Atzinums

Projekta ID
23-TA-1557
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
02.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar tādu terminu skaidrojumu, kas tiek lietoti noteikumu projekta ietvaros, proti, efektīvās sadarbības, rūpniecisko pētījumu, fundamentālo pētījumu, eksperimentālās izstrādnes, rūpnieciski ekonomiskās priekšizpētes terminiem, kas definēti Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. pantā.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka summējot MK noteikumu projekta 14. un 35. apakšpunktā norādīto pirmās un otrās kārtas plānoto un pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu tiek iegūta kopsumma 52 321 103 euro apmērā. Lūdzam novērst neatbilstības.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā no IZM š.g. 30.oktobrī papildus saņemto informāciju, aicinām IZM jautājumu par Eiropas partnerībām un iespējām to finansēt ESIF 2021-2027 ietvaros, nodrošinot Kopīgo noteikumu regulas prasībām atbilstošu ieviešanas modeli, izrunāt, organizējot atsevišķu sanāksmi, t.sk. ar CFLA pārstāvju dalību.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību noteikumu projekta 20. un 21. punktu, kā arī citus punktus (ja attiecināms) pārcelt uz noteikumu projekta 4. nodaļu vai nepieciešamības gadījumā savstarpēji salāgot noteikumu projekta 2. un 3. nodaļā ietverto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka, ja atlīdzība tiek rēķināta pēc faktiskajām izmaksām tiešajām projekta vadības personāla atlīdzības izmaksām tiek noteikts maksimālais ierobežojums līdz fiksētajai summai saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 7.29.apakšpunktā ietverto 25.atsauci.
Līdz ar to lūdzam papildināt ar attiecīgajiem ierobežojumiem pie faktisko izmaksu attiecināšanas.
Vienlaikus lūdzam papildināt ar nosacījumu, ka attiecīgā metodika tiks saskaņota ar vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts neparedz līdzfinansējuma nodrošināšanu no privātajiem līdzekļiem, bet Latvijas Republikas zinātnisko institūciju reģistrā reģistrētā zinātniskā institūcija  var būt arī privāto dibinātāju juridiskā persona, lūdzam precizēt otrās kārtas finansējuma saņēmēju loku, jo nav pamatojuma privāto dibinātāju dibinātām zinātniskajām institūcijām līdzfinansējumu nodrošināt no valsts budžeta līdzekļiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu un anotāciju ar nosacījumiem komercdarbības atbalsta izslēgšanai sadarbības partneru līmenī, ievērojot 01.11.2023. pasākuma saskaņošanas sanāksmē pārrunāto.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam atkārtoti uzmanību, ka bez vienkāršoto izmaksu metodikas nevar izmantot "Apvārsnis Eiropa" programmā noteiktās likmes pa tiešo projektos, līdz ar to lūdzam papildināt šo punktu ar informāciju, ka programmas "Apvārsnis Eiropa" noteiktās likmes tiks pārņemtas caur atbildīgās iestādes izstrādāto vienkāršoto izmaksu metodiku. Vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar informāciju, ka otrajā kārtā tiešās projekta īstenošanas izmaksas un projekta netiešās attiecināmās izmaksas tiks segtas, izmantojot atbildīgās iestādes izstrādāto metodiku.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tā kā projekta darbības un izmaksas ir atbalstāmas sākot ar 01.01.2021, lūdzu,noteikumos vai anotācijā noteikt, kā šādos gadījumos interpretējama vidusposma izvērtējuma nodrošināšana, kad ir pieļaujama iespējamība, ka projekts ticis īstenots vismaz 24 mēnešus, kur šādā gadījumā, atbilstoši noteikumu projekta 50.4.punktam, būtu jānodrošina vidusposma izvērtējums, bet tas nav nodrošināms, ievērojot noteikumu projekta 50.3.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un precizēt MKN projekta 2.1.1.punktu, izdalot projekta pirmajai un otrajai kārtai izvirzītos nosacījumus, kuriem izpildoties, secināms, ka projekts ir ar saimniecisko darbību nesaistīts. Skaidrojam, ka, ņemot vērā sniegto skaidrojumu anotācijā, Latvijas Zinātnes padome abās kārtās veiks nesaimnieciskas darbības savu funkciju ietvaros, līdz ar to nav vērtējams Latvijas Zinātnes padomes īstenoto darbību raksturs un nosacījumi attiecībā uz Latvijas Zinātnes padomi būtu izdalāmi atsevišķi.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai šis noteikumu projekta punkts nebūtu papildināms arī ar iespēju pašai pētniecības iestādei veikt zinātības un tehnoloģiju pārneses darbības.