Atzinums

Projekta ID
24-TA-672
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
17.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
I. Vispārīgie jautājumi
Iebildums
Ja Ekonomikas ministrija plāno MK noteikumos ietvert nosacījumus – rādītājus, finansējumu, mērķi, atbalstāmās darbības, intervences kodus – saskaņā ar Ekonomikas ministrijas ierosinātajiem grozījumiem Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam, tad lūdzam sniegt attiecīgu izvērstu skaidrojumu anotācijā.
Vienlaikus jāparedz risku, ka Eiropas Komisija var neatbalstīt Ekonomikas ministrijas ierosinātos grozījumus, tādējādi paredzot veikt attiecīgus grozījumus MK noteikumos, attiecīgi pievienojot MK noteikumiem MK protokollēmuma projektu, kas nosaka, ka gadījumā, ja Eiropas Komisija nesaskaņo ierosinātos grozījumus Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam, Ekonomikas ministrija pārskata pasākuma nosacījumus un nepieciešamības gadījumā virza atbilstošus grozījumus MK noteikumos par pasākuma īstenošanu.

Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
6. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 27 613 228 euro (tostarp elastības finansējums 4 355 304 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējums 23 471 243 euro (tostarp elastības finansējums 3 702 009 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums 4 141 985 euro (tostarp elastības finansējums 653 295 euro).
Iebildums
Lūgums izskatīt iespēju kā nacionālo līdzfinansējumu pasākuma īstenošanai noteikt arī privāto līdzfinansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
21. Šo noteikumu 20.1. un 20.2. apakšpunktā minēto darbību īstenošanai attiecināmas šādas izmaksas:
Iebildums
Lūdzam MK noteikumos noteikt tiešās attiecināmās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
22. Šo noteikumu 21.1. un  21.2. apakšpunktā minētajām personāla izmaksām tiek piemērota vienotā likme 20 procentu apmērā no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot personāla izmaksas, atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 55. panta 1. punktam.
Iebildums
Lūdzam projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksu likmes apmēru un ietverto pamatojumu anotācijā saskaņot ar vadošo iestādi, nosūtot minēto informāciju uz sco@fm.gov.lv
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
28. Pasākuma ietvaros gala labuma guvējam ir attiecināmas šādas izmaksu pozīcijas:
Iebildums
Lūdzam MK noteikumos nosaukt darbības gala labuma guvēju atbalstam (precizēt 27.punkta sākuma daļu) un iekļaut 28.punktā atsauci uz atbilstošo MK noteikumu punktu par darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
28.1. gatavo risinājumu, aparatūras, sensoru, iekārtu, programmatūras un informācijas tehnoloģiju infrastruktūras iegādes, uzstādīšanas un pielāgošanas izmaksas un ar tām saistīto konsultāciju izmaksas un ar tām saistīto konsultāciju izmaksas;
Iebildums

