Projekta ID
23-TA-1712Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
08.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vispārīgs iebildums.
Secināts, ka ar izstrādātajiem noteikumu grozījumiem applūstošo teritoriju noteikšanas process ir izveidots sarežģītāks un apgrieztā secībā, kā galveno nosakot tieši Sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs” (turpmāk tekstā – Centrs) izstrādātās aktuālās iespējamo plūdu postījumu un riska kartes ar 10% applūšanas varbūtību.
Centra modelētās plūdu postījumu un plūdu riska kartes (ņemot vērā situāciju dabā – esošo apbūvi, ielu tīklu, pretplūdu aizsardzībai, virsūdeņu savākšanai un novadīšanai izbūvētās būves un sistēmas) bez precizēšanas nav piemērojamas apgrūtinājuma - applūstošā (10 % applūduma varbūtība) teritorija (kods 7311020400) noteikšanai teritorijas plānojumos.
Applūstošo teritoriju (ar 10% applūšanas varbūtību) ārpus ūdensteces regulāri applūstošas palienes noteikšana, izmantojot Centra plūdu riska karšu datus (ņemot vērā to precizitāti) nav samērīga un būtiski ierobežo apbūvēto un inženiertehniski sagatavoto teritoriju attīstību.
Secināts, ka ar izstrādātajiem noteikumu grozījumiem applūstošo teritoriju noteikšanas process ir izveidots sarežģītāks un apgrieztā secībā, kā galveno nosakot tieši Sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs” (turpmāk tekstā – Centrs) izstrādātās aktuālās iespējamo plūdu postījumu un riska kartes ar 10% applūšanas varbūtību.
Centra modelētās plūdu postījumu un plūdu riska kartes (ņemot vērā situāciju dabā – esošo apbūvi, ielu tīklu, pretplūdu aizsardzībai, virsūdeņu savākšanai un novadīšanai izbūvētās būves un sistēmas) bez precizēšanas nav piemērojamas apgrūtinājuma - applūstošā (10 % applūduma varbūtība) teritorija (kods 7311020400) noteikšanai teritorijas plānojumos.
Applūstošo teritoriju (ar 10% applūšanas varbūtību) ārpus ūdensteces regulāri applūstošas palienes noteikšana, izmantojot Centra plūdu riska karšu datus (ņemot vērā to precizitāti) nav samērīga un būtiski ierobežo apbūvēto un inženiertehniski sagatavoto teritoriju attīstību.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Kategoriski iebilstam pret šādu 9. punkta redakciju, attiecībā uz Centra izstrādāto aktuālo iespējamo plūdu postījumu vietu un plūdu riska karšu ar 10% applūšanas varbūtību pārņemšanu teritorijas plānojumā pilnā apjomā, pielīdzinot plūdu riska teritorijas applūstošām teritorijām. Aizsargjoslu likumā definētās virszemes ūdensobjektu aizsargjoslas ūdenstilpei vai ūdenstecei ar applūstošo teritoriju (10% applūduma varbūtība), nav pielīdzināmas plūdu riska teritorijām.
Tāpat norādām, ka ņemot vērā Zemgales līdzenuma upju sarežģīto hidroloģisko tīklu ar nestacionārām plūsmām, applūstošo teritoriju noteikšanai nav izmantojamas tikai Centra matemātiskās modelēšanas metodes.
Priekšlikums.
9. Nosakot teritorijas plānojumā plūdu riska teritorijas (teritorijas ar īpašiem noteikumiem), izmanto sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs” (turpmāk – centrs) izstrādātās aktuālās iespējamo plūdu postījumu un riska kartes ar 10% applūšanas varbūtību, kas izstrādātas atbilstoši normatīvajiem aktiem par ūdens apsaimniekošanu.
Tāpat norādām, ka ņemot vērā Zemgales līdzenuma upju sarežģīto hidroloģisko tīklu ar nestacionārām plūsmām, applūstošo teritoriju noteikšanai nav izmantojamas tikai Centra matemātiskās modelēšanas metodes.
Priekšlikums.
9. Nosakot teritorijas plānojumā plūdu riska teritorijas (teritorijas ar īpašiem noteikumiem), izmanto sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs” (turpmāk – centrs) izstrādātās aktuālās iespējamo plūdu postījumu un riska kartes ar 10% applūšanas varbūtību, kas izstrādātas atbilstoši normatīvajiem aktiem par ūdens apsaimniekošanu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Par: 12.3 punkta 2.teikums - Šādā gadījumā pašvaldība ir atbildīga par iespējamajiem riskiem un ekonomiskajiem zaudējumiem plūdu gadījumā, arī par plūdu riska palielināšanos blakus esošajās teritorijās, un tā informē centru un Valsts vides dienestu par lēmumu, applūstošo teritoriju un tās noteikšanas pamatojumu.
Iebilstam pret šādu redakciju. Pašvaldība, izstrādājot teritorijas plānojumu, ņemot vērā teritorijas īpatnības un apstākļus tajās, var noteikt teritorijas ar īpašiem noteikumiem būvniecībai, tostarp plūdu riska teritorijas. Savukārt, applūstošajās teritorijās piemērojami Aizsargjoslu likumā noteiktie ierobežojumi. Teritorijas plānošanas process sniedz nekustamo īpašumu īpašniekiem zināmu paredzamību, ļaujot izdarīt apsvērumus par īpašuma izmantošanas iespējām, apgrūtinājumiem un sekām.
Iebilstam pret šādu redakciju. Pašvaldība, izstrādājot teritorijas plānojumu, ņemot vērā teritorijas īpatnības un apstākļus tajās, var noteikt teritorijas ar īpašiem noteikumiem būvniecībai, tostarp plūdu riska teritorijas. Savukārt, applūstošajās teritorijās piemērojami Aizsargjoslu likumā noteiktie ierobežojumi. Teritorijas plānošanas process sniedz nekustamo īpašumu īpašniekiem zināmu paredzamību, ļaujot izdarīt apsvērumus par īpašuma izmantošanas iespējām, apgrūtinājumiem un sekām.
Piedāvātā redakcija
-