Projekta ID
21-TA-352Atzinuma sniedzējs
Zemkopības ministrija
Atzinums iesniegts
09.02.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumus ar jaunu 66. punktu, kas noteic, ja netiek piemērots de minimis atbalsts, tad nomas maksa tiek piemērota pilnā apmērā.
Piedāvātā redakcija
66. Ja nomnieks neiesniedz pieteikumu iznomātājam par de minimis atbalsta piemērošanu, kas ir starpība starp nomniekam piemēroto nomas maksu un sertificēta vērtētāja noteikto zemesgabala tirgus nomas maksu, tad nomas maksas pārskatīšanas gadījumā nomas maksa tiek piemērota pilnā apmērā atbilstoši sertificēta vērtētāja noteiktajai tirgus nomas maksai, ņemot vērā 6 gadu iestāšanās periodu pret iepriekšējo sertificēta vērtētāja noteikto tirgus nomas maksas piemērošanas dienu.
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Aicinām precizēt 64. punkta redakciju, jo ar esošo noteikumu projekta redakciju tiek veicināta nevienlīdzīga attieksme pret tirgus dalībniekiem. Nomnieki, kuriem tiek saglabāta indeksācija, ir labvēlīgākos apstākļos pret citiem tirgus dalībniekiem. Līdz ar to piedāvājam, ka tiek precizēta 64. punkta redakcija, norādot, ka nomas līgumos, kuros indeksācijas rezultātā nav sasniegta tirgus nomas maksa, tiek veikts jauns tirgus vērtējums, atbilstoši Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas likumā noteiktajā kārtībā. Mērķis ir trīs gadu periodā sasniegt jaunajā tirgus vērtējumā noteikto nomas maksu, ja tiek pieņemts lēmums par tās piemērošanu, ieskaitot, kārtējo gadu par kuru aprēķināta nomas maksa. AS "Latvijas valsts meži" nomas maksu nosaka un attiecina uz gadu, sadalot to pa ceturkšņiem. Līdz ar to, lai nepārprotami, ir skaidrs, ka trīs gadu periods ir attiecīgi viss periods, par kuru ir jāmaksā nomas maksa, nevis diena, uz kuru ir aprēķināta nomas maksa.
Ņemot vērā, ka noteikumu redakcija nav apstiprināta, tad atkārtoti lūdzam izvērtēt piedāvāto punkta redakciju.
Ņemot vērā, ka noteikumu redakcija nav apstiprināta, tad atkārtoti lūdzam izvērtēt piedāvāto punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
64. Nomas līgumi zemes dzīļu izmantošanai, kuros nomas maksa indeksācijas rezultātā nav sasniegusi zemes tirgus nomas maksas novērtējumos noteikto nomas maksu, tiek veikts jauns tirgus vērtējums, ņemot vērā Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 6.(11) pantu, ja ir iestājies noteiktais termiņš, veikt nomas maksas pārskatīšanu. Pārskatīto nomas maksu piemēro, lai nomas maksas pieaugums būtu proporcionāls atlikušajam termiņam un trīs gadu periodā, ieskaitot kārtējo gadu, par kuru aprēķināta nomas maksa, tiktu sasniegts pārskatīšanas rezultātā noteiktais nomas maksas apmērs.
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt 65. punkta apakšpunktu secību, t.i. kārtību un secību, kādā tiek piešķirts un izvērtēts de minimis atbalsts, kā arī papildināt 65. punktu ar diviem apakšpunktiem (lūdzu skat. piedāvātās redakcijas 65.5. un 65.6. apakšpunktiem).