Tā kā MK noteikumu projektā paredzēts atbalstīt IT infrastruktūru, lūdzam EM izvērtēt, vai nav nepieciešams MK noteikumu projektā iekļaut punktu, kas nosaka gala labuma guvēja īpašumtiesības uz konkrēto objektu vai īpašumu, kurā plānots veikt ieguldījumus.
Īpašumtiesības: īpašumā, ilgtermiņa nomā, bezatlīdzības lietošanā, valdījumā, turējumā, kurām jābūt nostiprinātām Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā, apbūves tiesības.
Lūdzam EM minēt piemērus IT infrastruktūras atbalstam un ieguldījumu apmēram.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
32. Neatbalstāmās darbības un izmaksas gala labuma guvējiem ir:
Iebildums
Lūgums nenorādīt MKN projektā neatbalstāmās izmaksas, t.i., svītrot no punkta sākuma daļas vārdu "izmaksas". Neattiecināmās izmaksas jāplāno no privātā līdzfinansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
32.8. darbības, kas jau ir pabeigtas brīdī, kad tiek noslēgts Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras līgums ar gala labuma guvēju un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras vienošanās ar sadarbības iestādi.
Iebildums
Ņemot vērā, ka līgums starp Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru un gala labuma guvēju tiek slēgts pēc tam, kad starp Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru un sadarbības iestādi jau ir noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, lūdzam svītrot noteikumu projekta 32.8. apakšpunktā vārdus "un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras vienošanās ar sadarbības iestādi", lai nodrošinātu viennozīmīgu normas interpretāciju.
Piedāvātā redakcija
32.8. darbības, kas jau ir pabeigtas brīdī, kad tiek noslēgts Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras līgums ar gala labuma guvēju.
9.
Noteikumu projekts
IV. Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka no noteikumu projekta izriet, ka finansējuma saņēmējam projekta īstenošanā deleģēts uzdevums sniegt atbalstu gala labuma guvējam, lūdzam noteikumu projektā paredzēt atbalsta piešķiršanas strīdu risināšanas kārtību starp finansējuma saņēmēju (atbalsta sniedzēju) un gala labuma guvēju. 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
37. Šajos noteikumos minētās izmaksas finansējuma saņēmējam ir attiecināmas no šo noteikumu spēkā stāšanās brīža. Šajos noteikumos minētās izmaksas gala labuma guvējiem ir attiecināmas no dienas, kad Finansējuma saņēmējs pieņēmis lēmumu par atbalsta piešķiršanu gala labuma guvējam.
Iebildums
Lūgums saskaņot MK noteikumu 34. un 37.punktā noteiktos nosacījumus gala labuma guvējiem.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
40.11.5. katrā no Viedās specializācijas stratēģijas (turpmāk - RIS3) jomām sadalījumā pa gala labuma guvēju veidiem šādus RIS3 rādītājus:
Iebildums
Aicinām EM atkārtoti izvērtēt, vai pasākuma ietvaros ir plānoti ieguldījumi, kas paredz P&A izmaksas komersantiem, pamatojoties uz ko atbilstoši pasākuma specifikai būtu nepieciešams noteikt RIS3 rādītājus. Vēršam uzmanību, ka, piemēram, MKN norādītās plānotās izmaksas, kas saistītas ar gatavo risinājumu, aparatūras, sensoru, iekārtu, programmatūras un informācijas tehnoloģiju infrastruktūras iegādes, uzstādīšanas un pielāgošanu (28.1.apakšpunkts) nav attiecināmas uz P&A izmaksām. Vienlaicīgi gatavi iegādāti IT risinājumi un pakalpojumi nav uzskatāmi par jauniem produktiem.
Tāpat atbilstoši pasākuma specifikai ir pārskatāms RIS3 rādītāju loks. Vēršam uzmanību, ka fundamentālie pētījumi (40.11.5.15.) neatbilst ne pasākuma specifikai, ne tā mērķim. Gadījumā, ja MKN projektā RIS3 rādītāji iekļauti netiek, tad aicinām EM anotācijā īsi paskaidrot to neiekļaušanas iemeslu, piemēram, norādot, kāpēc nav lietderīgi tajos noteikt un uzkrāt RIS3 rādītājus.

Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
44.9. Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1058 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu 7. panta 1. punktā noteiktajās nozarēs un darbībās:
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka minētajā regulas punktā noteiktas arī citas neatbalstāmās nozares/darbības.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
49. Atbildīgā iestāde izstrādā digitālās intensitātes padziļināta novērtējuma metodiku.
Iebildums
Lūdzam iekļaut MK noteikumos galvenos nosacījumus, kas tiks iekļauti 49.punktā minētajā metodikā un kas jāsasniedz, lai gala saņēmējs varētu saņemt atbalstu, piemēram, uzlabots atkārtots novērtējums (digitālā brieduma tests).
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
54. Ja komercdarbības atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, maksimālā atbalsta intensitāte gala labuma guvējam no projekta kopējām izmaksām nevar pārsniegt 50%. 
Iebildums
Lūgums MK noteikumu projektā paredzēt atbalsta likmes diferencēšanu atbilstoši komersanta lielumam (mazais, vidējais komersants, mazā vidējā kapitalizācijas sabiedrība, vidējas kapitalizācijas sabiedrība). Ja netiek paredzēta komercdarbības atbalsta likmes diferencēšana, tad noteikumu projekta sākotnējā novērtējuma ziņojumā jāietver paskaidrojums par šādu nosacījumu nepiemērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
54. Ja komercdarbības atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, maksimālā atbalsta intensitāte gala labuma guvējam no projekta kopējām izmaksām nevar pārsniegt 50%. 
Iebildums
Ņemot vērā, ka šīs atbalsta programmas ietvaros visiem gala labuma guvējiem atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, lūdzam precizēt noteikumu projekta 54.punkta redakciju, to izsakot šādā redakcijā: "Maksimālā atbalsta intensitāte gala labuma guvējam no projekta kopējām izmaksām nevar pārsniegt 50%."
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
57. Finansējuma saņēmējs pirms de minimis atbalsta piešķiršanas gala labuma guvējam pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados no atbalsta piešķiršanas dienas saņemto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru.
Iebildums
Skaidrojam, ka atbilstoši Komisijas 2023.gada 13.decembra regulas Nr.2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108.panta piemērošanu de minimis atbalstam, 3.panta 2.punktā noteiktajam, atbalsta sniedzējam ir pienākums pārbaudīt piešķirtā, nevis faktiski saņemtā atbalsta apjomu. Lai nodrošinātu atbilstību Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktam, aicinām noteikumu projekta 57.punktā aizstāt vārdu “saņemto” ar vārdu “piešķirto”.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
58. Komersants, ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 5. panta 1. un 3. punktu, de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā vai Eiropas Komisijas lēmumā. Šo noteikumu ietvaros saņemto de minimis atbalstu var apvienot ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 %.
Iebildums
Lai nodrošinātu atbilstību Komisijas regulas Nr.2023/2831 5.pantam, lūdzam precizēt de minimis atbalsta kumulācijas normu, izsakot to piedāvātajā redakcijā. Vienlaikus lūdzam pārskatīt piedāvāto redakciju, vai tā pēc būtības atbilst programmas specifikai, t.sk., attiecībā uz programmā lietoto terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
"Šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā, ad-hoc lēmumā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100%."
 
