Atzinums

Projekta ID
23-TA-1383
Atzinuma sniedzējs
Izglītības un zinātnes ministrija
Atzinums iesniegts
01.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Profesionālās izglītības likuma 16.7 panta pirmajā, trešajā un ceturtajā daļā noteikto koledža ir profesionālās augstākās izglītības iestāde, kura īsteno īsā cikla profesionālās augstākās izglītības programmas, kas dod iespēju iegūt piektā līmeņa profesionālo kvalifikāciju. Koledža ir tiesīga īstenot arī profesionālās vidējās izglītības programmas, kas dod iespēju iegūt trešā un ceturtā līmeņa profesionālo kvalifikāciju tajās izglītības tematiskajās jomās, kurās koledža īsteno atbilstošas īsā cikla profesionālās augstākās izglītības programmas. Profesionālās izglītības programmas Iekšlietu ministrijas sistēmas valsts pārvaldes iestāžu pakļautībā esošajās koledžās un Sociālās integrācijas valsts aģentūrā nosaka Ministru kabinets.
Koledža ir tiesīga īstenot arī profesionālās tālākizglītības un profesionālās pilnveides izglītības programmas tajās profesionālajās kvalifikācijās, kurās koledža īsteno atbilstošas profesionālās izglītības programmas.
Lūdzam precizēt 3.1.apakšpunktu atbilstoši Profesionālās izglītības likumā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Profesionālās izglītības likuma 16.5 panta pirmajā daļā noteikto profesionālās tālākizglītības centrs ir profesionālās izglītības iestāde, kura atbilstoši profesionālās kvalifikācijas prasībām, kas ietvertas profesijas standartā, īsteno profesionālās tālākizglītības un profesionālās pilnveides programmas, kas dod iespēju atbilstoši izglītojamā iepriekš iegūtajai izglītības pakāpei iegūt attiecīgu profesionālās kvalifikācijas līmeni. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt 3.2.apakšpuntu atbilstoši Profesionālās izglītības likumā noteiktajam, tostarp, ievērojot, ka profesionālās tālākizglītības centrs īsteno gan profesionālās tālākizglītības, gan profesionālās pilnveides programmas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav skaidrs, par kādu augstsolu ir runa, jo iepriekš noteikumu projektā nav atrunāts saīsinājums (kā mācību centram un koledžai)
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 8. punkta redakciju, jo saskaņā ar izglītības nozares normatīvajiem aktiem, terminu "mācības" lieto, piemēram, attiecībā uz personām, kas apgūst arodizglītību vai tālākizglītības programmu, bet uz personām, kas koledžā apgūst īsā cikla profesionālās augstākās izglītības programmu, lieto terminu "studijas".
Piedāvātā redakcija
Ja reflektants pirms mācību vai studiju uzsākšanas koledžā nav dienējis Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādē, līgumu par izglītības ieguvi un dienestu ar reflektantu slēdz koledžas direktors un tās Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona, kuras padotībā atrodas attiecīgā koledža.
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 10. punkta redakciju, jo saskaņā ar izglītības nozares normatīvajiem aktiem, terminu "mācības" lieto, piemēram, attiecībā uz personām, kas apgūst arodizglītību vai tālākizglītības programmu, bet uz personām, kas iegūst augstāko izglītību augstskolā vai koledžā, lieto terminu "studijas".
Piedāvātā redakcija
Ja tiesībaizsardzības iestādes amatpersonu izglītības iegūšanai nosūta uz šo noteikumu 3.3. vai 3.4. apakšpunktā minēto izglītības iestādi, pirms mācību vai studiju uzsākšanas divpusēju līgumu par izglītības ieguvi un dienestu (darbu) ar tiesībaizsardzības iestādes amatpersonu slēdz attiecīgās šo noteikumu 1.1. apakšpunktā minētās iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona.
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Precizēt terminoloģiju (te un visā noteikumu projektā), ievērojot, ka runa ir arī par studijām, ne tikai mācībām.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 24.1. apakšpunkta redakciju, jo pēc izslēgšanas no izglītības iestādes nav iespējams kārtot nekādus valsts vai gala pārbaudījumus. Lai to veiktu personai jābūt atkārtoti uzņemtai izglītības iestādē. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 24.2. apakšpunkta redakciju, jo pēc izslēgšanas no izglītības iestādes nav iespējams kārtot noslēguma pārbaudījumus. Lai to veiktu personai jābūt atkārtoti uzņemtai izglītības iestādē. 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
No esošās 31.5. apakšpunkta redakcijas izriet, ka personai nav jāatmaksā mācību izdevumi, ja tā izstājusies no arodizglītības programmas ar nodomu iestāties un turpinātu studijas. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar izglītības resora normatīvajos aktos noteikto, arodizglītības iestādēs nestudē, bet gan mācās. Līdz ar to lūdzam precizēt 31.5. apakšpunktā lietotos terminus, kā arī personas nodomu aizstāt ar konstatējamu faktu.