65.2. AS "Latvijas valsts meži" (turpmāk - LVM) iebilst par 65.2. punkta redakciju, kas noteic, ka iznomātājam ir pienākums pārbaudīt pirms de minimis atbalsta piešķiršanas, vai pēdējo trīs gadu periodā, skaitot no de minimis atbalsta piešķiršanas dienas, nomnieka saņemtais de minimis atbalsta apjoms kopā ar plānoto nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo atbalsta summu vienam vienotam uzņēmumam. (..). LVM kā iznomātājam tiek uzlikts pienākums pārbaudīt, vai pirms de minimis piešķiršanas nomnieks jau nav saņēmis valsts atbalstu, kā arī vai nepārsniedz maksimālo atbalsta summu. Informējam, ka LVM liela daļa no nomnieku kapitāldaļu turētājiem ir ārvalstu uzņēmumi, kas nozīmē, ka iznomātājam tiek uzlikts pienākums pārbaudīt informāciju, vai de minimis nepārsniedz piešķirto atbalstu vienam vienotam uzņēmumam. LVM ieskatā šādas informācijas iegūšana un pārbaude ir laikietilpīgs un papildu administrējošs process, jo LVM rīcībā nav šāda informācija. Līdz ar to lūdzam izvērtēt 65.2. punktā noteikto, ka iznomātājam ir pienākums pārbaudīt šādu informāciju. Priekšlikums, ja nomnieks vēlas saņemt de minimis atbalstu, tad pirms vēršanās pie iznomātāja nomnieks informāciju iegūst no finanšu administrēšanas uzraugošajām institūcijām, ņemot vērā, ka Finanšu ministrija nodrošina de minimis atbalsta uzskaites sistēmas administrēšanu. Lūdzu skat. piedāvāto redakciju 65.4. apakšpunktam.
65.3. punkts - Iznomātājam tiek uzlikts par pienākumu ievērot nozaru un darbības ierobežojumus, kas minēti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. pantā. LVM ieskatā, uzliekot iznomātājam izvērtēt regulas ierobežojumus par darbības jomu, kurās var tikt piešķirts atbalsts, t.sk. vērtējot jomas, kuras nav atbalstāmas ar de minimis, informējam, ka pastāv risks, jo LVM liela daļa no nomnieku kapitāldaļu turētājiem ir ārvalstu uzņēmumi, kas nozīmē, ka iznomātāja rīcībā var nebūt visa informācija, skatoties viena vienota uzņēmuma ietvaros, vai uz konkrēto iznomātāju nav attiecināmi nozaru un darbības ierobežojumi. Lūdzu skat. piedāvāto redakciju 65.3. apakšpunktam.
65.6. punkts - Nav skaidri noteikts, kurš administrēs, pārbaudīs un kontrolēs, jo punkta noteikumi noteic, ka atbalstu var kumulēt ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu. Lūdzu papildināt anotāciju ar skaidrojumu. Iekļaujot punkta redakcijā jaunus apakšpunktus izmainās numerācija (65.8. apakšpunkts).
65.9. punkts - Nav skaidri definēts, kā šo punktu administrēt un kura atbildībā ir izvērtēt par de minimis atbalsta piešķiršanu. Lūdzu papildināt anotāciju ar skaidrojumu. Iekļaujot punkta redakcijā jaunus apakšpunktus izmainās numerācija (65.9. apakšpunkts).
65.10. punkts - Iznomātāja pienākums ir iekļaut noteikumu 65.10. punkta redakciju līgumā. Informējam, ka Ministru kabineta 2011.gada 6.septembra noteikumu Nr. 696 "Zemes dzīļu izmantošanas licenču un bieži sastopamo derīgo izrakteņu ieguves atļauju izsniegšanas kārtība, kā arī publiskas personas zemes iznomāšanas kārtība zemes dzīļu izmantošanai" (turpmāk - Noteikumi Nr. 696) anotācijā ir vairākkārt uzsvērts, ka grozījumi nomas līgumā ir kā apgrūtinājums, jo nomnieks līguma grozījumiem var nepiekrist.
Publiskās personas zemes nomu un pienākumu nomniekam atmaksāt nelikumīgi saņemto de minimis atbalstu paredz normatīvais regulējums. Līdz ar to veicot izmaiņas/grozījumus līgumā tiek dublēts normatīvais regulējums. Vienlaikus, no esošās Noteikumu Nr. 696 redakcijas izriet, ka pie nelikumīga saņemta de minimis atbalsta nomniekam ir pienākums atmaksāt iznomātājam saņemto atbalstu. LVM ieskatā nepamatoti saņemtā de minimis atbalsta process prasīs LVM papildu administratīvos resursus tiesvedībās, lai veiktu piedziņas procesu par nelikumīgi saņemto atbalstu. Iekļaujot punkta redakcijā jaunus apakšpunktus izmainās numerācija (65.12. apakšpunkts).
