Atzinums

Projekta ID
23-TA-1129
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
21.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums papildināt anotācijas 1.3. apakšpunktu, norādot uz argumentiem, kas ļāvuši secināt, ka plānoto mērķi ir iespējams sasniegt, ja līdz 31.12.2024. un 31.12.2029. sešas iestādes un pakalpojumi būs saņēmuši atbalstu, kā arī vismaz indikatīvi norādīt uz iestādēm un pakalpojumiem, kam plānots atbalstu sniegt. 
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums papildināt anotācijas 1.3. apakšpunktu, norādot uz argumentiem, kas ļāvuši secināt, ka iestāžu skaits, kas sniedz datus un izmanto risku analīzes un vadības informācijas sistēmu agrīnā preventīvā atbalsta vajadzību noteikšanai būs tieši 363 iestādes.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Izsakām bažas, ka noteikumu projekta 18.2.13.  apakšpunktā noteiktās izmaksas, iespējams, daļēji dublē noteikumu projekta 18.2.3. apakšpunktā ietverto regulējumu. Attiecīgi lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 18.2.13. apakšpunkts ir izteikts atbilstoši noteikumu Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 „Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 3.2. un 3.3. apakšpunktam un neatbilstības gadījumā izdarīt attiecīgus precizējumus.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Iesakām papildināt noteikumu projektu ar pienākumu un termiņu finansējuma saņēmējam izstrādāt uzraudzības padomes nolikumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums papildināt risinājuma aprakstu, norādot uz argumentiem, kas ļāvuši secināt, ka plānoto mērķi ir iespējams sasniegt, ja līdz 31.12.2024. un 31.12.2029. sešas iestādes un pakalpojumi būs saņēmuši atbalstu, kā arī vismaz indikatīvi norādīt uz iestādēm un pakalpojumiem, kam plānots atbalstu sniegt. 
Lūgums papildināt risinājuma aprakstu, norādot uz argumentiem, kas ļāvuši secināt, ka iestāžu skaits, kas sniedz datus un izmanto risku analīzes un vadības informācijas sistēmu agrīnā preventīvā atbalsta vajadzību noteikšanai, būs tieši 363 iestādes.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūgums precizēt terminus, jo aizgādnība attiecas uz pilngadīgām personām, kurām nepieciešama īpaša aizsardzība to veselības stāvokļa vai citu apstākļu dēļ (Civillikuma 217. panta otrā daļa). Savukārt attiecībā uz vecāku pienākumu pret bērniem tiek lietots termins aizgādība (Civillikuma 177. panta otrā daļa).
Lūgums papildināt fizisko personu, kuras tiesiskais regulējums ietekmē vai varētu ietekmēt, uzskaitījumu, aptverot arī audžuģimenes, jo audžuģimenes nepilda bērna aizbildņa pienākumu (Bāriņtiesu likuma 17. panta 10. punkts;  Ministru kabineta 2018. gada 26. jūnija noteikumu Nr. 354 “Audžuģimenes noteikumi” 75. punkts). 
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta mērķis aptver arī koordinētu nepieciešamo agrīnās intervences pakalpojumu plānošanu un koordinēšanu, lūgums papildināt juridisko personu, kuras tiesiskais regulējums ietekmē vai varētu ietekmēt, uzskaitījumu, aptverot visas iestādes (ne tikai izglītības un veselības aprūpes iestādes), kuru labāku starpsektorālu sadarbību projekts sekmēs. Institūciju sadarbības organizēšanu un kārtību, kādā īstenojama bērnu tiesību aizsardzība, nosaka Ministru kabinets (Bērnu tiesību aizsardzības likuma 6. panta trešā daļa;  Ministru kabineta 2017. gada 12. septembra noteikumi Nr.545 "Noteikumi par institūciju sadarbību bērnu tiesību aizsardzībā").
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 1. tabulas B ailē norādītās atsauces uz noteikumu projekta vienībām.
Piedāvātā redakcija
-