Atzinums

Projekta ID
23-TA-958
Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera"
Atzinums iesniegts
08.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām Projektā precizēt informāciju par apmācību kursu raksturojumu, norādot, ka apmācībās tiek nodrošināti kvalifikācijas celšanas pasākumi nodarbinātām personām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām precizēt Projektā un tā anotācijā informāciju par komercdarbības atbalstu, paredzot, ka atbalstu gan finansējuma saņēmējam, gan gala labuma guvējiem var sniegt gan pēc Komisijas regulas Nr. 651/2014, gan pēc Komisijas regulas Nr. 1407/2013.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām precizēt Projektā un tā anotācijā informāciju par to, ka vienā nozarē var apstiprināt līdz diviem projekta pieteikumiem, ja to pieļauj projektu atlasē pieejamais finansējums, jo ir nozares vai apakšnozares ar plašāku komersantu pārklājumu un specializāciju (piemēram, IKT nozarē esošajā 1.2.2.1.programmā tiek īstenoti 2 projekti).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām Projektā un tā anotācijā precizēt informāciju par projekta atbalsta summu vienam projektam, nosakot, ka tā nepārsniedz 1 000 000 EUR, lai nodrošinātu, ka iespējams iesniegt un apstiprināt vismaz vienu projekta pieteikumu katrā MK noteikumu projekta pielikumā norādītajā nozarē vai apakšnozarē. Turklāt esošā nozaru vajadzībās balstītā apmācību projekta (1.2.2.1. un 1.2.2.3.) atbalsta finansējuma apguves temps un apjoms atbilstošs šādai atbalsta summai (800 000 – 1 000 000 EUR) 6 gados.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
LTRK aicina gan Projektā, gan tā anotācijā precizēt informāciju par sasniedzamajiem rādītājiem, norādot, ka apmācāmo dalībnieku skaits tiek uzskaitīts kā ne-unikālās vienības jeb kā apmācību kursu apmeklētāju skaits, kā arī norādot katram finansējuma saņēmējam (Biedrībai) sasniedzamo rādītāju – komersantu skaits, minimālo vērtību – 35 komersanti (kas izriet no kopējā programmas rādītāja 464, sadalot to uz 13 – 14 projektiem).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām dzēst Projekta 2.2. punktā ietverto nosacījumu “šie kursi piedāvā brīvu piekļuvi un var uzturēt praktiski neierobežotu dalībnieku skaitu”, jo piekļuve apmācību kursiem nav brīva. Tā ir pieejama tikai reģistrētiem dalībniekiem, publisko kursu gadījumā piekļuve ir tiem, kas ir veikuši apmaksu. Praktiski neierobežots dalībnieku skaits – mācību platformas ir dažādas un grupu skaits ir dažāds, nav pamats šādu nosacījumu iekļaut.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt Projekta 13.6. punktā ietverto - kādi ir komercdarbības atbalsta nosacījumi, kuriem jāatbilst biedrībai?
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām precizēt Projekta 13.8. punktā ietverto par apliecinājumu vai sertifikātu izsniegšanu apmācību kursu dalībniekiem, norādot, kā apmācību sniedzējs šādu dokumentu izsniedz pēc pieprasījuma.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
LTRK aicina dzēst Projekta 14. punktu, jo punktā tiek noteikta neadekvāta prasība kopā ar projekta pieteikumu iesniegt dokumentus par konkrētu apmācību kursu īstenošanu un gala labuma guvēju apņemšanos piedalīties šajos kursos.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām precizēt Projekta 17. punktu, norādot, ka projekta ietvaros var iesniegt tikai vienu projekta iesniegumu, kas attiecas uz šo noteikumu 1. pielikumā minētajām nozarēm un apakšnozarēm.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām precizēt Projekta 18. punktu - atbalstu sākotnēji sniedz vienam projekta iesniedzējam katrā  šo noteikumu 1. pielikumā minētajā nozarē un apakšnozarē, kurš saņēmis augstāko punktu skaitu pēc projektu iesniegumu izvērtēšanas.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām papildināt Projektu ar prasību CFLA nodrošināt vienotus metodiskos norādījumus un veidlapas saistībā ar Projekta punktiem Nr. 20.6; 40.3.; 40.7.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām dzēst Projekta 23. punktu, jo iepirkumi tiek veikti visa projekta laikā, tiklīdz rodas nepieciešamība pēc konkrētām apmācībām. Nav skaidra arī īpašā norāde par digitālajām prasmēm.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām pārcelt Projekta 26.2.1. - 26.2.7. apakšpunktus zem 26.1. punkta, jo tie ir ar apmācību kursu izmaksām saistītie izdevumi.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām Projekta 26.2. punktā dzēst “un konferences organizēšanas izmaksas”, jo konferenču organizēšana nav attiecināma uz apmācību projekta mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām papildināt Projekta 29.1. punktu, paredzot 42. punktā ietverto, proti, neatkarīgu revidentu vai iekšējo auditoru piesaisti kā attiecināmās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ja 29.1. punkts paredz izmaksas projekta vadība, grāmatvedības pakalpojumi, juridiskie pakalpojumi, tad tas būtu iekļaujams arī 29.2. punktā, ja projekta vadība tiek veikta uz darba līguma pamata. Ņemot vērā personas datu milzīgo apjomu un tā drošas pārvaldīšanas nepieciešamību, projekta īstenotājam nepieciešams arī IT administratora atbalsts, lai nodrošinātu drošu datu glabāšanu un pārvaldību. Lūgums precizēt 29.2. punktu – papildinot ar projekta vadība, grāmatvedības pakalpojumi, juridiskie pakalpojumi. Ierosinām papildināt 29.1. punktu un 29.2. punktu, paredzot IT administratora pakalpojumu izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām Projekta 29.2. punkta redakciju papildināt ar atalgojuma izmaksām.
