Projekta ID
23-TA-2118Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.02.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 10. punktu, anotācijas 1.3.sadaļu un 3.sadaļas 6. punktu, norādot nacionālā līdzfinansējuma apmēra sadalījumu starp pašvaldību budžeta līdzfinansējumu un privāto finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Attiecināmo izmaksu nosacījumi Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā nosaka, ka projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, būvuzraudzības, autoruzraudzības, būvprojekta tehniskā projekta vai skiču projekta stadijā izmaksas, energosertifikācijas un energoaudita izmaksas kopā ir attiecināmas līdz 10% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ja tas ir noteikts Ministru kabineta noteikumos par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu (t.sk. veicot grozījumus).
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 27.1. un 27.2. apakšpunktā noteiktos sliekšņus, ņemot vērā, ka pašlaik noteikumu projekta 27.1. un 27.2. apakšpunkti kopā paredz, ka kopā ir attiecināmas līdz 15 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
Papildus rosinām aizstāt noteikumu projekta 27.1. apakšpunktā minētās "ar projekta īstenošanu saistītās pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas" ar "projekta iesnieguma saistītās pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas".
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 27.1. un 27.2. apakšpunktā noteiktos sliekšņus, ņemot vērā, ka pašlaik noteikumu projekta 27.1. un 27.2. apakšpunkti kopā paredz, ka kopā ir attiecināmas līdz 15 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
Papildus rosinām aizstāt noteikumu projekta 27.1. apakšpunktā minētās "ar projekta īstenošanu saistītās pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas" ar "projekta iesnieguma saistītās pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projektu, paredzot vienu izmaksu apjomu - vai nu neparedzēto izmaksu apjomu vai rezerves izmaksu apjomu, norādot arī pamatojumu, kāpēc konkrētajā investīcijā nosaka procentuālo izdevumu tieši tādā apmērā.
Pēc precizējumu veikšanas, lūdzam attiecīgi salāgot informāciju arī anotācijā.
Vienlaikus aicinām izvērtēt rezerves izmaksu 10% apmērā iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās, jo tas ietekmē pašvaldībām pieejamo aizņēmuma apmēru projekta īstenošanai. Vēršam uzmanību, ka pašvaldību aizņēmuma limits ir ierobežots, jo pašvaldību aizņēmumi ietekmē vispārējās valdības budžeta deficītu.
Pēc precizējumu veikšanas, lūdzam attiecīgi salāgot informāciju arī anotācijā.
Vienlaikus aicinām izvērtēt rezerves izmaksu 10% apmērā iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās, jo tas ietekmē pašvaldībām pieejamo aizņēmuma apmēru projekta īstenošanai. Vēršam uzmanību, ka pašvaldību aizņēmuma limits ir ierobežots, jo pašvaldību aizņēmumi ietekmē vispārējās valdības budžeta deficītu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam atstāt punktu iepriekšējā redakcijā, jo par finansējuma saņēmēju projekta iesniedzējs var kļūt tikai uzņemoties finanšu saistības, parakstot līgumu vai vienošanos.
Piedāvātā redakcija
Projekta iesniedzējs pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas un civiltiesiskā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas ir finansējuma saņēmējs.
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam atstāt iepriekšējo redakciju, jo arī 27.1 un 27.2. apakšpunktā minētajiem pakalpojumiem jāveic iepirkums.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam nodrošināt šādu precizējumu veikšanu personāla atlīdzības izmaksām:
1) Svītrot noteikumu projekta 27.11.apakšpunktā vārdus "tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas". Vēršam uzmanību, ka vienotās likmes apmēra aprēķinā ir iekļauts arī sadarbības partnera personāls, kas uzskatāms par īstenošanas personālu, līdz ar to aicinām salāgot redakcijas, paredzot vienoto likmi piemērot arī īstenošanas personālam.
2) Lai salāgotu ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regulā (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, lietoto terminoloģiju, aicinām noteikumu projektā aizstāt terminu - personāla atlīdzības izmaksas ar "personāla izmaksas", atbilstošus precizējumus veicot arī anotācijā, kur attiecināms.
3) Precizēt anotācijā iekļauto aprakstu par personāla izmaksu vienoto likmi, ņemot vērā, ka likmes apmēra saskaņošanas procesā tika papildus paredzēts personāls arī sadarbības partnerim.
Attiecībā uz anotācijā norādīto rindkopu, kas sākas ar vārdiem "2) tas ir objektīvs - …..." aicinām papildināt apsvērumus vienotās likmes aprēķinam, piemēram, personāla atlīdzības izmaksu likmes apmērs ir aprēķināts, balstoties uz atalgojuma līmeni pa mēnešalgu grupām.