18.
Noteikumu projekts
61.  Finansējuma saņēmējs un gala labuma guvējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas.
Iebildums
Ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējs uzglabā visus ar de minimis atbalsta piešķiršanu saistītos datus 10 (desmit) gadus, sākot no dienas, kurā saskaņā ar šajos noteikumos noteikto piešķirts pēdējais de minimis atbalsts, savukārt, gala labuma guvējs uzglabā visus ar de minimis atbalsta piešķiršanu saistītos datus 10 (desmit) gadus no de minimis atbalsta piešķiršanas dienas, lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projektā iekļauto 61.punktu.

 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
63. Ja tiek pārkāptas komercdarbības atbalsta kontroles normas, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 2023/2831, gala labuma guvējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
Iebildums
Ņemot vērā, ka nelikumīgs komercdarbības atbalsts ir tikai tāds, kas sniegts pārkāpjot attiecīgo regulu nosacījumus, lūdzam precizēt noteikumu 63. punktu, piemēram, šādā redakcijā:
 
Piedāvātā redakcija
63. Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, gala labuma guvējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
20.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums
Tā kā finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde un MK noteikumu projektā noteikts, ka projekta izmaksas ir attiecināms pirms līguma vai vienošanās noslēgšanas, t.i., izmaksas paredzētas attiecināt no MK noteikumu spēkā stāšanās dienas, anotācijā jāsniedz pamatojums, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas, kas nav attiecināmas no ES fondu līdzekļiem.
Papildus minētajam MK noteikumu projektam jāpievieno MK sēdes protokollēmuma projekts, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī pienākumu un atbildību atbildīgajai iestādei gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas nav attiecināmas no ES fondu līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lai nodrošinātu atbilstību Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 3. pielikumam, lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" apakšsadaļas "Risinājuma apraksts" 8. punktā norādīto tabulu, papildinot to ar informāciju, ka, veicot pārbaudi par attiecīgās personas sodāmību Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā “Sodu reģistrs” saskaņā ar zemāk norādītajām normām, tiks pārbaudītas arī šādas tiesību akta normas - "177.1 pants. Krāpšana automatizētā datu apstrādes sistēmā, 178. pants. Apdrošināšanas krāpšana, 190.1 pants. Preču un vielu, kuru aprite ir aizliegta vai speciāli reglamentēta, pārvietošana pāri Latvijas Republikas valsts robežai."
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā vienlaikus ir norādīts, projekta iesniedzējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi atbilstoši sadarbības iestādes metodiskajiem materiāliem un pievieno gan kā stratēģijas pielikumu, gan kā projekta iesnieguma pielikumu (tai skaitā noteikumu projekta 18.punktā). Lūdzam precizēt vai papildināt ar skaidrojumu, ja nepieciešams.
Savukārt sadaļā "Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?" lūdzam norādīt "Nē", jo "Jā" norāda, ja tas ir izdarīts anotācijas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Iebildums
Norādām, ka anotācijas 8.2.sadaļā norādītā informācija neatbilst LM izstrādāto Vadlīniju horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027)” 1.pielikumam, kur norādīta netieša ietekme, kas nozīmē arī HP rādītāja piemērošanu pasākuma ietvaros un attiecīgas informācijas uzkrāšanas pienākumu.
Ja gadījumā izmaiņas pret vadlīnijām saistītas ar pasākuma koncepta maiņu, lūdzam tās atsevišķi saskaņot ar Labklājības ministriju.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
1.7. izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.7. apakšpunktu pirms vārda "izmaksu" ar vārdu "vienkāršoto", lai nodrošinātu atbilstību Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. punktā ietvertajam deleģējumam.
Piedāvātā redakcija

