī paredz, ka Sadarbības tīkla dalībnieks de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, līdzīgi var tikt nodrošināts arī Sadarbības tīklam. Tāpat būtiski, ka šo abu investīciju programmas paredz atbalstu, piemēram, identiskām aktivitātēm, kādas īsteno LIAA un kas ir atbalstāms.
Ņemot vērā, ka 1.2.1.1.pasākuma atlase ir plānota 2025.gada sākumā, bet 5.1.1.reformas ietvaros Sadarbības tīkli var īstenot aktivitātes līdz 2026.gada 30.jūnijam, ir jābūt iespējai nodrošināt, ka konkrēto laika periodu ir iespējams īstenot abas iniciatīvas, tajā pašā laikā nodrošinot aktivitāšu un izmaksu nepārklāšanos.
Lai gan atbalsta programmu saturs un mērķi ir līdzvērtīgi, šī programma var sniegt būtisku pozitīvu ietekmi arī jau īstenošanā esošiem Sadarbības tīkliem 5.1.1.r.reformas ietvaros, gan ļaujot piesaistīt papildus dalībniekus, gan palielināt īstenojamo aktivitāšu apjomu, kā arī tās dažādojot. Šis 1.2.1.1. pasākuma MK noteikumu projekts (70.punkts) arī paredz, ka Sadarbības tīkla dalībnieks de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, līdzīgi var tikt nodrošināts arī Sadarbības tīklam. Tāpat būtiski, ka šo abu investīciju programmas paredz atbalstu, piemēram, identiskām aktivitātēm, kādas īsteno LIAA un kas ir atbalstāms.
Ņemot vērā, ka 1.2.1.1.pasākuma atlase ir plānota 2025.gada sākumā, bet 5.1.1.reformas ietvaros Sadarbības tīkli var īstenot aktivitātes līdz 2026.gada 30.jūnijam, ir jābūt iespējai nodrošināt, ka konkrēto laika periodu ir iespējams īstenot abas iniciatīvas, tajā pašā laikā nodrošinot aktivitāšu un izmaksu nepārklāšanos.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
15.1. līdz 2024. gadam:
Priekšlikums
Aicinām precizēt termiņu, ņemot vērā, ka saskaņā ar Anotāciju projektu iesniegumu atlase MK noteikumu ietvaros tiks uzsākta 2025. gada I ceturksnī.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
16.4. tā dalībnieku, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un valsts kapitālsabiedrības, vidējais apgrozījums pēdējo triju noslēgto finanšu gadu laikā līdz projekta iesnieguma iesniegšanai ir ne mazāks kā 40 miljoni euro gadā;
Priekšlikums
Jādzēš punkts, jo attiecas uz projekta iesniegšanas brīdi, nevis rādītāju sasniegšanu ("...pēdējo triju noslēgto finanšu gadu laikā līdz projekta iesnieguma iesniegšanai ir ne mazāks kā 40 miljoni euro gadā").
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
22.1. darbības plānu atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam;
Priekšlikums
Aicinām precizēt, ka 22.1.punktā minētais Darbības plāns ir par pirmo kalendāro gadu, ņemot vērā punktus 23., 29.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
28.6.1. konsultāciju saņemšana par dalību tādās programmās kā "Apvārsnis Eiropa", "Digitālā Eiropa", "Eiropas Kodolpētījumu organizācija", "Eiropas Kosmosa aģentūra" un līdzīgās Eiropas Savienības līmeņa sadarbības veicināšanas programmās;
Priekšlikums
DAIF Latvija ierosina papildināt iespējamo programmu uzskaitījumu, iekļaujot arī NATO līmeņa iniciatīvas (kas ietvertu, piemēram, arī NATO Inovāciju fondu).
