Projekta ID
25-TA-358Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
21.11.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
7. Ja koku ciršana nepieciešama būvniecībai un būvprojekta minimālajā sastāvā vai paskaidrojuma rakstā ir norādīti izcērtamie koki vai izcērtamo koku daudzums, būvvaldes izsniegtā būvatļauja vai paskaidrojumu raksta akcepts uzskatāms arī par būvniecības dokumentācijā minēto koku ciršanas atļauju, izņemot šo noteikumu 9. punktā minētajos gadījumos. Koku ciršanas atbilstību normatīvajiem aktiem izvērtē un šo noteikumu 23. punktā minētos zaudējumu aprēķina tā iestāde, kas izdod būvatļauju. Koku ciršanu atļauts uzsākt, ja būvatļaujā ir izdarīta atzīme par būvniecības uzsākšanas nosacījumu izpildi un atlīdzināti šo noteikumu 23. punktā minētie zaudējumi vai iestādīti vietā vai citā vietā citi koki, ja attiecināms.
Iebildums
Lūdzu svītrot normu, ka koku ciršanas atbilstību normatīvajiem aktiem izvērtē un šo noteikumu 23. punktā minētos zaudējumus aprēķina tā iestāde, kas izdod būvatļauju. Pašvaldība pati var veidot kārtību, kas un kā izvērtē koku ciršanas atbilstību normatīvajiem aktiem un aprēķina zaudējumus, piemēram, koku vērtēšanas komisija. Šis ir pašvaldības iekšējās darba organizācijas jautājums. Būvvalde nav tā institūcija, kas izdod pašvaldības atļaujas koku ciršanai ārpus meža zemes, kā arī aprēķina zaudējumus citos gadījumos, kad šo noteikumu kontekstā šāda atļauja ir nepieciešama. Līdz ar to rodas situācija, ka, piemērojot 7. punkta prasības, pašvaldībā būtu divas institūcijas, kas veiktu vienas un tās pašas funkcijas dažādās situācijās. Būtiskākais ir nevis tas, kas izvērtē un kas aprēķina zaudējumus, bet gan tas, ka būvvaldes izsniegtā būvatļauja vai paskaidrojumu raksta akcepts uzskatāms arī par būvniecības dokumentācijā minēto koku ciršanas atļauju, tādējādi samazinot administratīvo slogu pieteicējam.
Piedāvātā redakcija
-