1.7. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
25.
Noteikumu projekts
21. Šo noteikumu 20.1. un 20.2. apakšpunktā minēto darbību īstenošanai attiecināmas šādas izmaksas:
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 21.3.apakšpunktā ir paredzētas izmaksas, kas attiecināmas uz noteikumu projekta 20.3.apakšpunktā definēto atbalstāmo darbību, lūdzam noteikumu projekta 21.punktu papildināt ar atsauci uz 20.3.apakšpunktu vai precizēt skaidrojumu 20.3.apakšpunktā. 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
21.1. projekta vadības personāla izmaksas;
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 21.1. un  21.2.apakšpunktā minētajām personāla izmaksām tiek piemērota vienotā likme 20 procentu apmērā no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot personāla izmaksas, aicinām neizdalīt personāla izmaksas projekta vadības personālam un projekta īstenošanas personālam, bet paredzēt vienu izmaksu pozīciju jeb noteikumu projekta apakšpunktu "Projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
21.3. nepieciešamo ārpakalpojumu (piemēram, juridiskie pakalpojumi, mārketinga materiālu izgatavošana, mārketinga aktivitātes un citi ārpakalpojumi) izmaksas un piegāžu izmaksas.
Priekšlikums
Lai nodrošinātu skaidru attiecināmo izmaksu definējumu, lūdzam noteikumu projektā vai tā anotācijā skaidrot, kādas piegāžu izmaksas ir attiecināmas.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
23. Pasākuma ietvaros ir attiecināmas netiešās projekta īstenošanas izmaksas šo noteikumu 20.1. un 20.2. apakšpunktā minēto darbību veikšanai. Netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējs plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 21.1. un 21.2. apakšpunktā norādītājām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 54. panta b) punktu.
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju, ka netiešās attiecināmās izmaksas ir attiecināmas arī noteikumu projekta 20.3.apakšpunktā noteikto atbalstāmo darbību īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
33. Ja projekta īstenošanas laikā rodas izmaksas, kas neatbilst šiem noteikumiem vai pārsniedz pieejamo attiecināmo finansējumu, gala labuma guvējs apņemas tās segt no paša rīcībā esošajiem līdzekļiem, kas nav saistīti ar publisku atbalstu.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, ka arī finansējuma saņēmējs uzņemas segt sadārdzinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
36. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanu plāno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, kas noslēgta starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi – Centrālo finanšu un līgumu aģentūru, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 36.punktā vārdus "Centrālo finanšu un līgumu aģentūru", jo sadarbības iestāde ir noteikta Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumā.
Piedāvātā redakcija
36. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanu plāno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, kas noslēgta starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
31.
Noteikumu projekts
37. Šajos noteikumos minētās izmaksas finansējuma saņēmējam ir attiecināmas no šo noteikumu spēkā stāšanās brīža. Šajos noteikumos minētās izmaksas gala labuma guvējiem ir attiecināmas no dienas, kad Finansējuma saņēmējs pieņēmis lēmumu par atbalsta piešķiršanu gala labuma guvējam.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 34.punktā noteikts, ka gala labuma guvējs atbalstāmās darbības var uzsākt pēc atbalsta pieteikuma iesniegšanas Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā, lai nodrošinātu skaidru normatīvā regulējuma piemērošanu un veicinātu izpratni gala saņēmēju līmenī, lūdzam anotācijā skaidrot, kā tiek nodrošināta atbilstība noteikumu projekta 34. un 37.punktam, t.i., darbības var uzsākt pēc atbalsta pieteikuma iesniegšanas, bet izmaksas ir attiecināmas tikai no lēmuma par atbalsta piešķiršanu pieņemšanas.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
38. Publiskos iepirkumus finansējuma saņēmējs veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru. Projekta ietvaros ir atbalstāma vides prasību un inovatīva risinājuma integrēšana preču un pakalpojuma iepirkumos.
Priekšlikums
Lūgums izskatīt iespēju MK noteikumos noteikt arī sociāli atbildīga iepirkuma piemērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
40.10.7. mehānismu dubultā finansējuma novēršanai ar citiem finansēšanas avotiem, tai skaitā ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam, Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība" un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem;
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 40.10.7.apakšpunktu, ka finansējuma saņēmējs nodrošina ne tikai nepārklāšanās principu ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem, bet nodrošina arī dubultā finansējuma neiestāšanos projekta ietvaros. 
Vēršam uzmanību, ka dubultā finansējuma neiestāšanās nodrošināma ne tikai attiecībā uz citiem finanšu atbalsta instrumentiem, bet arī konkrētā projekta īstenošanai piešķirtā finansējuma ietvaros darbības nedrīkst tikt finansētas dubultā.