1) Svītrot noteikumu projekta 27.11.apakšpunktā vārdus "tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas". Vēršam uzmanību, ka vienotās likmes apmēra aprēķinā ir iekļauts arī sadarbības partnera personāls, kas uzskatāms par īstenošanas personālu, līdz ar to aicinām salāgot redakcijas, paredzot vienoto likmi piemērot arī īstenošanas personālam.
2) Lai salāgotu ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regulā (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, lietoto terminoloģiju, aicinām noteikumu projektā aizstāt terminu - personāla atlīdzības izmaksas ar "personāla izmaksas", atbilstošus precizējumus veicot arī anotācijā, kur attiecināms.
3) Precizēt anotācijā iekļauto aprakstu par personāla izmaksu vienoto likmi, ņemot vērā, ka likmes apmēra saskaņošanas procesā tika papildus paredzēts personāls arī sadarbības partnerim.
Attiecībā uz anotācijā norādīto rindkopu, kas sākas ar vārdiem "2) tas ir objektīvs - …..." aicinām papildināt apsvērumus vienotās likmes aprēķinam, piemēram, personāla atlīdzības izmaksu likmes apmērs ir aprēķināts, balstoties uz atalgojuma līmeni pa mēnešalgu grupām.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam iekļaut anotācijā skaidrojumu par papildināto punkta redakciju, kas aizliedz ārpus projekta paredzēt izmaksas par darbībām, kas tiešā veidā nodrošina projekta mērķa sasniegšanu. Lūdzam izvērtēt vai šāda nosacījuma iekļaušana nerada risku, ka projekta iesniedzēji projektu iesniegumos paredzēs zemāku ERAF finansējuma procentuālo daļu attiecināmajās izmaksās, ar mērķi to mainīt. Vēršam uzmanību, ka līguma grozījumu veikšana ar likmju izmaiņām liek atkārtoti izvērtēt projekta atbilstību atlases nosacījumiem un atklātas projektu iesniegumu atlases gadījumā, ja bija paredzēts vērtēšanas kritērijos, var ietekmēt sākotnējo lēmumu par projekta apstiprināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu skaidru izsekojamību normas piemērošanai, lūdzam precizēt noteikumu projekta 31.punktu piedāvātajā redakcijā, atsaucoties uz konkrētu noteikumu projekta punktu attiecībā uz projekta netiešajām attiecināmajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
31. Šo noteikumu 26.punktā minētās projekta netiešās attiecināmās izmaksas ir finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla administratīvās izmaksas, kuras plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 27.11. apakšpunktā minētajām personāla izmaksām. Ja projekta īstenošanai tiek piesaistīts sadarbības partneris, netiešo attiecināmo izmaksu sadalījums starp projekta iesniedzēju un sadarbības partneri tiek noteikts sadarbības līgumā.
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt redakciju, svītrojot atsauci uz 35.4. apakšpunktu, kurā ir minēti horizontālie principi nevis rādītāji.
Piedāvātā redakcija
35.6. sniedz sadarbības iestādei informāciju par šo noteikumu 35.2. apakšpunktā minētajiem horizontālo principu rādītājiem vienlaikus ar informāciju par šo noteikumu 5. punktā minēto rādītāju (kuri attiecināmi) vērtības sasniegšanu;
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt anotācijas sadaļā "Projekta īstenošanas nosacījumi" pēdējās rindkopas "Projekta dzīves cikls ir atbilstošs Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1060 (2021. gada 24. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 65. pantā noteiktajam, t.sk. finansējuma saņēmējs ievēro 65. panta pirmās daļas b) un c) apakšpunktā minētās prasības, pretējā gadījumā veic saņemtā finansējuma atmaksāšanu 65. panta pirmajā daļā noteiktajā kārtībā." vārdus "projekta dzīves cikls" (teikuma sākums) ar vārdiem "projekta ilgtspējas periods", jo Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1060 65.pantā ir norādīti nosacījumi darbību ilglaicīgumam un tie nav saistīti ar projekta dzīves ciklu.
Informāciju par projekta dzīves ciklu lūdzam anotācijā norādīt atsevišķi no projekta ilgtspējas perioda, lai nejauktu abus šos jēdzienus. Vienlaikus aicinām papildināt anotāciju ar informāciju par projekta dzīves cikla iespējamo ilgumu, ja iespējams, skaidrojot, no kura brīža projekta dzīves cikla ilgums ir vismaz desmit gadi.
