Atzinums

Projekta ID
23-TA-1105
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
03.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai noteikumu projekta 2.punktā minētās institūcijas uzskatāmas par "kompetentajām institūcijām" noteikumu projekta 1.punkta izpratnē. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar likuma "Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu" (turpmāk - Likums) 56.panta astoto daļu un noteikumu projekta 1.punktu, noteikumi nosaka Latvijas Republikas kompetentās institūcijas, kas izsniedz nepieciešamos dokumentus Latvijā iegūtās profesionālās kvalifikācijas atzīšanai ārvalstīs.

Nepieciešamības gadījumā lūdzam punktu precizēt. Tāpat lūdzam izvērtēt, vai nepieciešama atsauce uz Ministru kabineta  noteikumiem Nr. 566 un vai šo atsauci nav iespējams aizstāt, piemēram, ar Likuma 36.pantā lietoto jēdzienu "informācijas institūcijas un institūcijas, kas izsniedz profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 15.punktu. Vēršam uzmanību, ka administratīvā akta pieņemšanas termiņu, termiņa pagarināšanas nosacījumus, kā arī to, ka par termiņa pagarinājumu informējams iesniedzējs, regulē Administratīvā procesa likums, un noteikumu projektā tas atkārtoti nav jānosaka.
Savukārt saīsināto termiņu, kuru kompetentā institūcija ievēro, ja nav nepieciešama papildu pārbaude vai informācijas pieprasīšana, jau nosaka noteikumu projekta 14.punkts.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 16.punktā precizēt frāzi "ietver arī norādi uz to attiecīgās Eiropas Savienības (turpmāk - ES) direktīvas normu, kurai atbilst kompetentās institūcijas izsniegtais dokuments". Vēršam uzmanību, pirmkārt, ka ES dirketīvas nav tieši piemērojamas, un to nosacījumi ir jāpārņem nacionālajos tiesību aktos. Otrkārt, nebūtu pamatoti izslēgt iespēju, ka izziņas vai cita dokumenta izsniegšanu paredz arī, piemēram, regula, nevis direktīva.
Pieņemot, ka noteikumu projekta 16.punktā paredzētais regulējums nepieciešams, lai gan personas, gan citu ES dalībvalstu iestādes tiesiskās skaidrības nolūkos gūtu pārliecību par izsniegtā dokumenta sasaistī ar ES tiesību aktu prasībām, ierosinām 16.punktu precziēt, piemēram, paredzot, ka dokumentos norāda informāciju par Eiropas Savienības tiesību aktu normu, kas paredz attiecīga dokumenta izsniegšanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt frāzi "persona nav bakrotējusi", jo šobrīd, ņemot vērā Maksātnespējas likuma regulējumu par fiziskas personas maksātnespēju, nav viennozīmīgi skaidrs, kādu izziņu institūcijas izsniedz. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Maksātnespējas likuma 134.panta pirmo daļu, bankrota procedūra tiek uzsākta pēc fiziskās personas maksātnespējas procesa pasludināšanas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Anotācijas 5.4.apakšpunkta 1.tabulā norādīts, ka direktīvas 2005/36/EK 13.pants 1. punkts pārņemts ar noteikumu projekta 10. punktu. Tomēr secināms, ka noteikumu projektā pārņemta tikai direktīvas 2005/36/EK 13.pants 1. punkta otrā daļa, jo šī punkta pirmā daļa attiecas uz kvalifikācijas atzīšanas jautājumiem, kas šajā noteikumu projektā netiek regulēti. Ievērojot minēto, ierosinām precizēt 1.tabulu.
Piedāvātā redakcija
-