65.2. AS "Latvijas valsts meži" (turpmāk - LVM) iebilst par 65.2. punkta redakciju, kas noteic, ka iznomātājam ir pienākums pārbaudīt pirms de minimis atbalsta piešķiršanas, vai pēdējo trīs gadu periodā, skaitot no de minimis atbalsta piešķiršanas dienas, nomnieka saņemtais de minimis atbalsta apjoms kopā ar plānoto nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo atbalsta summu vienam vienotam uzņēmumam. (..). LVM kā iznomātājam tiek uzlikts pienākums pārbaudīt, vai pirms de minimis piešķiršanas nomnieks jau nav saņēmis valsts atbalstu, kā arī vai nepārsniedz maksimālo atbalsta summu. Informējam, ka LVM liela daļa no nomnieku kapitāldaļu turētājiem ir ārvalstu uzņēmumi, kas nozīmē, ka iznomātājam tiek uzlikts pienākums pārbaudīt informāciju, vai de minimis nepārsniedz piešķirto atbalstu vienam vienotam uzņēmumam. LVM ieskatā šādas informācijas iegūšana un pārbaude ir laikietilpīgs un papildu administrējošs process, jo LVM rīcībā nav šāda informācija. Līdz ar to lūdzam izvērtēt 65.2. punktā noteikto, ka iznomātājam ir pienākums pārbaudīt šādu informāciju. Priekšlikums, ja nomnieks vēlas saņemt de minimis atbalstu, tad pirms vēršanās pie iznomātāja nomnieks informāciju iegūst no finanšu administrēšanas uzraugošajām institūcijām, ņemot vērā, ka Finanšu ministrija nodrošina de minimis atbalsta uzskaites sistēmas administrēšanu. Lūdzu skat. piedāvāto redakciju 65.4. apakšpunktam.
65.3. punkts - Iznomātājam tiek uzlikts par pienākumu ievērot nozaru un darbības ierobežojumus, kas minēti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. pantā. LVM ieskatā, uzliekot iznomātājam izvērtēt regulas ierobežojumus par darbības jomu, kurās var tikt piešķirts atbalsts, t.sk. vērtējot jomas, kuras nav atbalstāmas ar de minimis, informējam, ka pastāv risks, jo LVM liela daļa no nomnieku kapitāldaļu turētājiem ir ārvalstu uzņēmumi, kas nozīmē, ka iznomātāja rīcībā var nebūt visa informācija, skatoties viena vienota uzņēmuma ietvaros, vai uz konkrēto iznomātāju nav attiecināmi nozaru un darbības ierobežojumi. Lūdzu skat. piedāvāto redakciju 65.3. apakšpunktam.
65.6. punkts - Nav skaidri noteikts, kurš administrēs, pārbaudīs un kontrolēs, jo punkta noteikumi noteic, ka atbalstu var kumulēt ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu. Lūdzu papildināt anotāciju ar skaidrojumu. Iekļaujot punkta redakcijā jaunus apakšpunktus izmainās numerācija (65.8. apakšpunkts).
65.9. punkts - Nav skaidri definēts, kā šo punktu administrēt un kura atbildībā ir izvērtēt par de minimis atbalsta piešķiršanu. Lūdzu papildināt anotāciju ar skaidrojumu. Iekļaujot punkta redakcijā jaunus apakšpunktus izmainās numerācija (65.9. apakšpunkts).
