Projekta ID
23-TA-2461Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
23.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 30. punktā precizēt atsauci uz 27.1.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām vai precizēt 27.1.1. apakšpunktu, dzēšot vārdus “vai uz uzņēmuma līguma", jo netiešo izmaksu vienoto likmi 15 % apmērā var rēķināt tikai no projekta vadības un projekta īstenošanas personāla izmaksām, piesaistot projekta vadības personālu tikai uz darba līguma pamata.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 69.punkta redakcija, kas bija korekta, šajā saskaņošanas reizē ir mainīta, un dokumentu glabāšanas nosacījumi ir attiecināmi arī uz sadarbības iestādi, kā arī dokumentu glabāšanas termiņi attiecībā uz sadarbības tīklu un sadarbības tīkla dalībnieku ir atšķirīgi, lūdzam noteikumu projekta 69.punktu izteikt iepriekšējā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka publicēšanas prasības, ciktāl to mērķis ir atzīt ES finansējuma izcelsmi un nodrošināt tā redzamību, nav komercdarbības atbalsts, jo dalībvalstij ir pienākums bez jebkādas rīcības brīvības nodrošināt “informāciju, saziņu un publicitāti” saskaņā ar ES tiesību aktiem, lūdzam norādīt, ka noteikumu projekta 27.1.3.punktā minētajām izmaksām nav piemērojami de minimis nosacījumi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atsaucoties uz š.g. 14.augusta sanāksmē par vienkāršoto izmaksu izstrādi pasākuma ietvaros Revīzijas iestādes izteikto komentāru, ka EM ir nepieciešams pārskatīt un nodalīt noteikumu projekta 27.punktā ietvertās tiešās un netiešās attiecināmās izmaksas, vienlaicīgi vēršot uzmanību uz to, ka 27.1.4.apakšpunktā minētās ārējo pakalpojumu izmaksas ir attiecināmas uz netiešajām, nevis tiešajām izmaksām, jo sadarbības tīklu mērķis nav grāmatvedības, juridisko, testēšanas un izstrādes, lietvedības un tulkošanas pakalpojumu veikšana. Līdz ar to, aicinām EM svītrot noteikumu projekta 27.1.4.apakšpunktu. Nepieciešamības gadījumā aicinām noteikumu projektā izdalīt punktus, kuru ietvaros uzskaitītas projekta netiešās attiecināmo izmaksu pozīcijas vai ietver to piemērus noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 29.punktu ar atsauci uz noteikumu projekta 27.1.1.apakšpunktu
Ieteicamā redakcija:
" 29. Šo noteikumu 27.1.1. apakšpunktā minētajām projekta vadības un projekta īstenošanas personāla izmaksām tiek piemērota atbildīgās iestādes izstrādā vienkāršoto izmaksu metodika."
Ieteicamā redakcija:
" 29. Šo noteikumu 27.1.1. apakšpunktā minētajām projekta vadības un projekta īstenošanas personāla izmaksām tiek piemērota atbildīgās iestādes izstrādā vienkāršoto izmaksu metodika."
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam Ekonomikas ministriju (turpmāk – EM) skaidrot, kā sadarbības tīkls atskaitīties par RIS3 rādītājiem, ņemot vērā to, ka atbilstoši noteikumu projekta 2.3.apakšpunktam sadarbības tīkls – finansējuma saņēmējs, kas ir biedrība vai nodibinājums, un finansējuma saņēmējam-biedrībai nav P&A izdevumu.
Atkārtoti vēršam EM uzmanību uz to, ka RIS3 rādītāji būtu uzkrājami tikai attiecībā par tādu pasākuma atbalsta sadaļu, kur atbalsts ir/var būt saistīts ar P&A izdevumiem (šajā pasākumā nav plānots), nevis par katra sadarbības tīkla dalībnieka vispārējām uzņēmējdarbības aktivitātēm. Turklāt uzliekot par pienākumu sadarbības tīklam atskaitīties par tā dalībnieku P&A aktivitātēm, ir liels risks, ka P&A izdevumi par komersantiem, kas piedalās vairāku uzņēmējdarbības atbalstu aktivitāšu ietvaros, tiks ieskaitīti vairākkārt, kas nebūs korekti.
