Projekta ID
24-TA-1532Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Ūdensapgādes un kanalizācijas uzņēmumu asociācija"
Atzinums iesniegts
13.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai veicinātu atjaunojamās elektroenerģijas ražošanu arī reģionālās ūdenssaimniecībās, nepieciešams pārskatīt minimālo attiecināmo izmaksu apmēru, samazinot to līdz 100 000 Eur.
Tas nepieciešams, lai būtu iespējams tehniski un ekonomiski pamatoti uzstādīt atjaunojamās elektroenerģijas sistēmas ūdenssaimniecībās ar CE<10 000 un potenciālo saražotās elektroenerģijas jaudu vismaz 50 kW.
Tas nepieciešams, lai būtu iespējams tehniski un ekonomiski pamatoti uzstādīt atjaunojamās elektroenerģijas sistēmas ūdenssaimniecībās ar CE<10 000 un potenciālo saražotās elektroenerģijas jaudu vismaz 50 kW.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nepieciešams precizēt, kas šajā redakcijā tiek uzskatīts par aglomerāciju. Biedrības ieskatā analoģijas būtu velkamas ar notekūdeņu apsaimniekošanas aglomērācijām, bet tas radītu virkni ar pretrunām, jo:
1) šobrīd lielākajā daļā Latvijas pašvaldību, atbilstoši MK noteikumiem nr.34 par Noteikumi par piesārņojošo vielu emisiju ūdenī pārskata un saskaņo notekūdeņu apsaimniekošanas aglomerāciju robežas un ar to saistīto cilvēku ekvivalentu apjomu.
2) daļā sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas teritoriju notekūdeņu apsaimniekošanas aglomerācijas nav saistāmas ar ūdensapgādes pakalpojumu sniegšanas teritorijām.
Līdz ar to nepieciešams definēt, kas šo noteikumu kontekstā tiek saprasts ar terminu "aglomerācija" vai arī pārskatīt termina lietošanas nepieciešamību. Biedrības ieskatā projektu realizāciju un iesniegšanu būtu iespējams attiecināt arī ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas teritorijām.
1) šobrīd lielākajā daļā Latvijas pašvaldību, atbilstoši MK noteikumiem nr.34 par Noteikumi par piesārņojošo vielu emisiju ūdenī pārskata un saskaņo notekūdeņu apsaimniekošanas aglomerāciju robežas un ar to saistīto cilvēku ekvivalentu apjomu.
2) daļā sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas teritoriju notekūdeņu apsaimniekošanas aglomerācijas nav saistāmas ar ūdensapgādes pakalpojumu sniegšanas teritorijām.
Līdz ar to nepieciešams definēt, kas šo noteikumu kontekstā tiek saprasts ar terminu "aglomerācija" vai arī pārskatīt termina lietošanas nepieciešamību. Biedrības ieskatā projektu realizāciju un iesniegšanu būtu iespējams attiecināt arī ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas teritorijām.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Precizēt no kura brīža tiek uzskaitīts līguma darbības laiks. Vai līgums, kurš beidzas 2029.gadā būtu jāpagarina?
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot vai elektroenerģijas pārdošana tīklā, kad lokāli nav iespējams izmantot visu saražoto elektroenerģiju, un secīga tās pirkšana atpakaļ, kad tā tiek saražota mazāk nekā lokāli patērēta, netiek uzskatīta par komerdarbības atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nepieciešams skaidrojums, kā aprēķinā iekļaut kopējā sadales tīklā nodotās elektroenerģijas ienākumu kompenenti, ja plānotais projekta dzīves cikls ir 15 gadi?
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka šobrīd ūdenssaimniecību uzņēmumos notiek plaša reorganizācijas, pievienojot jaunas pakalpojumu sniegšanas teritorijas, līdz ar to arī infrastruktūru, kas nav tikusi iekļauta līdz šim izstrādātajos energoauditos. Tādējādi, nepieciešams skaidrojums, vai energoauditu atkārtota izstrāde ir nepieciešama arī gadījumos, ja uzņēmums ir pārņēmis jaunus pamatlīdzekļus, kas varētu netikt iesaistīti attiecīgā projekta realizācijā?
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt un skaidrot terminu "visa saražotā enerģija" - vai situācija, kurā dienas laikā saražotā enerģija tiek nodota tīklā, bet naktī nopirkta no tīkla tādā pašā vai lielākā apjomā nekā saražota, tiek uzskatīta par visas enerģijas izmantošanu ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai?
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Anotācijā minētajai informācijai, lai projektu realizāciju radītu pieejamāku arī ūdenssaimniecības uzņēmumiem, kuru CE ir mazāks par 10 000, lūdzam pārskatīt minimālo ražošanas jaudu un samazināt to līdz 50 kW.
Tādējādi tiktu nodrošināta tieši ūdenssaimiecību segmenta 1000-10000 CE plašāka integrēšana projekta realizācijā un mērķu sasniegšanā.
Tādējādi tiktu nodrošināta tieši ūdenssaimiecību segmenta 1000-10000 CE plašāka integrēšana projekta realizācijā un mērķu sasniegšanā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai šo aktivitāti būtu iespējams realizēt bez energoaudita veikšanas, bet ar atbilstošu pamatojošo aprēķinu veikšanu?
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz 30.2. punktā minēto ierobežojumu par 10% no izmaksām attiecināmību uz, piemēram, traucējošu būvju nojaukšanu, kā arī 32.punktā minētais nepieļauj ārpus projekta izmaksas mērķa sasniegšanai. Tomēr, atsevišķas izmaksas teritorijas sagatavošanai var būtiski pārsniegt 10%, līdz ar to nepieciešams paredzēt iespēju, ka ārpus projekta tiek radītas papildu izmaksas projekta mērķu sasniegšanai, kas nav attiecināmas uz projekta realizācijas izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-