65.10. punkts - Iznomātāja pienākums ir iekļaut noteikumu 65.10. punkta redakciju līgumā. Informējam, ka Ministru kabineta 2011.gada 6.septembra noteikumu Nr. 696 "Zemes dzīļu izmantošanas licenču un bieži sastopamo derīgo izrakteņu ieguves atļauju izsniegšanas kārtība, kā arī publiskas personas zemes iznomāšanas kārtība zemes dzīļu izmantošanai" (turpmāk - Noteikumi Nr. 696) anotācijā ir vairākkārt uzsvērts, ka grozījumi nomas līgumā ir kā apgrūtinājums, jo nomnieks līguma grozījumiem var nepiekrist.
Publiskās personas zemes nomu un pienākumu nomniekam atmaksāt nelikumīgi saņemto de minimis atbalstu paredz normatīvais regulējums. Līdz ar to veicot izmaiņas/grozījumus līgumā tiek dublēts normatīvais regulējums. Vienlaikus, no esošās Noteikumu Nr. 696 redakcijas izriet, ka pie nelikumīga saņemta de minimis atbalsta nomniekam ir pienākums atmaksāt iznomātājam saņemto atbalstu. LVM ieskatā nepamatoti saņemtā de minimis atbalsta process prasīs LVM papildu administratīvos resursus tiesvedībās, lai veiktu piedziņas procesu par nelikumīgi saņemto atbalstu. Iekļaujot punkta redakcijā jaunus apakšpunktus izmainās numerācija (65.12. apakšpunkts).
Piedāvātā redakcija
65.1. atbalstu nepiešķir, ja nomniekam ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process, ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, ir uzsākta bankrota procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums vai kura saimnieciskā darbība ir izbeigta, vai tas atbilst valsts tiesību aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru;
65.2. lai saņemtu de minimis atbalstu, nomnieks atbilstoši normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem kopā ar projekta pieteikumu iesniedz iznomātājam de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotās veidlapas izdruku vai norāda de minimis sistēmā izveidotās un apstiprinātās atbalsta pretendenta veidlapas identifikācijas numuru;
65.3. piesakoties uz de minimis atbalstu nomnieks ievēro nozaru un darbību ierobežojumus, kas minēti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. pantā;
65.4. iesniedzot iznomātājam projekta pieteikumu par de minimis atbalsta piešķiršanu, nomnieks iesniedz dokumentus, kas pierāda un apliecina, ka pirms de minimis atbalsta piešķiršanas, pēdējo trīs gadu periodā, skaitot no de minimis atbalsta piešķiršanas dienas, nomnieka saņemtais de minimis atbalsta apjoms kopā ar plānoto nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo atbalsta summu vienam vienotam uzņēmumam. Viens vienots uzņēmums šo noteikumu izpratnē atbilst Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā noteiktajai viena vienota uzņēmuma definīcijai;
65.5. ja nomnieka iesniegtā informācija, dokumenti un projekta pieteikums ir atbilstošs de minimis piemērošanai, tad iznomātājs piešķir de minimis atbalstu saskaņā ar noteikumu 65. punktu;
65.6. de minimis atbalsts tiek piešķirts no brīža, kad nomnieks ir iesniedzis pieteikumu, kurš atbilst visām normatīvo aktu prasībām iznomātājam, atbalsts netiek piemērots ilgāk kā līdz 2026. gada 31. decembrim;
65.7. iznomātājs uzskaita de minimis atbalstu, ievērojot normatīvos aktus par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem;
65.8. šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā, atbalsta projektā vai Eiropas Komisijas lēmumā, ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 5. panta 1. un 2. punkta nosacījumus;
65.9. ja nomnieks, kuram piešķir de minimis atbalstu, darbojas arī nozarēs, kas minētas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" vai "d" apakšpunktā, tas nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nošķiršanu atbilstoši Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktam;
65.10. iznomātājs un nomnieks reģistrēto informāciju par de minimis atbalstu glabā 10 fiskālos gadus no atbalsta piešķiršanas dienas;
65.11. ja nomnieks nomas objektu izmanto gan darbībai, kurai samazinātas nomas maksas piemērošanas gadījumā atbalsts nomniekam kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, gan darbībai, kurai samazinātas nomas maksas piemērošanas gadījumā atbalsts nomniekam nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, un šīs darbības ir iespējams nodalīt, šajā punktā noteiktās de minimis atbalsta piešķiršanas prasības tiek piemērotas tikai tai darbībai, kurai atbalsts kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Ja darbības nav iespējams nodalīt, šajā punktā noteiktās de minimis atbalsta piešķiršanas prasības tiek piemērotas abām darbībām kopā;