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Pašlaik nevaram izvērtēt MK noteikumu 6.punktā norādīto finansējuma apmēru, jo Finanšu ministrijā tika iesniegts ES kohēzijas politikas programmas Latvijai 2021. - 2027.gadam papildinājuma fails, kurā paredzētas pasākuma divas kārtas, tajā skaitā, finansējums divām kārtām. Lūdzam IZM iesniegt precizētu Programmas papildinājuma failu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 12. punktu, ņemot vērā, ka nav nepieciešamības normā minēto akcentēt. Vienlaikus rosinām izvērtēt iespēju apvienot noteikumu projekta 2.1. un 2.2. apakšnodaļu, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 2.1. apakšnodaļa saturēs tikai vienu punktu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām precizēt 2.2. apakšnodaļas nosaukumu, jo 13.–17. punktā norādītā informācija attiecas uz atlases organizēšanu, tostarp projekta iesnieguma iesniegšanu, nevis projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinu papildināt šo punktu aiz vārdiem "virssliekšņa novērtētu," ar vārdiem "bet finansējumu nesaņēmušu,"
Piedāvātā redakcija
programmas “Apvārsnis Eiropa” Eiropas Pētniecības padomes projektu (Starting Grant, Consolidator Grant, Advanced Grant) virssliekšņa novērtētu, bet finansējumu nesaņēmušu, projektu kvalitātes uzlabošana;
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā aizstāt noteikumu projekta 20. punkta ievaddaļā vārdu "Projektā" ar vārdiem "Pirmajā kārtā", pēc nepieciešamības precizējot arī citas noteikumu projekta normas.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar nosacījumu, ka attiecīgā metodika tiks saskaņota ar vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka veselības apdrošināšanas un redzes korekcijas līdzekļu izmaksas ietilpst personāla izmaksās un tas ir noteikts Finanšu ministrijas vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 7.15.2.2. un 7.15.2.3.apakšpunktu norādītajās atsaucēs. Vienlaikus obligāto veselības pārbaužu izmaksas aicinām iekļaut projekta netiešajās attiecināmajās izmaksās.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, cik ilgā laikā plānots izstrādāt un kad plānots saskaņot 18.5.1. apakšpunktā minētā viena programmas "Apvārsnis Eiropa" projekta pieteikuma sagatavošanas izmaksu vienkāršoto izmaksu metodiku, kā arī norādīt, kā jārīkojas, ja metodika netiks apstiprināta līdz atlases izsludināšanai, piemēram, projektā tiek norādītas faktiskās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 21.14. apakšpunktā minētajos normatīvajos aktos nav minētas komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas, bet šo prasību saturs, kā arī minēto prasību ievērošanu atbilstoši attiecīgajiem normatīvajiem aktiem un vadlīnijām paredz noteikumu projekta 56. punkts, lūdzam svītrot noteikumu projekta 21.14. apakšpunktā vārdus un skaitļus "atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā".
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Tā kā noteikumu projekta 21.1. apakšpunktos noteikts, ka personāla izmaksas pēc anotācijā norādītā termiņa, 2025.gada 30.jūnija, tiek plānotas, atbilstoši IZM izstrādātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, lūdzu, precizēt šī punkta redakciju, norādot, ka 21.punkta apakšpunktos 2.-14. plāno kā vienkāršotās izmaksas, ja vadošās iestādē ir izstrādājusi vienkāršoto izmaksu metodikas.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā 01.11.2023. saskaņošanas sanāksmē sniegto skaidrojumu, aicinām precizēt noteikumu projekta 29. punktā lietoto jēdzienu “tiešās pārvaldes iestāde” ar “Latvijas Zinātnes padome”, ņemot vērā to, ka 1.1.1.5. pasākuma  šo noteikumu 32.2.3. apakšpunktā minētās programmas ietvaros nav paredzēts sniegt finansējumu citām tiešās pārvaldes iestādēm.
 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām precizēt 3.2. apakšnodaļas nosaukumu, jo 31.–33. punktā norādītā informācija attiecas uz atlases organizēšanu, tostarp projekta iesnieguma iesniegšanu, nevis projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām punktu izteikt šādā redakcijā: 31. Pasākuma otro kārtu īsteno atklātas projektu iesniegumu atlases veidā:
31.1. projektu iesniegumu iesniegšanu izsludina vienu reizi par visu šo noteikumu 36. punktā minēto pasākumam pieejamo finansējumu;
31.2. projekta iesniegumu var iesniegt atlases nolikumā noteiktajā kārtībā līdz 2026. gada 31. decembrim;
31.3. projekta iesnieguma vērtēšana var tikt uzsākta uzreiz pēc tā saņemšanas, un lēmumi par projektu iesniegumu apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu tiek pieņemti projektu iesniegumu iesniegšanas secībā.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Norādām, ka otrajai kārtai plānotajā kopējam attiecināmajam finansējumam 27 101 103 euro apmērā ir matemātiska kļūda proporcijas sadalījumā starp ERAF finansējumu un valsts budžeta līdzfinansējumu. Lūdzam to novērst.