 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
41. Gala labuma guvēju pieteikumu izvērtēšanas procesā iesaistītie finansējuma saņēmēja darbinieki paraksta objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesamības apliecinājumu, ka interešu konflikta situācijā nepiedalīsies gala labuma guvēju pieteikumu izvērtēšanā. Apliecinājumu paraksta pirms gala labuma guvēju pieteikumu izskatīšanas un vērtēšanas. Finansējuma saņēmējs apliecinājumu glabā atbilstoši Regulas Nr. 2018/1046 132. pantam un šo noteikumu 61. punktam.
Priekšlikums
Aicinām svītrot noteikumu projekta 41.punktu, ņemot vērā, ka minētā norma tiek noteikta 40.9.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
44.9.1. darbībām, kas saistītas ar fosilo kurināmo, tostarp tā pakārtotu izmantošanu, izņemot projektus elektroenerģijas vai siltuma ražošanai, kā arī ar saistīto pārvades un sadales infrastruktūru, izmantojot dabasgāzi, atbilstoši Eiropas Komisijas paziņojuma "Tehniskie norādījumi par principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" piemērošanu saskaņā ar Atveseļošanas un noturības mehānisma regulu" (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2021. gada 18. februāris, Nr. C 58/1) III pielikuma nosacījumiem;
Priekšlikums
Lūgums pārlikt atsauci uz Eiropas Komisijas paziņojumu "Tehniskie norādījumi par principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" piemērošanu saskaņā ar Atveseļošanas un noturības mehānisma regulu" uz anotāciju, jo šie ir ERAF īstenošanas noteikumi.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
56. Pasākuma atbalstāmo darbību ietvaros ir attiecināms pievienotās vērtības nodoklis tiešajām attiecināmajām izmaksām atbilstoši regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta c) apakšpunkta nosacījumiem, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā
Priekšlikums
Lūdzam skaidri definēt pievienotā vērtības nodokļa attiecināmības nosacījumus finansējuma saņēmējam un gala labuma guvējam, ņemto vērā noteikumu projekta 31., 55. un 56.puktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
59. Finansējuma saņēmējs lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 7. panta 3. punktu un 8. pantu.
Priekšlikums
Lūdzu precizēt, jo nav saprotama teikuma konstrukcija.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam iekļaut anotācijā arī informāciju par sinerģiju un papildinātību ar citiem atbalsta instrumentiem.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums anotācijas 1.3.sadaļā iekļaut vairāk skaitliskas plānošanas dokumentos noteikto rādītāju sasniedzamās vērtības.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums anotācijā iekļaut informāciju par pasākuma ieguldījumu ES Padomes rekomendācijas Latvijai 2023.gadam par digitālo pārveidi (1.rekomendācijas daļa) izpildē.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai ar vienkāršoto izmaksu metodiku, kas saistīta ar finanšu atbalsta sniegšanu gala labuma guvējiem procesu digitalizācijas komercdarbībā, tiks nosegtas visas plānotās gala labuma guvēja izmaksas?
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļu, ka vienkāršoto izmaksu metodika, kas saistīta ar finanšu atbalsta sniegšanu gala labuma guvējiem procesu digitalizācijas komercdarbībā izmaksām tiks saskaņota vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam skaidri definēt atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršo izmaksu metodikas izstrādes un saskaņošanas termiņu, nodrošinot informācijas saskaņotību visā tiesību akta projektā, ņemot vērā, ka anotācijas 9.punkta "Vienkāršoto izmaksu metodikas" pirmajā rindkopā norādīts, ka  Ekonomikas ministrija kā atbildīgā iestāde vienkāršoto izmaksu metodiku izstrādās un saskaņos līdz projekta iesniegšanai Sadarbības iestādē, taču pēdēja rindkopā norādīts, ka 1.2.2.1. pasākumā paredzēto atbildīgās iestādes izstrādāto vienkāršoto izmaksu metodiku plānots izstrādāt līdz izsludinātajai projekta atlasei.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīta pieejamā finansējuma nevis kopējā finansējuma summas sadalījums pa gadiem kā norādīts 2.rindkopas sākumā.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā iekļaut informāciju par biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē.
Piedāvātā redakcija
-