Atzinums

Projekta ID
24-TA-925
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
06.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projekta 11.punkta un anotācijas izriet, ka pasākuma trešajā kārtā katrs projekta iesniedzējs iesniedz vienu ar saimniecisko darbību nesaistītu projekta iesniegumu un īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu. Taču ne no noteikumu projekta, ne no tā anotācijas neizriet informācija par to, kā tieši tiks izvērtēts tas, vai projekta iesniedzēja individuāli vai sadarbībā ar sadarbības partneriem īstenotais projekts ir/nav saistīts ar komercdarbības atbalsta sniegšanu. Attiecīgi uzturam iepriekš izteikto iebildumu, lūdzot papildināt noteikumu projektu ar kritērijiem, kuriem izpildoties, tiks secināts tas, vai projekta iesniedzēja individuāli vai sadarbībā ar sadarbības partneriem īstenotais projekts atbilst noteikumu projektā noteiktajiem nosacījumiem ar saimniecisku darbību nesaistītam projektam vai tā nekvalificēsies kā komercdarbības atbalsta sniegšana. Vēršam uzmanību, ka, piemēram, Komisijas paziņojuma “Pētniecībai, izstrādei un inovācijai piešķiramā valsts atbalsta nostādnes” (2022/C 414/01) (turpmāk - EK nostādnes) 20.punkts paredz, ka, projekts var būt nesaimniecisks, ja atbalsta saņēmējs ir  pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija (definēta EK nostādņu16.punkta (ff) apakšpunktā) vai pētniecības infrastruktūra (definēta EK nostādņu 16.punkta (gg) apakšpunktā) un tiek izpildīti tajā noteiktie nosacījumi. Ar atbilstošu skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu atbilstību Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmai 2021. - 2027.gadam, pieeja par starpdisciplināru RIS3 specializācijas jomu attīstīšanu gadījumā, kad starpdisciplinārs projekta pieteikums ietver vismaz vienu no definētajām RIS3 jomām un vismaz vienu jomu vai nozari, kas nav noteikta kā RIS3 joma, ir jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām visā noteikumu projektā izvērtēt, vai attiecīgajos punktos iekļautās funkcijas veic projekta iesniedzējs vai finansējuma saņēmējs un nepieciešamības gadījumā tos atbilstoši precizēt. Piemēram, noteikumu projekta 11.punktā noteikts, ka projekta iesniegumu iesniedz projekta iesniedzējs, un projektu īsteno projekta iesniedzējs, bet no Eiropas Savienības fondu normatīvā regulējuma izriet, ka projektu īsteno finansējuma saņēmējs, nevis projekta iesniedzējs.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, skaidrojumu, kur norādīts, ka ar Latvijas zinātnisko institūciju deleģēto zinātnisko personālu ir domāts, ka izmaksas būs attiecināmas mērķa grupai- arī citas Latvijas zinātniskās institūcijas, ne tikai BMC, piemēram, LU, RSU, OSI, varēs doties uz EMBL pasākumiem, laboratorijām, nodrošinot Latvijas zinātniekiem pētniecības un stažēšanās iespējas EMBL. Tomēr lūdzam šo skaidrojumu iekļaut arī anotācijā, kā arī pārveidot 19.5.punktu tā, lai no rakstītā skaidri varētu nolasīt, kas ir domāts ar Latvijas zinātnisko institūciju deleģēto zinātnisko personālu MKN kontekstā.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu viennozīmīgu normas piemērošanu, lūdzam precizēt noteikumu projekta 22.punktu, nosakot, ka finansējuma saņēmējs nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos.
Piedāvātā redakcija

22. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina projekta īstenošanas finanšu plūsmas un darbību veidu skaidru nodalīšanu no citu finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera darbību finanšu plūsmām un darbību veidiem, tai skaitā nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos un nepārklāšanos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu instrumentiem.
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā 30.05.2024. ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda apakškomitejas sēdē pārrunāto un nolemto, lūdzam papildināt anotāciju ar plašāku skaidrojumu par dubultā finansējuma neesamības nodrošināšanu, t.sk., ar Ekonomikas ministrijas pārziņā esošo Atveseļošanas un noturības mehānisma 5.1.1.2.i. investīciju, kā arī pārrunāt dubultā finansējuma kontroles jautājumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam gan noteikumu projekta anotācijā, gan izziņā precizēt informāciju, kas satur norādi, ka projekta vadības personāla izmaksas var tik segtas ar projekta netiešajām izmaksām.
Vēršu uzmanību, ka netiešās attiecināmās izmaksas ir projekta attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta mērķu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta veicamo darbību realizācijai un projekta rezultātu sasniegšanai. Tās ir, piemēram, finansējuma saņēmēja/gala saņēmēja un/vai gala labuma guvēja projekta vadības un projekta īstenošanas personāla administratīvās izmaksas, kas paredzētas iestādes ikdienas darbības nodrošināšanai– izmaksas, kuras nepieciešamas, lai organizācija varētu darboties un kuras nav tieši saistītas ar projekta īstenošanu, piemēram, telpu īre un iekārtu izmantošanas izmaksas, kancelejas preces, komunālo un sakaru pakalpojumu izmaksas, iestādes vadības un atbalsta struktūrvienību izmaksas.
Piedāvātā redakcija
Projekta vadībai un komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumiem nepieciešamās izmaksas finansējuma saņēmējs nodrošina no saviem līdzekļiem. Ja projekta īstenošanas laikā izmaksām, kas tiek segtas ar netiešajām izmaksām, veidojas finansējuma ietaupījums, finansējuma saņēmējs to var novirzīt ar projekta rezultātu sasniegšanu saistīto darbību īstenošanai un uzturēšanai.
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam indikatīvi norādīt anotācijā, kādi amati var tikt uzskatīti par projekta īstenošanas personālu.
Piedāvātā redakcija
-