Projekta ID
25-TA-105Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
31.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā izvērstāk skaidrot, kā noteikumu projekts ietekmē uzsākto projektu iesniegumu atlasi, tostarp skaidrojot ietekmi uz vērtēšanā esošajiem projektu iesniegumiem (par iespēju tos precizēt), vēl neiesniegtajiem projektu iesniegumiem, kā arī jau apstiprinātajiem projektu iesniegumiem. Aicinām arī skaidrot, vai un kā grozījumi ietekmē personu jau iegūtās tiesības.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka valsts kapitālsabiedrība pēc sava juridiskā statusa arī ir komersants. Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu 2.6.1 apakšpunktu, kā arī, ja nepieciešams, citas noteikumu vienības.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Gan noteikumu 30.1 punktā, gan citās noteikumu vienībās turpmāk ir minēts sadarbības partneris, tomēr no normas konteksta izriet, ka noteikumu 30.1 punktā ir runa par cita veida sadarbības partneri. Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projektu, nodrošinot, ka ar vienu un to pašu vārdkopu netiek apzīmētas dažādas lietas. Alternatīvi lūdzam sniegt skaidrojumu par noteikumu 30.1 punkta tvērumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā minēts: "Ņemot vērā minēto, Noteikumi Nr.116 tiek papildināti ar 40.1 punktu." Vēršam uzmanību, ka ar noteikumu projektu noteikumi netiek papildināti ar 40.1 punktu, attiecīgi aicinām precizēt anotāciju, norādot korektas noteikumu projekta vienības. Aicinām arī vieglākas uztveramības labad konsekventi sasaistīt anotācijā ietvertos skaidrojumus ar noteikumu projekta vienībām, kas paredz grozīt attiecīgas noteikumu vienības.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 55.2. apakšpunktam steidzamības kārtību projektu saskaņošanā var piemērot tikai izņēmuma gadījumā, ja jautājumu nepieciešams risināt nekavējoties saistībā ar tādu valstij nelabvēlīgu seku iestāšanos, kas skar būtiskas sabiedrības intereses vai valsts starptautiskās, finanšu, ekonomiskās vai drošības intereses. Steidzamība jāpamato pēc būtības, norādot konkrētās nelabvēlīgās sekas. Par steidzamības pamatu netiek uzskatīts iepriekš laikus zināma uzdevuma izpildes termiņa kavējums.
Tieslietu ministrijas ieskatā noteikumu projektam trūkst steidzamības pamatojuma pēc būtības. Lūdzam turpmāk tiesību aktu projektus virzīt saskaņošanai vispārējā kārtībā atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 55.1. apakšpunktam vai arī pamatot steidzamību pēc būtības.
Tieslietu ministrijas ieskatā noteikumu projektam trūkst steidzamības pamatojuma pēc būtības. Lūdzam turpmāk tiesību aktu projektus virzīt saskaņošanai vispārējā kārtībā atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 55.1. apakšpunktam vai arī pamatot steidzamību pēc būtības.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt vai anotācijā skaidrot, kas noteikumu 30.2 3. apakšpunktā domāts ar "nepieciešamības gadījumu". Papildus, ņemot vērā, ka noteikumu projektā lietots arī apzīmējums "sadarbības līgums", aicinām vai nu precizēt noteikumu projektu, izmantojot vienveidīgu terminoloģiju, vai arī sniegt skaidrojumu par noteikumu projekta 30.2 3. apakšpunkta tvērumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka intelektuālā īpašuma tiesības ietver personiskās un mantiskās tiesības. Personiskās tiesības nav atsavināmas (kā, piemēram, autorība vai izgudrotāja vārds), tāpēc lūgums precizēt noteikumu 30.6 1. un 30.62.2. apakšpunktu, ka tikai mantiskās tiesības attiecībā uz pētniecības rezultātiem var tikt piešķirtas pētniecības organizācijai nevis jebkādas intelektuālā īpašuma tiesības.
Attiecībā uz noteikumu 30.62.2. apakšpunktā ietverto, ka var būt izpētes rezultāti, kurus neaizsargā ar intelektuālā īpašuma tiesībām, lūdzam sniegt skaidrojumu, kādi izpētes rezultāti tie varētu būt, kurus var brīvi izplatīt un nav aizsargājami, ņemot vērā, ka intelektuālā īpašuma objekts var būt aizsargāts no tā radīšanas brīža un nav svarīgi, pabeigts vai nepabeigts, vērtīgs, nevērtīgs - tas tiek aizsargāts.
Attiecībā uz noteikumu 30.62.2. apakšpunktā ietverto, ka var būt izpētes rezultāti, kurus neaizsargā ar intelektuālā īpašuma tiesībām, lūdzam sniegt skaidrojumu, kādi izpētes rezultāti tie varētu būt, kurus var brīvi izplatīt un nav aizsargājami, ņemot vērā, ka intelektuālā īpašuma objekts var būt aizsargāts no tā radīšanas brīža un nav svarīgi, pabeigts vai nepabeigts, vērtīgs, nevērtīgs - tas tiek aizsargāts.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli precizēt noteikumu 63.13. apakšpunktu, norādot uz informāciju, ko nozares ministrija izmanto pārraudzības darbībās, nevis sistēmu, ko nozares ministrija izmanto pārraudzības darbībās (sk. anotācijā ietverto skaidrojumu: "Noteikumi Nr.116 tiek papildināti ar 63.13. apakšpunktu nosakot pienākumu atbalsta saņēmējam iesniegt Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā viedās specializācijas stratēģijas datus, lai Ekonomikas ministrija veiktu pārraudzības darbības, t.sk. viedās specializācijas stratēģijas jomu monitoringu.").
Piedāvātā redakcija
-