Atzinums

Projekta ID
23-TA-2128
Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Reģionālo attīstības centru un novadu apvienība"
Atzinums iesniegts
07.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ne vienmēr nepieciešams veidot atsevišķu infrastruktūru. Aicinām domāt par iespēju atrasties blakus institūcijai (gan no klienta ērtības, gan darbinieku skatu punkta). Jo īpaši, ja runa ir par demences slimniekiem, kuri diemžēl vairs neiekļausies, neatgriezīsies sabiedrībā. Aicinām pieiet elastīgi iespējai blakus SAC veidot, piemēram, demences centru (aktuāli Siguldas novada pašvaldībā). 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rodas pretruna starp 22.3. punktu, kas nosaka, ka projektā neplāno izmaksas aprūpes mājās pakalpojuma sniegšanai mērķa grupas personām. Ja šis punkts ir sasaistē ar noteikumu 43. punktu, tad ir priekšlikums mainīt tā redakciju.
 
Piedāvātā redakcija
“23.2. grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma sniegšanas izmaksas –10,66 euro stundā par personai individuāli sniegtu atbalstu un nepārsniedzot 40 918 euro 24 mēnešu periodā vienai šo noteikumu 3. punktā minētajai mērķa grupas personai.”
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Jautājums – ja pašvaldība vēlas būvēt grupu dzīvokļus, kādi ir nosacījumi attiecībā uz dzīvokļu apdzīvotību? Izrietot no noteikumiem, saprotam, ka rezultatīvais rādītājs ir izveidoto vietu skaits nevis noslēgtie līgumi ar klientiem. Pašvaldības piekrīt šādam nosacījumam, taču jābūt arī kaut kur atrunātam par to, ka pēc projekta noslēguma maksājuma saņemšanas netiks pieprasīts 100% pakalpojuma vietu aizpildījums.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Jautājums – vai pareizi saprotam, ka iesniedzot projektu, nebūs nepieciešams iesniegt izmaksu pamatojošu dokumentāciju, arī ne būvprojektu minimālā sastāvā?
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums precizēt, kas ir domāts ar “sociālā aprūpe mājās”, jo atbilstoši prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos par prasībām sociālo pakalpojumu sniedzējiem, pakalpojuma sniegšanā jāiesaista sociālais darbinieks un sociālais rehabilitētājs vai sociālais aprūpētājs, vai aprūpētājs.
Vai “sociālā aprūpe mājās” ir domāts tas pats sociālais aprūpētājs vai tomēr kas cits?
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, kurā brīdī tiek noteikta vajadzība pēc veselības aprūpes mājās.
 
Piedāvātā redakcija
“44. Ja šo noteikumu 42. punktā noteiktajā kārtībā veiktajā personas individuālo vajadzību novērtējumā ir atzīta veselības aprūpes mājās pakalpojuma saņemšanas nepieciešamība, finansējuma saņēmējs, sniedzot šo noteikumu 32.1. apakšpunktā minēto pakalpojumu, nodrošina veselības aprūpi mājās.”
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Jautājums – vai pareizi saprotam, ka iesniedzot projektu, nebūs nepieciešams iesniegt izmaksu pamatojošu dokumentāciju, arī ne būvprojektu minimālā sastāvā?
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
(Anotācijas 10.lpp., kur 2. par SBSP sniegšanu) 
Nav sniegts skaidrojums par SBSP sniegšanu, ir pārkopēts teksts no nākamā punkta par komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumiem.
Piedāvātā redakcija
-