Aicinām EM izvērtēt iespējas no RIS3 rādītāju saraksta izvēlēties, piemēram, šādus RIS3 rādītājus (skat. izkopēti zemāk), vienlaicīgi ņemot vērā, ka sadarbības tīkliem būs iespēja par tiem atskaitīties tikai kopā ar maksājumu pieprasījumiem un tas nebūs iespējams, pēc noslēguma maksājuma pieprasījuma iesniegšanas:
- neto apgrozījums no projekta rezultāta ieviešanas saimnieciskajā darbībā vai komercializēšanas
- komersanta eksports no projekta rezultāta ieviešanas saimnieciskajā darbībā vai komercializēšanas atbalstīto komersantu skaits
Gadījumā, ja EM šī pasākuma ietvaros izvēlētos nenoteikt RIS3 rādītājus, aicinām skaidrojumu par to iekļaut noteikumu projekta anotācijā.
Atkārtoti vēršam EM uzmanību uz to, ka RIS3 rādītāji būtu uzkrājami tikai attiecībā par tādu pasākuma atbalsta sadaļu, kur atbalsts ir/var būt saistīts ar P&A izdevumiem (šajā pasākumā nav plānots), nevis par katra sadarbības tīkla dalībnieka vispārējām uzņēmējdarbības aktivitātēm. Turklāt uzliekot par pienākumu sadarbības tīklam atskaitīties par tā dalībnieku P&A aktivitātēm, ir liels risks, ka P&A izdevumi par komersantiem, kas piedalās vairāku uzņēmējdarbības atbalstu aktivitāšu ietvaros, tiks ieskaitīti vairākkārt, kas nebūs korekti.
Aicinām EM izvērtēt iespējas no RIS3 rādītāju saraksta izvēlēties, piemēram, šādus RIS3 rādītājus (skat. izkopēti zemāk), vienlaicīgi ņemot vērā, ka sadarbības tīkliem būs iespēja par tiem atskaitīties tikai kopā ar maksājumu pieprasījumiem un tas nebūs iespējams, pēc noslēguma maksājuma pieprasījuma iesniegšanas:
- neto apgrozījums no projekta rezultāta ieviešanas saimnieciskajā darbībā vai komercializēšanas
- komersanta eksports no projekta rezultāta ieviešanas saimnieciskajā darbībā vai komercializēšanas atbalstīto komersantu skaits
Gadījumā, ja EM šī pasākuma ietvaros izvēlētos nenoteikt RIS3 rādītājus, aicinām skaidrojumu par to iekļaut noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka RIS3 rādītājus ir plānots uzkrāt pa gala labuma guvēju veidiem, aicinām EM papildināt punkta redakciju aiz vārdiem "RIS3 jomām" ar vārdiem "pa gala labuma guvēju veidiem".
Piedāvātā redakcija
39.12. RIS3 rādītājus katrā no RIS3 jomām pa gala labuma guvēju veidiem, par kuriem saņemts atbalsts šī pasākuma ietvaros:
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 25.6.3., 27.2.1.apakšpunktā un 54.punktā tiek aizstāts vārds "pieteikums" ar vārdu "iesniegums", lai nodrošinātu skaidrāku uztveramību un vienādu normu piemērošanu, kā arī atbilstību Eiropas Savienības fondu regulējumam, lūdzam precizēt arī noteikumu projekta 46.12.apakšpunktu, 61. un 62.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai mazinātu projekta uzraudzības posmā pieprasāmās informācijas apjomu, lūdzam izvērtēt, vai sadarbības tīkla dalībniekiem ir nepieciešams parakstīt šādu apliecinājumu, jo atbilstoši noteikumu projekta 24.3.apakšpunkta nosacījumiem, sadarbības tīklam, piešķirot atbalstu, ir pienākums veikt sadarbības tīkla dalībnieku pārbaudi, līdz ar to, šāda apliecinājuma pieprasīšana būtu lieks solis, kas būtu dzēšams no sadarbības tīkla dalībnieku pienākumiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka šā gada 1.jūlijā stājušies spēkā grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumos Nr. 715 "De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība", lūdzam no noteikumu projekta 60.punkta svītrot vārdus "un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem".
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums izsekojamībai, t.sk., lai varētu noteikt rādītāju saskaņotību ar 1.2.1.SAM rādītāju aprakstu (pasi), anotācijā norādīt arī pārējo pasākuma kārtu rādītājus.
Piedāvātā redakcija
-