Piedāvātā redakcija
ja amatpersona pēc pašas vēlēšanās pārtrauc mācības arodizglītības programmā un uzsāk studijas īsā cikla profesionālās augstākās izglītības programmā.
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Iesakām tiesību akta projekta nosaukumu precizēt atbilstoši likumā noteiktajam pilnvarojumam, jo Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 90.punktā noteikts, ka Ministru kabineta noteikumu projekta nosaukumu veido atbilstošu likumā noteiktajam pilnvarojumam Ministru kabinetam un noteikumu saturam. Saskaņā ar Valsts kancelejas rokasgrāmatu "Normatīvo aktu projektu izstrādes rokasgrāmata" normatīvā akta nosaukums nedrīkst būt plašāks vai šaurāks par attiecīgo noteikumu saturu. Konkrētajā gadījumā nosaukums ir plašāks par noteikumu saturu, jo nosaukumā tiek lietots termins "tiesībaizsardzības iestāžu", taču noteikumu 1. punktā ir sašaurināts iestāžu loks līdz Iekšlietu ministrijas, Ieslodzījumu vietas pārvaldes, Valsts ieņēmumu dienesta, prokuratūras un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonām, lai gan bez minētajām iestādēm saskaņā ar Ministru kabineta 2017. gada 24. janvāra instrukciju Nr. 1 “Tiesībaizsardzības iestāžu sadarbības kārtība noziedzības novēršanā un apkarošanā”, tiesībaizsardzības iestādes ir arī Militārā policija un Finanšu izlūkošanas dienests.  
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100.punktā noteikts, ka noteikumu projekta pirmajā punktā secīgi raksta vārdus “noteikumi nosaka” un likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam. Noteikumu projekta 1.1. apakšpunktā rakstītais pilnvarojums neatbilst likumā noteiktajam. Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 28.panta otrā daļa pilnvaro Ministru kabinetam noteikt tās no valsts budžeta līdzekļiem finansētās izglītības iestādes, kurās mācās Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādes vai Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālo dienesta pakāpi, valsts drošības iestāžu amatpersonas un karavīri. Nepieciešams 1.1. apakšpunktu precizēt atbilstoši likumā noteiktajam pilnvarojumam.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēlams norādīt precīzu koledžas nosaukumu (līdzīgi kā mācību centram - Ieslodzījuma vietu pārvaldes Mācību centrs)
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēlams precizēt kāda veida izglītības iestādi, piemēram, profesionālās izglītības iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Iesakām aizstāt vārdus "izslēdz no izglītības iestādes" ar vārdiem "izslēdz no studējošo saraksta (eksmatrikulē) vai atskaita no izglītības iestādes" atbilstoši izglītības jomu regulējošiem normatīvajiem aktiem. Sk. visu noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 25. punktā precizēt mācību maksas atmaksas apmērus atbilstoši Ministru kabineta 2010.gada 21.jūnija noteikumu Nr.565 "Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām" 46. punktā noteiktajam vai arī papildināt tiesību akta projekta anotāciju un norādīt, kāpēc tiesību akta projektā noteiktajām tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonām tiek noteikti atšķirīgi mācību maksas atmaksas apmēri nekā citu iestāžu amatpersonām.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 25. punktā precizēt mācību maksas atmaksas apmērus atbilstoši Ministru kabineta 2010.gada 21.jūnija noteikumu Nr.565 "Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām" 46. punktā noteiktajam vai arī papildināt tiesību akta projekta anotāciju un norādīt, kāpēc tiesību akta projektā noteiktajām tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonām tiek noteikti atšķirīgi mācību maksas atmaksas apmēri nekā citu iestāžu amatpersonām.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 27. punktā precizēt mācību maksas atmaksas apmērus atbilstoši Ministru kabineta 2010.gada 21.jūnija noteikumu Nr.565 "Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām" 46. punktā noteiktajam vai arī papildināt tiesību akta projekta anotāciju un norādīt, kāpēc tiesību akta projektā noteiktajām tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonām tiek noteikti atšķirīgi mācību maksas atmaksas apmēri nekā citu iestāžu amatpersonām.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 28. punktā precizēt atmaksas termiņu atbilstoši Ministru kabineta 2010.gada 21.jūnija noteikumu Nr.565 "Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām" 46. un 47. punktā noteiktajam vai arī papildināt tiesību akta projekta anotāciju un norādīt, kāpēc tiesību akta projektā noteiktajām tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonām tiek noteikts atšķirīgs mācību maksas atmaksas termiņš nekā citu iestāžu amatpersonām.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 29. punktā precizēt atmaksas termiņu atbilstoši Ministru kabineta 2010.gada 21.jūnija noteikumu Nr.565 "Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām" 46. un 47. punktā noteiktajam vai arī papildināt tiesību akta projekta anotāciju un norādīt, kāpēc tiesību akta projektā noteiktajām tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonām tiek noteikts atšķirīgs mācību maksas atmaksas termiņš nekā citu iestāžu amatpersonām.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Skatīt komeyāru pie noteikumu projekta 23.punkta
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Iesakām terminu "veselības traucējumi" aizvietot ar terminu "veselības bojājumi", atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam un Ministru kabineta 2010.gada 21.jūnija noteikumu Nr.565 "Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām". Ministru kabineta noteikumos lietotajiem terminiem ir jāatbilst terminiem tajā likumā, uz kura pamata šie noteikumi izdoti, kā arī citos attiecīgās nozares likumos lietotajiem terminiem. Iesakām 31.1. apakšpunkta redakciju papildināt ar nosacījumu "un to apliecina ārsta atzinums".
