Atzinums

Projekta ID
23-TA-2091
Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas siltumuzņēmumu asociācija"
Atzinums iesniegts
07.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
LSUA norāda, ka minētā tiesību norma nevar tikt attiecināta uz siltumenerģijas lietotājiem, kas par saņemto pakalpojumu norēķinās netiešo norēķinu kārtībā. Šajā gadījumā līgumu ar CSA uzņēmumu mājas dzīvokļu īpašnieku kopības vārdā slēdz pārvaldnieks, kurš sagatavo rēķinus par komunālajiem pakalpojumiem, tostarp siltumenerģiju, un veic maksājumu uzraudzību, nodrošina parādu piedziņu, u.c.. LSUA norāda, ka CSA uzņēmumu rīcībā nav informācijas par atsevišķu lietotāju parādsaistībām. Tikai konkrētais objekta pārvaldnieks var identificēt, kuram lietotājam ir parādsaistības. Atkārtoti norādām, ka nepieciešams precizēt Noteikumu projekta 39.punktu, paredzot kārtību, kādā objekta pārvaldnieks veic informācijas sniegšanu par konkrētās mājas dzīvokļu īpašnieka parādsaistībām par mājai kā kopībai piegādāto siltumenerģiju.
Papildus minētajam aicinām Noteikumu projekta 39.punktā svītrot vārdus “(kalendāra mēneša)”, jo norēķinu periods ne vienmēr sakrīt ar kalendāro mēnesi. Turklāt, 2008.gada 21.oktobra Ministru kabineta noteikumos Nr.876 “Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumi” ir sniegta definīcija “Norēķinu periods”, kas atbilstoši minētajiem noteikumiem ir  laikposms, par kuru uzskaita patērēto siltumenerģiju un par to samaksā.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 53. un 54.punktā noteikta kārtība, kādā veicama korekcija vai nepamatoti izmaksātās kompensācijas atmaksa, tomēr tajos nav precizēts, kas veic minētās darbības un kādā kārtībā. LSUA aicina precizēt Noteikumu projekta 53. un 54.punktu, paredzot kārtību un personu loku, kas veiks korekciju vai nepamatoti izmaksātas kompensācijas atmaksu.
Noteikumu projekta 53. un 54.punktā minētā kompensācija tiek sniegta konkrētai mājsaimniecībai, pamatojoties uz objekta pārvaldnieka sniegto informāciju siltumapgādes komersantam, un par šīs informācijas atbilstību normatīvo aktu prasībām atbild konkrētā objekta pārvaldnieks.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 53. un 54.punktā noteikta kārtība, kādā veicama korekcija vai nepamatoti izmaksātās kompensācijas atmaksa, tomēr tajos nav precizēts, kas veic minētās darbības un kādā kārtībā. LSUA aicina precizēt Noteikumu projekta 53. un 54.punktu, paredzot kārtību un personu loku, kas veiks korekciju vai nepamatoti izmaksātas kompensācijas atmaksu.
Noteikumu projekta 53. un 54.punktā minētā kompensācija tiek sniegta konkrētai mājsaimniecībai, pamatojoties uz objekta pārvaldnieka sniegto informāciju siltumapgādes komersantam, un par šīs informācijas atbilstību normatīvo aktu prasībām atbild konkrētā objekta pārvaldnieks.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
LSUA norāda, ka enerģijas identifikācijas kodi un to sistēmas tiek izmantotas elektroenerģijas un gāzes tirgus dalībnieku un sistēmas elementu identificēšanai, un šāda kodēšana nav nepieciešama un netiek izmantota centralizētajā siltumapgādē.
 
Piedāvātā redakcija
Lūdzam svītrot 84.3 punktu.
 
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 92.punktā ir ietverts regulējums par centralizētās siltumapgādes komersanta noteiktajiem pienākumiem. Ņemot vērā to, ka objekta pārvaldniekam ir jāiesniedz Noteikumu projekta  91.1.2. un 91.2.2. apakšpunktā norādīto informāciju par aprēķināto atbalsta apjomu centralizētās siltumapgādes komersantam, piedāvājam precizēt 92.punkta redakciju.
 
Piedāvātā redakcija
92. Ja objekta pārvaldnieks neiesniedz centralizētās siltumapgādes komersantam šo noteikumu 91.1.2. un 91.2.2.apakšpunktā norādīto informāciju 91.1.2. un 91.2.2. apakšpunktā noteiktajā termiņā, centralizētās siltumapgādes komersants nepiemēro šo noteikumu 31. un 32.punktā minēto atbalstu par objektam piegādāto siltumenerģiju. Objekta pārvaldnieks ir atbildīgs par 91.1.2. un 91.2.2.apakšpunktā aprēķināto atbalsta apjomu.