 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam IZM uzmanību, ka patentu pieteikumu un licences līgumu skaits (38.4.apakšpunkts) ir plānoti arī kā RIS3 rādītāji (39.10.punkts). Aicinām IZM tos nedublēt arī ar nacionālajiem rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums pārskatīt 38.3.apakšpunktā norādītā rādītāja nosaukuma redakciju. Vēršam uzmanību, ka Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā rādītāji tiek uzkrāti atsevišķi, līdz ar to pastāv risks, ka ne vienmēr būs skaidri uztverams, kas saprotams ar "citiem nemateriāliem aktīviem".
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam konkrēti definēt 38.7.apakšpunktā norādīto rādītāju vai arī dzēst no noteikumu projekta. Vēršam uzmanību, ka uz doto brīdi nav skaidrs, kāda informācija finansējuma saņēmējam būs jāuzkrāj pie šī rādītāja. 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu vienotu pieeju ar informācijas uzkrāšanu RIS3 monitoringa ietvaros, lūdzam papildināt MKN projektu ar jaunu punktu aiz 39 .punkta nosakot ka: (IZM izvēle)
(a) Finansējuma saņēmējs vienu reizi gadā līdz noteiktam datumam jāaktualizē dati KPVIS vai iesniedzot maksājumu pieprasījumu, ja maksājumu pieprasījuma iesniegšanas datums ir pirms augstāk noteiktā datuma
(b) ar katru maksājumu pieprasījumu
Piemērs:
39.1. Finansējuma saņēmēji  reizi gadā līdz ….. [ nosakot šo datumu lūdzam ņemt vērā RIS3 monitoringa ziņojumu izstrādes laika grafiku vai laiku, kad dati nepieciešami CSP] aktualizē informāciju KPVIS attiecībā uz šo noteikumu 7.punktā minētajiem rādītājiem,
vai finansējuma saņēmējs šajā punktā minēto informāciju iesniedz kopā ar maksājuma pieprasījumu, ja maksājumu pieprasījuma iesniegšanas datums ir pirms šajā punktā minētā datuma.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam norādīt noteikumu projekta 39. punkta ievaddaļā korektu Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot nolūku precizētu projekta sadaļu iesniegšanai, ja atbilstoši noteikumu projekta 40.1. apakšpunktam jau tiek iesniegts paša pieteikuma kopija. Rosinām 40.6. apakšpunktu dzēst.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst šī noteikumu projekta 41. un 43. punktu, ņemot vērā 31. punktā sniegto priekšlikumu.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam izvērtēt un papildināt noteikumu projekta 44. punktu pirms vārda "normatīvo" ar skaitļiem un vārdiem "2021.-2027. plānošanas perioda", lai varētu skaidri identificēt periodu, kura normatīvie akti ir jāievēro.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas periodā gadījumos, ja projektā darbinieks ir nodarbināts mazāk nekā 30 procentu apmērā no normālā darba laika, izmaksas tika attiecinātas kā izņēmuma gadījums. Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas periodā netiek paredzēti izņēmumi personāla izmaksām, attiecinot atlīdzības izmaksas kā stundu likmi.
Aicinām turpmāk Izglītības un zinātnes ministriju, izstrādājot ES fondu atbalsta pasākumu ieviešanas nosacījumus, rūpīgi izvērtēt šāda izņēmuma gadījuma nepieciešamību gan no samērīguma un gan no administratīvā sloga viedokļa.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta 45. punkts paredz izmaksu attiecināmības termiņu no 2021. gada 1. janvāra. Ņemot vērā, ka otrās kārtas ietvaros finansējuma saņēmējs var būt valsts budžeta iestāde, anotācijā par attiecīgajiem gadījumiem ir jāsniedz pamatojums un Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā jānosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas nav attiecināmas no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu precizēt datumu, no kura darbības ir atbalstāmas un izmaksas ir attiecināmas, ņemot vērā noteikumu projekta 32.punktā norādīto "Otrajā kārtā  atbalsts paredzēts programmas "Apvārsnis Eiropa" un programmas 10. IP virs kvalitātes sliekšņa novērtētu, bet finansējumu nesaņēmušu projektu finansēšanai, kas, sākot ar 2021. gada 1. janvāri ir iesniegti [..]"
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību un lūdzam izvērtēt lietderību pārfinansēt projektus, kas sekmīgi tika finansēti no pašu līdzekļiem pēdējo vismaz 24.mēnešu laikā, un vai nav jāparedz, ka tomēr tiek finansēti projekti, kas tiek uzsākti pēc projekta apstiprināšanas vai vismaz īsāku laiku pirms iesniegšanas. 