65.12. ja tiek pārkāpti nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 2023/2831, nomniekam ir pienākums atmaksāt iznomātājam šo noteikumu ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
65.2. lai saņemtu de minimis atbalstu, nomnieks atbilstoši normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem kopā ar projekta pieteikumu iesniedz iznomātājam de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotās veidlapas izdruku vai norāda de minimis sistēmā izveidotās un apstiprinātās atbalsta pretendenta veidlapas identifikācijas numuru;
65.3. piesakoties uz de minimis atbalstu nomnieks ievēro nozaru un darbību ierobežojumus, kas minēti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. pantā;
65.4. iesniedzot iznomātājam projekta pieteikumu par de minimis atbalsta piešķiršanu, nomnieks iesniedz dokumentus, kas pierāda un apliecina, ka pirms de minimis atbalsta piešķiršanas, pēdējo trīs gadu periodā, skaitot no de minimis atbalsta piešķiršanas dienas, nomnieka saņemtais de minimis atbalsta apjoms kopā ar plānoto nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo atbalsta summu vienam vienotam uzņēmumam. Viens vienots uzņēmums šo noteikumu izpratnē atbilst Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā noteiktajai viena vienota uzņēmuma definīcijai;
65.5. ja nomnieka iesniegtā informācija, dokumenti un projekta pieteikums ir atbilstošs de minimis piemērošanai, tad iznomātājs piešķir de minimis atbalstu saskaņā ar noteikumu 65. punktu;
65.6. de minimis atbalsts tiek piešķirts no brīža, kad nomnieks ir iesniedzis pieteikumu, kurš atbilst visām normatīvo aktu prasībām iznomātājam, atbalsts netiek piemērots ilgāk kā līdz 2026. gada 31. decembrim;
65.7. iznomātājs uzskaita de minimis atbalstu, ievērojot normatīvos aktus par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem;
65.8. šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā, atbalsta projektā vai Eiropas Komisijas lēmumā, ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 5. panta 1. un 2. punkta nosacījumus;
65.9. ja nomnieks, kuram piešķir de minimis atbalstu, darbojas arī nozarēs, kas minētas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" vai "d" apakšpunktā, tas nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nošķiršanu atbilstoši Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktam;
65.10. iznomātājs un nomnieks reģistrēto informāciju par de minimis atbalstu glabā 10 fiskālos gadus no atbalsta piešķiršanas dienas;
65.11. ja nomnieks nomas objektu izmanto gan darbībai, kurai samazinātas nomas maksas piemērošanas gadījumā atbalsts nomniekam kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, gan darbībai, kurai samazinātas nomas maksas piemērošanas gadījumā atbalsts nomniekam nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, un šīs darbības ir iespējams nodalīt, šajā punktā noteiktās de minimis atbalsta piešķiršanas prasības tiek piemērotas tikai tai darbībai, kurai atbalsts kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Ja darbības nav iespējams nodalīt, šajā punktā noteiktās de minimis atbalsta piešķiršanas prasības tiek piemērotas abām darbībām kopā;
65.12. ja tiek pārkāpti nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 2023/2831, nomniekam ir pienākums atmaksāt iznomātājam šo noteikumu ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt punkta redakciju ar vārdiem, ka nomniekam de minimis atbalstu var piešķirt, nevis, ka to ir pienākums piešķirt.
Piedāvātā redakcija
65. Nomniekam (saimnieciskās darbības veicējam) 64.punktā minēto atbalstu samazinātas nomas maksas veidā, kas ir starpība starp nomniekam piemēroto nomas maksu un sertificēta vērtētāja noteikto zemesgabala tirgus nomas maksu, var piešķirt atbilstoši Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulai (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris, Nr. L 2023/2831) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831), ievērojot, ka: