Projekta ID
23-TA-1533Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
24.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam likumprojekta anotācijā skaidrot, vai pēc 2025. gada 31. decembra pilsētas nozīmes maršrutos braukšanas maksas atvieglojumu saņemšanai būs iespēja izmantot gan e-ID kartes, gan pilsētas noteikto elektroniskās identifikācijas līdzekli, ņemot vērā, ka likumprojekta 9. pants, ar kuru Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma ( turpmāk - Likums) 14.1 panta 2.2 daļa tiek izteikta jaunā redakcijā, t.sk. šīs daļas otrais teikums nosaka, ka "Pilsētas nozīmes maršrutos to personu identifikācijai, kuru braukšanas maksas atvieglojumi tiek kompensēti no valsts budžeta, var tikt izmantoti arī valstspilsētas pašvaldības noteiktie elektroniskās identifikācijas līdzekļi, ievērojot atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas atvieglojumu pārvaldības procesus.”, savukārt likumprojekta 14. pants, ar kuru tiek papildināts Likuma pārejas noteikumu 32. punkts ar trešo teikumu nosaka, ka “14.1 panta 2.2 daļas piemērošanu attiecībā uz valsts kompensējamu braucienu elektronisko identifikāciju ar personas apliecību pilsētas nozīmes maršrutos valstspilsētas pašvaldības var noteikt ne ilgāk kā sešu mēnešu pārejas periodu, kura pabeigšanu nodrošina ne vēlāk kā līdz 2025.gada 31.decembrim."
Tāpat lūdzam skaidrības labad likumprojekta anotācijā skaidrot, vai ir kāds pilsētas nozīmes maršruts, kas ir ārpus vastspilsētu saraksta, bet kurš piedāvā sabiedriskā transporta pakalpojumu pilsētas ietvaros, lai izslēgtu risku vai neskaidrības ,ka tiek paredzēta iespēja izmantot autonomu validācijas līdzekli pilsētās maršruta ietvaros (ārpus e-id iespējas), kurš ir piesaistāms tikai valstspilsētām atbilstoši šā brīža piedāvātajam regulējuma )[…] var tikt izmantoti arī valstspilsētas pašvaldības noteiktie elektroniskās identifikācijas līdzekļi[…]).
Tāpat lūdzam izvērtēt, vai normas nepārprotamības nolūkā nav jāprecizē likumprojekta 14. pants, ar kuru jaunā redakcijā tiek izteikts Likuma pārejas noteikumu 32. punkts attiecībā uz braukšanas maksas atvieglojumu saņemšanu pilsētas nozīmes maršrutos tajās pašvaldībās, kurās nav ne pilsētas noteiktais elektroniskās identifikācijas līdzeklis, ne iespēja validēties ar e-ID kartēm, proti, ka šādās pilsētās līdz 2025. gada 31. decembrim validēšanās iespējas saglabājas tādā pašā kārtībā, kāda tā ir šobrīd.
Tāpat lūdzam skaidrības labad likumprojekta anotācijā skaidrot, vai ir kāds pilsētas nozīmes maršruts, kas ir ārpus vastspilsētu saraksta, bet kurš piedāvā sabiedriskā transporta pakalpojumu pilsētas ietvaros, lai izslēgtu risku vai neskaidrības ,ka tiek paredzēta iespēja izmantot autonomu validācijas līdzekli pilsētās maršruta ietvaros (ārpus e-id iespējas), kurš ir piesaistāms tikai valstspilsētām atbilstoši šā brīža piedāvātajam regulējuma )[…] var tikt izmantoti arī valstspilsētas pašvaldības noteiktie elektroniskās identifikācijas līdzekļi[…]).
Tāpat lūdzam izvērtēt, vai normas nepārprotamības nolūkā nav jāprecizē likumprojekta 14. pants, ar kuru jaunā redakcijā tiek izteikts Likuma pārejas noteikumu 32. punkts attiecībā uz braukšanas maksas atvieglojumu saņemšanu pilsētas nozīmes maršrutos tajās pašvaldībās, kurās nav ne pilsētas noteiktais elektroniskās identifikācijas līdzeklis, ne iespēja validēties ar e-ID kartēm, proti, ka šādās pilsētās līdz 2025. gada 31. decembrim validēšanās iespējas saglabājas tādā pašā kārtībā, kāda tā ir šobrīd.
Piedāvātā redakcija
-