Piedāvātā redakcija
28.6.1. konsultāciju saņemšana par dalību tādās programmās kā "Apvārsnis Eiropa", "Digitālā Eiropa", "Eiropas Kodolpētījumu organizācija", "Eiropas Kosmosa aģentūra" un līdzīgās Eiropas Savienības un NATO līmeņa sadarbības veicināšanas programmās;
18.
Noteikumu projekts
28.6.2. pārstāvniecības nodrošināšana tādās programmās kā "Apvārsnis Eiropa", "Digitālā Eiropa", "Eiropas Kodolpētījumu organizācija", "Eiropas Kosmosa aģentūra" un līdzīgās Eiropas Savienības līmeņa sadarbības veicināšanas programmās;
Priekšlikums
DAIF Latvija ierosina papildināt iespējamo programmu uzskaitījumu, iekļaujot arī NATO līmeņa iniciatīvas (kas ietvertu, piemēram, arī NATO Inovāciju fondu).
Piedāvātā redakcija
28.6.2. pārstāvniecības nodrošināšana tādās programmās kā "Apvārsnis Eiropa", "Digitālā Eiropa", "Eiropas Kodolpētījumu organizācija", "Eiropas Kosmosa aģentūra" un līdzīgās Eiropas Savienības un NATO līmeņa sadarbības veicināšanas programmās;
19.
Noteikumu projekts
28.6.3. konsultāciju saņemšana par projektu pieteikumu sagatavošanu un projektu pieteikumu sagatavošana tādās programmās kā "Apvārsnis Eiropa", "Digitālā Eiropa", "Eiropas Kodolpētījumu organizācija", "Eiropas Kosmosa aģentūra" un līdzīgās Eiropas Savienības līmeņa sadarbības veicināšanas programmās;
Priekšlikums
DAIF Latvija ierosina papildināt iespējamo programmu uzskaitījumu, iekļaujot arī NATO līmeņa iniciatīvas (kas ietvertu, piemēram, arī NATO Inovāciju fondu).
Piedāvātā redakcija
28.6.3. konsultāciju saņemšana par projektu pieteikumu sagatavošanu un projektu pieteikumu sagatavošana tādās programmās kā "Apvārsnis Eiropa", "Digitālā Eiropa", "Eiropas Kodolpētījumu organizācija", "Eiropas Kosmosa aģentūra" un līdzīgās Eiropas Savienības un NATO līmeņa sadarbības veicināšanas programmās;
20.
Noteikumu projekts
30.2.1. ārējo pakalpojumu izmaksas – starptautisku inovāciju programmu projektu pieteikumu izstrāde un konsultācijas, testēšanas un izstrādes, tulkošanas pakalpojumi, kurus sadarbības tīkla dalībnieks iepērk no trešajām personām, ja attiecīgie pakalpojumi tiek izmantoti sadarbības tīkla darbības nodrošināšanai;
Priekšlikums
DAIF Latvija ierosina paredzēt atbalstu ne tikai inovāciju, bet arī attīstības projektiem, kas tieši var ietekmēt programmas mērķa un rezultātu sasniegšanu - internacionalizāciju un eksporta pieaugumu Sadarbības tīkla dalībniekiem. Drošības un aizsardzības jomā ir iniciatīvas (piemēram, sadarbības ar NATO aģentūrām, Eiropas Aizsardzības aģentūru), kur uzsvars var nebūt tieši uz inovāciju projektiem, bet attīstību, konsorciju veidošanu un integrēšanos globālajās piegādes ķēdēs.
Piedāvātā redakcija
30.2.1. ārējo pakalpojumu izmaksas – starptautisku inovāciju un attīstības programmu projektu pieteikumu izstrāde un konsultācijas, testēšanas un izstrādes, tulkošanas pakalpojumi, kurus sadarbības tīkla dalībnieks iepērk no trešajām personām, ja attiecīgie pakalpojumi tiek izmantoti sadarbības tīkla darbības nodrošināšanai;
21.
Noteikumu projekts
37. Sadarbības tīkla dalībnieks, kurš nav pievienotās vērtības nodokļa maksātājs, var attiecināt pievienotās vērtības nodokļa izmaksas.
