Projekta ID
25-TA-877Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
23.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Izziņas 31. un 32. punktos norādīts, ka FM iebildumi ir ņemti vērā, taču izskatot veiktos precizējumus anotācijā ir secināms, ka KEM ir papildinājis informāciju ar FM izteikto norādi par ierobežotām valsts budžeta iespējam saistībā ar negatīvu fiskālo telpu, bet joprojām ir atstāta informācija par to, ka finansējuma nepieciešamība skatāma Ministru kabinetā kopā ar visu ministriju un centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām, kā arī norāde par papildu valsts budžeta finansējumu investīciju programmai pašvaldībām un prioritāro pasākuma pieteikumu likumprojekta “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” izstrādes ietvaros, lai gan likums “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” ir stājies spēkā.
Ņemot vērā minēto, atkārtoti lūdzam veikt precizējumus atbilstoši iepriekš izteiktajiem FM iebildumiem un dzēst atsauces un papildus finansējuma pieprasījumiem valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā, kā arī norādes par papildu valsts budžeta finansējumu investīciju programmai pašvaldībām, t.sk. dzēst neaktuālo informāciju par VARAM plānoto prioritāro pasākuma iesniegšanu 2025.gada budžeta procesa ietvaros.
Atkārtoti norādām, ka likumprojekta ieviešana jābalsta uz esošo valsts budžeta un pašvaldību budžeta finansējumu un pieejamiem ES politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības finansējumu resursiem.
Ņemot vērā minēto, atkārtoti lūdzam veikt precizējumus atbilstoši iepriekš izteiktajiem FM iebildumiem un dzēst atsauces un papildus finansējuma pieprasījumiem valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā, kā arī norādes par papildu valsts budžeta finansējumu investīciju programmai pašvaldībām, t.sk. dzēst neaktuālo informāciju par VARAM plānoto prioritāro pasākuma iesniegšanu 2025.gada budžeta procesa ietvaros.
Atkārtoti norādām, ka likumprojekta ieviešana jābalsta uz esošo valsts budžeta un pašvaldību budžeta finansējumu un pieejamiem ES politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības finansējumu resursiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Priekšlikums
Tā kā ir mainījusies pantu numerācija, lūgums precizēt Pārejas noteikumu 15.punktu sekojoši:
15. Šā likuma 18. pantā minēto Klimata deklarāciju izstrādā, sākot ar 2026. gadu. Līdz tam šajā pantā minēto novērtējumu veic aprobācijas kārtībā atsevišķām valsts budžeta programmām un iekļauj Fiskālo risku deklarācijā.
15. Šā likuma 18. pantā minēto Klimata deklarāciju izstrādā, sākot ar 2026. gadu. Līdz tam šajā pantā minēto novērtējumu veic aprobācijas kārtībā atsevišķām valsts budžeta programmām un iekļauj Fiskālo risku deklarācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt termina "atjaunojamo energoresursu (turpmāk - AER)" lietošanu tekstā un tā aizvietošanu ar "atjaunīgo energoresursu (turpmāk - AER)").
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, salāgojot ar likumprojektu, anotācijas 1.3.sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" apakšnodaļā "Risinājuma apraksts" lietoto terminu sadarbības iestāde, ņemot vērā, ka Finanšu ministrija šī likuma izpratnē tiek paredzēta kā sadarbības ministrija, nevis sadarbības iestāde
Piedāvātā redakcija
-