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Iesakām nosacījumus precizēt atbilstoši Ministru kabineta 2010.gada 21.jūnija noteikumu Nr.565 "Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām" 48.1 apakšpunktā noteiktajam vai arī papildināt tiesību akta projekta anotāciju un norādīt, kāpēc tiesību akta projektā norādītajām tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonām tiek noteikti atšķirīgi nosacījumi nekā citu iestāžu amatpersonām.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
No Ministru kabineta 2010.gada 21.jūnija noteikumu Nr.565 "Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām" 46. punktā noteiktā izriet, ka amatpersonai nav jāatmaksā mācību maksa, ja tā mācību maksas kompensācijas saņemšanas institūcijā nostrādājusi ilgāk par trim gadiem. Lūdzam tiesību akta projekta 31.3. apakšpunktā precizēt mācību maksas neatmaksāšanas nosacījumu - termiņu atbilstoši Ministru kabineta 2010.gada 21.jūnija noteikumu Nr.565 "Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām" 46. punktā noteiktajam vai arī papildināt tiesību akta projekta anotāciju un norādīt, kāpēc tiesību akta projektā noteiktajām tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonām tiek noteikti atšķirīgi nosacījumi nekā citu iestāžu amatpersonām.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
No Ministru kabineta 2010.gada 21.jūnija noteikumu Nr.565 "Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām" 46. punktā noteiktā izriet, ka amatpersonai nav jāatmaksā mācību maksa, ja tā mācību maksas kompensācijas saņemšanas institūcijā nostrādājusi ilgāk par trim gadiem. Lūdzam tiesību akta projekta 31.4. apakšpunktā precizēt mācību maksas neatmaksāšanas nosacījumu - termiņu atbilstoši Ministru kabineta 2010.gada 21.jūnija noteikumu Nr.565 "Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām" 46. punktā noteiktajam vai arī papildināt tiesību akta projekta anotāciju un norādīt, kāpēc tiesību akta projektā noteiktajām tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonām tiek noteikti atšķirīgi nosacījumi nekā citu iestāžu amatpersonām.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 32. punktā precizēt atmaksas termiņu atbilstoši Ministru kabineta 2010.gada 21.jūnija noteikumu Nr.565 "Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām" 46. un 47. punktā noteiktajam vai arī papildināt tiesību akta projekta anotāciju un norādīt, kāpēc tiesību akta projektā noteiktajām tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonām tiek noteikts atšķirīgs mācību maksas atmaksas termiņš nekā citu iestāžu amatpersonām.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Iesakām aizstāt vārdus "izslēdz no izglītības iestādes" ar vārdiem "izslēdz no studējošo saraksta (eksmatrikulē)" atbilstoši izglītības jomu regulējošiem normatīvajiem aktiem.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai netiktu nelietderīgi tērēti valsts budžeta līdzekļi, iesakām paredzēt, ka tiesībaizsardzības iestāde no valsts budžeta līdzekļiem nesedz ne tikai ar atkārtotu noslēguma pārbaudījuma kārtošanu saistītos izdevumus, bet arī citas izmaksas, kas mācību vai studiju laikā radušās tiesībaizsardzības iestādes amatpersonas vainas dēļ (piemēram, atkārtota ieskaites vai eksāmena kārtošana), nosakot, ka tās sedz pati amatpersona no saviem finanšu līdzekļiem izglītības iestādes noteiktajā apmērā.
Piedāvātā redakcija
Ar atkārtotu noslēguma pārbaudījuma kārtošanu saistītos izdevumus un citas izmaksas, kas mācību vai studiju laikā radušās tiesībaizsardzības iestādes amatpersonas vainas dēļ sedz pati tiesībaizsardzības iestādes amatpersona no saviem finanšu līdzekļiem izglītības iestādes noteiktajā apmērā.