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt redakciju, lai ir viennozīmīgi skaidrs, ka finansējuma saņēmējs drīkst paredzēt avansu (piemēram, norādot, ka "Ja otrās kārtas projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējs paredz saņemt avansu …").
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārcelt noteikumu projekta 48. punktu uz noteikumu projekta 3.1. apakšnodaļu.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, ka šis attiecās tikai uz projekta iesniedzēju, kas MK noteikumu 32.2.3. apakšpunktā minētās programmas ietvaros projektu īsteno kopā ar sadarbības partneri
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 48.2. apakšpunktā ietvertais regulējums dublē Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 6.3. apakšpunktu un nepieciešamības gadījumā to precizēt vai svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu šajā noteikumu punktā vai anotācijā norādīt, ka starptautisko novērtēšanu veic LZP, atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana  kopējā P&A sistēmā” 1.1.1.1. pasākuma “Zinātnes politikas ieviešana, vadība un kapacitātes stiprināšana” īstenošanas noteikumos plānotajai atbalstāmajai darbībai.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot, kas ir domāts ar vārdu salikumu "zinātnisko ekspertu datubāzes", piemēram, Eiropas Komisijas ekspertu datubāzē  iekļautie eksperti, Starptautiskās citējamības datubāzē Scopus iekļautie autori, citas datubāzes
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka gadījumā, ja tiek pārkāpti šī noteikumu projekta 2.punktā iekļautie nosacījumi un šo noteikumu ietvaros īstenotais projekts kļūst par ar saimniecisko darbību saistītu projektu, kuram piešķirtais atbalsts kvalificējas kā komercdarbības atbalsts, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 53. punktu aiz vārdiem "finansējuma saņēmējs" ar vārdiem "ja tā nav tiešās pārvaldes iestāde".
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz publisko iepirkumu veikšanu, lūdzam papildināt noteikumu projekta 57. punktu aiz skaitļa un vārda "61. panta" ar vārdiem "un normatīvo aktu publisko iepirkumu jomā".
Piedāvātā redakcija
-
47.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Nesaskatām vajadzību veidot atsevišķu 1.1.1.5.pasākuma trešo atlases kārtu, izdalot tajā anotācijā 1.3.sadaļā, 8.lpp. minētās darbības.
 
Piedāvātā redakcija
-
48.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā pie intervences kodiem iekļaut arī sadalījumu pa pasākuma kārtām, t.i., 1. un 2.kārta.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai projekta iesnieguma budžeta kopsavilkums  tiktu veidots, atbilstoši plānotajām izmaksām,  lūdzu, anotācijas apakšsadaļas "1.1.1.5.pasākuma pirmās kārtas ietvaros plānotas šādas tiešās attiecināmās izmaksas:" punktā Nr. 8. norādīt, ka IZM līdz projekta pieteikuma iesniegšanas brīdim aktualizēs 1.1.1.5.pasākuma (2014-2020) vienkāršoto izmaksu metodiku "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā” 1.1.1.5. pasākuma “Atbalsts starptautiskās sadarbības projektiem pētniecībā un inovācijās” pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanai".

Tā paša iemesla dēļ- korektas projektu budžetu plānošanas nodrošināšanai, atbilstoši plānotajām vienkāršotajām izmaksām, lūdzu, noteikt, ka arī 2.atlases kārtas vienkāršoto izmaksu metodiku, kas attiecas uz divām programmas "Apvārsnis Eiropa" apakšprogrammām - Eiropas stipendijas (European Fellowship) un Pasaules stipendijas (Global Fellowship) , IZM aktualizēs līdz projektu pieteikumu iesniegšanai
Piedāvātā redakcija
-
50.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Norādām, ka anotācijas sadaļā "1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" pie "Pirmās kārtas projekta īstenošanas nosacījumi" attiecināmo izmaksu segšanai nepieciešamā priekšfinansējuma 2024.gada pirmajā ceturksnī matemātiski summējot norādītās pozīcijas (01.01.2024. – 31.03.2024.) veidojas kļūda kopējam nepieciešamajam finansējumam par 768 euro. Lūdzam novērst neatbilstības.
 
Piedāvātā redakcija
-
51.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.1. sadaļu ar informāciju par Izglītības un zinātnes ministriju kā atbildīgo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
52.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju izstrādāt metodiku ātrākā termiņā, piemēram līdz 2024.gada beigām, ņemot vērā, ka ir tikai viens finansējuma saņēmējs - Latvijas Zinātnes padome , kas ir tiešās pārvaldes iestāde un kuras iestāžu amatpersonu (darbinieku) mēnešalgu nosaka, ņemot vērā amatam atbilstošo mēnešalgu grupu saskaņā ar Ministru kabineta apstiprināto valsts un pašvaldību institūciju amatu katalogu.
Piedāvātā redakcija
-