Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
21-TA-1420
Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
06.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam izslēgt likumprojekta 18.pantu, jo tas primāri attiecas uz maksu un nodevu noteikšanu par ceļu lietošanu.
Satiksmes ministrija ir izstrādājusi likumprojektu "Ceļu nodevu likums" (23-TA-267), kurā tostarp ir iekļautas likumprojektu dublējošas normas par to, ka pašvaldība ir tiesīga noteikt nodevu par transportlīdzekļu iebraukšanu tās teritorijā esošajā bezemisiju zonā. Likumprojektu "Ceļu nodevu likums" (23-TA-267) Satiksmes ministrija septembrī plāno nosūtīt oficiālajai saskaņošanai, tostarp Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, par kādu tēmu VSIA "Autotransporta direkcija" informācijas sistēmas ir nolūks izmantot - sabiedriskie pārvadājumi, taksometru pakalpojumi vai visi komercpārvadājumi, jo visas informācijas sistēmas ietvert, ieskaitot Tachonet, nebūtu samērīgi. Papildus lūdzam likumprojekta anotācijā ietvert skaidrojumu, kā šāda izmantošana tiks nodrošināta un monitorēta.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (turpmāk - CSDD) neveic tirgus uzraudzības funkcijas, bet gan tipa apstiprinātāja iestādes funkcijas. Saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 22.decembra noteikumu Nr.1494 "Mopēdu, mehānisko transportlīdzekļu, to piekabju un sastāvdaļu atbilstības novērtēšanas noteikumi" 84.punktu tirgus uzraudzības institūcijas funkcijas veic Patērētāju tiesību aizsardzības centrs likumā par valsts budžetu kārtējam gadam šim mērķim paredzēto līdzekļu ietvaros. Ņemot vērā minēto, lūdzam izslēgt likumprojekta 22.panta septītās daļas 4.punktu, kurā CSDD norādīta kā tirgus uzraudzības iestāde. Turklāt saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumu Nr. 1047 "Noteikumi par autoceļiem neparedzētās mobilās tehnikas iekšdedzes motoru radīto piesārņojošo vielu emisiju gaisā" 62.punktu CSDD pārbauda papildu motorus, kas uzmontēti uz automobiļa vai tā piekabes bāzes un paredzēti izmantošanai ceļu satiksmē transportlīdzekļiem, kurus reģistrē CSDD. No minētajiem noteikumiem neizriet pienākumi CSDD veikt tirgus uzraudzības funkcijas, bet gan noteikts pienākums pārbaudīt papildu motorus.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam izslēgt 29.panta pirmajā daļā vārdus “iekšzemes ūdensceļos”, ņemot vērā Ministru kabineta 2006.gada 26.septembra noteikumu Nr.801 “Noteikumi par sēra satura ierobežošanu atsevišķiem šķidrās degvielas veidiem” 18.punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt likumprojekta anotācijas 1.3.sadaļas “Administratīvie pārkāpumi” 4. punktā “Nodarījuma aktualitāte” norādīto informāciju par politikas plānošanas dokumentiem, korekti norādot to nosaukumus un aktualizējot informāciju par to pieņemšanu.
Piedāvātā redakcija
Rīgas valstspilsētas gaisa kvalitātes uzlabošanas rīcības programma 2021.–2025. gadam (apstiprināta ar Rīgas domes 2021. gada 29. decembra lēmumu Nr. 1109 "Par Rīgas valstspilsētas gaisa kvalitātes uzlabošanas rīcības programmas 2021.–2025. gadam apstiprināšanu");
Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2021.-2027. gadam (apstiprināts ar 2020. gada 2. jūlija Latvijas Republikas Saeimas lēmumu Nr. 418/Lm13  "Par Latvijas Nacionālo attīstības plānu 2021.-2027. gadam (NAP2027));
Vides politikas pamatnostādnes 2021.–2027. gadam (apstiprinātas ar Ministru kabineta 2022. gada 31. augusta rīkojumu Nr. 583 " Par Vides politikas pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam").
6.
Likumprojekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt likumprojekta 8.panta otrās daļas 1.punktu, izsakot to šādā redakcijā.
Piedāvātā redakcija

1) kārtību, kādā izveido un uztur valsts kopējo gaisu piesārņojošo vielu emisijas aprēķinu un prognožu sagatavošanas nacionālo sistēmu un atbildīgo iestāžu pienākumus emisiju ziņojumu un prognožu izstrādē.
7.
Likumprojekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt likumprojekta 29.panta pirmajā daļā vārdu “tai skaitā” lietojumu. Vēršam uzmanību, ka jēdziens “Latvijas iekšējie jūras ūdeņi” tiek lietots Jūras vides aizsardzības un pārvaldības likumā, tai skaitā šī likuma 22.pantā iekļautajā uzskaitījumā.
Piedāvātā redakcija
-