Piedāvātā redakcija
29.2. ja pasākuma vadība tiek veikta uz darba līguma pamata, tiek attiecinātas atalgojuma izmaksas, darba vietas aprīkojuma izmaksas (pieļaujama tikai aprīkojuma noma vai nolietojums), transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļa noma, transporta pakalpojuma pirkšana, sabiedriskā transporta izmantošana), telpu īres un nomas izmaksas, telpu apsaimniekošanas izmaksas (apkure, elektrība, apsaimniekošanas pakalpojumi, ūdensapgāde), kancelejas preču izmaksas, pasta izdevumi, interneta un telekomunikāciju izmaksas, komandējumu vai darba braucienu izmaksas;
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām dzēst Projekta 31. punktu, jo nerodas skaidrība, kas tās ir par izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām dzēst Projekta 32. punktu un 34. punktu. Ņemot vērā, ka galvenais projekta uzdevums ir nodrošināt apmācības, tad ar apmācību kursiem saistītajām izmaksām nav lietderīgi noteikt limitu. Šādu limitu noteikšana tikai radīs papildus administratīvo slogu un palielinās kļūdīšanās iespēju.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām dzēst Projekta 32. punktu un 34. punktu. Ņemot vērā, ka galvenais projekta uzdevums ir nodrošināt apmācības, tad ar apmācību kursiem saistītajām izmaksām nav lietderīgi noteikt limitu. Šādu limitu noteikšana tikai radīs papildus administratīvo slogu un palielinās kļūdīšanās iespēju.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām dzēst Projekta 35. punktu, jo konferenču organizēšana nav attiecināma uz apmācību projekta mērķi. Turklāt projekta kopējās attiecināmās izmaksas nekādā veidā nevar nepārsniegt 10% no kopējām projekta iesniegumā apstiprinātajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekts paredz finansējuma saņēmēja pienākumu uzkrāt datus (39.3. punkts) un finansējuma saņēmēja pienākumu iesniegt nozares ministrijai ziņojumu ar informāciju (40.10. punkts). Lūgums mazināt administratīvo slogu finansējuma saņēmējam un vienoties, ka iestādes savā starpā apmainās ar vienai no tām jau iesniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām papildināt Projektu ar prasību CFLA nodrošināt vienotus metodiskos norādījumus un veidlapas saistībā ar Projekta punktiem Nr. 20.6; 40.3.; 40.7.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām precizēt Projekta 40.4.1. punktu, nosakot maksājuma pieprasījumu iesniegšanas biežumu ne biežāk kā reizi ceturksnī, lai gala labuma guvējiem nodrošinātu finanšu līdzekļu apriti un neiesaldētu apgrozāmos līdzekļus vairāk kā uz pusgadu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām papildināt Projektu ar prasību CFLA nodrošināt vienotus metodiskos norādījumus un veidlapas saistībā ar Projekta punktiem Nr. 20.6; 40.3.; 40.7.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām Projekta 40.13. punktā dzēst “elektroniski”, tādējādi neierobežojot tikai ar elektronisku parakstīšanu, ņemot vērā, ka ar elektronisko parakstīšanu ik pa laikam notiek dažādas tehniskas nebūšanas dažādu iemeslu dēļ.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām precizēt 40.14. punktu
Piedāvātā redakcija
40.14. informēt gala labuma guvēju par pieņemtajiem valsts atbalsta lēmumiem, nosūtot gala labuma guvējam elektroniski informāciju.
