Atzinums

Projekta ID
22-TA-3531
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
02.01.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt rīkojuma projektam pievienoto MK 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 5. pielikumu atbilstoši tā aktuālajai redakcijai. 
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt Ministru kabineta rīkojuma projekta 1.punktu.
Piedāvātā redakcija
1. Apstiprināt Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma investīcijas 2.1.1.1.i. projekta "Informatīvās telpas monitoringa un aizsardzības spēju paaugstināšana" (turpmāk – projekts) pasi (1. pielikums), koplietošanas pakalpojuma "Informatīvās telpas monitorings" attīstības plānu (2. pielikums) un projekta izmaksas ne vairāk kā 1 997 520 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējums investīcijai 1 680 000 euro apmērā un valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai ne vairāk kā 317 520 euro apmērā.
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācija ir papildināma, norādot pamatojumu projekta dzīves ciklu noteikt 13 gadu periodā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ministru kabineta 2022.gada 14.jūlija noteikumu Nr.435 „Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.komponentes „Digitālā transformācija” 2.1.reformu un investīciju virziena „Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija” īstenošanas noteikumi” 34.punktā ir iekļauti nosacījumi Pievienotā vērtības nodokļa segšanai finansējuma saņēmējiem vai to sadarbības partneriem, kas radušās, īstenojot projektā atbalstāmās darbības un ir saistītas ar attiecināmām izmaksām. Lūdzam papildināt anotāciju, iekļaujot informāciju pēc kādiem principiem vadoties tika noteikts Pievienotā vērtības nodokļa apmērs.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
6.punkts “Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)” ir papildināms norādot detalizētus aprēķinus, kuri pamatotu finansējuma nepieciešamību, tajā skaitā uzturēšanas izmaksām pēc projekta pabeigšanas.
Piedāvātā redakcija
-
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3.punktu. 
Piedāvātā redakcija
3. Atbalstīt, ka Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" 2.1.1.r. reformas "Valsts procesu un pakalpojumu modernizācija un digitālā transformācija" investīcijas 2.1.1.1.i. "Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide" (turpmāk – investīcija 2.1.1.1.i.) ietvaros īstenotā projekta "Informatīvās telpas monitoringa un aizsardzības spēju paaugstināšana" pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ne vairāk kā 317 520 euro apmērā tiks segtas no budžeta 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
7.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka projekta mērķis ir uzlabot jau esošo sistēmu darbību, tādējādi efektivizējot esošos procesus un ietaupot resursus, šobrīd nav pamatojuma uzturēšanas izdevumu plānošanai uzrādītajā apmērā. Līdz ar to, Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 4.punkts ir precizējams, izsakot to šādā redakcijā: “4. Pēc investīcijas projekta realizācijas projekta uzturēšanas izdevumus segt no jau plānotā finansējuma tajās valsts budžeta iestādēs, kuras nodrošina esošo sistēmu programmatūras uzturēšanu. Savukārt, ja tiek konstatēts, ka ir nepieciešams papildus finansējums projekta uzturēšanas izdevumu segšanai, Kultūras ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā ekonomiski izvērtētu pieprasījumu papildu finansējumam.”, attiecīgi precizējot informāciju anotācijā un rīkojuma projekta 1. un 2.pielikumā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju neveidot sarežģītu un daudzpakāpju projekta pārvaldības sistēmu, kura iekļauj sevī projekta uzraudzības padomi, projekta vadības grupu un projekta komanda. Vēršam uzmanību, ka pastāv varbūtība, ka minēto veidojumu funkcijas uzdevumi pārklāsies savā starpā. Aicinām izveidot vienkāršāku un efektīvāku pārvaldības struktūru. 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam norādīt plāna (2.pielikums) 5.punktā noradītā saīsinājuma "LNB" atšifrējumu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka projekta īstenošana veicinās Atveseļošanas un noturības plāna rādītāju sasniegšanu. 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.sadaļu ar ietekmi uz Latvijas Nacionālajai bibliotēku, ņemot vērā, ka tā tiks noteikta kā projekta iesniedzēja un attiecīgi pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas, finansējuma saņēmējs.
Piedāvātā redakcija
-