Atzinums

Projekta ID
22-TA-2640
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt, ka DAGR pārzinim nepieciešams apzināt un plānot papildus finansējuma piešķiršanu izmaiņu veikšanai informācijas sistēmās datu sagatavošanai un integrācijai ar DAGR tām iestādēm, kurām būs nepieciešams integrēties ar DAGR datu nodošanai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt, kas ir saprotams ar “attiecīgo informācijas sistēmu”.
Personas datu pārziņa pienākums ir nodrošināt kontroli par tā rīcībā esošajiem personas datiem, kas šajā gadījumā nav iespējams, ja dati glabājas DAGR, kas nav datu devēja informācijas apstrādes risinājums. Datu devējs var atbildēt tikai par datu kvalitāti nodošanai uz DAGR, nevis par informācijas apstrādi citās informācijas sistēmās.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka datu devējs nevar būs atbildīgs par datu izmantošanu, jo tehniskā risinājuma ietvaros zūd kontrole pār šiem datiem. Lūdzu norādīt datu saņēmēju atbildību par datu apstrādi, jo brīdī, kad datu saņēmējs saņem informāciju, datu saņēmējs kļūst par datu pārzini datu izmantošanai atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt, kā tiek ziņots par citām problēmām un incidentiem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt punktu ar incidentu, t.sk. datu aizsardzības pārkāpumu, pārvaldības kārtību (kā notiek ziņošana un informācijas apmaiņa).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot "datu struktūras" jēdzienu. Papildus norādām, ka tikai datu devējs var ierosināt veikt izmaiņas datu struktūrā, atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam.. 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu norādīt, uz kādiem normatīvajiem aktiem šis punkts attiecas, jo dati tiks izmantoti citiem mērķiem, nevis kā to izmanto datu devējs (piemēram, VID).
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzu skaidrot, kāpēc no anotācijas ir izņemta informācija par vienoto datu modeli, datu anonimizēšanu un pseidonimizēšanu, kas tika aprakstīta noteikumu projekta 2.0 versijā un par ko VID sniedza iebildumus.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot finansējuma avotu datu struktūru izmaiņu veikšanai datu devēja un datu saņēmēja pusē (noteikumu projekta 31.punkts).
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Attiecībā uz anotācijas 3.sadaļā sniegto informāciju, ka nepieciešams papildu finansējums Valsts reģionālās attīstības aģentūrai 7 jaunām amata vietām (2025.gadā – 439 339 euro, 2026.gadā – 408 441 euro un turpmāk ik gadu 408 441 euro), atkārtoti norādām, ka jautājums par pieprasīto papildu finansējumu šim mērķim ir izskatāms Ministru kabinetā valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem. Attiecīgi lūdzam papildināt anotāciju ar minēto informāciju, kā arī papildus norādīt, kā tiks nodrošināta noteikumu projekta izpilde, ja papildu finansējums jaunām amata vietām valsts budžeta sagatavošanas procesā netiks piešķirts.
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta pieņemšana automātiski nenodrošina finansējuma piešķiršanu, attiecīgi situācijā, ja noteikumu projekta izpildi bez papildu finansējuma piešķiršanas jaunām amata vietām nav iespējams nodrošināt, tad noteikumu projekta tālāka virzība būtu iespējama tikai pēc papildu finansējuma atbalstīšanas valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas procesā.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka anotācijas 3.sadaļas 6.2.apakšpunkta 1.tabulā Datu izplatīšanas un pārvaldības platformas specializētās programmatūras uzturēšanas izmaksas 2024.gadam norādītas 295 000 euro, attiecīgi lūdzam precizēt 2024.gadam norādīto apmēru anotācijas 3.sadaļas 2.1. apakšpunktā (attiecīgi arī 3.1. un 5.1. apakšpunktā) un 6.2.apakšpunkta pēdējā teikumā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā izziņas 163.punktā sniegto skaidrojumu, ka Ministru kabineta protokollēmuma 1.punktā paredzētais nav saistīts ar Datu izplatīšanas un pārvaldības platformas specializētās programmatūras uzturēšanu un personālu, lūdzam skaidrot Ministru kabineta protokollēmuma 1.punktā paredzēto, proti, norādot kam un kādā apmērā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija līdz 2024. gada 1.janvārim pieprasīs finansējumu Datu izplatīšanas un pārvaldības platformai IKT infrastruktūras pakalpojumu saņemšanai.
Piedāvātā redakcija
-
13.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Protokollēmuma trešais punkts paredz Valsts un institūciju informācijas sistēmu (turpmāk – informācijas sistēma) integrāciju ar Datu izplatīšanas un pārvaldības platformu (DAGR), līdz ar to visu iestāžu informācijas sistēmu pārziņi nodrošina visu to pārziņā esošo informācijas sistēmu, kuras nodrošina informācijas apriti ar citu institūciju informācijas sistēmām, pielāgošanu informācijas nodošanai izmantojot DAGR ne vēlāk kā līdz 2027.gada 1.janvārim. Ņemot vērā, ka pāreja uz DAGR attiecās uz visām iestādēm, tajā skaitā Valsts ieņēmumu dienestu un tā vestajām informācijas sistēmām, atkārtoti lūdzam noteikumu projekta anotācijā iekļaut izvērtējumu par noteikumu projektā iekļautā regulējuma korelāciju ar likumā “Par nodokļiem un nodevām” 22.panta noteikto – informācija par nodokļu maksātāju ir konfidenciāla.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Norādām, ka kā minimums saglabāsies datu nodošana uz DAGR, līdz ar to nevarēs pilnībā atteikties no datu izplatīšanas risinājumiem.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļā precizēt informāciju un kā kārtējo gadu norādīt 2023.gadu.
Piedāvātā redakcija
-