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām precizēt 40.15. punktu
Piedāvātā redakcija
40.15. uzglabāt projekta lietvedībā gala labuma guvēja iesniegtos pieteikumus, pieņemtos valsts atbalsta lēmumus un gala labuma guvējam nosūtīto informāciju, atbilstoši 40.14.punktam.
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām dzēst Projekta 40.17. punktā ietverto, jo līdz šim dokumentu nepieciešamību pievienot KPVIS noteica pēc CFLA izlases. Būtu vērtīgi šo praksi saglabāt, neradot papildu administratīvo slogu projekta īstenotājam.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām skaidrot un pārskatīt pēc būtības 40.18. punktu, jo nav saprotams, kāds interešu konflikts ir vērtējams uz iesnieguma izskatīšanas brīdi – projekta vadītājs vērtē dokumentāciju un komersanta atbilstību atbalsta saņemšanas nosacījumiem. Kurā brīdī un kuram attiecība pret kuru šeit ir paredzama interešu konflikta situācija? Nav arī padomes sēdes, kas izskatītu saņemtos komersantu pieteikumus – ir viens/ divi projektu vadītāji, kuri vērtē dokumentāciju un gatavo atzinumu par atbilstību/ neatbilstību.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām precizēt Projekta 44.2. punktu, nosakot, ka CFLA pienākums ir izstrādāt vadlīnijas un saskaņot metodoloģiju, līdzīgi kā tas tika izdiskutēts Sadarbības tīklu programmā, tad CFLA izstrādā vadlīnijas, ko finansējuma saņēmējs var izmantot un pielāgot savas organizācijas un nozares specifikai.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām dzēst Projekta 46.3. punktu. Finansējuma saņēmēja uzdevums atbilstoši anotācijā norādītajam ir “nodrošina, ka visiem pretendentiem tiek sniegta vienāda informācija par iepirkuma procesu, priekšmetu un līguma slēgšanas kārtību. Finansējuma saņēmējs iepirkuma prasības veido tā, lai tās nodrošinātu konkurenci un neradītu priekšrocības vai noraidīšanas iemeslu kādam konkrētam komersantam, tādejādi nodrošinot nediskriminējošu procedūru un vienlīdzīgu attieksmi pret visiem pretendentiem.” Finansējuma saņēmēja un šīs programmas mērķis nav reģionālo pakalpojumu sniedzēju biznesa veicināšana.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām Projekta 60.4. punktā dzēst frāzi “nepārsniedzot šo noteikumu 26.1.5. apakšpunktā un 60. punktā minēto ierobežojumu”.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai palielinātu Latvijas uzņēmumu konkurētspēju jaunu ārvalstu tirgu apgūšanā un veicinātu eksporta pieaugumu, kā arī atvieglotu kvalificēta darba spēka piesaistīšanu, izsakām priekšlikumu atcelt konkrētu valodu apmācību ierobežojumus (ņemot vērā, ka eksportējošie uzņēmumi darbojas globālajā tirgū, nav nekāda pamata nosacījumam, ka atbalstāmas ir tikai zviedru, norvēģu, somu un vācu valodas apmācības). 
Aicinam precizēt Projekta 2. pielikuma 6. atsauces redakciju “Valodu apmācību izmaksas nedrīkst pārsniegt 15% no kopējām katra finansējuma saņēmēja projekta ietvaros attiecināmajām izmaksām.”
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Aicinām precizēt anotācijā informāciju par partnerībā īstenotiem projektiem - dzēšot to, jo programma paredz atbalstīt vienu iesniegtu finansējuma saņēmēja projekta pieteikumu par noteiktu summu, kas ir vienāda visiem finansējuma saņēmējiem. Var paredzēt papildu punktus projektu vērtēšanas kritērijos par partnerībā īstenotu projektu, kurā sadarbojas vairākas nozares organizācijas.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām skaidrot, kas ir jāsaprot attiecībā uz 26.2.4. punktā ietverto “mācību maksa gala labuma guvēju darbiniekiem” jeb par ko maksā darbiniekiem?
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt 26.2.5. punktā ietverto, kādas tieši izdevumu pozīcijas ir komandējuma izmaksas?
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām skaidrot Projekta 38.2. punktā noteikto, kā šajā gadījumā tiek attiecināts PVN, proti, vai telpu nomai un kancelejas precēm PVN var attiecināt no projekta?
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām detalizētāk paskaidrot, kas ir paredzēts ar 40.6.3. punktu?
Piedāvātā redakcija
-