Atzinums

Projekta ID
23-TA-838
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
24.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka nav saprotams projektam pievienotā konceptuālā ziņojuma projekta "Par valsts naftas produktu drošības rezervju pārvaldību" (turpmāk - konceptuālā ziņojuma projekts) 6. sadaļas “Turpmākā rīcība” 2. punkta saturs, proti, nav skaidrs, vai tas paredz, ka sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” (turpmāk – Possessor) no 2024. gada pārņem no Būvniecības valsts kontroles biroja (turpmāk - birojs) to publisko iepirkumu organizēšanu, kas jau ir uzsākti, vai to publisko iepirkumu organizēšanu, kas ir plānoti.

Vienlaikus lūdzam vērtēt šāda nosacījuma lietderību, ņemot vērā, ka konceptuālā ziņojuma projekta 6. sadaļas “Turpmākā rīcība” 1. punkts jau paredz, ka Possessor tiek noteikts kā turpmākais valsts naftas produktu drošības rezervju pārvaldītājs.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no konceptuālā ziņojuma projekta nav saprotams, kādi tieši grozījumi Publiskas personas mantas atsavināšanas likumā un Likumā par budžetu un finanšu vadību nepieciešami. Proti, nav skaidrs, kādas funkcijas valsts naftas produktu drošības rezervju pārvaldības jautājumos konceptuālā ziņojuma projekts paredz saglabāt biroja kompetencē, kā arī vai un kurus no šajā kompetencē esošiem valsts pārvaldes uzdevumiem plānots deleģēt Possessor. Tāpat nav skaidrs, kāda plānota Possessor darbība privāto tiesību jomā attiecībā uz valsts naftas produktu drošības rezervju pārvaldību.

Ievērojot minēto, lūdzam papildināt konceptuālā ziņojuma projektu ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
2. Noteikt Ekonomikas ministriju par atbildīgo institūciju 1.punktā minētā risinājuma ieviešanai.
Priekšlikums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam precizēt projekta 2., 3. un 4. punktā ietverto atsauci uz projekta 1. punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Rīkojuma projekts
4. Ekonomikas ministrijai līdz 2023. gada 30.septembrim sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā nepieciešamos likumprojektus 1. punktā minētā risinājuma ieviešanai.
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 “Ministru kabineta kārtības rullis” 76. punktam ministrijas, īpašu uzdevumu ministra sekretariāta, Ministru prezidenta biedra biroja, Valsts kancelejas vai Ministru prezidenta padotībā esošas iestādes izstrādāto projektu izskatīšanai Ministru kabineta komitejas sēdē vai Ministru kabineta sēdē ir tiesīgs iesniegt Ministru kabineta loceklis. Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 4. punktu un konceptuālā ziņojuma projekta 6. sadaļas “Turpmākā rīcība” 6. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2011. gada 19. aprīļa noteikumu Nr. 312 “Enerģijas lietotāju apgādes un kurināmā pārdošanas kārtība izsludinātas enerģētiskās krīzes laikā un valsts apdraudējuma gadījumā” 2. punkts noteic, ka lēmuma projektu par valsts enerģētiskās krīzes līmeni sagatavo Valsts enerģētiskās krīzes centrs (turpmāk – centrs), bet par vietējās enerģētiskās krīzes līmeni – attiecīgās pašvaldības enerģētiskās krīzes centrs. Savukārt centra pienākumu izsludinātas valsts enerģētiskās krīzes laikā vai arī tās draudu gadījumā vadīt krīzes novēršanas un krīzes izraisīto seku likvidēšanas pasākumus noteic Ministru kabineta 2022. gada 29. janvāra noteikumu Nr. 40 “Valsts enerģētiskās krīzes centra nolikums” 2. punkts.

Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt konceptuālā ziņojuma projekta 2.2. sadaļas “Latvijas drošības rezervju pārvaldības modelis” trešo rindkopu.
Piedāvātā redakcija
-