Atzinums

PAZIŅOJUMS:
VRAA informē, ka saistībā ar uzturēšanas darbiem 19. aprīlī no plkst. 23.00 līdz 20. aprīļa plkst. 12.00 ir iespējami traucējumi juridisko personu pilnvarošanas risinājumā.
Projekta ID
22-TA-1124
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
16.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 23.2. apakšpunktā kā priekšnoteikumu lēmuma pieņemšanai par projekta iesnieguma apstiprināšanu un vienošanās par Atveseļošanas fonda finansējuma pārvaldīšanu, tā piešķiršanas, izlietošanas un uzraudzības kārtību noslēgšanai paredzēt prasību, ka uz projekta iesnieguma iesniedzēju nav attiecināmi regulas Nr. 2018/1046 (Komisijas 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES) Nr. 2018/1046, par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012), 136. pantā noteiktie izslēgšanas kritēriji.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 23.2. apakšpunktā norādīt atskaites punktu 15 darbdienu termiņa (projekta iesnieguma izvērtēšanai) aprēķināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 131. punktam lūdzam noteikumu projektā neatsaukties uz Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā cita starpā lietoti termini "projekta iesniegums", "projekta pieteikums" un "atbalsta pieteikums", par ko nav gūstama pārliecība, ka ar tiem ir saprotams viens un tas pats jēdziens. Papildus vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā skaidrots arī termins "projekts", kas tiek šauri attiecināts vienīgi uz noteiktām darbībām, bet nav lietots konsekventi, jo, piemēram, termins "projekta iesniegums" ir ar atšķirīgu nozīmi un attiecas uz citu projektu. Attiecīgi lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu, nodrošinot konsekventu un vienveidīgu terminoloģiju, un sniegt atbilstošu skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 35.2. apakšpunktu. Norādām, ka nav skaidrs, kādēļ attiecīgā norma ir attiecināma uz nodibinājumiem, ņemot vērā, ka nodibinājumam kā mantas kopumam, kurš nodalīts dibinātāja noteiktā mērķa sasniegšanai, nav biedru.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. panta otro daļu lūdzam precizēt noteikumu projekta 58. punktu, nepārrakstot (neskaidrojot) (sk. 58.2. punktu un 58.3. punkta pirmo teikumu u.c.) un nedublējot (sk. 58.3., 58.6. apakšpunkta otro teikumu u.c.)  Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 89. punktā svītrot atsauci uz Eiropas Savienības lēmumu. Norādām, ka saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. pantu lēmumi, kuros ir norādīti konkrēti adresāti, ir saistoši tikai šiem adresātiem. Ja lēmumu adresāts ir dalībvalstis un ir nepieciešams to normas padarīt saistošas privātpersonām, tad lēmumi ir jāpārņem valsts tiesību sistēmā tāpat kā direktīvas.
Piedāvātā redakcija
-