Informāciju par projekta dzīves ciklu lūdzam anotācijā norādīt atsevišķi no projekta ilgtspējas perioda, lai nejauktu abus šos jēdzienus. Vienlaikus aicinām papildināt anotāciju ar informāciju par projekta dzīves cikla iespējamo ilgumu, ja iespējams, skaidrojot, no kura brīža projekta dzīves cikla ilgums ir vismaz desmit gadi.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijā norādīto informāciju, ka investīcijas ietvaros iespējams atjaunot vai ieviest trauksmes sirēnas, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju aprīkojumu iedzīvotāju apziņošanai trauksmes gadījumā, lūdzam papildināt anotāciju ar nepieciešamību nodrošināt demarkāciju ar Iekšlietu ministrijas pārziņā esošo Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 2.1.3. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt pielāgošanos klimata pārmaiņām, risku novēršanu un noturību pret katastrofām” 2.1.3.3. pasākumu “Katastrofu risku mazināšanas pasākumi”, ņemot vērā minētās investīcijas ietvaros plānoto atbalstu katastrofu risku mazināšanas pasākumiem, t.sk. informācijas sistēmas izveidošanai iedzīvotāju apziņošanai trauksmes gadījumā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka anotācijas 1.3.sadaļas rindkopā, kas sākas ar vārdiem "Noteikumu projekts paredz, ka attiecināmas ir arī personāla atlīdzības izmaksas……." norādītā netiešā attiecināmo izmaksu vienotā likme 15% apmērā nav ietverta Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regulā (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 55.panta 1.punktā.
Līdz ar to aicinām pārskatīt augstāk minētās rindkopas redakciju, vienoto likmi 6% apmērā un netiešo attiecināmo izmaksu vienoto likmi 15% apmērā izdalot atsevišķos teikumos.
Līdz ar to aicinām pārskatīt augstāk minētās rindkopas redakciju, vienoto likmi 6% apmērā un netiešo attiecināmo izmaksu vienoto likmi 15% apmērā izdalot atsevišķos teikumos.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām anotācijas 3.sadaļas 6.punktā veikt šādus precizējumus:
1) ņemot vērā, ka noteikumu projekts ir par pasākuma pirmo atlases kārtu, lūdzam svītrot no anotācijas 3.sdaļas 6.punkta finansējuma sadalījumu pa gadiem pasākuma otrajai kārtai;
2) noteikumu projekta 5.punktā norādīts, ka pasākuma pirmās atlases kārtas ietvaros uzraudzības rādītāji ir sasniedzami līdz 2027.gada 31. decembrim, taču anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīts, ka finansējums tiek plānots arī 2028.gadam, attiecīgi nepieciešams veikt precizējumus;
3) anotācijas 3. sadaļā 6.punktā jāprecizē kopsumma 2027.gadam, jo saskaitot kopā ERAF un pašvaldības finansējumu veidojas kopsumma 9 655 923 euro;
4) precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto finansējuma apmēra sadalījumu pa gadiem. Vēršam uzmanību, ka norādītā informācija nesakrīt ar norādīto procentuālo apmēru pa gadiem, piemēram, 2025.gadā 17.33% no 34 762 296 euro neatbilst norādītajiem 6 025 225 euro un šādas nesakritības aprēķinā ir arī turpmākajiem gadiem.
1) ņemot vērā, ka noteikumu projekts ir par pasākuma pirmo atlases kārtu, lūdzam svītrot no anotācijas 3.sdaļas 6.punkta finansējuma sadalījumu pa gadiem pasākuma otrajai kārtai;
2) noteikumu projekta 5.punktā norādīts, ka pasākuma pirmās atlases kārtas ietvaros uzraudzības rādītāji ir sasniedzami līdz 2027.gada 31. decembrim, taču anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīts, ka finansējums tiek plānots arī 2028.gadam, attiecīgi nepieciešams veikt precizējumus;
3) anotācijas 3. sadaļā 6.punktā jāprecizē kopsumma 2027.gadam, jo saskaitot kopā ERAF un pašvaldības finansējumu veidojas kopsumma 9 655 923 euro;
4) precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto finansējuma apmēra sadalījumu pa gadiem. Vēršam uzmanību, ka norādītā informācija nesakrīt ar norādīto procentuālo apmēru pa gadiem, piemēram, 2025.gadā 17.33% no 34 762 296 euro neatbilst norādītajiem 6 025 225 euro un šādas nesakritības aprēķinā ir arī turpmākajiem gadiem.
Piedāvātā redakcija
-