Projekta ID
23-TA-994Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
27.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta IV nodaļā ietverti projekta īstenošanas nosacījumi, nevis prasības finansējuma saņēmējam, lūdzam svītrot noteikumu projekta 1.4. apakšpunktā vārdus "un finansējuma saņēmējam".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 3. punktā iekļauto pasākuma finansējumu, proti, kopējais elastības finansējums 205 830 euro, valsts budžeta elastības finansējums 30 874 euro.
Vienlaikus lūdzam atbilstoši precizēt anotācijas 3. sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 6.punktā sniegto informāciju.
Vienlaikus lūdzam atbilstoši precizēt anotācijas 3. sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 6.punktā sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt pasākumam pieejamo atbalsta summu, proti, 1 099 170 euro, t.sk. valsts budžeta finansējums 164 876 euro.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt metodikas nosaukumu uz "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai", tā kā likmes par degvielas izmaksām vieglajam transportlīdzeklim un reģionālā sabiedriskā un vietējā sabiedriskā transporta izmaksām ir noteiktas šajā metodikā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar iepriekšējā skaņošanas reizē izteikto vadošās iestādes iebildumu, kur t.sk. tika lūgts: "Attiecīgi, ja izvērtējuma rezultātā tiks piemērots vienkāršots PVN līdzekļu attiecināšanas modelis, lūdzam anotācijā papildināt ar skaidrojumu, norādot, ka tiks nodrošināts dubultā finansējuma novēršanas risks.", lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ka attiecībā uz Pievienotās vērtības nodokli tiks nodrošināts dubultā finansējuma novēršanas risks projektiem, kuru kopējās izmaksas ir mazākas par 5 milj.EUR (ieskaitot PVN).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam papildināt noteikumu projekta IV nodaļu ar normu, kas paredz, ka finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu.
Vēršam uzmanību, ka attiecīgo prasību ievērošana ir finansējuma saņēmēja tiešais pienākums, kas izriet no finansējuma saņēmēja pamata funkcijām, īstenojot projektu, tādējādi tas nosakāms normatīvajā aktā - Ministru kabineta noteikumos par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu.
Vēršam uzmanību, ka attiecīgo prasību ievērošana ir finansējuma saņēmēja tiešais pienākums, kas izriet no finansējuma saņēmēja pamata funkcijām, īstenojot projektu, tādējādi tas nosakāms normatīvajā aktā - Ministru kabineta noteikumos par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikto, aicinām izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt noteikumu projektu ar pienākumu finansējuma saņēmējam veikt izmaksu un ieguvumu analīzi. Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu risinājuma izvēlei.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Uzturam iepriekš izteikto priekšlikumu un lūdzam sniegt skaidrojumu pēc kāda principa tiks sniegts atbalsts publiskā sektora iestādēm, proti, kādas iestādes tiks aicinātas dalībai inovāciju laboratorijā vai arī papildināt anotāciju ar informāciju, kādā dokumentā (piemēram, atsevišķā MK rīkojumā) tiks noteikti plānotie ideju autori, t.sk. anotācijā jābūt ietvertai informācijai, kas pamato izvēlēto ideju loku (piemēram, informācija par veiktu priekšatlasi). Lūdzam sniegt skaidrojumu, vai tiks īstenots ideju konkurss un atbalsts tiks sniegts tikai labākajiem projektiem vai kādā veidā tiks atlasītas 20 iestādes, kuras saņems atbalstu (saskaņā ar plānoto rādītāju). Vēršam uzmanību, ka šāda veida informācija veicina ES fondu ietvaros veikto investīciju caurskatāmību, ieguldījumu izsekojamību, palielina uzraudzības efektivitāti, kā arī atvieglo fondu plānošanas procesu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju attiecībā uz "inovāciju sprinta" jēdziena būtību, jo šobrīd nav skaidrs, kas ar to ir domāts.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā izziņā iekļauto skaidrojumu attiecībā uz pasākuma rezultātu uzturēšanu un attīstīšanu, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka pēc projekta beigām, plānots nodrošināt pasākuma rezultātu ilgtspēju sadarbībā ar VARAM rodot finansēšanas iespējas laboratorijā izietajiem sprintiem, un nodrošināt izvēlēto prototipu ieviešanu.
Piedāvātā redakcija
-