Priekšlikums
DAIF Latvija aicina papildināt punktu, paredzot, ka arī Sadarbības tīkls var attiecināt pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, ja tās nevar atgūt likumā noteiktā kārtībā (nav pievienotās vērtības nodokļa maksātājs).
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
38.3. izmaksas par darbībām, kas radušās pirms projekta iesniedzējs iesniedzis projekta iesniegumu Vadības informācijas sistēmā, un jau pabeigtām darbībām. Darbu sākums ir brīdis, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 23. punktam;
Priekšlikums
DAIF Latvija ierosina precizēt punktu, paredzot, ka saskaņā ar 30.1.2. punktā iekļautajām attiecināmajām izmaksām (30.1.2. projekta ietvaros veicamo darbību plānošanas.izmaksas) būtu nepieciešams, ka attiecināmo izmaksu periods ietver arī noteiktu laika posmu līdz projekta iesnieguma iesniegšanai, ņemot vērā ka tieši plānošanas darbība tiek veikta projekta sagatavošanas laikā. Līdzvērtīga prakse bija Klasteru programmas ietvaros, kad izmaksu attiecināmības periods bija noteikts ar konkrētu datumu, nevis ar projekta iesniegšanas brīdi. Varētu tikt paredzētas noteiktas attiecināmo izmaksu pozīcijas, kas ir attiecināmas līdz projekta iesnieguma iesniegšanai (piemēram, jau iepriekš 30.1.2.punktā minētās plānošanas izmaksas).
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
45.10. atbalstu saņēmušo sadarbības tīkla dalībnieku eksporta apjomu, vienlaikus informējot vai eksporta apjoms atbalstītajos sadarbības tīkla dalībniekos sasniedz vismaz 10% piecu gadu laikā no sadarbības tīkla dalībnieku noslēgumu pārskata iesniegšanas;
Priekšlikums
DAIF Latvija ierosina izslēgt šo punktu, jo MK noteikumu 45.6.punkts jau nosaka eksporta datu iesniegšanu un tālāk minētais nav loģisks/nav izprotama prasība.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
45.11. atbalstu saņēmušo sadarbības tīkla dalībnieku produktivitātes apjomu, vienlaikus informējot, vai produktivitātes apjoms atbalstītajos sadarbības tīkla dalībniekos sasniedz vismaz 10% piecu gadu laikā no sadarbības tīkla dalībnieku noslēgumu pārskata iesniegšanas;
Priekšlikums
DAIF Latvija ierosina dzēst šo punktu, jo nav izprotama šajā punktā minētās izpildes nepieciešamība saskaņā ar investīciju mērķi, iznākuma un nacionālajiem rādītājiem, kā arīnav skaidri izprotams uzskaitāmās informācijas saturs (dati).
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
53.2.1. plānoto maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafiku, paredzot, ka maksājuma pieprasījumi tiek iesniegti atbilstoši līgumam par projekta īstenošanu, bet ne biežāk kā divas reizes gadā;
Priekšlikums
Precizēt punktu, jo nav saprotams, kurā brīdī / kādā termiņš šie dokumenti ir jāiesniedz.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
53.2.2. ne vēlāk kā 30 dienu laikā – iepirkumu plānu par visiem pasākuma ieviešanai plānotajiem iepirkumiem, kuru rīkošanai paredzēts piemērot publisko iepirkumu regulējumu;
Priekšlikums
Precizēt punktu, jo nav saprotams, no kura brīža 30 dienu laikā šis dokuments ir jāiesniedz.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
53.8. ne retāk kā reizi ceturksnī tīmekļvietnē nodrošināt aktuālās informācijas ievietošanu par projekta īstenošanas gaitu;
Priekšlikums
Aicinām dzēst punktu, jo dublē 53.6.punktu.
Piedāvātā redakcija
-